טיפים ממומחים על תחומי לימודים

שאלנו את מיטב המומחים, אלו שהגיעו רחוק מאוד בקריירה שלהם, למי מתאים המקצוע? מי יכול להצליח? 

בין המומחים פרופ' ירון זליכה, פרופ' עמוס רולידר, אורי ששון, זיו קורן ועוד.

המידע באתר הועיל ל91% מהגולשים.

 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:

רוצה פרטים על טיפים ממומחים?

שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך


שירות אישי חינם

צריך פרטים על טיפים ממומחים?

רוצה לדעת יותר על טיפים ממומחים?

רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור

טיפים

טיפים במשפטים

דליה דורנר
השופטת דליה דורנר, שברשותה קריירה של עשרות שנים בעולם המשפט הישראלי וכהונה כשופטת בבית המשפט העליון, חושבת שאחד הכלים המרכזיים להצלחה בלימודי המשפטים היא אהבה גדולה למקצוע - לבחור תחום התמחות פרקטי מצד אחד, אך קרוב ללב מצד שני.
"אדם צריך לדעת מה הוא רוצה לעשות אבל גם צריך לאהוב את התחום. הוא חייב לגלות בו עניין. אני מקווה שמי שהולך ללמוד משפטים עושה זאת כי הנושא מושך את ליבו... אם אתה רוצה להצליח באמת בעולם המשפט, אתה חייב לאהוב את התחום באמת."
דליה דורנר
שופטת בית המשפט העליון בדימוס
ד"ר תמי אמיר
הכישורים הנדרשים מסטודנט/ית למשפטים הם כישורים אנליטיים לוגיים ברמה גבוהה (הבנה טובה של חומרים ומשמעותם) לצד יכולת מילולית גבוהה הן בקריאת טקסטים מרובים, והן בהתנסחות בכתב ובע"פ הן בעברית והן באנגלית. לצורך עיסוק בתחומים כמו שוק ההון, הייטק וקניין רוחני נדרשת גם יכולת כמותית טובה ורצויה גם מידה של הבנה טכנית סבירה.
בתחומי העניין, עניין במדע (חקר, ירידה לפרטים) לצד עניין בתחומי תרבות (ערכים, תקדימים) וחברה. נטייה עסקית וארגונית מהוות יתרון.
תכונות האישיות הנדרשות הן בראש וראשונה שיקול דעת, רצינות, בגרות, בשלות, יסודיות, ירידה לפרטים, ולאחר מכן - מיומנויות בינאישיות טובות – יכולת יצירת קשר, עבודת צוות, פתיחות.
כל אלו לצד עצמאות, מיומנויות ניהול, דומיננטיות ויכולת ייצוג תקינה ועמידה מול קהל (לא תמיד נדרשת).
ד"ר תמי אמיר
מנהלת המדור לייעוץ לימודי באוניברסיטת ת"א

טיפים בעיצוב פנים

ריקי קורי
"עבודה של מעצב פנים מבוססת על שילוב בין כישרון טבעי לבין יחסים בינאישיים. כשיש לך עיצוב ב - DNA, כל מה שצריך זאת צניעות, רצון ללמוד ותשוקה לדבר. הדבר החשוב השני הוא יחסים בינאישיים. העבודה עם לקוחות כוללת יצירת אמון בתהליך משותף. חשוב להיות מידתיים בקשר עם הלקוחות אבל אף פעם לא לשכוח שאנחנו כאן בזכותם. חשוב להישאר בן אדם."
ריקי קורי
מעצבת פנים
ד"ר תמי אמיר
בהרבה מהחוגים הנלמדים בארץ נדרש להציג תיק עבודות או לעמוד בבחינות כניסה הבודקות את מידת הכישרון והיצירתיות של המועמד/ת.
לכן, חשוב לדעת שהכישורים הנדרשים מסטודנט/ית לעיצוב פנים הן בראש וראשונה כישורים אומנותיים גראפיים, יצירתיות, יכולת עבודה עם הידיים (בניית מודלים) ומעבר לכך, יכולת צורנית והבנה מרחבית טובה וכמו כן גמישות/יצירתיות מחשבתית (חשיבה "מחוץ לקופסא"). לצד הכישורים הללו, אנגלית והבנה מילולית טובה יהוו יתרון.
מבחינת תחומי העניין, רצוי עניין בתחומים אומנותיים תרבותיים ולצדם אפשריים תחומי עניין מגוונים אחרים כגון תחומי עניין חברתיים, עסקיים וכד'.
בתכונות האישיות – דמיון, מחשבה מקורית ועם זאת חשיבה פרקטית המייצרת פתרונות, יכולת עבודה בצוות ולבד, רמת שירות נאותה. כמובן שמידת מה של עצמאות נדרשת אף היא, כי העיסוקים בתחומים הללו דורשים לא אחת מיומנויות יוזמתיות של קידום ושיווק התחום.
ד"ר תמי אמיר
מנהלת המדור לייעוץ לימודי באוניברסיטת ת"א

טיפים בפיזיותרפיה

"חשוב להיחשף לכמה שיותר היבטים ותחומים של המקצוע. לכן אני ממליצה להתחיל את העבודה המקצועית בבתי חולים: העבודה בצוותים רב מקצועיים, והמגוון של הבעיות והפתרונות שנחשפים אליהם, הופך את בתי החולים ל"בוט קאמפ" (מחנה אימונים) לפיזיותרפיסטים."
נירית רותם לרר
מנהלת שירותי הפיזיותרפיה בביה"ח איכילוב
נירה כהן צוברי
"כדי להיות פיזיותרפיסט טוב צריך להיות אוהב אדם, עם לב גדול ורצון לנתינה. כמו כן, חשובה ראייה מרחבית מפותחת. נדרשת יכולת הסתכלות על החיים וקליטה טובה של מה קורה מסביבה תוך ראייה של הפרטים הקטנים שבתוך המכלול. מטפל טוב הוא לא זה שיודע לטפל באצבע השבורה, אלא זה שיודע להסתכל על המטופל שנמצא לפניו, לשאול את השאלות הנכונות ולהתייחס לסביבה של המטופל. למי שמחזיק בראייה מרחבית ולא רק ממוקדת יש יכולת להתפתחות מקצועית וטיפולית הרבה יותר טובה."

נירה כהן צוברי
מנהלת מחלקת פיזיותרפיה בבילינסון

טיפים בתחום התקשורת

רענן שקד
המפתח להשתלבות בגופי תקשורת לחסרי ניסיון הוא יצירת קשר עם עורכים רלבנטיים, לבוא עם הצעות לכתבות או פרויקטים ובעיקר ליזום – פגישות, רעיונות, קונספטים. צריך לא לחשוש ולהציע את עצמך.
כדי להתבלט בתעשיית התקשורת צריך לזהות את הקול הייחודי שלך ואז לפתח אותו. חשוב לזהות מה הפרסונה היוצרת שלך, מה מייחד אותה ופשוט לדבוק בה, לשכלל אותה ולעשות איתה כמה שיותר. עם הזמן הקול שלך הופך להיות מזוהה ואנשים מתחילים לעקוב אחרייך. במונחים שיווקיים, מדובר על בנייה של מותג אישי, אבל המותג הזה חייב להתבסס על הקול הייחודי שאנחנו מביאים.
רענן שקד
עיתונאי
ד"ר תמי אמיר
תחום הנלמד לעיתים באופן תאורטי ולעיתים באופן מעשי, תחום המשיק לערוצי התקשורת הדיגיטלית והפרסום לצד עיתונאות, רדיו, טלוויזיה ועד שיווק.
מהעוסקים בתחום התקשורת נדרשת יכולת אנליטית לוגית, יכולת מילולית (בכתב ובע"פ) ברמה גבוהה. ידיעת שפה זרה אחת או יותר ברמה טובה מהווה יתרון.
תחומי העניין של העוסקים בתקשורת הינם רבים ומגוונים אך כוללים בעיקר עניין בתחומי חברה, תרבות ואומנות, לעיתים מופיע גם התחום העסקי בפרופיל המתעניינים בתקשורת.
תכונות האישיות – פתיחות בין אישית ויכולת יצירת קשר בקלות, רגישות, יצירתיות, עצמאות. תכונות כמו בטחון עצמי, יכולת עמידה מול קהל, כריזמה, אחריות וגמישות מחשבתית מהווה יתרון.
ד"ר תמי אמיר
מנהלת המדור לייעוץ לימודי באוניברסיטת ת"א

טיפים בחינוך והוראה

מיכל דליות
מיכל דליות, שאותה אתם כנראה מכירים כ"סופר נני", הגיעה לקריירה בהנחיית הורים אחרי עשייה ענפה בהוראה וגם היום רואה את עצמה כאשת חינוך. לדעתה, התשוקה למקצוע היא אחד הדברים שבונים "מורים לחיים":
"למורה יש השפעה אדירה. אני חושבת שמה שהופך מורה למורה בלתי נשכח, הוא העובדה שהוא מעביר את החומר בהתלהבות גם אחרי שנים במקצוע."
ומה התכונות שחשובות לדעתה לכל מורה?
"מורה צריך להיות בעל כריזמה וגם בעל תשוקה גדולה לעשות טוב. הוא גם צריך את הכלים המתאימים כדי לא להתייאש לאורך הדרך. לכן בעיני הצלחה בתחום החינוך מורכבת מרצון להמשיך לעמוד במשימה למרות כל המכשולים בדרך, וגם מהמשך הלימודים והעשרה."
מיכל דליות
אשת חינוך והוראה

טיפים בעבודה סוציאלית

צפרא דוויק
צפרא דוויק, יו"ר איגוד העובדים הסוציאליים, מאמינה שלתחום העבודה הסוציאלית יש חשיבות רבה ביותר בחברה הישראלית. "בעיני אנחנו השומרים על החוסן החברתי. אין שלב בחיים שאנחנו לא נמצאים בו כדי לעזור. אם לא יהיה מי שיסייע לאנשים במצבים הללו, יווצר משבר חברתי עמוק. אנחנו פועלים ליצירת חברה הוגנת יותר לכולנו."
"מי שניגשים לתחום צריכים לדעת שהמשכורות בו לא גבוהות, מלבד אולי עובדים פרטניים בתחום הקליני, שפותחים קליניקות משלהם... עשירים אנחנו אולי לא נהיה, אך נהיה עשירים בנפשנו."
צפרא דוויק
יו"ר איגוד העובדים הסוציאליים
ד"ר תמי אמיר
אחד ממקצועות הטיפול המכשירים סטודנטים לעבודה בארגוני רווחה במגזר השלישי, במגזר הממשלתי וגם במגזר העסקי. עיקר הלימודים הם מתחומי החינוך הפסיכולוגיה כמו גם היכרות עם "תתי קבוצות" (עולים חדשים, בעלי מוגבלויות, אבטלה, זקנה ועוד), עם זכויותיהם והארגונים השונים בהם הם מטופלים.
מסטודנט/ית לתואר בעבודה סוציאלית נדרשת בעיקר יכולת מילולית הן בכתב והן בע"פ. בנוסף, תחומי העניין צרכים להתמקד בתחומי הסיוע והעזרה לפרט ולחברה (כלומר עניין בתחום חברתי) ובנוסף, היכרות מערכתית של תהליכים וראייה מערכתית רחבה.
בתכונות האישיות - רגישות, מוכנות לסיוע לנזקקים, סבלנות, אורך רוח, אמפתיה, יכולת יצירת קשר, אחריות, אמינות, וכמו כן, יכולת עבודה בצוות רב מערכתי וראייה מערכתית רחבה.
ד"ר תמי אמיר
מנהלת המדור לייעוץ לימודי באוניברסיטת ת"א

טיפים בתחום החשבונאות

פרופסור ירון זליכה
פרופסור ירון זליכה, ששימש כחשב הכללי וידוע גם במאבקים בתחום השחיתות הציבורית, חושב שלימודי ראיית חשבון הם כלי יעיל במיוחד להשתלבות בקריירה בעולם העסקי. בעיניו, הלימודים מקנים כלים פרקטיים שפותחים דלת למגוון של אפשרויות תעסוקה - "היתרון בראיית חשבון הוא שאתה מקבל לידיים כלי שיכול לעשות הכל."
לדבריו שינויים מהירים במשק הפכו את הידע בראיית חשבון למצרך הכרחי למי שרוצים להצליח בשוק שבו קיים מחסור ברואי חשבון. "ככל שהמשק מתפתח יותר המשקל של המקצועות הפיננסיים עולה מבחינת שכר ממוצע והיקף המשרות... היום חסרים אלפים של רואי חשבון והמחסור הולך וגדל."
פרופסור ירון זליכה
החשב הכלכלי במשרד האוצר בדימוס
ד"ר תמי אמיר
הלימודים נשענים על הבנה בתחומים פיננסים רבים, כגון דיני מיסים, חוזים, כלכלת מאקרו, כלכלת מיקרו, סטטיסטיקה, ניהול סיכונים, ניירות ערך, שוק ההון ועוד.
מסטודנט הלומד ראיית חשבון נדרשת הבנה אנליטית וכמותית טובה.
מבחינת תחומי העניין, רצויה נטייה עסקית, ארגונית וחברתית כלומר, עניין לעסוק במתן סיוע לאנשים, עניין בתחומי כלכלה (סיוע ללקוחות בכל הנוגע לנושאים כספיים) וכמו כן הבנה בעולם העסקי הגלובלי (בנקאות, שוק ההון, חוקים והגבלים).
מבחינת תכונות האישיות, נדרשת ראיה ארגונית, סדר וארגון, עבודה שגרתית, יכולת עבודה עם אנשים, אחריות, קפדנות, ראייה של פרטים, יסודיות, ועוד.
בהמשך, ניתן להשתלב בתפקידי ניהול בכירים בהם נדרשות תכונות ניהוליות כגון עצמאות בתפקוד, יכולת קבלת החלטות, דומיננטיות, יכולת השפעה, שיקול דעת, אחריות ברמה גבוהה ועוד.
ד"ר תמי אמיר
מנהלת המדור לייעוץ לימודי באוניברסיטת ת"א

שוק ההון

עמנואל קוק
עמנואל קוק, מוותיקי שוק ההון בארץ ומייסד שותף של חברת IBI בתי השקעות, מאמין שעבודה קשה, התמדה ולמידה מאחרים הם בין הכלים החשובים למי שחולמים על קריירה בשוק ההון, שנחשב לאחד מתחומי העתיד. "הבסיס להצלחה בשוק ההון הוא עבודה מלמטה. כדי להיות טוב צריך משקע של כמה שנים בעבודה מעשית. בשביל לעבוד נכון צריך זמן. חשוב ללמוד מהניסיון של ותיקים בתחום וגם מהתהליכים שמתרחשים מסביב."
"צריך יכולות אנליטיות והבנה טובה של תהליכים, לצד רצון ללמוד מניסיון של חברות שונות. חשוב להבין באנליזה וגם להסתכל על אחרים שמבינים בתחום ולרכוש מהם כלים."
עמנואל קוק
מייסד שותף ב - IBI השקעות

טיפים במדעי ההתנהגות

פרופ` עמוס רולידר
פרופסור עמוס רולידר חושב שלימודי מדעי ההתנהגות יכולים להיות נקודת פתיחה מצוינת לקריירה בתחום הטיפול. "בשלוש שנות לימודים מקבלים ידע מעמיק על תחומים שונים וכך אפשר לקבל החלטות ממוקדות יותר בהמשך. לימודי מדעי ההתנהגות הם הזדמנות לקבל בחירה מתוך ידע ולדעת עם מי תרצו לעבוד כמטפלים בהמשך."
"הדבר הכי חשוב למי שרוצה להיות מטפל הוא סקרנות. גם אמפתיה היא חובה. השילוב של יכולות מקצועיות ויכולות תמיכה הוא המפתח להצלחה טיפולית. אם מטפלים את יכולות התמיכה אפשר להגיע למקצוע שבו גילויים מדעיים מאפשרים לגעת האנשים, זה שילוב מנצח בעיניי."
פרופ` עמוס רולידר
פרופסור לחינוך ומומחה לניתוח התנהגות
ד"ר תמי אמיר
בלימודי מדעי ההתנהגות תידרש בעיקר ליכולות ביטוי מילוליות. מעטים הם הקורסים הדורשים יכולות כמותיות כגון שיטות מחקר, סטטיסטיקה. הלימודים עוסקים בתחומי האדם בשלושה מוקדים – פסיכולוגיה, סוציולוגיה וחינוך ולכן תחומי העניין שרצוי שתתעניין בהם הם תחומים חברתיים הקשורים לאנשים.
באישיותך, כדאי שתהיה חברותי, בעל יכולת יצירת קשרים טובים, רגיש לצרכי הזולת, מתעניין בלעזור לאנשים ולקדם אותם ובעל אישיות מרשימה לעסוק בטיפול באדם.
לימודי מדעי ההתנהגות הם לימודים תיאורטיים ברובם כך שלאחריהם תוכל לעבוד בסביבות עבודה ארגוניות חברתיות אך בתפקידים יחסית זוטרים (משאבי אנוש, אבחון כ"א, ניהול פרויקט חברתי, הדרכה ועוד), עם זאת, לאחר שתמשיך בלימודי התואר השני (אפשרי בפסיכולוגיה על כל גווניה, חינוך, יעוץ חינוכי, משפחתי, אבחון וטיפול בלקויי למידה, עבודה סוציאלית ועוד) תוכל לרכוש מקצוע בעל זהות מקצועית ברורה יותר.
ד"ר תמי אמיר
מנהלת המדור לייעוץ לימודי באוניברסיטת ת"א

טיפים בתחום התיירות והמלונאות

אביבה מזרחי מגן
אביה מזרחי מגן מאמינה ששילוב של ידע ותעוזה הוא הכלי להצלחה בתחום. "ידע הוא כוח. חשוב לצבור ידע ולהיות סקרנים. כדי לפתח קריירה במלונאות חשוב להיות גם אוהב אדם, מישהו שב – DNA שלו נמצאים ערכים של מתן שירות ונתינה. כדי להצליח בתחום חייבים גם תעוזה, לא לפחד להעז ולעשות מה שאחרים חששו לעשות."
היא חושבת שתחום המלונאות הוא קרקע לצעירים שרוצים להגיע לתפקידי ניהול. "מלונאות הוא תחום מאוד דינמי, לצעירים ניתנת הזדמנות לצמוח יחד עם הענף. בתחום יש הזדמנויות רבות לבנות קריירה ולצמוח מלמטה. זה ענף נפלא עם סיפוק אדיר."
אביבה מזרחי מגן
מנכ"לית רשת המלונות פתאל

טיפים במקצועות היופי

רוית אסף
רוית אסף, מנהלת רשת בתי ספר למקצועות היופי, מאמינה שקורסים באיפור ומקצועות היופי הם מקפצה חשובה לקריירה, בעיקר בגלל למידה מעשית ואפשרות ליצור קשרים בתעשייה ובמדיה. "אין מחיר לחשיפה שתלמידים מקבלים דרך הקורסים באיפור. התלמידים יוצאים לשטח וצוברים ניסיון, נפגשים עם סלבס ואנשי מפתח בתעשייה."
למי שחולמים להפוך ליזמים בתחום היופי, היא ממליצה על רב תחומיות. "בעולם היופי יש מגוון גדול של תחומים ורבים בתעשייה עוסקים בתחום מרכזי ותחום נוסף. בפני צעירים שמגיעים עם המון אהבה למקצוע נפתחת קשת רחבה של אפשרויות תעסוקה."
רוית אסף
מנכ"לית בית ספר איפור מקצועי

טיפים בתחום הפסיכולוגיה

ורדה רזיאל ז`קונט
הפסיכולוגית ואשת התקשורת ורדה רזיאל ז'קונט מאמינה שאמפתיה ואכפתיות הם כלי חשוב לכל מטפל. "התכונות החשובות למטפלים טובים הן התעניינות עצומה באנשים, וגם יושר פנימי וחיצוני בלתי מתפשר. כמובן שגם אי אפשר בלי ניסיון שקשור בתובנות לגבי החיים, שחלק מהם רוכשים תוך כדי העבודה."
ורדה רזיאל ז`קונט
פסיכולוגית, סופרת, עיתונאית ואשת תקשורת

טיפים בתחום המדעים

פרופ` כרמית לוי
פרופסור כרמית לוי מאמינה שבעולם המחקר המדעי יש מגוון של אפשרויות וגם סיפוק רב. "מדע זה תחום מדהים. זה לצאת למסע ולהגיע לראש הר ולדעת שאת הראשונה בעולם שהגעת למקום הזה. זה הגילוי שלך. כשהוא מתפרסם במאמר מדעי תחושת הסיפוק אדירה."
"בדרך לשם יש הרבה עבודה קשה... חשוב לדעת לחשוב מחוץ לקופסה ולגלות יצירתיות ועוצמה אישית. צריך גם המון מוטיבציה שמהווה מנוע פנימי לתהליך."
פרופ` כרמית לוי
חוקרת סרטן ישראלית

טיפים בתחום הצילום

זיו קורן
תחילת הקריירה תלויה בכמה גורמים שחלק מהם נלמדים ואחרים אינם מצריכים לימוד, אלא בעיקר עבודה קשה והתמדה. "באופן הטכני יש חשיבות להכרת המצלמה. ידע טכני הוא נרכש וזה לדעתי החלק הקל. המרכיב היצירתי קצת יותר מורכב. חלק ממנו הוא כישרון, התמדה, פתיחות. זה משהו שלא נמצא אצל כל אחד. יש גם תכונות שנדרשים אליהן שלא קשורות למקצוע עצמו. צלם עיתונות, למשל, צריך יכולת לעמוד במצבי לחץ. צלם דוקומנטרי חייב יכולת תקשורת טובה עם אנשים וצריך לדעת איך להכניס את עצמו לסיטואציות ולהיטמע בהן."
זיו קורן
צלם עיתונות ודוקומנטרי ישראלי

טיפים בתחום הספורט

"החומר שספורטאים אלופים עשויים ממנו הוא קודם על עבודה קשה והתמדה יום יומית. אין דבר אחד שבונה ספורטאים כי להיות הכי טוב זה מכלול של הרבה דברים. חשוב להקשיב לאחרים שרוצים בטובתך. צריך גם לדעת לקבל הפסדים כמשהו זמני. לא מעט פעמים בחיים קרה שכמעט ויתרתי, אתה חייב לפתח תכונה של ווינר – כמו לוחם, או אריה."
אורי ששון
ג`ודוקא ישראלי, זוכה מדליית ארד

טיפים בתחום הסיעוד

אורנה צבי
"כדי להצליח היום בתחום הסיעוד יש צורך בהשכלה טובה וגם בערכים אישיים. במקצוע חשובים ערכים של כבוד, סובלנות, יכולות קשב ואמפתיה לאנשים. שילוב הערכים האלה יחד עם מוטיבציה ויוזמה אישית הוא שילוב מנצח."
"מלבד הקשר לחדשנות ושליטה בטכנולוגיות המתקדמות ביותר, יש חשיבות עדיין להיות שם עם שירות, חמלה והבנה שכולנו בני אדם, שאנשים צריכים אותנו במצבים קשים. כאן הערכים שלנו באים לידי ביטוי. מנהלי סיעוד שנותנים דוגמה אישית יכולים להשפיע על מערכת הבריאות כולה."
אורנה צבי
מנהלת הסיעוד במרכז הרפואי וולפסון
ד"ר תמי אמיר
מקצוע הסיעוד מבוקש מאד אך מדובר בתחום מאד תובעני הדורש מהעוסק בו להיות כולו בתוכו.
אנשים המתאימים לתחום הסיעוד מעוניינים לא אחת בעבודה "לא שגרתית", עבודה הכרוכה בעבודה במשמרות. עם זאת, מדובר באחד המקצועות הכי מספקים שיש למי שאוהב לעזור ולהיות משמעותי לאחר, ברגעים החשובים של החיים.
בלימודי הסיעוד, תחומים רבים ומגוונים החל מתחומי המדע, הרפואה וגוף האדם, המשך בתיאוריות פסיכולוגיות, קורסים העוסקים במעגלי חיים שונים וכמו כן קורסים מתחום העבודה הסוציאלית. הכישורים הנדרשים מסטודנטים לסיעוד הם כישורים הן כמותיים והן מילוליים.
במהלך התפתחות הקריירה ובשלבים יחסית מוקדמים, הסטודנטים, מתמחים בתחומים רבים ומגוונים, יוצאים להשתלמויות ובעבודתם אחראים על תחומים מקצועיים רבים ומגוונים. לצד יכולת למידה תיאורטית ומחקרית, נדרשת יכולת הכלה בינאישית, יכולת לטפל באמצעות מגע פיזי באחרים, יכולת יצירת קשר נעים והרבה שיקול דעת, אחריות, אמינות, דיוק, עמידה בלחצים, וסקרנות לדעת וללמוד.
ד"ר תמי אמיר
מנהלת המדור לייעוץ לימודי באוניברסיטת ת"א

טיפים בתחום האופנה

נעמה בצלאל
"כדי להצליח באופנה צריך הרבה Passion for fashion וגם המון עבודה קשה והתמדה. חשוב לזכור שאופנה היא אומנות שימושית ובסופו של דבר צריך גם למכור אותה ובמחיר סביר, פקטור מרכזי היום.
הדבר החשוב ביותר הוא חשיבה יצירתית ומקוריות. בעידן של היום אני ממליצה לכל אחד להיות נאמן לעצמו ולעבוד מהאמת הפנימית שלו. לא לחפש להיות כמו אחרים אלא למצוא במה אתה יכול להיות ייחודי ולתת משהו שונה, ולפתח לעצמך כתב יד אישי."
נעמה בצלאל
מעצבת אופנה

טיפים במנהל עסקים

אמרי גלאי
"למי שטובים מאוד בניהול צוות ובעלי קשרי אנוש טובים יש אפשרויות במגוון תפקידים ניהוליים. בתפקידים כאלה חשוב להבין מה מניע עובדים ואיך לתת להם מוטיבציה ופידבק בדרך שתחזק אותם. כשאני מגייס לתפקידים כאלה אני מחפש קודם כל אנשים שיודעים לרתום אחרים איתם, חשובה מאוד גם יכולת לתת דוגמה אישית."
"להיות מנהל זה לאו דווקא לנהל אנשים. יש מגוון תפקידים חשובים ובכירים שבהם לא מנהלים ישירות עובדים אחרים, בעיקר בניתוח מספרים ונתונים, תפקידים שמתאימים לבעלי רקע בחשבונאות וכלכלה."
אמרי גלאי
מנכ"ל וולט ישראל
ד"ר תמי אמיר
הכישורים הנדרשים מסטודנט/ית למנהל עסקים הם כישורים לוגיים אנליטיים טובים, לצד כישורים כמותיים טובים. שליטה טובה בשפה האנגלית הכרחית הן ללימודים והן לתעסוקה. הבנה טובה בתחום המילולי (שפתי) וכמו כן כישורים טכנולוגיים באופן כללי, מהווים יתרון.
תחומי העניין המתאימים הם התחומים היזמיים - עסקיים (ניהול, כספים) לצד תחומי עניין חברתיים (רצון לעבוד עם אנשים) וארגוניים (הבנה בנהלים, זכויות, חברות).
מבחינת תכונות האישיות, בטחון עצמי, רצון להוביל, להשפיע, לנהל, עצמאות ולעיתים משיכה קלה ללקיחת סיכונים. כל זאת לצד פתיחות בינאישית, יכולת יצירת קשר בינאישי בקלות - מהוות תכונות חשובות לעוסקים בתחום.
איזון בין רגשנות (אמוציונליות) לצד מחשבה (רציונליות), יציבות ובשלות אישית - מהווים יתרון בולט לעוסקים בתחום.
ד"ר תמי אמיר
מנהלת המדור לייעוץ לימודי באוניברסיטת ת"א

טיפים בקלינאות תקשורת

ד"ר תמי אמיר
אחד מהמקצועות הפרא רפואיים העוסק באבחון וטיפול בבעיות שמיעה. התחום משלב קורסים מעולם המדע הרפואי עם קורסים מתחום הטיפול והאבחון. ככזה, על המועמד/ת להיות בעל כישורים טובים הן בתחום המילולי והן בתחום הכמותי והצורני. יכולת טובה באנגלית, יתרון.
הנטיות המאפיינות את הפונה לתחום הפרעות בתקשורת הן נטיות מדעיות וחברתיות. כלומר, עניין בתחומי החקר של מערכות הגוף והבנה רפואית בסיסית של המנגנונים הקשורים לשמע כמו גם עניין בתחומי האבחון והטיפול באנשים.
בתכונות האישיות חשוב שתהיה בעל רגישות, נועם, יכולת יצירת קשר בינאישי, עצמאות בתפקוד, מסירות, אחריות, נטייה לתחומים רציונליים ואמוציונליים בו זמנית (כלומר הזנה מאוזנת בין תחומי תוכן מדוייקים לרכים), כמו כן ראיה של פרטים והעדפה לעיסוק עם מכשור רפואי, רצויה אף היא.
ד"ר תמי אמיר
מנהלת המדור לייעוץ לימודי באוניברסיטת ת"א

טיפים בביוטכנולוגיה

ד"ר תמי אמיר
תחום מחקרי המשלב את הידע הטהור של עולמות הביולוגיה, כימיה, מתמטיקה ופיזיקה בידע הנדסי טכנולוגי המנסה להפיק חומרים וליצור מוצרים בתחום התעשייה הרפואה והחקלאות מאורגניזמים חיים (תאים, רקמות, צמחים, מיקרואורגניזמים ועוד).
סטודנט הלומד תחום זה, צריך להיות בעל יכולת אנליטית לוגית גבוהה, יכולת כמותית וטכנית כמו גם יכולת צורנית טובה וכמובן רצויה שליטה טובה בשפה האנגלית.
בנטיותיו, רצוי שיתעניין בתחומים מדעיים, חברתיים וטכנולוגיים. בתכונות האישיות – חקרן, סבלן, אוהב עבודת חקר ואינו זקוק תמיד לאינטראקציות חברתיות, מכיל תהליכי מחקר ארוכים, עצמאי, מסודר, מאורגן וסקרן.
כמובן שבמידה והבוגר ישתלב גם בתחומי הניהול, רצוי שיהיה עצמאי, דומיננטי, מקבל החלטות, שקול, בעל חשיבה מקורית ויחסי אנוש טובים.
ד"ר תמי אמיר
מנהלת המדור לייעוץ לימודי באוניברסיטת ת"א

טיפים בחינוך בלתי פורמלי

ד"ר תמי אמיר
לימודי החינוך הבלתי פורמלי, מתבססים על לימודי חינוך ותיאוריות בחינוך ולהם נדרשת יכולת מילולית גבוהה הן בכתב והן בע"פ. תחומי העניין שלך כתלמיד/ת התכנית, רצוי שיהיו מושתתים על עניין חברתי - ארגוני ושאינו פורמלי. כלומר, עלייך להיות בעל אוריינטציית סיוע לאחר, עניין להשפיע, בעל יכולת יצירת קשרים בינאישיים באופן קל יחסית, אחראי, מצפוני ורגיש.
מבחינת מקומות עבודה לאחר הלימודים, יש להביא בחשבון שמדובר במוסדות חינוך לא פורמליים כגון פנימיות, בתי נוער, מתנס"ים, בתי אבות ועוד, מסגרות בהן אופי העבודה הוא יותר נינוח, פתוח ולעיתים מדובר בשעות עבודה לא שגרתיות (אחה"צ, ערב, לילה).
יש לזכור שכאיש חינוך בלתי פורמלי עליך לגלות אחריות כבדת משקל למקומך בחיי החניך ולנהוג בהתאם, כלומר, מחויב לקשר ובעל ראייה מערכתית רחבה. לעיתים נדרשת עבודה מול צוותי טיפול נוספים בחינוך. העבודה הינה מאתגרת מאד ומספקת.
ד"ר תמי אמיר
מנהלת המדור לייעוץ לימודי באוניברסיטת ת"א

טיפים בתחום הפיזיקה

ד"ר תמי אמיר
אחד המדעים הבסיסיים שעליו מושתתים מדעים נוספים כגון כימיה, סיסמולוגיה, אסטרונומיה ועוד וממנו יצאו פיתוחים טכנולוגיים חדשים ומשני חיים כגון: אינטרנט, MRI, טלפונים סלולריים ועוד. התחום הנו תחום תאורטי שנדרשת בו יכולת אנליטית לוגית טובה במיוחד, ידע כמותי גבוה, הבנה טכנית, ורמת אנגלית טובה. כמו כן נדרשת גם יצירתיות או גמישות מחשבתית ("מחשבה מחוץ לקופסא"), כיוון שמדובר בתחום מופשט.
בתחומי העניין של הפונים ללימודי הפיזיקה, צריך להיות בראש וראשונה עניין במחקר. לצד זאת, יכולים להיות תחומי עניין נוספים בתחומי החברה, האומנות ו/או הטכנולוגיה והעסקים.
בתכונות האישיות– יצירתיות, דמיון מפותח, סבלנות לתהליכי מחקר ארוכים שלא תמיד מניבים תוצאות, יכולת התמודדות עם מצבי אי וודאות, עצמאות בתפקוד, סדר וארגון. יחסי אנוש תמיד יועילו.
כמובן שבמידה והבוגר/ת ישתלב גם בתחומי הניהול, רצוי שיהיה עצמאי, דומיננטי, מקבל החלטות, שקול, בעל חשיבה מקורית ויחסי אנוש טובים.
ד"ר תמי אמיר
מנהלת המדור לייעוץ לימודי באוניברסיטת ת"א

טיפים בתחום הכימיה

ד"ר תמי אמיר
מדע העוסק בחקר החומרים ומתכתב עם המדעים האחרים כגון פיזיקה, מתמטיקה מחשבים ביוכימיה ועוד. מסטודנט לכימיה נדרשת יכולת אנליטית גבוהה, יכולת כמותית טובה, רצויה רמת אנגלית טובה ויכולת צורנית ומרחבית טובה. בנוסף, כבכל תחום מחקר, כישורים יצירתיים ("חשיבה מחוץ לקופסא") יהוו יתרון.
בתחומי העניין, רצוי להתעניין בתחומי המדע וכנטייה משנית בתחומי הארגון, החברה והטכנולוגיה (אחד מהם או יותר).
בתכונות האישיות – יצירתיות ומהצד השני מבניות בתהליכי חשיבה, כמו כן נדרשת סבלנות לתהליכים מחקר ארוכים שלא תמיד מניבים תוצאות, יכולת התמודדות עם מצבי אי וודאות, עצמאות בתפקוד, סדר וארגון. יחסי אנוש תמיד יועילו.
כמובן שבמידה והבוגר/ת ישתלב גם בתחומי הניהול, רצוי שיהיה עצמאי, דומיננטי, מקבל החלטות, שקול, בעל חשיבה מקורית ויחסי אנוש טובים.
ד"ר תמי אמיר
מנהלת המדור לייעוץ לימודי באוניברסיטת ת"א

טיפים בתחום הרוקחות

ד"ר תמי אמיר
תחום פרא רפואי העוסק במדעי הבריאות הבסיסיים ובמדעי הרוקחות (כימיה תרופתית, רוקחות קלינית) ולצדם קורסים העוסקים בהיבט הטיפולי ובהיבטים הכלכליים של הרוקחות. ככזה, על הסטודנט/ית לרוקחות להיות בעל הבנה אנליטית לוגית גבוהה, להיות בקיא בשפה האנגלית ובעל ידע כמותי טוב.
תחומי העניין של הפונים לרוקחות, הם נטייה לתחומי המדע והמחקר ולצדם נטייה חברתית וארגונית. כלומר, העוסק בתחום צריך לאהוב לעשות מחקר, על כל המשתמע מכך, להיות חקרן וסקרן באישיותו ובנוסף, בעל עניין חברתי במתן שירות לאנשים (יכולת למתן שירות, ליצירת קשר בינאישי, לרגישות ולאמפתיה).
בתכונותיו האישיות – בראש וראשונה אחראי, עצמאי בתפקודו, קפדן, אמין. שם לב לפרטים. יסודי. ובנוסף – מדויק, מסודר ומאורגן, יכולת יצירת קשר נעימה וקלה ובעל יחסי אנוש טובים.
רוקחים העובדים במחקר או בעת לימודיהם, טוב יהיה אם יהיו סקרנים, חקרנים, יצירתיים, בעלי סבלנות לתהליכי מחקר ארוכים ויכולת התמודדות טובה במצבי אי וודאות, בהם נפגשים לא אחת בשלבי המחקר השונים.
ד"ר תמי אמיר
מנהלת המדור לייעוץ לימודי באוניברסיטת ת"א

טיפים בתחום האופטומטריה

ד"ר תמי אמיר
אופטומטריה הוא התחום שחוקר, בודק ומאבחן בעיות הקשורות בראייה ובמתן פתרונות ללקויי ראייה. האופטומטריסט מורשה ע"י משרד הבריאות לרשום מרשמים למשקפיים, עדשות מגע וכל אביזר אופטי המשמש כעזר ראייה.
מדובר במדע המתכתב עם המדעים הסמוכים לו – פיזיקה, כימיה, ביולוגיה רפואה ופסיכולוגיה.
על הסטודנט הלומד אופטומטריה להיות בעל כישורים אנליטיים לוגיים גבוהים, בעל יכולת כמותית טובה, יכולת צורנית, מרחבית והבנה טכנית מעולה וכמו כן, רצויה רמת אנגלית גבוהה.
רצוי עניין במדע ובמחקר ובמקביל גם עניין בתחומים חברתיים הקשורים למתן סיוע לאנשים.
תכונות האישיות המתאימות הן תכונות האישיות הקשורות למתן שירות לאנשים - רגישות לאנשים, יצירת קשר נעים וענייני עם הלקוחות, אדיבות, סבלנות, ומן הצד האחר, דיוק, אחריות ויסודיות, עצמאות בתפקוד, ולצורכי הלימודים – סקרנות, אהבת מחקר, רצון להעמיק בתכנים חקרניים.
ד"ר תמי אמיר
מנהלת המדור לייעוץ לימודי באוניברסיטת ת"א

טיפים התחום המעבדה הרפואית

ד"ר תמי אמיר
לצד הבדיקות השגרתיות המבוצעות על ידי עובדי המעבדה הרפואית, קיים מרכיב של שימוש בטכנולוגיות חדשניות לאבחון מחלות, קבלת החלטות על טיפולים כמו גם ניסיון של התאמת טיפולים למחלות בהתאם לפרופיל הגנטי.
העוסקים בתחום, צרכים להיות בעלי יכולת טובה לעבודה עם הידיים, וכמו כן בעלי כישורים כמותיים ואנליטיים טובים.
תחומי העניין הם חקרניים בעיקר ולצידם תחומי עניין חברתיים של מתן שירות. לעיתים העוסקים בתחום זה, כחלק מהיותם שייכים למערכות בריאות גדולות יותר, מתעניינים גם בתחומים ארגונים וביצועיים.
בתכונות האישיות נדרשות תכונות של מתן שירות לאנשים - אדיבות, אחריות, אמינות, דיוק, ויסודיות. ראייה של פרטים, עצמאות בתפקוד ויצירת קשר נעים אך ענייני עם הלקוחות.
ד"ר תמי אמיר
מנהלת המדור לייעוץ לימודי באוניברסיטת ת"א

טיפים בתחום הפילוסופיה

ד"ר תמי אמיר
תחום דעת מופשט בו לומדים כיצד יש להסתכל על תופעות ביקום באופן ביקורתי. מסטודנט/ית לפילוסופיה נדרשת יכולת קריאת טקסטים רבים בעברית ובאנגלית תוך הפעלת חשיבה ביקורתית, יכולת חשיבה מופשטת ברמה גבוהה, יכולת מילולית טובה בעברית ובאנגלית, יכולת ניסוח ויכולת כתיבה טובה.
בנוסף, בנטיותיו/ה של הסטודנט/ית לפילוסופיה, רצוי שיתעניין בתחומים חקרניים, אהבה להתמקד בשורש הדברים ולא רק בחזותם החיצונית, כמו כן, סבלנות ואורך רוח לעיסוק בנושאים מופשטים, אף הם מהווים יתרון בולט. לצד הנטייה החקרנית רצוי שתהיה גם נטייה תרבותית (עניין במדעי הרוח).
בתכונות אישיותו/ה, סקרן, אינטלקטואל, בעל דמיון, אכפתי למצבים חברתיים, רגיש ומסתמך על אינטואיציה ורגש לצד קוגניציה וחשיבה.
ד"ר תמי אמיר
מנהלת המדור לייעוץ לימודי באוניברסיטת ת"א

טיפים בתחום משאבי האנוש

ד"ר תמי אמיר
למועמדים המתעניינים בתחומים חברתיים ומעוניינים לעבוד בארגונים, משאבי אנוש מהווה תחום מבוקש. כיום, יש הרבה תוכניות לימודים המקנות אפשרויות תעסוקה בתחום זה (לימודי עבודה, התנהגות ארגונית, מדעי ההתנהגות, ניהול כח אדם, פסיכולוגיה ארגונית ומשאבי אנוש) ובכולם ניתן להגיע לאותו תפקיד.
תחום משאבי האנוש, מתאים לאנשים שהיכולת המילולית שלהם טובה, הנוטים לתחומי עניין חברתיים ארגוניים עסקיים ואמנותיים ויש להם רצון להשתייך לארגון/חברה בסדר גודל בינוני ומעלה.
התפקידים בהם ניתן להשתלב הם תפקידי מיון, גיוס, אבחון, יעוץ, ליווי, הובלת שינויים בארגון, הפקת אירועי חברה ועוד.
בתחום זה, יכול כל העוסק בו להביא לידי ביטוי את נימתו האישית והאמנותית וליזום אירועים או תהליכים שמטרתם שיפור אוירת העבודה בארגון.
מקומות העבודה לאחר הלימודים מגוונים מאד וניתן להשתלב בכל ארגון בין אם בהייטק, בחינוך, במוסדות תרבות, מלונאות, משרדי ממשלה, ביטוח ועוד.
ד"ר תמי אמיר
מנהלת המדור לייעוץ לימודי באוניברסיטת ת"א

טיפים בתחום הקרימינולוגיה

ד"ר תמי אמיר
הקרימינולוגיה עוסקת בתורת הענישה, בניתוח התנהגות חריגה תוך היכרות עם תופעת העבריינות הן מהבחינה הפסיכולוגית, הסוציולוגית, המשפטית והן מבחינה פיזיולוגית מוחית. הבנת ההתנהגות מתייחסת להרבה מאד סוגיות אפשריות כגון סמים, אלימות, עבריינות מין ועוד.
בכדי ללמוד קרימינולוגיה רצוי שתהיה בעל יכולת מילולית טובה ועניין בתחומים חברתיים ערכיים. באישיותך, רצוי שתהיה אדם השואף לחברה מתוקנת, אכפתי ונהנה להשפיע.
מגוון אפשרויות התעסוקה לאחר לימודי קרימינולוגיה הנו רחב ומאפשר לכ"א לתת מענה לתחומי העניין שלו/ה בתוך התחום עצמו, לדוגמה – לאחר סיום המגמה השיקומית ניתן לעבוד עם נוער בסיכון, חינוך פורמלי ו/או בלתי פורמלי, ניתן גם לעבוד באופן פרטי. לאחר סיום הלימודים במגמה הקלינית ניתן לעבוד בפסיכותרפיה בבתי חולים ובשירות בתי הסוהר וכד'.
ד"ר תמי אמיר
מנהלת המדור לייעוץ לימודי באוניברסיטת ת"א

טיפים במדעי התזונה

ד"ר תמי אמיר
מקצוע הקשור למקצועות הפרא-רפואיים. מועמדים לתזונה הינם מועמדים בעלי כישורים טובים הן בתחום הכמותי והן בתחום המילולי שכן מדובר בתחום המשלב את שתי הדיסיפלינות, מחד, מקצועות חברתיים טיפוליים מתחום מדעי ההתנהגות ולצידם מקצועות מדעיים (כימיה, פיזיקה, ביולוגיה).
בתחומי העניין, רצוי שתהיה בעל זיקה לתחומים מחקריים לצד עניין בתחומי חברה ומדע. באישיותך, חברתי, בשל, בוגר, מסוגל ללוות תהליכים פנימיים (נפשיים/רגשיים) של אנשים אחרים, עצמאי, בעל שיקול דעת, ובעל עניין מיוחד בנושאי בריאות ואורח חיים בריא.
לאחר סיום הלימודים, העבודה בתחום התזונה הינה מגוונת הן מבחינת ההתמחות שתבחר (ילדים/מבוגרים/זקנים/חולים) והן במסגרות שונות (בתי חולים, קופות חולים, מוסדות חינוך, בבתי אבות) הן כשכיר והן כעצמאי.
ד"ר תמי אמיר
מנהלת המדור לייעוץ לימודי באוניברסיטת ת"א
"אני מאוד ממליצה לתזונאיות ללמוד לתואר שני, בכל תחום. בתואר שני מגלים מדע אמיתי מהו, מבינים מה זה מחקר, איך לקרוא מאמרים, ואיך לשאול שאלות."
מיכל פרישמן
מנהלת היחידה לתזונה בביה"ח בלינסון

טיפים בתחום הביולוגיה

ד"ר תמי אמיר
תחום מחקרי המשלב את הידע הטהור של עולמות הביולוגיה, כימיה, מתמטיקה ופיזיקה בידע הנדסי טכנולוגי המנסה להפיק חומרים וליצור מוצרים בתחום התעשייה הרפואה והחקלאות מאורגניזמים חיים (תאים, רקמות, צמחים, מיקרואורגניזמים ועוד).
סטודנט הלומד תחום זה, צריך להיות בעל יכולת אנליטית לוגית גבוהה, יכולת כמותית וטכנית כמו גם יכולת צורנית טובה וכמובן רצויה שליטה טובה בשפה האנגלית.
בנטיותיו, רצוי שיתעניין בתחומים מדעיים, חברתיים וטכנולוגיים. בתכונות האישיות – חקרן, סבלן, אוהב עבודת חקר ואינו זקוק תמיד לאינטראקציות חברתיות, מכיל תהליכי מחקר ארוכים, עצמאי, מסודר, מאורגן וסקרן.
כמובן שבמידה והבוגר ישתלב גם בתחומי הניהול, רצוי שיהיה עצמאי, דומיננטי, מקבל החלטות, שקול, בעל חשיבה מקורית ויחסי אנוש טובים.
ד"ר תמי אמיר
מנהלת המדור לייעוץ לימודי באוניברסיטת ת"א

טיפים במנהל מערכות מידע

ד"ר תמי אמיר
בניהול מערכות מידע משולבים תחומי לימוד הן של תחומי ההייטק המחשבים והטכנולוגיה לצד הבנת תהליכים ארגוניים עסקיים, כל זאת, בכדי להכשיר בוגר שידע לנתח, לעצב, לתכנת להטמיע ולנהל פרויקטים בתחומים השונים של מערכות המידע.
על המועמד להיות מסוגל לעמוד בדרישות הלימודים (בעל הבנה כמותית וטכנית טובה) והן באפיונים ניהוליים (בעל נטייה עסקית ארגונית).
מבחינת תכונות אישיותו, רצוי שיהיה חברתי, עצמאי, מערכתי ומאורגן, המשלב בין אהבתו לתכנים "רכים" חברתיים לתכנים "קרים" מדויקים (כלומר, הזקוק ל"הזנה" משני עולמות התוכן במקביל).
לאחר מכן, על הסטודנט יהיה לבחור את תחום התמחותו בין אם ניהולי יותר (ניהול פרויקטים) או מקצועי - טכנולוגי יותר (סייבר, אבטחת מידע ועוד) בהתאם להעדפותיו ותחומי העניין שלו. יש לציין שבהמשך דרכו המקצועית על הסטודנט יהיה ללמוד ולהתעדכן בתכנים חדשים במהלך הקריירה שלו.
ד"ר תמי אמיר
מנהלת המדור לייעוץ לימודי באוניברסיטת ת"א

מדעי המדינה ויחסים בינלאומיים

סתיו שפיר
חברת הכנסת סתיו שפיר חושבת שמי שרוצה להיות מעורב בזירה החברתית והפוליטית צריך לשלב בין לימודים אקדמיים ועשייה פעילה בשטח. "חשוב מאוד מה עושים לצד הלימודים, לאן לוקחים את היוזמה האישית במהלך התואר. אם זה דרך מעורבות בתאים וארגונים פוליטיים שפועלים במרחב האקדמי, לקיחת פרויקטים או קידום מאבקים שקשורים לתחום הלימודים."
"הייחודיות של אנשים צעירים במערכת הפוליטית היא חשיבה מחוץ לקופסה. לצעירים יש אמירה שאפשר לעשות את הדברים אחרת. הם מבינים שחייבים לייצר שיטות חדשות."
סתיו שפיר
חברת כנסת
ד"ר תמי אמיר
סטודנטים בתכנית ליחסים בינ"ל הינם סטודנטים המגלים מעורבות חברתית וציבורית ומעוניינים להשפיע על מצב היחסים בין המדינות בעולם. הלימודים הינם תיאורטיים וכוללים קריאה מרובה של ספרים ומאמרים באנגלית ובעברית. הלימודים כרוכים בכתיבת עבודות רבה ועל כן רצוי שיכולת הכתיבה והקריאה בעברית ובאנגלית כמו ההבנה המילולית באופן כללי, תהינה גבוהות. בנוסף, נלמדים קורסים בסטטיסטיקה ובמנהל עסקים ולהם נדרשת יכולת כמותית מספקת.
התחומים העיקריים הנלמדים בתכנית זו, מתאימים לאנשים בעלי עניין חברתי - ארגוני ועסקי. כאמור, אנשים שאוהבים להשפיע, להוביל ומעוניינים לנתח מודלים הסטורים ועכשוויים להבנת המצב הבינ"ל ולגיבוש דרכי פעולה. כלומר, אם הנך מעורב, בקיא בחדשות השעה, יודע שפות, מתעניין בניתוחים גלובליים בתחומי ממשל ופוליטיקה ומעוניין להשפיע, נראה שתכנית לימודים זו עשויה להתאים לך.
ד"ר תמי אמיר
מנהלת המדור לייעוץ לימודי באוניברסיטת ת"א

טיפים בתיאטרון ומשחק

ד"ר תמי אמיר
בלימודי משחק משולבים קורסים תיאורטיים לצד קורסים יישומיים העוסקים בתורת הבמה. לימודי משחק דורשים יכולת מילולית טובה, נדרשת יכולת זכירה טובה ויצירתיות רבה. כמו כן, רצוי שתהיה עם בקיאות בעולם התיאטרון ובהיסטוריה של התיאטרון.
מבחינת תכונות אישיות, על השחקן המעוניין להעביר מסר באמצעות המשחק, להיות טוב ביחסי אנוש, עם יכולת טובה לעבודת צוות (בכדי שהמסרים יעברו בצורה טובה). יש להביא בחשבון שעות עבודה לא שגרתיות (חזרות, הופעות).
כבכל תחום אומנות, יש להביא בחשבון את היכולת להתמודד עם ביקורת ואת הצורך ללמוד ולהפיק ממנה את הדברים הטובים ולא לתת לביקורת להנמיך את תפקודיך בפן הרגשי.
ד"ר תמי אמיר
מנהלת המדור לייעוץ לימודי באוניברסיטת ת"א

טיפים בחינוך מיוחד

ד"ר תמי אמיר
החינוך המיוחד מבוסס על גישה אינדיווידואלית המכוונת לצרכים הייחודים של כל ילד. הוא מתייחס לתחום האקדמי העיוני, אך ישנה גם התייחסות לתחום האישי והנפשי, לתחום החברתי ולתחום המקצועי תעסוקתי כשבכל ארבעת התחומים הללו מודגשת "הכנה לחיים". לכן, רצוי שתוכל לגלות חמלה ורגישות אשר כה נזקקים בתחום. עליך לדעת שעבודת המחנך בחינוך המיוחד מצריכה לא אחת אמפתיה, הקשבה ותמיכה וכמו כן עבודה בין ציוותית.

לצד הקושי, המקצוע "מורה לחינוך מיוחד" מדורג במקום החמישי בין העבודות השמחות ביותר בעולם – כך נמצא במחקר שנערך באוניברסיטת שיקגו. העוסקים בחינוך מיוחד מדווחים שהעבודה עם הילדים היא החלק המספק והמהנה ביותר.
ד"ר תמי אמיר
מנהלת המדור לייעוץ לימודי באוניברסיטת ת"א

טיפים בעיצוב תעשייתי

ד"ר תמי אמיר
לימודי עיצוב תעשייתי מצריכים הכנה הן לפני הקבלה ללימודים (בהכנת תיק עבודות בו מציגים את הניסיון האומנותי) והן תוך כדי הלימודים בהגשת עבודות.
הלימודים משלבים יכולות מהרבה עולמות תוכן: הן מהתחום הצורני מרחבי, הן מהתחום המילולי והן יכולות כמותיות וטכניות. בעיקר, עליך להיות טוב ולאהוב כל מה שקשור לעבודה בידיים, בעל דיוק, יצירתיות והרבה סבלנות.
לצד כל אלה, יש להביא בחשבון שהלימודים מצריכים ממך לעמוד בקצב גבוה של הגשת עבודות ולעמוד בקריטריונים מחמירים של המורים שלך. לא אחת, הביקורת המופנית אליך או אל עבודתך, ניתנת באופן "פחות עדין" ועליך ללמוד כיצד ללמוד ממנה ולא להיפגע.
הצורך להיות יצירתי, אף הוא קשה לחלק מהסטודנטים על אף היותם יצירתיים בבסיסם. האינטנסיביות והלחץ, גורמים לעיתים לאיבוד האמונה ביכולתך ועל כן - ככל שתאמין יותר בעצמך ולא תישבר, כך תצליח להתעלות מעל הדרישות הנוקשות של העבודות שעליך להגיש ולא לוותר מסיבות רגשיות.
ד"ר תמי אמיר
מנהלת המדור לייעוץ לימודי באוניברסיטת ת"א

טיפים בהנדסה תעשיית וניהול

ד"ר תמי אמיר
לימודי הנדסת תעשיה וניהול נוגעים בעולמות תוכן מגוונים – מחשבים, כלכלה, פסיכולוגיה והנדסה, כשהבסיס הוא טכני הנדסי. לתחום ממשק רב עם ארגונים כגון משאבי אנוש, מערכות מידע, ניהול, שיווק, אינטליגנציה מלאכותית ועוד.
על מהנדס תעשייה וניהול להיות בקיא בעיקר בתחומים טכניים וכמותיים ולצדם רצויה בקיאות בשפה האנגלית. מבחינת תחומי עניין, רצוי שתתעניין בתחומים טכניים מדעיים חברתיים וארגוניים.
כנגזרת מתחומי הלימוד, מומלץ שהמועמד יהיה טיפוס משולב של "גם וגם" – מצד אחד מדויק ורציונלי ומהצד השני, חברתי ובעל מיומנויות ביצוע פרויקטים, הטמעת תהליכים ואף ניהול. הפן הטכני והפן הניהולי בלימודים יכולים ללוות את אנשי המקצוע במהלך הקריירה ולפתוח בפניו משרות ניהול בהמשך.
ד"ר תמי אמיר
מנהלת המדור לייעוץ לימודי באוניברסיטת ת"א

טיפים בהנדסת חשמל

ד"ר תמי אמיר
לימודי הנדסת החשמל מתמקדים בתחומי חשמל ואלקטרוניקה, אלקטרואופטיקה ועוד תחומים מדעיים מופשטים. ככל שתהיה בעל סבלנות ואהבה למדע ולנתונים מופשטים, כך יהיה לך יותר קל ונעים בלימודים. כדאי שתהיה אדם מדויק ורציונלי שמסוגל מצד אחד להתמודד לבד עם נתונים ואתגרים ומהצד השני מומלץ שתלמד לעבוד כחלק מצוות. הדבר עשוי להקל עליך להבין דברים שאינך יודע ולהסביר לחבריך דברים בהם אתה טוב. גם לאחר הלימודים, חשוב שתדע שמיומנויות חברתיות יוכלו לסייע לך להשתלב בעבודה באופן מהיר יותר ולהיות איש מקצוע טוב יותר.
ככל שתהיה בעל יכולת לעמוד באתגרים ויכולת לתפקד במצבי אי וודאות כך תוכל לשרוד את הקשיים הצפויים. השתלבות קלה בעבודה היא ה"מתנה" המחכה למסיימים את התואר בציונים גבוהים.
ד"ר תמי אמיר
מנהלת המדור לייעוץ לימודי באוניברסיטת ת"א

טיפים ללימודי הנדסאים

ד"ר יוכבד פנחסי אדיב
ד"ר יוכבד פנחסי אדיב מאמינה שלימודי ההנדסאים הם כלי חשוב בהתקדמות המשק הישראלי. "ההשכלה הטכנולוגית היא בסיס למקצועות עתידיים. המומחיות שלימודי ההנדסאים מעניקים הם הבסיס לכל מערכת." לדבריה, הלימודים פותחים דלת למגוון רחב מאוד של אפיקי תעסוקה. "הנדסאים הם ללא תקרת זכוכית, הם מנוף להצלחה."
"הסטודנטים צריכים להתייחס ברצינות ללימודי ההנדסאים, שהם תובעניים אך מגיעים עם המון תפוקה לצדם... הנדסאי טוב הוא איש מקצוע מיומן, ואם התברך גם באישיות המתאימה, הוא יכול לטפס במעלה הסולם ולהגיע רחוק."
ד"ר יוכבד פנחסי אדיב
יו"ר פורום המכללות הטכנולוגיות

טיפים בריפוי בעיסוק

ד"ר תמי אמיר
לימודי ריפוי בעיסוק הינם לימודים רב תחומיים הנוגעים הן למדעי החיים והן לתחומי הטיפול והאומנות. בהיותם כה מגוונים, עליך להיות בעל יכולות כמותיות, מילוליות ואף צורניות מרחביות. בלימודים אלו נלמדים מספר קורסים לא קלים הקשורים לגוף האדם, לאנטומיה ולמדעי החיים באופן כללי, כל זאת לצד שיטות מחקר כמותיות ואיכותניות. כמרפא בעיסוק, רצוי שתתעניין בתחומי המדע (מחקר) ולצדם, בתחומי החברה והאומנות. כלומר, בעל עניין באנשים, רצון לעזור ויצירתי מספיק בכדי להתאים לאדם את השיטה/גישה המתאימה לו.
מרפאים בעיסוק משתלבים בהרבה מאד מקומות עבודה ובשלב מהיר יחסית יכולים להגיע לעצמאות תפקודית ולפתיחת מרפאות משל עצמם. חלקם משלבים את עבודתם כשכירים לצד עבודתם כעצמאים.
ד"ר תמי אמיר
מנהלת המדור לייעוץ לימודי באוניברסיטת ת"א

טיפים בכלכלה

ד"ר תמי אמיר
הכישורים הנדרשים מסטודנט/ית לכלכלה הן בראש וראשונה הבנה אנליטית לוגית (יכולת הפשטה של נושאי הלימוד) וכמו כן נדרשת יכולת כמותית טובה ושליטה בשפה האנגלית. כישורים שפתיים מילוליים טובים הם בגדר יתרון. על פי רב העוסקים בתחום נדרשים למיומנויות סדר וארגון טובים אשר חשובים מאד לתחום.
הנטיות ותחומי העניין של הפונים לתחום זה, מתרכזות בעיקר בתחומים הארגוניים העסקיים והחברתיים. לעיתים נטייה לתחום המדע (חקר וירידה לפרטים) מהווה יתרון עבור האנליסטים שבכם.
בתכונות האישיות: רצינות, ירידה לפרטים, דיוק, אנשים הזקוקים לאיזון בין רציונליות (חשיבה) לצד אמוציונליות (רגש), רצון לעבוד עם אנשים ויכולת יצירת קשר בינאישי, מהוות תכונות בולטות בקרב העוסקים בתחום זה.
עצמאות, שיקול דעת, יכולת לעבוד בסביבה ארגונית הנשענת על כללים ונהלים, מהווים יתרון בולט.
ד"ר תמי אמיר
מנהלת המדור לייעוץ לימודי באוניברסיטת ת"א

טיפים בחינוך גופני

ד"ר תמי אמיר
מסלול לימודים המשלב קורסים על גוף האדם לצד נושאי חינוך חברה וסיוע לפרט בהיבטים אלו.
מלבד רקע ספורטיבי בתחום כלשהו, נדרשת הבנה בנושאי מדעי החיים וגוף האדם (ביולוגיה, אנטומיה, פיזיקה), כלומר יכולת כמותית ברמה נאותה ולצדה יכולת מילולית להתמודדות עם נושאי הלימוד החינוכיים הקשורים בחינוך ליווי וטיפול באנשים.
הפונים לתחום החינוך הגופני, מתעניינים על פי רוב בראש וראשונה, בנושאי חינוך חברה וסיוע לאנשים, כלומר נוטים לתחום החברתי ובנוסף מגלים עניין בתחומי מדע, בריאות ואורח חיים בריא. לעיתים, הפונים לתחום זה מאופיינים בחיפוש אחר תחום מיוחד, שאינו שגרתי ואינו כרוך בישיבה מרובה במשרד. הם מעדיפים להפעיל את גופם ולנוע.
בתכונות האישיות נמצא מרץ, אנרגטיות, אהבה לספורט, תחרותיות וכמו כן יכולת יצירת קשר בינאישי בקלות, מיומנויות הנחיה, קואצ'ינג וליווי תהליכים.
ד"ר תמי אמיר
מנהלת המדור לייעוץ לימודי באוניברסיטת ת"א

טיפים בחינוך לגיל הרך

ד"ר תמי אמיר
תחום הנלמד לתואר ראשון במכללות ובסמינרים להוראה ומתאים לסטודנטים/ות המתעניינים בלעסוק בתחומי החינוך וההוראה בגיל הרך (לידה עד גיל שש) ומגלים עניין ביכולתם להשפיע ולעצב את הדור הבא.
לתחום זה נדרשות בעיקר יכולות מילוליות ולצדן עניין בתחומי חברה, ארגון ואומנות.
תכונות האישיות הרצויות הן: חברתיות, נעימות, יכולת יצירת קשר בינאישי בנקל, סבלנות, שליטה עצמית, אחריות, בגרות, שיקול דעת, מסירות וכמו כן רצויה אף יצירתיות.
ד"ר תמי אמיר
מנהלת המדור לייעוץ לימודי באוניברסיטת ת"א

טיפים במדעי המחשב

ד"ר תמי אמיר
מדעי המחשב הנו תחום הנשען על מתמטיקה, אלגוריתמים ודורש יכולת אנליטית לוגית גבוהה ביותר ולצדה יכולת כמותית, טכנית צורנית ורמת אנגלית גבוהה.
בתחומי העניין, רצוי עניין בתחום המדע וכמו כן רצוי עניין בתחומים נוספים כגון – ביצועי - טכני, אומנותי, ארגוני ועסקי (אחד או יותר).
בתכונות האישיות, אדם סקרן, בעל יכולת למידה עצמאית, חשיבה מובנית ומסודרת, יכולת לעבוד לבד וביחד. יצירתיות וגמישות מחשבתית – יתרון.
ד"ר תמי אמיר
מנהלת המדור לייעוץ לימודי באוניברסיטת ת"א

טיפים בהנדסת מכונות

ד"ר תמי אמיר
אחד מתחומי ההנדסה המכונה "אם כל ההנדסות". העובדה שכמעט כל תהליך או תחום מתבסס היום על מכונות ומכניקה, גורם לכך שיש בהנדסת מכונות מגוון עצום של תחומי לימוד והבוגרים מבוקשים מאד בעולם התעסוקה.
בכדי להשתלב בתחום זקוק הסטודנט/ית לרמה טובה של הבנה אנליטית לוגית, להבנה כמותית מעולה וכמו כן להבנה טכנית, ליכולת צורנית טובה (תפיסה מרחבית) ולרמת אנגלית גבוהה.
תחומי העניין המאפיינים את התחום הינם תחומים טכנולוגיים מדעיים ולעיתים גם עסקיים ו/או ארגוניים.
בתכונות האישיות, חשוב שהבוגר יהיה אדם רציונלי, מדויק, האוהב להישען על נתוני מחקר, עצמאי, יצירתי בעל דמיון מצד אחד ומן הצד השני בעל חשיבה מעשית, בעל יכולת ליצירת קשר בינאישי כנדרש בכל פרויקט והתמדה לאותם רגעים שלא תמיד יהיה קל.
ד"ר תמי אמיר
מנהלת המדור לייעוץ לימודי באוניברסיטת ת"א

טיפים בהנדסת תוכנה

ד"ר תמי אמיר
כסטודנט להנדסת תוכנה, רצוי מאד שתהיה עם רקע לימודי מתאים של מקצועות כמותיים מתמטיקה, פיזיקה, מדעי המחשב, כימיה (אחד או יותר מהם), ברמת 4-5 יח"ל בציון טוב או לחילופין עם ציון כמותי בציון הפסיכומטרי של מעל 120 נקודות (המצביע על כישורים טובים בתחום הכמותי). ככל שתהיה אדם יותר ריאלי, ראציונלי ואנליטי, כך תתאים יותר טוב לתחום.
בתחומי העניין, רצוי שתתעניין במחשבים, בטכנולוגיה ובהייטק. ככל שבסגנונך תתחקה אחר "שורש הדברים" ולא תקבל דברים כפשוטם, כך תעזור לך תכונה זו בנסיון להבין את יסודות תחום התוכנה. בתכונותיך האישיות, רצוי שתוכל לעמוד בלחצים ובעומסים נפשיים בהם כרוכים הלימודים, שתהיה בעל מיומנויות חברתיות טובות (הן בלימודים והן בתעסוקה) וטוב בעבודת צוות. כמו כן, שתדע ללמוד לבד כשתצטרך, כי במהלך הקריירה יהיה עליך להתעדכן חדשות לבקרים בשפות תכנות חדשות ובטכנולוגיות חדשות.
ד"ר תמי אמיר
מנהלת המדור לייעוץ לימודי באוניברסיטת ת"א

טיפים באדריכלות

ד"ר תמי אמיר
לימודי האדריכלות אורכים 5 שנים, ונלמדים באופן מורחב או חד חוגי. דרישות הקדם הם שקלול של ציון בגרות עם ציון פסיכומטרי ובנוסף, הגשת תיק עבודות/ מעבר של מבחן מיון. המבחן בודק את רמתו הכללית של המועמד בכלל ורמת היצירתיות שלו בפרט.
הלימודים הינם תובעניים ובנוסף למבחנים, יש להביא בחשבון הגשת תרגילים ועבודות רבות לאורך הסמסטר. בשנה האחרונה ללימודים יש להגיש פרויקט גמר.
לימודי האדריכלות הינם מאתגרים במובן היצירתי, עליך כתלמיד לעמוד ברמה גבוהה של יצירת רעיונות חדשים, ביצוע הרעיונות והבאתם לכדי פרויקט באופן אינדיווידואלי או בקבוצות.
הכישורים הנדרשים מסטודנט לאדריכלות הם: כישורים אנליטיים לוגיים, כישורים טכניים, הבנה צורנית ומרחבית טובה, מבחינת תחומי העניין, רצוי שתהיה בעל עניין בתחומי אומנות, תרבות ורוח. בתכונות האישיות נדרשות - סבלנות, דיוק, ירידה לפרטים, יצירתיות וגמישות מחשבתית, יכולת לעמוד בפני ביקורת, יכולת התמדה והשקעה ועוד.
ד"ר תמי אמיר
מנהלת המדור לייעוץ לימודי באוניברסיטת ת"א

טיפים ברפואה

"מי שחולמים ללמוד רפואה צריכים לדעת שמחכה להם דרך ארוכה אבל גם מרתקת מאוד לדעתי. אני חושב שזה המקצוע הכי יפה בעולם ועדיין חושב כך אחרי כל השנים שלי במקצוע.
במהלך ההכשרה של כל רופא עוברים במחלקות שונות ונתקלים במגוון דיסציפלינות, כך אנשים יכולים לבחור את מה שמעניין אותם ומתאים להם, בכל תחום הרופאים הם קצת שונים. בתחום הטראומה, צריך הרבה ביטחון עצמי ולהיות מישהו שלא נבהל בקלות. צריך להיות אדם שלא מפחד לעבוד בתנאים של חוסר וודאות."
ד"ר דרור סופר
כירורג ומנהל מערך הטראומה בבית החולים איכילוב
ד"ר תמי אמיר
תנאי הקבלה לרפואה הן מהקשות, כלומר ציון ההתאמה הנסמך על פסיכומטרי ובגרות צריך להיות גבוה במיוחד ובנוסף, יש לעמוד בהצלחה במבחני המיון ("מבדקי מור" או ראיונות אישיים).
כישוריו של הרופא צרכים להיות גבוהים מאד במגוון תחומים – הן בתחום הלוגי אנליטי, הן התחום הכמותי, המילולי, הטכני והצורני. רמת האנגלית צריכה להיות אף היא גבוהה. עפ"ר, סטודנטים המתעניינים ברפואה, חשים זיכה למחקר ועניין בתחומי האדם והחברה. הם מעוניינים לבצע סוג של שליחות גם אם המחיר לה נמדד בשנות הכשרה ארוכות ובלבד שיחושו שהם עושים עבודה משמעותית שיש בה ערך מוסף של הצלת חיי אדם.
בתכונות האישיות נרצה לראות מידה טובה של יכולת יצירת קשר בינאישי, עניין באנשים, יכולת הכלה, עצמאות, מידת ביטחון טובה במסוגלות העצמית, יכולת עמידה בלחצים, שיקול דעת בריא ויכולת תפקוד טובה במצבי לחץ וחירום, יכולת התמדה ועוד.
ד"ר תמי אמיר
מנהלת המדור לייעוץ לימודי באוניברסיטת ת"א

טיפים בספרות

"רב תחומיות מייצרת אדם עם נפש עשירה ויכולות מגוונות יותר. אני חושב שההתנסות בתחומים רבים עוזרת לאנשים להבין טוב יותר את עצמם ומה הם רוצים. העובדה שאתה יכול לחשוב מחוץ לדיסציפלינה שבה אתה עוסק ולהפעיל את הסקרנות והיצירתיות יכולה לסייע לקדם אותך."
אתגר קרת, סופר

מעל סטודנטים
המליצו והצביעו על colleges

חפשו חוות דעת על המסלול ומוסד הלימודים שמעניין אתכם
למשל: משפטים, פסיכולוגיה ...

חוות דעת של סטודנטים על מוסדות לימוד

  • 4.2

    מכללת תל חי555 חוות דעת

  • 4.1

    האקדמיה בבצלאל985 חוות דעת

  • 4.1

    מכון טכנולוגי חולון589 חוות דעת

Whatsapp Whatsapp