תואר שני במדעי המחשב במכללה האקדמית הדסה ירושלים

שירות אישי - צור קשר
תואר שני במדעי המחשב במכללה האקדמית הדסה ירושלים

תואר שני במדעי המחשב - המכללה האקדמית הדסה
 
העשרה מקצועית וקשרים בתעשייה
 
המכללה האקדמית הדסה ירושלים מציעה מסלול לימודים לתואר מוסמך במדעי המחשב (M.Sc. in Computer Science), בעל דגש מעשי, וללא חובת הגשה של עבודת תזה מחקרית. תכנית זו מיועדת לבעלי תואר ראשון במדעי המחשב, במקצועות המדעים המדויקים או בתחומי ההנדסה, המעוניינים להעמיק את הכשרתם ולהרחיב את השכלתם המעשית במדעי המחשב. התכנית מספקת מענה מיטבי לצורך ההולך וגובר בתעשיות המחשבים בהמשך הפיתוח וההכשרה של בוגרי התואר הראשון במדעי המחשב.
 
המכללה האקדמית הדסה מציעה לסטודנטים בתכנית מוסמך זו אפשרות ללימודי התמחות בנושא "מחשבים ברפואה". התכנית מקנה למשתתפיה ידע טכנולוגי וכלי חומרה ותוכנה ממוקדים, הנחוצים לעבודה בתעשיית המכשור הרפואי בבתי החולים. להתמחות זו מתקבלים מועמדים שסיימו תואר ראשון במקצועות: מדעי המחשב, פיזיקה, הנדסת אלקטרוניקה והנדסה רפואית. כמו כן, מתקבלים גם סטודנטים שסיימו תואר ראשון בכימיה ובמדעי הטבע, ובתנאי שהם בעלי הכשרה מוקדמת מתאימה במחשוב.
 
תכנית זו מאפשרת הסבה למדעי המחשב מענפי הפיזיקה, ההנדסה והאלקטרוניקה. הסטודנטים יכולים לרכוש כלים להצטרפות לחזית הטכנולוגיה ולהכיר תחומים מבוקשים בענף. ההתמחות בביג דאטה (Big Data) ולמידת מכונה (Machine Learning) מאפשרת קבלת יתרון תחרותי בשוק העבודה. בתכנית ניתן לפתח קריירה בתחומים חדשניים כגון פיתוח אלגוריתמים, רובוטיקה ואבטחת מידע וכן Deep Learning. כחלק מן התכנית הסטודנטים מבצעים פרויקט גמר בו הם מתנסים בפיתוח של מערכת עובדת ברמה גבוהה באחד מן התחומים הנלמדים, מה שמאפשר להם רכישת ניסיון מקצועי ומעשי.
 
סטודנטים אשר יחלו ללמוד בתכנית לתואר שני במדעי המחשב בשנת הלימודים תשפ"א יזכו במלגה שגובהה 5,000 שקלים.
 
 
מטרת הלימודים
 
התכנית ללימודי תואר שני במדעי המחשב במכללה האקדמית הדסה נפרשת על פני ארבעה סמסטרים, כאשר ניתן "למשוך" את תקופת הלימודים עד ארבע שנים (שמונה סמסטרים). מסגרת הלימודים גמישה ומאפשרת לסטודנטים לעבוד בעת הלימודים בתכנית. במהלך הלימודים הסטודנטים נפגשים עם מגוון תחומי מחקר מודרניים, והם נדרשים לבצע פרויקט גמר אישי. פרויקט הגמר מתבצע במעבדות המחקר המתקדמות של המחלקה הרלוונטית במכללה, כמו גם במעבדות מחקר אחרות, בבתי חולים או במערך הדימות האוניברסיטאי הדסה עין כרם. החוג מקיים שיתוף פעולה רציף עם תעשיות הייטק בתחומי התכנות, התקשורת, החומרה והרפואה, ובכך למעשה מתאפשרת הכשרה מעודכנת ורלוונטית למתרחש בשוק העבודה.
 
מה בתכנית?
 
התכנית לתואר שני במדעי המחשב במכללה האקדמית הדסה כוללת, מעבר ללימודי יסוד במתמטיקה, תכנות ומחשבים, לימוד של נושאים מרתקים בטכנולוגיה מתקדמת, במסגרת קורסי בחירה. כך, תוכלו לבחור להשתתף, למשל, בקורס העוסק ברובוטים ניידים, הנעזרים בטכנולוגיות מסייעות להתמצאות במרחב, לזיהוי עצמים ומרחקים, ליצירת תקשורת עם רובוטים אחרים, להפעלת כוח ומניפולציה על חפצים וכדומה. הסטודנטים לומדים לתכנן ולייצר מערכות ומכונות חסכוניות וידידותיות לסביבה ולאדם.
 
קורס בחירה נוסף, לדוגמא, הוא קורס המטפל בנושא של אינטראקציה בין אדם למכונה, ועוסק באפשרויות של תקשורת חושית (ראייה, זיהוי, שמיעה ודיבור) של אדם עם מכשירים ממוחשבים. בתחום המכשור הרפואי ישנם קורסים העוסקים, למשל, באפשרות לצפות במתרחש באיברי גוף פנימיים באמצעות תמונת מסך באיכות גרפית גבוהה, ובאפשרות לנווט בתוך הגוף על ידי מכשור זעיר.
 
אורך הלימודים שנתיים, הלימודים מתקיימים יומיים בשבוע.
 
הנה מקבץ של כותרות נוספות מן התכנית לתואר השני:
 
  • רובוטיקה
  • ניהול פרויקטים
  • סייבר ואבטחת מידע 
  • למידת מכונה ובינה מלאכותית
  • ראייה ממוחשבת ו - Deep Learning
  • ביג דאטה ו - High Performance Computing
  • אפליקציית מערכות אינטראקטיביות וממשקי אדם מכונה
  • ועוד

 

תנאי קבלה
 
לתכנית לתואר שני במדעי המחשב יתקבלו בוגרי תואר ראשון במדעים ובהנדסה בציון ממוצע בתואר של 80 לפחות. בנוסף, המועמדים נדרשים להופיע בפני ועדת קבלה לראיון אישי. ניתן להתחיל את הלימודים בסמסטר סתיו או בסמסטר אביב.  
עוד מסלולי לימוד - המכללה האקדמית הדסה ירושלים