איך מתבלטים בשוק העסקי התחרותי של היום? על השינויים בלימודי מנהל עסקים

26/5/2021 מאת: אנאבל אדמסקי (757 צפיות)

בדיוק כמו ששוק העבודה משתנה בקצב מהיר, גם לימודי מנהל עסקים לא נשארים במקום. איך מתאימים את התואר לדרישות המעסיקים ועוזרים לסטודנטים לפתח את הכלים שחשובים למנהלים של מחר?

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


השוק משתנה - וגם הלימודים: איך מתאימים את לימודי מנהל עסקים למה שקורה במשק?


בשוק שבו עסקים רבים נסגרים בשנה הראשונה לפעילות ורוב הסטארטאפים החדשים לא שורדים, ההבנה היא שכדי להצליח צריך לחשוב מחוץ לקופסה ולהציע את מה שהמתחרים לא מציעים. התובנות האלה רלוונטיות למנהלים וגם לעובדים בדרגים פחות בכירים בארגון, כולם צריכים היום להתעדכן בלי הפסקה כדי להתמודד עם האתגרים והדילמות שעולים בעבודה השוטפת. העובדה הזאת רק התחדדה בתקופת הקורונה, שחייבה ארגונים למצוא פתרונות יצירתיים במיוחד כדי להתמודד עם תנאי חוסר ודאות שכמוהם לא הכירו קודם.


השינויים המהירים במשק מחלחלים גם ללימודי מנהל עסקים. כדי להכין את הבוגרים לדבר החם הבא גם הלימודים מתעדכנים בהתאם ובתואר משלבים היום מגוון של כלים חדשניים כדי לעזור לסטודנטים להתאים את עצמם למתרחש בשוק ולא להישאר מאחור.


במרכז האקדמי למשפט ולעסקים מציעים תכנית לימודי מנהל עסקים שמותאמת לשינויים האלה בשוק. בתואר שמים דגש על שלושה מרכיבים - פרקטיות, חדשנות ואינטראקטיביות, מתוך שאיפה לעזור לסטודנטים להתכונן למציאות שאחרי הלימודים.


להתמקצע, להתחדש ולהתנסות


בשוק העבודה של היום תואר ראשון לא תמיד מספיק. המעסיקים מחפשים עובדים רב תחומיים, ששולטים בארגז כלים רחב ויודעים לתת פתרונות יצירתיים ומקוריים. אחת הדרכים לענות על הדרישה הזאת היא להתמחות ביותר מתחום ידע אחד ו"להתפרש לרוחב" דרך בנייה של כישורים פרקטיים שנדרשים בשוק. עובדים עם ידע מגוון יכולים להתמודד בצורה יעילה יותר עם בעיות, ולהציע מענה לא שגרתי ונקודת מבט חדשה על קשיים ואתגרים.


אחת הדרכים שבה עוזרים לסטודנטים לקבל כלים "מעבר" לתואר היא שילוב של לימודי תעודה. הסטודנטים לוקחים חלק בהתמחות שיווק דיגיטלי. תחום הדיגיטל מקבל יותר ויותר משקל בעולם העסקי והיום הוא כלי בלתי נפרד מהדרך שבה מקדמים מוצרים ושירותים. כדי לשווק בסושיאל ובאמת לשכנע צריכים יצירתיות וגם הבנה של השוק.


במסלול ההתמחות בשיווק משלבים תכנים פרקטיים שמותאמים לחידושים האלה וגם למגמות העתידיות בתחום. הסטודנטים שמים דגש על החידושים בענף וגם מתנסים בפועל בתעשייה במשרדי פרסום כדי לתרגל את המיומנויות האלה בעצמם. התכנית כוללת גם הכנה למבחני ההסמכה של גוגל שמאפשרת לסטודנטים לגשת לבחינות בין לאומיות ולקבל תעודה מטעם גוגל.


בזמן התואר הסטודנטים מתמקדים גם בתחום החדשנות ומכירים כלים מתקדמים שיכולים לעזור למנהלים. הם לומדים קורסים בנושאים כגון סייבר, הכשרת דירקטורים, מיומנויות תקשורת והעברת מסרים, ניהול תוכן ועוד. כל אלה מותאמים לחידושים בשיווק, שינויים ברגולציה ומגמות שמשנות את הדרך שבה עושים עסקים היום.


במוסד הלימוד מאמינים שאחת הדרכים הכי טובות להצליח היא לעשות. מהסיבה הזאת מאפשרים לסטודנטים לקחת חלק בהתנסויות מעשיות ואינטראקטיביות, כדי להכיר מקרוב את מה שמחכה להם אחרי התואר. הם יכולים להתנסות בפיתוח של סטארט אפ משלבים בחממת היזמות, ולקחת חלק במסלול חברות שבו הם מקבלים ליווי של מנטורים שעוזרים להם לפתח את המודל העסקי של החברה.