רוצה פרטים על תואר שני בהערכה בחינוך?

שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

תואר שני בהערכה בחינוך

רוצה לדעת על ההטבות שניתן לקבל בעקבות הקורונה? רוצה לדעת על תואר שני בהערכה בחינוך? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות. השוואת מחירים, מלגות, תנאי קבלה, מסלולים וכו'. רוצה לדעת מה טוב בשבילך? רוצה לקבל החלטה? אנחנו בקשר עם מאות מוסדות לימוד המציגים אלפי מסלולי לימוד שונים.

 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל92% מהגולשים.

 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


תואר שני M.Ed. בהערכה בחינוך


רכזי הערכה בית ספרית הם בעלי תפקידים בתחום ההוראה שאחראיים על ניתוח הישגים והצגתם בפני מנהלים וגורמים בכירים במערכת, ההישגים יכולים להיות ברמת הכיתה או השכבה וכן ברמת בית הספר או ברמה הכללית במערכת כולה. נתונים אלה משמשים להסקת מסקנות אודות איכות ההוראה ויעילותה ויש להם חשיבות רבה בקבלת החלטות פדגוגיות ובפיתוח האסטרטגיה של המוסדות ושל המערכת באופן כללי.


לפי דרישות משרד החינוך, כדי למלא תפקידי רכזי הערכה בית ספריים יש צורך לעבור לימודים ייעודיים בתחום. כיום הגוף האחראי על אנשי המקצוע בתחום זה הוא הרשות הארצית למדידה בחינוך (ראמ"ה). במוסדות השונים ניתן למצוא מסלולים ללימודי תעודה בתחום וכן תכניות לתואר שני בחינוך. התכנית לתואר שני בתחום זה כוללת את התכנים הנדרשים להכשרתם של עובדים בתחום המדידה החינוכית.


במסלולים אלה יכולים אנשי הוראה לרכוש ידע וכלים פרקטיים להשתלבות בבתי ספר וארגונים חינוכיים. בעזרת הכלים הללו הם יכולים לסייע לקדם שינוי במערכת ולפתח יוזמות חדשות לביקורת ומדידה יעילים ומתקדמים יותר, שמביאים בחשבון צורכים של לומדים שונים ושל מסגרות מגוונות.

 

למי מיועד התואר


מסלול זה מיועד לבעלי תפקידים במערכת ההוראה שברצונם לקבל את ההכשרה הנדרשת לתפקידי רכזי מדידה בית ספריים, לצורך השתלבות בתפקידים אלה בבתי הספר, ברשויות המקומיות ובארגונים. בין היתר יכולים ללמוד בה מורים, מנהלי בתי ספר, גננות ובעלי תפקידים נוספים במערכת הפורמלית והבלתי פורמלית.

 

תכנית הלימודים


סטודנטים בתכנית זו לומדים בהרחבה על תהליכי ביקורת ומדידת הישגים במסגרות חינוכיות. הם לומדים על שיטות לבדיקת ביצועים והישגים ברמה המערכתית וכן באופן חיצוני למערכת וסוקרים גם סוגי בחינות ומבדקים שמשמשים לניטור נתונים אלה ולבדיקת הצורכים של גורמים שונים במערכת כגון תלמידים, מורים, מנהלים ועוד.


הם לומדים כיצד לנתח את הנתונים באופן שיטתי ולהשתמש במסקנות המופקות מהם כדי לקבל החלטות יעילות יותר ברמה הארגונית והפדגוגית. כמו כן, הם דנים בחשיבות מסקנות הרכזים על פיתוח מדיניות במערכת ועל קידום ושיפור של העשייה בבתי הספר. בהקשר זה גם בוחנים גם סוגיות חברתיות, כלכליות ותרבותיות הנוגעות למדידה חינוכית. בין היתר הם יכולים לדון בדרכים בהם ניתן להשתמש במידע שברשות הרכזים כדי להתאים את הלמידה וההוראה לצורכים האישיים של תלמידים ולמגמות העולות שטח.

 

מסלולים משיקים


בחלק ממוסדות הלימוד ניתן למצוא מסלול לתואר שני בתכנון לימודים והערכה, כיום מסלול זה מתקיים במכללה האקדמית בית ברל בלבד. במסלול זה לומדים הן על תפקידי הרכזים המעריכים והן על תחום תכנון הלימודים, שבו מתמקדים בפיתוח סביבות למידה שמביאות בחשבון שונות בקרב תלמידים. הסטודנטים דנים בקשר המתקיים בין תחום הערכת הלימודים לבין תכנון תכניות למידה ובאופן בו קשר זה בא לידי ביטוי במוסדות החינוך. במקביל הם רוכשים את הידע וההכנה הנדרשים לצורך קבלת דיפלומת הרכזים, בהתאם להנחיות הרשות למדידה בחינוך.

 

מתכונת הלימוד


היקפו של התואר הוא שנתיים. הוא מתקיים במסלול ללא כתיבת תזה שבו עורכים עבודת גמר מסכמת. המסלול נערך במתכונת המותאמת לשילוב בשגרת חייהם של אנשי הוראה עובדים, השיעורים מרוכזים ביום שבועי אחד.


בתואר משולבים קורסים עיוניים יחד עם קורסים יישומיים, שבהם הסטודנטים מכירים מקרוב אתגרים מן העשייה המקצועית. כמו כן, הסטודנטים לוקחים חלק בהתנסות פרקטית שבה הם מתכננים ומיישמים מערכי מדידה וביקורת במוסדות חינוכיים תוך יישום הכלים הנלמדים וכך יכולים לצבור ניסיון מעשי בשטח בתפקיד הנלמד.

 

נושאי הלימוד


הסטודנטים בתכנית זו לומדים מגוון של נושאים, הנה כמה מהם:

 

 

  • פיתוח כלים למדידה
  • יצירת אקלים בית ספרי
  • הערכת יוזמות חינוכיות
  • הדרכה והנחיית עמיתים
  • מגמות בחינוך הביקורתי
  • מבחנים להערכת הישגים
  • רכזים כמובילי קהילה בית ספרית
  • ועוד

 

תנאי קבלה


לתכנית יכולים להתקבל בוגרי לימודי חינוך, על סמך הישגיהם בתואר הראשון. מתקבלים בעלי תואר ראשון בממוצע של לפחות 80 שברשותם תעודת הוראה. במקרים מסוימים יכולים להתקבל מועמדים בוגרי מקצועות אחרים שברשותם תעודת הוראה, וכן מי שאינם מורים אולם ברשותם ניסיון חינוכי משמעותי במסגרות רלוונטיות. המועמדים עוברים ראיונות קבלה לצורך בדיקת התאמתם למסלול, שבהם נבדק הרקע האקדמי והמקצועי הקודם. יש להדגיש כי תנאי הקבלה עשויים להשתנות מעת לעת וממוסד למוסד.

 

תעודה


בסיום התואר זכאים סטודנטים העומדים בכל חובותיהם לתואר שני M.Ed. כמו כן הם זכאים לקבל דיפלומת "רכז הערכה בבית הספר", המוענקת על ידי הרשות הארצית למדידה בחינוך, ראמ"ה. בחלק מן המקרים הסטודנטים זכאים לדיפלומה נוספת, המוענקת על ידי מוסד הלימוד, בתחום ההערכה לאוכלוסיות מיוחדות.


אנשי הוראה ברפורמות אופק חדש או עוז לתמורה המעוניינים לקבל גמול השתלמות על השתתפותם בתכנית זו יכולים להיות זכאים לגמול בהתאם לשיקולי משרד החינוך.

 

אפשרויות תעסוקה


היות והתואר מיועד בעיקר לאנשי הוראה שעובדים בפועל במערכת, הם יכולים להשתמש בכלים הנרכשים במסגרתו כדי לקדם את הקריירה ולהרחיב את תחומי הסמכות המקצועית. באפשרותם להשתלב בתפקידי רכזים בבתי ספר, בתפקידי רכזים פדגוגיים בבתי ספר יסודיים וחטיבות ביניים וכן בתפקידים שונים ביחידות חינוכיות ברשויות המקומיות, במרחב הארצי או במוסדות אקדמיים. בתפקידים אלה הם עוסקים בביקורת וניתוח של תהליכים שונים ואקלים בית ספרי ובהגשת מסקנות לגורמים הרלוונטיים במערכת. בתחום ההוראה, המוסמכים יכולים להיות זכאים גם לתוספת שכר לתואר שני ולקידום הדרגה המקצועית.


מוסמכים המעוניינים להמשיך לפתח עצמם מבחינה מקצועית יכולים לפנות גם ללימודי תעודה נוספים בתחום החינוך, או להשתלמויות למורים. מי שמשלימים תואר שני מחקרי יכולים להמשיך גם לתואר שלישי ולפתוח דלת לקריירה כמרצים או חוקרים במוסדות אקדמיים וגופי מחקר.


מוסדות


מכללת סמינר הקיבוצים (רמת אביב): במכללת סמינר הקיבוצים ניתן למצוא מסלול בתחום זה שבו מקבלים תואר שני וכן שתי תעודות – תעודת רכזים ותעודה בהערכה מותאמת לאוכלוסיות מיוחדות. תעודה זו מתייחסת להערכתן של אוכלוסיות שונות כגון תלמידים עם הפרעות קשב ולקויות למידה וכן תלמידים מצטיינים ומחוננים. התואר השני נפרש על פני שנתיים ובו נערכים לימודים בים שבועי אחד. הסטודנטים לוקחים חלק בסדנת פרקטיקום בשטח וכן כותבים עבודת גמר. במכללה מתקיימים מסלולים נוספים לתואר מוסמך בתחומים כגון ניהול וארגון מערכות חינוך, טכנולוגיה בחינוך, חינוך מתמטי ועוד. ניתן למצוא במוסד זה גם לימודי תעודה והשתלמויות למורים ואנשי הוראה.


מכללת סכנין: במכללה מתקיימת תכנית לתואר שני בתחום זה, שבה שמים דגש על הכשרת רכזים מעריכים במגזר הערבי באזור הצפון. במסלול זה יכולים בעלי תפקידים רלוונטיים במערכת החינוך הערבית לרכוש ידע וכלים להשתלבות בתפקידי מעריכים בבתי ספר, ברשויות מקומיות ובמחוזות. היקף התכנית הוא כשנתיים ובה לומדים יומיים בשבוע. בין המסלולים הנוספים שניתן למצוא במכללה זו נכללים תואר שני בייעוץ חינוכי, תואר שני במינהל חינוכי, תואר שני בלקויות למידה ומסלולי M.Teach שמיועדים לאקדמאים המעוניינים לעבור הסבה לעולם ההוראה.

שירות אישי חינם

צריך פרטים על תואר שני בהערכה בחינוך?

רוצה לדעת יותר על תואר שני בהערכה בחינוך?

רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור

מוסדות לימוד תואר שני בהערכה בחינוך

חוות דעת של סטודנטים: תואר שני בחינוך

התקבלו 336 דירוגים בציון ממוצע 4.1 מתוך 5

טיפים ממומחים בנושא תואר שני בחינוך

מיכל דליות
מיכל דליות, שאותה אתם כנראה מכירים כ"סופר נני", הגיעה לקריירה בהנחיית הורים אחרי עשייה ענפה בהוראה וגם היום רואה את עצמה כאשת חינוך. לדעתה, התשוקה למקצוע היא אחד הדברים שבונים "מורים לחיים":
"למורה יש השפעה אדירה. אני חושבת שמה שהופך מורה למורה בלתי נשכח, הוא העובדה שהוא מעביר את החומר בהתלהבות גם אחרי שנים במקצוע."
ומה התכונות שחשובות לדעתה לכל מורה?
"מורה צריך להיות בעל כריזמה וגם בעל תשוקה גדולה לעשות טוב. הוא גם צריך את הכלים המתאימים כדי לא להתייאש לאורך הדרך. לכן בעיני הצלחה בתחום החינוך מורכבת מרצון להמשיך לעמוד במשימה למרות כל המכשולים בדרך, וגם מהמשך הלימודים והעשרה."
מיכל דליות
אשת חינוך והוראה
Whatsapp Whatsapp