אפיק מעבר לעבודה סוציאלית באוניברסיטה הפתוחה

שירות אישי - צור קשר
אפיק מעבר לעבודה סוציאלית באוניברסיטה הפתוחה

אפיק מעבר לעבודה סוציאלית - האוניברסיטה הפתוחה


כחלק משאיפתה של המועצה להשכלה גבוהה להנגיש את הלימודים האקדמיים למנעד רחב של מועמדים ואוכלוסיות, מציעים באוניברסיטה הפתוחה תכניות לימוד ייחודיות בשם אפיק מעבר. אלה הם מסלולים שמאפשרים קבלה גמישה ונוחה יותר לתכניות לימודים לתואר ראשון. הסטודנטים באפיק המעבר מתחילים הלימודים באוניברסיטה הפתוחה ונהנים מתנאי הלימודים הגמישים שלה ומתנאי הקבלה הנוחים. לאחר מכן, ועם עמידה בכל דרישות הלימודים, הם יכולים להמשיך לפקולטות וחוגים שונים במוסדות לימוד אחרים. הקורסים שנלמדים במסגרת אפיק המעבר מאפשרים לעיתים גם לקצר את משך הלימודים לתואר במוסדות האקדמיים האחרים.


מי שמעוניינים להתקבל ללימודי עבודה סוציאלית במוסדות שונים אך אינם עומדים בתנאי הקבלה לעבודה סוציאלית יכולים ללמוד בתכנית אפיק מעבר לעבודה סוציאלית, אשר מתקיימת באוניברסיטה הפתוחה. זוהי תכנית מיוחדת בה מתחילים את הלימודים לתואר באוניברסיטה הפתוחה, וממשיכים אותם במוסדות אחרים, בהם בבית הספר לעבודה סוציאלית ולרווחה החברתית של האוניברסיטה העברית או בבית הספר לעבודה סוציאלית של אוניברסיטת חיפה.


תכנית הלימודים


סטודנטים באפיק המעבר לומדים מקצועות יסוד בתחום העבודה הסוציאלית, אותם לומדים בשנה הראשונה ללימודים לתואר במוסדות השונים. בין היתר, הם לומדים על סוגיות בחשיבה חברתית, מכירים תיאוריות באישיות ונחשפים להיבטים של הפסיכולוגיה החברתית. כמו כן, הם מתרגלים מיומנויות סטטיסטיקה וניתוח נתונים שמתאימים ללומדים את מדעי החברה.
חשוב לציין כי לימודי עבודה סוציאלית אינם מתקיימים כתואר באוניברסיטה הפתוחה, והיא מציעה רק קורסי בסיס במסגרת אפיק המעבר. כדי להמשיך ללימודי עבודה סוציאלית יש צורך להשלים קורסים אחרים ולמלא חובות נוספים בהתאם לדרישות של המוסדות השונים.


מתכונת הלימוד


היקפו של אפיק המעבר לעבודה סוציאלית הוא שנה אחת. הסטודנטים לומדים בקורסים עיוניים שונים אשר נכללים בתכנית הלימודים לשנה א' במוסדות לימוד שונים. מכיוון שמדובר בתכנית לימודים של האוניברסיטה הפתוחה, מוצעת לסטודנטים האפשרות לבנות את מערכת השעות באופן גמיש שמותאם לצורכיהם וכך לשלב בין היתר בין הלימודים לבין עבודה. הלימודים משלבים בין מפגשים פרונטליים במרכזי הדרכה לבין לימוד מקוון בשילוב טכנולוגיות מתקדמות שונות.


תנאי קבלה


תכנית אפיק מעבר זו מתאימה למועמדים ללימודי עבודה סוציאלית שאינם עומדים בדרישות הקבלה ללימודים. במסגרת תנאי הקבלה לאפיק המעבר, לא נדרש מן המועמדים להציג ממוצע ציונים בבגרות ולא ציון בפסיכומטרי.


תעודה והמשך


כדי לסיים בהצלחה את הלימודים באפיק המעבר, יש לעמוד בכל דרישות הקורסים, ממוצע הציונים הנדרש בקורסים משתנה בין המוסדות אליהם מעוניינים הסטודנטים להתקבל וכך גם נדרש ציון גבוה בכל אחד מן הקורסים הנלמדים. כמו כן, הסטודנטים צריכים להשלים את הקורסים שנלמדים בשנה א' ללימודי עבודה סוציאלית במוסדות השונים אשר אינם נלמדים באוניברסיטה הפתוחה במסגרת אפיק המעבר, כאחת מן הדרישות לקבלתם ללימודים.


חלק מן המוסדות דורשים מהסטודנטים לעבור ראיונות אישיים וקבוצתיים במסגרת תנאי הקבלה לעבודה סוציאלית. כמו כן, ישנה דרישה לעמידה בחובות האנגלית, הסטודנטים צריכים להגיע לרמת "מתקדמים 2" לפחות בשפה האנגלית וכן הם צריכים להציג ציון בבחינת סיווג באנגלית. את ההשלמה של חובות האנגלית יש לבצע לפני ההרשמה למוסד המבוקש.


ברבים מן המוסדות, בוגרי אפיק המעבר מתקבלים ללימודים במוסד הלימוד המבוקש במעמד מיוחד, הם צריכים להשלים לימודים מעשיים ותיאורטיים שמתקיימים בשנה א', לפי דרישות המוסדות. אחרי סיום מוצלח של כל ההשלמות, שנפרשות לרוב על פני כשנה, הסטודנטים עוברים למעמד מן המניין ויכולים להמשיך את לימודי העבודה הסוציאלית ככל הסטודנטים.


על האוניברסיטה הפתוחה


האוניברסיטה הפתוחה, אשר נוסדה בשנת 1974, מציעה מגוון רחב של תכניות לימודים בתחומי דעת שונים, לתואר ראשון ולתואר שני. מטרתה של האוניברסיטה הפתוחה היא להנגיש את עולם האקדמיה למגוון רחב של אוכלוסיות ולהציע לסטודנטים גמישות בארגון ותכנון הלימודים תוך שמירה על ערכי המצוינות הלימודית והמחקרית. יותר מ - 46,000 סטודנטים לומדים בתכניות השונות של האוניברסיטה הפתוחה בענפי מדעי החברה, מדעים מדויקים, מדעי הטבע, מדעי הרוח ומדעי החיים. הסטודנטים יכולים לתכנן את משך ואופן פרישת הלימודים וכן לבחור מבין עשרות מרכזי לימוד הפזורים ברחבי הארץ מצפון ועד דרום.


האוניברסיטה הפתוחה מפעילה תכניות נוספות לאפיק מעבר, דרכם יכולים סטודנטים לשפר את סיכוייהם להתקבל לתכניות לימוד מבוקשות במוסדות שונים. אלה כוללות אפיק מעבר למדעי המחשב, אפיק מעבר לפסיכולוגיה, אפיק מעבר להנדסה, אפיק מעבר לסיעוד אפיק מעבר לחינוך ועוד שלל תכניות לאפיק מעבר למוסדות אקדמיים שונים כגון האוניברסיטה העברית, אוניברסיטת בר אילן, אוניברסיטת בן גוריון, אוניברסיטת תל-אביב והטכניון.

למידע נוסף לחצו: האוניברסיטה הפתוחה
עוד מסלולי לימוד - האוניברסיטה הפתוחה