קורס אבטחת מידע וסייבר עם התמחות בטכנולוגיות תקיפה - סמי שמעון חוץ באר שבע ואשדוד

קורס אבטחת מידע וסייבר עם התמחות בטכנולוגיות תקיפה - סמי שמעון חוץ באר שבע ואשדוד

SCE המכללה האקדמית להנדסה ע"ש סמי שמעון - קורס אבטחת מידע וסייבר עם התמחות בטכנולוגיות תקיפה - באר שבע ואשדוד

 

כוח אבטחה

 

העולם הטכנולוגי של ימינו מבוסס על גישה לאינטרנט, כמעט שאי אפשר למצוא תחום שבו אפשר לעבוד ללא עולם הסייבר. ואמנם הגישה לידע, רשתות התקשורת והעברת נתונים מאפשרים לעבד כמויות גדולות של מידע ולהשתמש בו במהירות. אך למרות היתרונות של האינטרנט והשימוש בו, אין כיום די פיקוח על הנעשה בו ולא חסרים אנשים אשר מנסים לגנוב מידע רגיש ולהשתמש בו למטרות שונות.

 

על כן, תחום אבטחת המידע והסייבר נמצא בצמיחה מתמדת והעוסקים בתחום הפכו למשאב מבוקש ויקר ערך. כל חברה, ציבורית או פרטית, קטנה או גדולה, צריכה לשמור על המידע שלה, בעיקר כאשר תדירות ההתקפות הקיברנטיות רק הולכת וגוברת וההשלכות שלהן הופכות הרסניות יותר ויותר. על כן, כל חברה נזקקת למומחה לאבטחת מידע מיומן דיו להגן על הנכסים החשובים ביותר שלה – המידע שברשותה.

 

העוסקים בתחום אבטחת המדע והסייבר אמונים על הגנה של מערכות ורשתות מחשבים ומניעה של פגיעות ותקיפות מקוונות. עליהם להיות מעודכנים תמידית בטכנולוגיות החדשות, הן מפן ההגנה והן מפן ההתקפה. כדי לעשות זאת עליהם לדעת כיצד להתמודד עם תרחישי פריצה שונים, החל מהתקפות של האקרים יחידים וכלה בתקיפות בסדר גודל ארצי ואף עולמי, כאלה שיכולות לגרום לנזקים אדירים וחסרי תקדים. המציאות הזו אינה הולכת להשתנות בקרוב, ובהתאם לכך לא ישתנה הצורך במומחי אבטחת מידע.

 

תכנית הלימודים

 

קורס אבטחת מידע וסייבר בהתמחות טכנולוגיות תקיפה ב -  SCE המכללה האקדמית להנדסה ע"ש סמי שמעון מקנה למשתתפים את הידע העיוני לצד הכלים המעשיים לעבודה בתחום אבטחת המידע. תכנית הלימודים נבנתה לפי ההנחיות של מטה הסייבר הלאומי במטרה להכין את הסטודנטים לבחינות ההסמכה הארציות וכן לבחינות הבינלאומיות – CCNA מטעם חברת CISCO, MCSA 2016 מטעם חברת מייקרוסופט, CCAS R80.10 ו-CCSE R80.10 מטעם חברת צ'ק פוינט. נוסף על כך, הסטודנטים מקבלים סקירה נרחבת על עולם הלינוקס.

 

תכנית הלימודים מורכבת מ-6 מודולים – הסמכה על מוצרי מייקרוסופט, הסמכה על מוצרי CISCO, הסמכה על מוצרי צ'ק פוינט CCSA, הסמכה על מוצרי צ'ק פוינט CCSE, הסמכה על מוצרי לינוקס והכרת התוקף ועולם התקיפה. מודולים אלה מכשירים את הסטודנטים לבנות ארכיטקטורה מאובטחת עם שכבות מרובות. הסטודנטים לומדים על עבודה עם תחנות ושרתים, על ציוד תקשורת ואבטחת מידע, על סביבות וירטואליות, על איסוף מידע למניעת התקפות ברשת, על שימוש בכלי תקיפה וטשטוש עקבות.

 

מתכונת הלימוד

 

לימודי הקורס נמשכים כשבעה חודשים ומתפרשים על פני 275 שעות אקדמיות. המפגשים מתקיימים פעמיים בשבוע בשעות הערב. ניתן ללמוד את הקורס בשלוחת באר שבע ואשדוד.

 

נושאי לימוד


Security Policy Management
Administrator Task Implementation
Network Address Translations
Automation and Orchestration
Threat Prevention
Command Line Operations
bash scripting
Introduction to Hacking
Advanced Concepts and Techniques
Vulnerability Analysis
House Cleaning
Local Security Principles
Finding Linux Documentation
LAN Switching Technologies
Managing User Access

 

על מוסד הלימודים

 

המרכז ללימודי חוץ של SCE המכללה האקדמית להנדסה ע"ש סמי שמעון מציע מגוון רחב של השתלמויות, קורסים וימי עיון אשר מכשירים את אנשי מקצועות ההנדסה והמנהל על החידושים המדעיים והטכנולוגיים הקיימים בשוק. צוות המרצים בתכניות הלימוד של המרכז ללימודי חוץ מורכב הן מחברי הסגל האקדמי של המכללה והן ממרצים מן החוץ המומחים בתחומם אשר מוכרים באקדמיה ומאושרים על ידי חברות בינלאומיות מובילות. משתתפי הקורסים מקבלים ליווי אישי לאורך כל מסלול הלימוד ולאחריו. בין הקורסים שאפשר ללמוד במרכז הם קורס בקרים מתוכנתים, קורס אוטוקאד, קורס הכנה למבחני רישיון חשמל וקורס מורשי נגישות מתו"ס.

 

תנאי קבלה

 

המעוניינים ללמוד בקורס אבטחת מידע וסייבר בהתמחות טכנולוגיה תקיפה צריכים להכיר את האינטרנט ברמת משתמש ועליהם להיות בעלי יכולת קריאה והבנה של אנגלית טכנית. תנאי הקבלה ללימודים מותנית בראיון קבלה עם יועץ אקדמי.

 

תעודה

 

משתתפי הקורס שנוכחים בלפחות 85% מהמפגשים ועומדים בעל המטלות הנדרשות מקבלים תעודת גמר קורס אבטחת מידע וסייבר בהתמחות טכנולוגיה תקיפה מטעם המרכז ללימודי חוץ של SCE המכללה האקדמית להנדסה ע"ש סמי שמעון.

 

אפשרויות תעסוקה

 

בוגרי הקורס משתלבים בחברות אינטגרציה ובצוותי אבטחת מידע של החברות הגדולות בתפקידים שונים ובהם מנהלי רשתות תקשורת ומנהלי אבטחת מידע.

עוד מסלולי לימוד - סמי שמעון - לימודי חוץ