לימודי מדעי המחשב באוניברסיטה הפתוחה

שירות אישי - צור קשר
לימודי מדעי המחשב באוניברסיטה הפתוחה

לימודי מדעי המחשב B.Sc. באוניברסיטה הפתוחה


להשפיע על המחר

 

בעידן המודרני המחשבים נמצאים בכל מקום והם משפיעים על אורח החיים שלנו יום-יום ושעה-שעה. לכן, לימודי מדעי המחשב הוא תחום לימוד הכרחי ומבטיח. הלומדים לתואר זה הם שישפיעו על איך יראה המחר שלנו. מכיוון שתחום זה עוסק בפיתוח תוכנות ושימוש רב במתמטיקה, ללומדים אותו צריכה להיות יכולות אנליטיות וריאליות גבוהות.

 

תכנית לימודים

 

תכנית לימודי מדעי המחשב באוניברסיטה הפתוחה מתמקדת בשני מרכיבים מרכזיים, האחד תיאורטי שעוסק במציאת פתרונות יעילים לבעיות נתונות והערכת יעילות פתרונות קיימים, השני הוא מרכיב הנדסי שמקנה כישורי בנייה של מערכות מחשבים מתקדמות ומערכות תוכנה מורכבות.

 

לאורך לימודיהם, הסטודנטים עוסקים בשלל היבטים יישומיים ועיוניים שמהותיים לתחום מדעי המחשב, לרבות פיתוח ובדיקות יעילות של אלגוריתמים, סוגיות באבטחת מידע ובהצפנה, תקשורת מחשבים, מערכות הפעלה וטכנולוגיות נוספות לכריית מידע ולניהול ידע. כך הם מפתחים מיומנויות אנליטיות שחשובות להשתלבות בחברות הייטק במשק
 

מתכונת הלימוד

 

מתכונת הלימודים בנויה משלוש חטיבות: קורסי תשתית במתמטיקה, קורסי חובה במדעי המחשב וקורסי בחירה במדעי המחשב או בתחומי המדעים. שיטת הלימוד משלבת בין למידה מרחוק מבית התלמיד למפגשי הנחייה פרונטאליים, בהם משתמשים בטכנולוגיות מתקדמות שונות.

 

שיטת לימוד זו מאפשרת לסטודנטים לבחור את זמן הלימוד שלהם לפי צרכיהם ובהתאם לאילוצים המשפיעים על זמנם הפנוי ואף לקבוע את מקום לימודיהם מבין עשרות מרכזי הלימוד בפרישה ארצית. הלימודים יכולים להתפרש על פני שלוש שנים, כמו במוסדות הלימוד הרגילים, ואפשר לפרוש אותם בהתאם לצרכי התלמיד וכך לשלב לימודים עם עבודה.

 

נושאי הלימוד

 

  • תכנות בשפת JAVA
  • תכנות מונחה עצמים
  • חשבון אינפיניטסימאלי
  • יסודות בבינה מלאכותית
  • היבטים בבינה מלאכותית    
  • אנליזה נומרית
  • מתמטיקה בדידה
  • יסודות הקומפילציה
  • מבוא לקריפטוגרפיה    
  • ועוד

 

על מוסד הלימוד

 

האוניברסיטה הפתוחה מפעילה שלל מסלולי לימוד לתואר ראשון ושני בענפי מדעי החברה, במדעים ובמדעי הרוח. ייחודה הוא בכך שהיא מאפשרת קבלה ללימודים ללא תנאים מוקדמים וכן מציעה ללמוד בהתאם לזמן ולמקום הנוחים לסטודנטים. באופן זה היא מאפשרת גם לחסרי תעודת בגרות ללמוד לתואר אוניברסיטאי את אחד הענפים שמעניינים אותם. שיטת הלימוד מאפשרת לשלב עבודה ומשפחה עם הלימודים, ללא צורך להתפשר על אחד מהם.

 

במוסד לימוד זה ניתן ללמוד את רוב התארים הנלמדים באוניברסיטאות השונות. ביניהם ניתן למצוא מסלולים כמו לימודי מדעי הקוגניציה, לימודי מתמטיקה, לימודי פיזיקה ולימודי כימיה.
 

תנאי קבלה

 

ללימודי מדעי המחשב במוסד זה אין תנאי קבלה והמעוניינים ללמוד במסלול אינם נצרכים לתעודת בגרות מלאה או לציון פסיכומטרי. אין צורך בהשכלה קודמת וכך גם תלמידי תיכון וחיילים משוחררים יכולים להירשם.

 

תעודה


תלמידים אשר סיימו את כל מטלות הלימודים מקבלים תואר בוגר (B.Sc) במדעי המחשב מטעם האוניברסיטה הפתוחה. התואר מאושר על ידי המל"ג (המועצה להשכלה גבוהה) ומאפשר למחזיקים בו להמשיך ללמוד תארים מתקדמים במוסדות האקדמיים השונים. כדי להיות זכאים לתואר התלמידים צריכים לצבור את סך נקודות הזכות הנדרש, להוכיח ידע באנגלית ולעבור הדרכה ביבליוגרפית בספריה.

 

אפשרויות התעסוקה


המסיימים את התואר הראשון יכולים להמשיך לתואר שני (M.Sc) במדעי המחשב או לתואר שני בתחום אחר, אך תיתכן דרישה להשלמת קורסים. הבוגרים של מסלול זה יכולים להשתלב בתעשיות השונות הנזקקות לידע במדעי המחשב, כמו חברות סטארט-אפ, תעשיית ההיי-טק ותמיכה ותכנות במגזר הציבורי ובמגזר הפרטי.

למידע נוסף לחצו: האוניברסיטה הפתוחה
עוד מסלולי לימוד - האוניברסיטה הפתוחה
חוות דעת של סטודנטים על מדעי המחשב – האוניברסיטה הפתוחה
התקבלו 75 דירוגיםבציון ממוצע: 4.1 מתוך 5
לורן

לורן

06/07/2022
5/ 5

האוניברסיטה הפתוחה

מה אתה אוהב/לא אוהב במוסד הלימודים?

אני מאוד אוהבת את הסדר והארגון, הנגישות והתכנים שמועברים בזום, עם ספרים פיזיים ודיגיטליים, שנותנים ל קרא עוד...

על הקמפוס

מומלץ לאנשים שאוהבים ויודעים ללמוד לבד, ובעיקר כשילוב עם מסלול החיים (עבודה, ילדים).

טיפים

להתייעץ בקבוצת הפייסבוק "סטודנטים למדמח בפתוחה" כדי להגיע כמה שיותר מוכנים לקורסים. אני מאוד נעזרתי  קרא עוד...

טניה

טניה

22/04/2021
5/ 4

האוניברסיטה הפתוחה

מה אתה אוהב/לא אוהב במוסד הלימודים?

את החופש שבשילוב לימודים ועבודה

על הקמפוס

אני לומדת במתכונת מקוונת לכן איני מגיעה לקמפוס.

טיפים

להתמיד ולהימנע מדחיינות.

עדית

עדית

01/12/2018
5/ 3

האוניברסיטה הפתוחה

מה אתה אוהב/לא אוהב במוסד הלימודים?

אני אוהבת שניתן לעבוד במשרה מלאה וללמוד בו זמנית. אני ממש לא אוהבת שאין בכלל חיי חברה, את כל הקורסי קרא עוד...

על הקמפוס

זה במרחק של יותר משעה נסיעה ברכב פרטי, כשמגיעים צריך להתחיל לחפש חניה בכחול לבן.

טיפים

אם אתם עובדים ולא יכולים להרשות לעצמכם ללמוד במוסד אחר אז זה מקום טוב, אבל תקחו בחשבון שתלמדו לבד את קרא עוד...


לכל חוות הדעת