רוצה פרטים על לימודים בתחום?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

שכר מכונאי רכב

רוצה לדעת על שכר מכונאות רכב? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


טבלת שכר מכונאות רכב


מחסור משמעותי בעובדים לצד התפתחויות טכנולוגיות יצרו ביקוש רב במיוחד למכונאי רכב בשוק הישראלי. מכונאים נדרשים היום במוסכים, מכוני שירות וחברות רכב בפרישה ארצית ובחברות רבות קולטים גם עובדים מתחילים ומאפשרים להם לצבור ניסיון ולרכוש מקצוע.


הדרישה הרבה לעובדים בתחום המכונאות יוצרת גם מגמה של עליית רמות השכר וניתן לראות לא מעט מעסיקים שמוכנים להציע הטבות שונות לעובדים כדי לעודד את השתלבותם במקצוע. באופן כללי, המשכורות בתחום זה הן דומות לממוצע במשק או נמוכות ממנו בשנים הראשונות, עובדים מנוסים וחרוצים יכולים להגיע למשכורות גבוהות יותר.

 

על המקצוע ותפקידים אפשריים


מכונאים אחראיים על טיפול ותחזוקה במערכות כלי רכב. עובדים אלה מחזיקים בידע טכני נרחב ובקיאות במערכות המכונית והם נדרשים לאבחן תקלות שונות ולתקן אותן באופן יעיל ומהיר. כמו כן, הם אחראיים על התקנת רכיבים שונים וביצוע שירותי תחזוקה שוטפת כפי הנדרש.


שינויים משמעותיים העוברים על ענף הרכב, בהם מעבר המכוניות להתבסס על מערכות ממוחשבות מתקדמות, יוצרים תמורות גם באופי המקצוע וכך מלבד ידע מכני והבנה בחשמל ואלקטרוניקה, אנשי המקצוע צריכים לשלוט גם בעדכוני התוכנה הרלוונטיים ולהבין בטיפול בחיישנים ורכיבים חדשניים.


יש לציין כי בעבר ניתנו הסמכות בתחום המכונאות, אולם כיום ההסמכות הן בתחום האוטוטק (אוטוטרוניקה ומערכות משולבות), הסמכה חדשה שמתמקדת בטיפול במערכות ממוחשבות ברכבים.


מכונאים מנוסים יכולים להתקדם לתפקידים נוספים ובכירים יותר וכך לשדרג את הקריירה. בין התפקידים הללו נכללים ניהול מקצועי בענפים כגון צבעות, פחחות ותיקון צמיגים. עובדים ותיקים במיוחד יכולים להתקדם לתפקידי מנהלי מוסכים, או להקים מוסכים משלהם.

 

מה רמות השכר?


המשכורת הממוצעת למכונאים נעה בין 8,000 - 9,000 שקלים לחודש. עובדים ותיקים ומנוסים יותר יכולים להעלות את המשכורת ולהגיע לטווח שבין 9 - 11,000 שקלים לחודש ולעיתים אף למעלה מכך.


קריטריונים נוספים בעלי השפעה על המשכורת כוללים מיקום העבודה בארץ, גודל המוסך או הארגון שבו מועסקים העובדים, היקף המשרה ועוד. ניתן להעלות את המשכורות גם דרך הרחבת סל המיומנויות המקצועי ורכישת התמחויות נוספות (כגון צבע, פחחות, מכשור, דיאגנוסטיקה, טיפול ברכבים היברידיים ועוד).

 

כמה מרוויח מכונאי מתחיל?


עובדים מתחילים משתכרים כ - 8,000 שקלים לחודש בממוצע. באופן כללי משכורות המכונאים המתחילים הן מעט נמוכות מן הממוצע במשק, אולם טווחי ההשתכרות עשויים להשתנות ולהיות גבוהים מן הממוצע, בתלות במספר השעות, מקום העבודה והחלטת המעסיק. יש לציין כי בעקבות מחסור משמעותי בעובדים בשוק, מעסיקים רבים בוחרים לתגמל עובדים חדשים ומציעים להם הטבות שונות כדי לעודד אותם להשתלב במקצוע ולהתמיד בו.

 

טבלת שכר

 

תפקיד שכר חודשי 0 - 5 שנות ניסיון שכר חודשי 5 שנות ניסיון ומעלה
מכונאי
8,000 - 9,000 שקלים 10,000 - 12,000 שקלים
חשמלאי רכב
8,000 - 9,000 שקלים לא צוין
פחח רכב
6,000 - 7,000 שקלים 8,000 - 8,500 שקלים
דיאגנוסטיקה
9,000 - 10,000 שקלים 11,000 - 12,000 שקלים
הנדסאי רכב
9,000 - 10,000 שקלים 11,000 - 13,000 שקלים
מכונאי אופנועים
7,000 - 8,000 שקלים 8,000 - 10,000 שקלים
מנהל מוסך
14,000 - 15,000 שקלים 15,000 - 20,000 שקלים


* לתשומת ליבך - רמות השכר משתנות מעת לעת!

 

מה רמת הביקוש בשוק?


העובדה שמדובר בעבודה פיזית הביאה עם השנים להיווצרות מחסור משמעותי בעובדי מכונאות והביקוש להם בשוק העבודה של היום הוא גבוה במיוחד. ההערכות הן כי חברים מעל 600 עובדים באלקטרוניקה וחשמל רכב, ומעל 1,000 עובדי צבע ופחחות. כמו כן ישנו מחסור במאות עובדים בענפי התמחות נוספים, כגון דיאגנוסטיקה, וכן במכונאות משאיות.


המחסור בכוח עבודה רק החריף בעקבות משבר הקורונה. מוסכים רבים הוציאו עובדים לחל"ת וכיום עם פתיחתו המחודשת של הענף מעוניינים לגייס מחדש עובדים אך המעסיקים נתקלים בקשיים. כתוצאה מכך הם מוכנים להציע הטבות שונות לעובדים החדשים וכן משכורות גבוהות מן הממוצע.


הדרישה המשמעותית לעובדים הביאה גם ליציבות תעסוקתית גבוהה במקצוע, כאשר מעסיקים מוכנים להשקיע כדי לשמור על העובדים בתפקידים ולעודד אותם לאייש את המשרות הנדרשות להם.


במקביל, מגמות התפתחות טכנולוגית העוברים על הענף יוצרים צורך מחודש ומוגבר בעובדים הבקיאים בתפעול ותחזוקה של המערכות החדשות. הביקוש לעובדי דיאגנוסטיקה ואוטוטרוניקה גבוה במיוחד והם יכולים להשתלב במגוון מוסכים בפרישה ארצית. כמו כן, קיימת דרישה מוגברת למכונאים המומחים בטיפול בכלי רכב חדשים שמספרם על הכביש הולך ועולה משנה לשנה, בהם מכוניות היברידיות או מונעות בחשמל.

 

דרושים - במה עובדים?


אנשי המקצוע משתלבים בעיקר במוסכים ומרכזי השירות. לעיתים הם נדרשים גם בחברות ייבוא ומכירת רכב, או בחברות בתחום המכונות לתעשייה. הם אחראיים על טיפול ותחזוקת הרכבים, טיפול בתקלות וביצוע טיפולים שוטפים הכרחיים.


כחלק מן הדרישות להשתלבות במקצוע המועמדים נדרשים לתעודות המקצוע ההכרחיות ולהיכרות עם סוגי הכלים שבהם מטפלים במוסך או החברה המעסיקה. לרוב נדרש גם ידע בחשמל. לרוב הביקוש הוא לעובדים בעלי ניסיון, אולם ניתן למצוא מגוון מסגרות שבהן קולטים עובדים בתחילת הדרך המקצועית גם ללא ניסיון. משרות אלה יכולות להתאים במיוחד לבוגרי קורסים שמעוניינים להתחיל לעבוד במקצוע.


יש לציין כי כיום מקומות התעסוקה השונים, כגון מרכזי שירות ומוסכים, הפכו למתקדמים יותר מבעבר ומושם בהם דגש על תהליכים טכנולוגיים ושילוב יישומים חדשניים. דבר זה בא לידי ביטוי גם בדרישות מאנשי המקצוע ומתבטא בפעולות השוטפות הנדרשות מהם.

 

 

מה ללמוד כדי לעסוק במקצוע?


כדי להשתלב בתחום זה יש צורך בתעודת מקצוע ותעודת גמר מטעם משרד העבודה.


בעבר הציעו במוסדות קורסים בתחום המכונאות בדרגות מקצועיות 1 - 3. עם זאת, בשל שכלולים טכנולוגיים בענף הרכב, כיום מתקיימים במקומם קורסים בתחום האוטוטרוניקה, וקורסי המכונאות אינם מתקיימים עוד במוסדות.


קורס אוטוטרוניקה (מערכות משולבות לרכב) מתקיים בפיקוח של משרד העבודה. במהלכו רוכשים כלים לאבחון וטיפול בתקלות שונות ברכבים, וכן לטיפול במערכות חשמל, מיזוג ומחשוב. במהלך הקורסים משלבת הכשרה מעשית במרכזים מורשים לכך וכן עבודה אצל מעסיקים. אורכם של הקורסים הוא לרוב מספר חודשים עד שנה. בתום הקורסים מקבלים תעודת גמר אוטוטק וכן תעודות מקצוע במכונאות סוג 3 וחשמל רכב סוג 2, התעודות מוענקות מטעם משרד העבודה. הקורסים מיועדים למי שברשותם מספר שנים של ניסיון בעבודה פרקטית במוסכים, או למי שברשותם ניסיון במסגרת השירות הצבאי.


חלק מאותם קורסים מתקיימים במימון המדינה ובמסגרתם הבוגרים מקבלים סיוע בהשמה במקומות תעסוקה רלוונטיים. לצידם קיימים קורסים במימון עצמי הנלמדים במכללות שונות.


קיימים גם קורסים להשלמה לאוטוטרוניקה המיועדים לבעלי תעודות קודמות בתחום המכונאות, שדרכם ניתן להתעדכן ולהשלים לתעודה הרלוונטית היום.


בוגרי הכשרות אלה יכולים להמשיך להתקדם בענף הרכב דרך לימוד קורסים והתמחויות נוספות. בין היתר קיימים קורסים בתחום רישוי הרכב וכן קורסים לניהול מוסך המיועדים לעובדים ותיקים יותר, שלאחריהם ניתן לפתוח מוסכים או להשתלב בתפקידים ניהוליים בבתי עסק קיימים.


אפשרות נוספת העומדת בפני בוגרי הקורסים הם לימודי הנדסאי רכב. מדובר בהתמחות המוצעת במסגרת הנדסאי מכונות שבה נלמדים כלים טכנולוגיים מתקדמים לצד כישורים במכניקה. במסלולים אלה מקבלים דיפלומת הנדסאי מטעם מה"ט (המכון הממשלתי להכשרה בטכנולוגיה ובמדע) וכך ניתן להרחיב את תחומי העיסוק וכן לשדרג את רמות ההשתכרות.

 

שירות אישי חינם

צריך פרטים על לימודים בתחום?

רוצה פרטים על לימודים בתחום?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
שאלות הגולשים בנושא
המרת הנדסאי רכב לתעודה סוג 3 במכונאות
הנדסאי רכב או מכונאות סוג 3
להמיר תעודת הנדסאי רכב לסוג 2
המשך לימודי הנדסאי רכב לאחר לימודי הנדסאי מכונות
לימודי הנדסאי רכב
עזרה בבחירת מכללה ללימודי הנדסאי רכב - רופין/עתיד
האם כדאי ללמוד הנדסאי רכב/שמאי רכב?