רוצה פרטים על תואר שני בחינוך אלטרנטיבי?

שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

תואר שני בחינוך אלטרנטיבי

רוצה לדעת על ההטבות שניתן לקבל בעקבות הקורונה? רוצה לדעת על תואר שני בחינוך אלטרנטיבי? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות. השוואת מחירים, מלגות, תנאי קבלה, מסלולים וכו'. רוצה לדעת מה טוב בשבילך? רוצה לקבל החלטה? אנחנו בקשר עם מאות מוסדות לימוד המציגים אלפי מסלולי לימוד שונים.

 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל92% מהגולשים.

 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


תואר שני בחקר החינוך האלטרנטיבי


בעשורים האחרונים התעצמה התפתחותם של זרמים חינוכיים שונים לצד החינוך הממלכתי. חינוך דמוקרטי, חינוך אנתרופוסופי וחינוך מונטסורי הם רק חלק מן הגישות הרבות שאותם מיישמים כיום בבתי ספר ברחבי הארץ ובמגוון של שכבות גיל, מהגיל הרך ועד לבתי ספר תיכוניים. כיום לומדים אלפי תלמידים בבתי ספר וגנים של אותם זרמים, ומספר המסגרות שפועלות לפי אותם סגנונות חלופיים רק הולך ועולה, מה שמעלה את הביקוש למורים ואנשי צוות שיכולים להשתלב במוסדות ולהנהיג מהפכה חינוכית בארץ.


מחנכים ואנשי הוראה המעוניינים לחקור את התהוותם של זרמים אלה ולבחון כיצד ניתן ליישמם במסגרות בפועל יכולים לקחת חלק בתואר שני בחינוך אלטרנטיבי המתקיים במוסדות אקדמיים מסוימים. מדובר בהתמחות בתואר שני בחינוך שבה ניתן להרחיב את האופקים החינוכיים ולהכיר זרמים וסגנונות הוראה חדשניים ויצירתיים שיכולים לאתגר את ההנחות והתפישות המקובלות בעולם ההוראה. מוסמכי מסלולים אלה יכולים לסייע להוביל את התפתחותם של בתי ספר חדשניים בארץ ולסייע לקדם את השיח והמודעות לזרמים שונים בהוראה.

 

למי מיועד התואר


מסלול זה לתואר שני מיועד לאנשי הוראה, למדריכים ולעוסקים בפיתוח סביבות למידה במסגרת ארגונים ממשלתיים או קהילתיים, המעוניינים להרחיב את הבנתם בזרמים פדגוגיים שונים. בין היתר הוא מתאים לעוסקים בחינוך קהילתי, במנהיגות חינוכית ובחינוך לא פורמלי. המסלול מתאים במיוחד לאנשים יצירתיים בעלי זיקה לתחומי היזמות והעשייה החברתית המעוניינים ליצור שינוי במערכת החינוך הישראלית ולקדם זרמים שונים בה. התכנית יכולה להתאים גם למי שעובדים בפועל במסגרות חינוכיות אלטרנטיביות כגון בתי ספר, גנים ומרכזים קהילתיים, שברצונם להרחיב את הידע והמיומנויות המקצועיות שברשותם או לקדם מיזמים ויוזמות חדשים.

 

תכנית הלימודים


במסגרת מגמה זו, הסטודנטים משלבים בין תחום החינוך לענפי הרוח והחברה. הם נחשפים למגוון זרמים אלטרנטיביים במערכת החינוך הישראלית, לרבות חינוך וולדורף (אנתרופוסופי), חינוך דמוקרטי ופתוח, הוראה דיאלוגית, הוראה רב תרבותית, הוראה אקולוגית, הוראה ביתית ומסגרות נוספות. הם מתוודעים למאפיינים הייחודיים של כל זרם, לדרישות מאנשי ההוראה ולשינויים וההתפתחויות בשיח החינוכי. כמו כן, הם בוחנים כיצד הזרמים הפדגוגיים השונים קשורים לסוגיות חברתיות ותרבותיות בעולמם של תלמידים ומורים.


בהמשך, הם דנים בהיבטים פילוסופיים ופסיכולוגיים של תהליך ההוראה ובוחנים תיאוריות העוסקות בשילוב אלמנטים חדשניים בכיתות ובבתי הספר. בין היתר נידונים נושאים כגון קידום חופש בחירה ולמידה דיאלוגית; קידום חינוך ביקורתי שבו מובאים בחשבון מאפיינים מגדריים, חברתיים, אתניים ומעמדיים; קידום נושאים כגון צדק חברתי, שוויון ואמפתיה בעבודת המורים; ושילוב של היבטים רוחניים בחיי הילדים והצעירים דרך חשיפה לתורות פילוסופיות ולאלמנטים מן הרפואה המשלימה. דרך כלים מגוונים אלה בוחנים כיצד ניתן לקדם סקרנות, יצירתיות וביטחון עצמי בקרב התלמידים.

 

מתכונת הלימוד


אורך התואר השני הוא כשנתיים, סטודנטים יכולים לבחור ללמוד במסלול ללא תזה או במסלול מחקרי עם תזה. את הלימודים במסלול המחקרי ניתן להאריך גם לשלוש שנים לצורך סיום המחקר. כאמור זוהי מגמה שבה הסטודנטים יכולים לבחור במסגרת התואר השני וכך להתמקצע ולמקד את תחומי העניין האקדמיים.


תואר זה מתאפיין בגישה חווייתית ומעשית ללמידה, כדי לסייע למורים ולאנשי ההוראה לפתח עצמם מבחינה מקצועית. כך הם משתתפים בדיונים כיתתיים ובקהילות למידה, נפגשים עם אנשי חינוך ממגוון אפיקים וזרמים וכן יוצאים לסיורים לבתי ספר בגישות שונות. לעיתים משולבים במהלך התואר גם תרגולים וסדנאות בתחומים משלימים כגון מיינדפולנס, מדיטציה, קשיבות וכלים יצירתיים שונים, כאשר המורים לומדים כיצד ניתן לשלב אלמנטים אלה בהוראה ובפעילות בבית הספר. לקראת סיום התואר הסטודנטים כותבים עבודת תזה או עורכים פרויקט עיוני שבו הם מנתחים תהליכים ותופעות מתוך העשייה החינוכית בשטח ומתנסים בפיתוח של מדיניות ומערכי שיעורים המותאמים לזרמים החינוכיים השונים.


סטודנטים במסלול המחקרי (עם תזה) יכולים לקחת חלק במחקרים המתקיימים במעבדות ובמרכזים במוסדות הלימוד, לצדו של הסגל הבכיר. כיום פועלים במרכזים אלה מחקרים רבים בענפים משמעותיים ואקטואליים הנוגעים לזרמים חדשים בחינוך הישראלי. במסגרת המחקר גם יוצאים לכנסים, משתתפים בימי עיון ומעבירים סדנאות והשתלמויות אודות נושא המחקר. מצטיינים יכולים גם להסתייע במלגות שונות המוענקות על ידי קרנות פרטיות ומוסדות הלימוד.

 

נושאי הלימוד


במהלך התואר הסטודנטים דנים במגוון סוגיות חינוכיות, בין היתר נלמדים הנושאים הבאים:

 

 

  • ילדים ופילוסופיה
  • פדגוגיה דיאלוגית
  • פילוסופיה חינוכית
  • מיינדפולנס בהוראה
  • חינוך ומסורות דתיות
  • תפיסות הומניסטיות בהוראה
  • פסיכולוגיה בחברות רב תרבותיות
  • ועוד

 

תנאי קבלה


במסגרת תנאי הקבלה לתואר שני בחינוך, על המועמדים להיות בוגרי לימודי חינוך לתואר B.Ed. ובעלי תעודת הוראה, שלהם ממוצע ציונים גבוה (לרוב מעל 80) בתואר הראשון. בוגרי מקצועות משיקים ורלוונטיים שאינם בתחום ההוראה יכולים להתקבל במקרים מסוימים על סמך לימודי השלמה שנקבעים על ידי המוסדות.


נוסף על כך, במסגרת תהליך הקבלה נערכים מבחני מיון פנימיים, המועמדים נדרשים למלא שאלונים המעידים על הרקע המקצועי והלימודי הקודם ולהציג קורות חיים והמלצות. לעיתים נערכים ראיונות אישיים לצורך בדיקת ההתאמה לתכנית. יש להדגיש כי תנאי הקבלה משתנים מעת לעת.

 

תעודה


לסטודנטים המשלימים את התכנית בהצלחה מוענק תואר שני M.Ed. מטעם מוסד הלימוד. לצורך קבלת התואר יש לעמוד בכל החובות האקדמיים, לרבות השלמת התזה או עבודת הגמר.

 

אפשרויות תעסוקה

 

לאחר סיום התואר, אנשי ההוראה יכולים להשתמש בידע והכלים הנרכשים כדי לקדם את העשייה המקצועית שלהם ולהשתלב באפיקים אלטרנטיביים שונים במערכת החינוך הישראלית. בין היתר הם יכולים ליישם את המיומנויות הנרכשות במסגרת בתי ספר של זרמים שונים הפועלים בארץ, וכן במוסדות קהילתיים ובארגונים חברתיים שבהם מתקיימת עשייה חינוכית לא פורמלית. הם גם יכולים להשתמש בכלים הנלמדים כדי לפתח וליישם בשטח יוזמות, פעילויות ופרויקטים עצמאיים משלהם.


מוסמכי המסלול המחקרי יכולים להמשיך לתואר שלישי וכך להשתלב בעשייה המחקרית הענפה בתחום ההוראה הפועלת בארץ. כיום נערכים מחקרים רבים אודות זרמים שונים בחינוך, במסגרת מוסדות אקדמיים שונים בארץ. חוקרי החינוך של היום יכולים לתרום לפיתוח רפורמות עתידיות במערכת ולבחון את האפשרות לפיתוח וייעול הגישות הקיימות בבתי הספר ובגנים.

 

מוסדות


אוניברסיטת חיפה: בפקולטה לחינוך של אוניברסיטת חיפה מציעים מגמה לחקר אלטרנטיבות בחינוך כמגמה במסגרת תואר שני בהוראה ולמידה. במגמה זו מתמקדים בחקר של מגוון פרקטיקות חינוכיות ונקודות ההשקה ביניהן. הסטודנטים לוקחים חלק בלמידה חווייתית ופרקטית במהלך התואר, נפגשים עם אנשי חינוך ומתרגלים שיטות אלטרנטיביות כגון מיינדפולנס. אורך התכנית כשנתיים, ניתן לרכז את השיעורים ביום שבועי אחד. תכניות נוספות לתואר מוסמך בפקולטה כוללות תואר שני בלקויות למידה, תואר שני במוח ולמידה, תואר שני בטכנולוגיות בחינוך, תואר שני בייעוץ חינוכי, תואר שני בחינוך חברה ותרבות ועוד. נערכת גם תכנית בניהול מערכות חינוך לעובדים בכוחות הביטחון.

 

שירות אישי חינם

צריך פרטים על תואר שני בחינוך אלטרנטיבי?

רוצה לדעת יותר על תואר שני בחינוך אלטרנטיבי?

רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור

מוסדות לימוד תואר שני בחינוך אלטרנטיבי

חוות דעת של סטודנטים: תואר שני בחינוך

התקבלו 336 דירוגים בציון ממוצע 4.1 מתוך 5

טיפים ממומחים בנושא תואר שני בחינוך

מיכל דליות
מיכל דליות, שאותה אתם כנראה מכירים כ"סופר נני", הגיעה לקריירה בהנחיית הורים אחרי עשייה ענפה בהוראה וגם היום רואה את עצמה כאשת חינוך. לדעתה, התשוקה למקצוע היא אחד הדברים שבונים "מורים לחיים":
"למורה יש השפעה אדירה. אני חושבת שמה שהופך מורה למורה בלתי נשכח, הוא העובדה שהוא מעביר את החומר בהתלהבות גם אחרי שנים במקצוע."
ומה התכונות שחשובות לדעתה לכל מורה?
"מורה צריך להיות בעל כריזמה וגם בעל תשוקה גדולה לעשות טוב. הוא גם צריך את הכלים המתאימים כדי לא להתייאש לאורך הדרך. לכן בעיני הצלחה בתחום החינוך מורכבת מרצון להמשיך לעמוד במשימה למרות כל המכשולים בדרך, וגם מהמשך הלימודים והעשרה."
מיכל דליות
אשת חינוך והוראה
Whatsapp Whatsapp