קורס משגיחי כשרות במכון עליה לחרדים

רוצה לדעת על לימודים בנושאי לימודים לדתיים? רוצה שנחזור אליך עם תשובות?

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...
 

הגעת לדף עם מידע על מכון עליה - קורס משגיח כשרות.

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


קורס משגיחי כשרות במכון עליה – לגברים חרדים

 

משגיחי כשרות חייבים להיות דייקנים בעבודתם ולהיות בקיאים בהלכה, שכן על דבריהם מסתמך קהל גדול של בני תורה. מדי יום מאות אלפי אנשים מסתמכים על דבריהם לגבי מזונם. במסגרת תפקידם עליהם להתנהל מול בעלי מסעדות, יבואנים, בעלי אולמות אירועים ובעלי עסקים נוספים ולוודא כי פעילותם עומדת בדרישות ההלכה. הם נדרשים להכיר את כל הלכות הכשרות על בוריין כדי להעניק את השירות הטוב והאיכותי ביותר.


הרבנות הוציאה לפני מספר שנים תקן חדש ולפיו משגיחי כשרות חייבים לעבור קורס ייעודי להכשרה לתפקיד. המעוניינים לקבל את ההכשרה הנדרשת לתפקיד המבוקש יכולים ללמוד בקורס משגיחי כשרות המתקיים במכון עליה. זהו קורס המיועד לגברים חרדים ובו ניתן לקבל את כל הידע הנדרש להשתלבות בתפקיד. הקורס מפוקח על ידי הרבנות הראשית והוא מועבר על ידי משגיחים מוכרים וגדולים מן הארץ והעולם, שחושפים בפני המשתתפים את כל רזי המקצוע. כמו כן, כולל הקורס הכנה לקראת מבחני הרבנות הראשית לקבלת ההסמכה. לאורך שנות פעילותו הכשירו במכון משגיחי כשרות רבים, אשר מסייעים לפקח על תחום כשרות המהדרין.

 


תכנית הלימודים

 

המשתתפים בקורס רוכשים הבנה נרחבת ומעמיקה של הלכות הכשרות. הם רוכשים את כל הידע והכלים המעשיים החיוניים למשגיחי הכשרות בעבודתם תוך התבססות על ידע וניסיון של משגיחים גדולים ומבט על כלל הפלגים בחברה וצורכיהם השונים.


הם לומדים בהרחבה את הסוגיות ההלכתיות הנוגעות לתהליכי ייצור המזון. בין היתר, הם דנים בשילובים כימיים בתהליכים הללו, בסוגיות מליחה, מתן מעשרות, חומרי גלם כשרים, חומרי טעם וריח וכשרותם וסוגי חומרים נוספים שבהם משתמשים בתעשיית המזון. כמו כן, הם סוקרים חידושים טנכולוגיים שבהם משתמשים בתעשייה זו ולומדים על בעיות נפוצות ועדכניות העולות בתחום ועל דרכי המשגיחים להתמודד עמן. נוסף על כך, הם דנים גם בסוגיות כגון הגעלת כלים בתקופת הפסח, דיני הפרשת חלה, מאכלים אסורים על פי ההלכה ומקרים נוספים הרלבנטיים למשגיחים בעבודתם.

 

מתכונת הלימוד


אורכו של הקורס הוא כ – 4 חודשים. השיעורים נערכים אחת לשבוע בשעות הערב. במהלכם משולבים תכנים עיוניים עם תרגילים פרקטיים להטמעת החומר הנלמד. כמו כן, המשתתפים עורכים עבודת גמר לקראת סיום התכנית, שבה מיישמים את כל הידע הנרכש בתחום תהליכי ייצור המזון וההשגחה עליו.

 

נושאי הלימוד

 

 

  • דיני שמיטה
  • טכנולוגיה בשבת
  • מעשרות ותרומות
  • דיני הפרשת חלה
  • הכשר של כלי בית
  • כשרות בשר ועופות
  • הגעלה וליבון הכלים
  • ועוד

 

על מוסד הלימוד


בין ההכשרות הנוספות המתקיימות במכון נכללים קורס מוהלים, קורס שוחטים, קורס ניקור, קורס סופרי סת"ם, קורס משפצי תפילין, קורס מסדרי חופה וקידושין ועוד. ברבות מבין ההכשרות הללו מקבלים הבוגרים ת עודות מוכרות מטעם גורמים כגון הרבנות הראשית, איגודים מקצועיים, משמרת סת"ם או גופים אחרים. הקורסים כוללים מגוון של תרגילים ותכנים פרקטיים כיד להכין את הסטודנטים לקראת המשך דרכם המקצועית במקצועות הקודש.


הקורסים הנערכים במוסד זה מתאימים במיוחד לציבור בני התורה, הם מיועדים לגברים חרדים ומתקיימים בפיקוח של אברכים ידועים וותיקים. תכני הקורסים מותאמים במיוחד לעולמם של הסטודנטים ומטרתם המרכזית היא הקניית הידע והכלים לפיתוח קריירה במקצועות הקדושה וההלכה.

 

תנאי קבלה


הקורס מתאים לגברים חרדים המעוניינים להשתלב בתפקיד משגיחי כשרות. אין צורך בהכרח בניסיון קודם בתחום כדי ללמוד בקורס. מומלץ לפנות אל מוסד הלימוד לקבלת הפרטים המלאים בנוגע לתנאי הקבלה.

 

תעודה


משתתפים שעומדים בכל התנאים הנדרשים זכאים לקבל תעודת הסמכה מטעם הרבנות הראשית. כמו כן, מוענקת תעודה מטעם מכון עליה וכן מטעם בד"ץ. כדי לקבל את הדיפלומות הללו, יש צורך לעבור מבחנים פנימיים שמתקיימים על ידי המכון בזמן ההכשרה, וכן מבחנים חיצוניים שעורכת הרבנות הראשית בתום התכנית. ההרשמה למבחנים החיצוניים נעשית בתשלום נוסף לרבנות. יש לעבור אותם בציון של לפחות 65.



** לתשומת לבך נכונות המידע עלולה להשתנות מעת לעת. המידע המוצג כאן נכתב ונערך על ידי צוות האתר. למען הסר ספק בין האתר למוסד הלימודים לא מתקיים קשר מכל סוג שהוא.


למידע נוסף לחצו: מכון עליה

כלים שיעזרו לך לבחור