פסיכולוגיה חברתית לתואר שני באוניברסיטה הפתוחה

שירות אישי - צור קשר
פסיכולוגיה חברתית לתואר שני באוניברסיטה הפתוחה

תואר שני בפסיכולוגיה חברתית באוניברסיטה הפתוחה

 

התכנית ללימודי תואר שני בפסיכולוגיה חברתית מתמקדת באופן בו המחשבות, הרגשות וההתנהגות של האדם מושפעים מהסביבה ומההקשר החברתי, כולל נושאים כמו עמדות וערכים, סטריאוטיפים ודעות קדומות, יחסים בין-אישיים ובין-קבוצתיים ועוד.


התכנית מציגה את הבסיס התיאורטי והמחקרי של הפסיכולוגיה החברתית דרך עמודי התווך שלה - קוגניציה חברתית, תהליכים תוך ובין קבוצתיים והבדלים בין אישיים. לצד קורסי החובה התכנית מציעה מגוון רחב של קורסי בחירה, חלקם בעלי דגש תיאורטי - מחקרי וחלקם בעלי דגש יישומי ארגוני - תעסוקתי. לסטודנטים המעוניינים בדגש יישומי, התכנית מציעה היכרות עם נושאים בתחום הפסיכולוגיה הארגונית - תעסוקתית תוך אפשרות לבצע התנסות מעשית בשדה במוסד המתמחה בייעוץ ובאבחון ארגוני או במיון ואבחון תעסוקתי וכן היכרות ואפשרות התנסות מעשית במחקר ויעוץ חברתי יישומי.


עם סיום לימודיהם, באפשרות מוסמכי התוכנית להמשיך ללימודי דוקטורט בתחום, להתמקד במחקר ובייעוץ חברתי יישומי, או לעסוק ביישומים נוספים של הלימודים בעולם העבודה כגון מיון ואבחון תעסוקתי, ייעוץ ארגוני, מדידה והערכה, ניהול משאבי אנוש ועוד. כמובן שניתן לשלב בין המיקודים בהתאם לתחומי העניין.


בתכנית נלמדים מגוון קורסי בחירה כגון ניתוח נתוני עתק, היבטים פסיכולוגיים של מדיה דיגיטלית, מיון עובדים ואבחון תעסוקתי, פסיכודיאגנוסטיקה, פיתוח והערכת שאלונים (פסיכומטריקה), קידום שינוי בראי הגישה הפסיכולוגית, טיפול וייעוץ תעסוקתי, אבחון ארגוני, פיתוח ארגוני ועוד.
 

  

מסלולי לימוד

 

  • מסלול מחקרי - עם תזה
  • מסלול בלי תזה עם עבודת גמר אמפירית

 

מתכונת הלימוד

  

הלימודים מתקיימים יומיים בשבוע, בימים שני וחמישי, כאשר ניתן לסיים את התואר בשנתיים או לפרוס אותו עד לחמש שנות לימוד, לבחירת הסטודנטים. הלימודים הם פרונטליים ומתקיימים ברעננה. הנוכחות חובה.

 

למי מתאימה התכנית?

הגשת מועמדות לתכנית תתאפשר לבעלי ולבעלות תואר ראשון בפסיכולוגיה או במדעי ההתנהגות מהאוניברסיטאות בארץ ומהמכללות המוכרות על ידי המל"ג (המועצה להשכלה גבוהה).


הגשת מועמדות פתוחה גם לסטודנטיות ולסטודנטים לפסיכולוגיה או למדעי ההתנהגות שנמצאים בשנתם האחרונה ללימודים אשר יסיימו את כל החובות לתואר הראשון (כולל לחוג השני במסלול דו חוגי) עד לתחילת לימודי התואר השני (דהיינו, זכאים לתואר ראשון עם תחילת הלימודים לתואר השני). מועמדות ומועמדים שיתקבלו על תנאי לתכנית, יידרשו להציג אישור זכאות לתואר הראשון עד תום סמסטר א' שבו התחילו את הלימודים.


בעלות ובעלי תואר ראשון מחוגים אחרים, שלמדו במוסדות מוכרים על ידי המועצה להשכלה גבוהה, ידרשו לעשות חוג לאחר תואר לפני שיוכלו להגיש מועמדות לתכנית.
 

דרישות הסף

 

כחלק מדרישות הסף, יש צורך בממוצע ציונים של לפחות 88 בתואר הראשון (בפסיכולוגיה או במדעי ההתנהגות), וציון 100 ומעלה במבחן מתא"ם. מועמדים עם ממוצע ציונים 93 ומעלה בפסיכולוגיה יכולים להגיש מועמדות גם ללא מתא"ם.


מי שברשותם ציון של 120 ומעלה בבחינת מתא"ם יכולים להגיש מועמדות גם אם ממוצע הציונים שלהם בתואר בפסיכולוגיה נמוך מ - 88, הבקשות נידונות במסלול וועדת חריגים. מועמדים שלהם ממוצע ציונים שבין 90 - 93 בתואר הראשון בפסיכולוגיה, ללא ציון מתא"ם, יכולים להגיש מועמדות למסלול ובקשתם נידונה במסלול וועדת חריגים.


קבלת מועמדים נעשית לפי שקלול של ציונים בתואר הראשון, ציון מתא"ם, המלצות ומפגש הערכה שבו מציגים מחקר אמפירי ועוברים ראיון אישי. כדי לקבל הזמנה למפגש ההערכה יש לעבור את הסינון הראשוני של וועדות הקבלה בתכנית.

מלגות לימוד


בתכנית מספר מלגות, חלקן ניתנות על בסיס הישגים לימודיים קודמים במועד הקבלה ואחרות על בסיס הישגים לימודיים במהלך התואר השני. כמו כן, סטודנטים במסלול תזה זוכים במלגה לאחר אישור הצעת המחקר.  

 

תעודה

 

הסטודנטים אשר מסיימים את כל דרישות התואר, לרבות הגשת עבודת התזה או עבודת הגמר, מקבלים תואר מוסמך בפסיכולוגיה חברתית מטעם האוניברסיטה הפתוחה. 

 

למידע נוסף לחצו: האוניברסיטה הפתוחה
עוד מסלולי לימוד - האוניברסיטה הפתוחה