תואר שני במינהל מערכות חינוך לגיל הרך ללא תזה במכללה האקדמית אחוה

שירות אישי - צור קשר
תואר שני במינהל מערכות חינוך לגיל הרך ללא תזה במכללה האקדמית אחוה

תואר שני במינהל מערכות חינוך לגיל הרך במסלול ללא תזה במכללה האקדמית אחוה

 

במכללה האקדמית אחוה מתקיימת תכנית לתואר שני במינהל מערכות חינוך לגיל הרך, במסלול ללא תזה. מסלול זה מיועד להכשרת מורים, מנהלים, גננות ובעלי תפקידים נוספים לשמש מנהיגים במערכת החינוך ולשמש דוגמה אישית לעמיתים למקצוע.


הסטודנטים בתכנית זו, המתקיימת כמסלול במסגרת תואר שני במינהל מערכות חינוך, לוקחים חלק בקורסים תיאורטיים ויישומיים שבהם מתבססים על מחקרים עדכניים ועל פדגוגיה בשילוב טכנולוגיה חדשנית, כדי להתאים לצורכים העכשוויים במערכת החינוך לגיל הרך.


במסלול הגיל הרך במכללה האקדמית אחוה סבורים כי גננות הן מנהלות ומנהיגות חינוכיות אשר עומדות בראש ארגונים אוטונומיים, גני הילדים, שאותן הן מנהלות בהתאם לתכנית הלימודים המחייבות תוך מימוש של יעדים ומטרות שהציבו לפי התפישה החינוכית שלהן. לאחרונה מעודדים בפיקוח על החינוך הקדם יסודי במשרד החינוך את מנהלות ומנהלי הגנים לעבור הכשרה אקדמית בתחום ניהול מערכות החינוך, כדי לסייע להם לקדם את הקריירה ולייעל את העשייה המקצועית.

 

 

מה לומדים?


מטרת תכנית זו היא הכשרת מנהלי גן שביכולתם להתמודד עם הדרישה לאיכות גבוהה של תוצרים במערכת החינוך המשתנה, ואשר מסוגלים להוביל ולהנהיג את הארגונים שעליהם הם אמונים. במהלך התכנית המוסמכים רוכשים ידע וכלים להשתלבות בתפקידי ניהול במערכת החינוך במקביל להרחבת המיומנויות והידע האקדמיים שברשותם.


המסלול מורכב מקורסים בתחום מינהל מערכות החינוך וכן מקורסים ייעודיים נוספים אשר מותאמים במיוחד לתחום מינהל מערכות החינוך בגיל הרך. הסטודנטים שמים דגש על יזמות חינוכית ועל חינוך בין לאומי לפיתוח כישורי הנהגה ולבניית פתיחות מחשבתית. בין היתר דנים הסוגיות בחקר קריירה של מנהלות גנים, בדות הגננת כמנהיגה חינוכית, בשיטות להערכה ומדידה בשכבת הגיל הרך וכן עוסקים בניתוח של אירועים ניהוליים בגני ילדים.

 

כמה זמן לומדים?


אורך התואר השני הוא כשנתיים. שיעורים מתקיימים ביום שבועי אחד.


הסטודנטים לומדים במסלול יישומי ללא כתיבת תזה. במסלול זה כותבים עבודת גמר בתחום העיסוק הנוכחי במערכת החינוך.


סטודנטים שברצונם לשלב מסלול מחקרי עם כתיבת תזה - יתאימו את תכנית הלימודים במינהל מערכות חינוך כך שתכלול את כל הקורסים בגיל הרך.


מלגות


מורים בתכנית "אופק חדש" יכולים לקבל הכרה של 120 - 140 שעות מתוך התואר השני לצורך קידום בדרגה. מומלץ לוודא את התנאים מול מוסד הלימוד או משרד החינוך כדי לקבל את הפרטים המלאים בנושא.


נושאי הלימוד

  • מיינדפולנס
  • ניתוח קונפליקטים ניהוליים בגן
  • מיומנויות רגשיות למנהלים חדשים
  • שילוב ילדים עם צרכים מיוחדים בגיל הרך
  • גננות כמנהיגות חינוכיות בעידן חדשנות ויזמות
  • ועוד


על מוסד הלימוד


במכללה האקדמית אחוה ניתן לקחת חלק במגוון של מסלולי לימוד לתואר ראשון ושני במסגרת בית הספר לחינוך ובית הספר למדעים. בתחום ההוראה מוצעות תכניות נוספות לתואר מוסמך ובהן תואר שני בייעוץ חינוכי, בחינוך מתמטי לבתי ספר יסודיים ובחינוך מיוחד. נערכות גם תכניות לתואר שני M.Teach המיועדות לאקדמאים מענפים שאינם הוראה המעוניינים לרכוש כלים וידע להשתלבות במערכת החינוך. במסלולים השונים לתואר מוסמך יכולים אנשי הוראה להרחיב את הידע המקצועי שברשותם ולרכוש כלים לקידום הקריירה ולשיפור תנאי ההעסקה, ניתן להשתמש בידע זה כדי להתקדם לתפקידים משמעותיים ובכירים במערכת החינוך.


מהם תנאי הקבלה?


מועמדים המעוניינים להתקבל למסלול זה נדרשים לעמוד בתנאים הבאים:

 

  • תואר ראשון בחינוך לגיל הרך בממוצע ציונים 80 ומעלה
  • תעודת הוראה או רישיון הוראה קבוע


לתשומת לבכם, תנאי הקבלה עשויים להשתנות מעת לעת.


איזו תעודה מקבלים?


בתום התכנית זכאים סטודנטים העומדים בהצלחה בכל חובותיהם לקבל תואר שני M.Ed. במינהל מערכות חינוך לגיל הרך ללא תזה מטעם המכללה האקדמית אחוה.

עוד מסלולי לימוד - המכללה האקדמית אחוה
Whatsapp Whatsapp