רוצה פרטים על תואר שני בחינוך מתמטי ליסודי?

שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

תואר שני בחינוך מתמטי לבתי ספר יסודי

מחפש/ת מידע על לימודים? תואר שני בחינוך מתמטי ליסודי? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות. השוואת מחירים, מלגות, תנאי קבלה, מסלולים וכו'. רוצה לדעת מה טוב בשבילך? רוצה לקבל החלטה? אנחנו בקשר עם מאות מוסדות לימוד המציגים אלפי מסלולי לימוד שונים.

 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל93% מהגולשים.

 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


תואר שני בחינוך מתמטי לגילאי היסודי


עם פריצות הדרך והגילויים החדשניים בתחום החינוך, עולה ההבנה כי פיתוח חשיבה מתמטית מתחיל בגיל צעיר, והמחקר בתחום מאפשר לצבור ידע רב לגבי אסטרטגיות הוראה לתלמידים מתקשים ומצטיינים, וכן דרכי למידה עבור תלמידים בעלי צרכים מיוחדים.


אנשי חינוך לגילאי היסודי שרוצים להתקדם בקריירה, להעמיק את הידע המקצועי שלהם, או לרכוש השכלה מחקרית, יכולים לעשות זאת באמצעות השתתפות בתכניות לתואר שני בחינוך מתמטי במוסדות השונים להשכלה גבוהה בארץ, בהם מוצעות התמחויות בהוראת כיתות א' עד ו'.


תכנית הלימודים


במהלך התואר, הסטודנטים מעשירים את ידיעותיהם, מקבלים כלים מתקדמים וחדשניים להוראה, ומעמיקים במחקר התהליכים המתרחשים אצל התלמיד בעת רכישת ידע מתמטי. הלימודים בתכניות השונות מחולקים להעמקת ידע פדגוגי-מתמטי, הרחבת הידע המתמטי, וכן מחקר החינוך המתמטי.


ההתמקדות בגילאי בתי הספר היסודי בלימודים אלו, מאפשרת לסטודנטים להבין בצורה רחבה את המאפיינים הייחודיים של פיתוח החשיבה המתמטית בגילאים צעירים.


כמו כן, בתכניות הלימודים השונות סוקרים תהליכי למידה אצל תלמידים בעלי צרכים מיוחדים, ומקיפים דרכי מענה שונות לתלמידים מתקשים ומתקדמים בכיתה הטרוגנית – הסטודנטים בוחנים אסטרטגיות הוראה שונות, ולומדים על החשיבות של טיפוח סביבות למידה המאפשרות הגעה לתובנות מתמטיות, וכן בוחנים סוגיות מעולם החינוך המיוחד.


תכנים מרכזיים במסגרת תואר זה כוללים גם הענקת תחושת מסוגלות לתלמידים, ולמידה במסגרות רב תרבותיות. הסטודנטים רוכשים ידע לגבי דרכי הערכה שונות, כולל הקשבה ופרשנות בתור פרקטיקות שיכולות לשמש להערכת הישגי התלמידים.


במסגרת הרחבת הידע המתמטי, הסטודנטים לומדים תכנים מרכזיים מעולם ידע זה: הם סוקרים פיתוח חשיבה הסתברותית וסטטיסטית, מודלים מתמטיים שונים, מעמיקים בגיאומטריה אלמנטרית ולומדים על העקרונות המתמטיים של התפתחות המספר.


מתכונת הלימודים


ברוב המוסדות האקדמיים, הלימודים מותאמים לשילוב עם עבודה ועם חיי משפחה. על כן, המפגשים מרוכזים בפעם או פעמיים בשבוע, והתואר נפרש על פני כשנתיים.


הסטודנטים משתתפים בקורסי חובה ובחירה, סמינריונים, וכן בסדנאות העשרה ומחקר. במוסדות אקדמיים בהם כותבים עבודת גמר, הם נדרשים לקחת חלק גם בסדנה ייעודית המלווה את תהליך הכתיבה. בחלק מתכניות הלימוד, נכללים גם קורסים מקוונים.


בחלק ממוסדות הלימוד ניתן לבחור בין מסלול מחקרי למסלול עיוני: במסלול מחקרי כותבים עבודת תזה תוך כדי הנחיית איש סגל, וכן מגישים 2 עבודות סמינריוניות. במסלול העיוני משתתפים בקורסים נוספים, מגישים 3 עבודות סמינריוניות ונבחנים בסיום הלימודים בבחינת גמר בעל פה.


לא בכל מוסדות הלימוד מאפשרים להשתתף במסלול מחקרי – מומלץ לוודא זאת לפני תחילת הלימודים, שכן עדיף למי שרוצים להמשיך בלימודים האקדמיים, להשתתף בתואר שני בחינוך עם תזה - אחרת הם מתבקשים להשלים את התזה לשם הקבלה לדוקטורט. במוסדות לימוד בהם אין אפשרות להשתתף במסלול מחקרי, התלמידים עשויים להידרש לכתוב 2 עבודות סמינריוניות וכן עבודת גמר.


השתתפות בלימודים אלו עבור מורים שנמצאים בתכנית "אופק חדש", יכולה לזכות בהכרה ל120-140 שעות עבור קידום בדרגה.


נושאי הלימוד


הנושאים הנלמדים במהלך תואר שני בחינוך בתחום זה מגוונים, וכוללים סוגיות במתמטיקה, כלים דידקטיים ופדגוגיים, וכן חשיבה פילוסופית וחברתית על התחום. בין היתר, הסטודנטים לומדים על:

 

  • חלופות בהערכת הישגים
  • שיטות מחקר בחינוך מתמטי
  • עקרונות בהתפתחות המספר
  • פרקטיקות להערכת תלמידים
  • סוגיות נבחרות בחשיבה מתמטית
  • סוגיות בחשיבה הסתברותית וסטטיסטית
  • עבודה עם תלמידים מתקדמים במתמטיקה
  • הקשרים בין מתמטיקה לבין תחומי ידע אחרים
  • מאלגוריתמים למושגים וממושגים לאלגוריתמים
  • אסטרטגיות הוראת מתמטיקה לתלמידים מתקשים
  • ועוד

 

תנאי קבלה


תנאי הקבלה לתואר שני בחינוך בהתמחות זו משתנים בין מוסד לימודים אחד למשנהו. עם זאת, הלימודים ככלל מיועדים לבוגרי תואר ראשון בעלי הישגים גבוהים – לרוב, הציון הממוצע הנדרש בתואר הראשון הוא לפחות 80.


כמו כן, חלק מתכניות הלימוד מיועדות אך ורק למי שיש ברשותם תעודת הוראה או רישיון הוראה, וכן ותק בתחום של מספר שנים.

 

עם זאת, ישנן תכניות לימוד אליהן יכולים להתקבל גם מי שאין ברשותם ניסיון מקצועי קודם, המאפשרות לסטודנטים להשתתף בלימודי תעודת הוראה תוך כדי התואר השני.


מוסדות לימוד אפשריים


בין מוסדות הלימוד שבהם מוצע תואר שני זה, נמנים:


המכללה האקדמית אחוה (ליד גדרה): במכללה זו, ניתן להשתתף בלימודי תואר שני הנפרשים על פני שנתיים ונערכים פעם בשבוע.


מלבד קורסי החובה והבחירה, הסטודנטים משתתפים גם בסדנה לעבודות גמר, ורוכשים הבנה בשיטות מחקר בתחום.


ראש התכנית במכללה היא פרופסור למתמטיקה שימושית, שפועלת גם כראשת החוג למתמטיקה וגם כראשת התכנית לתואר שני במכללה זו. היא מתמחה בהוראת מתמטיקה וגיאומטריה, ותחומי העניין המחקריים שלה כוללים את תפקיד הידע המתמטי בהוראה.

 

מלבד התמחות זו, מוצעים במכללה לימודים לתואר שני בתכניות ייעודיות נוספות, כגון M.Teach לבתי ספר יסודי, במסגרתה הסטודנטים רוכשים תואר שני בחינוך מתמטי, וגם תעודת הוראה.


אוניברסיטת תל אביב: באוניברסיטה מוצע תואר שני בהוראת מדעים, בהתמחות הוראת מתמטיקה. ניתן לבחור בין מסלול מחקרי ובין מסלול עיוני: ההשתתפות במסלול המחקרי, בו כותבים עבודת תזה, מותנית במציאת נושא מחקר ומנחה, וכן בעמידה בהישגים הגבוהים הנדרשים לשם כך.


תואר שני זה מיועד למורים למתמטיקה בבתי ספר יסודי, שמעוניינים להתקדם מבחינה מקצועית, למי שרוצים לעסוק בתפקידים בכירים הכרוכים בריכוז מקצועי או בהנחיית מורים, וכן להכשרת אנשי מחקר בתחום החינוך המתמטי.


הקורסים השונים במסגרת תואר שני זה סובבים סביב ההיבטים העיוניים, הפרקטיים והמחקריים של הוראת התחום. בין היתר, הסטודנטים סוקרים אסטרטגיות להוראת תלמידים מתקשים ומצטיינים, לומדים על התהליכים המתרחשים במוח בעת למידה, וכן מקבלים כלים לשימוש בטכנולוגיות מתקדמות ובדרכי הוראה יצירתיות, כולל משחקים ולמידה באינטרנט.


המכללה האקדמית לחינוך אורנים (טבעון): במכללה זו מוצע תואר שני בהוראת מתמטיקה לבית הספר היסודי, המיועד למורים למתמטיקה המלמדים גילאים אלו, ונפרש על פני שנתיים.


תכנית הלימודים מתאימה למי שרוצים להתקדם מקצועית במסגרת תכנית "אופק חדש – הצעד הבא", וגם למדריכים ומפקחים על תחום המתמטיקה בבתי ספר יסודיים.


במסגרת הלימודים בתכנית זו, הסטודנטים מעמיקים את ידיעותיהם במתמטיקה תוך השתתפות בקורסים ייעודיים, וכן רוכשים הבנה בהוראת תלמידים בעלי לקויות למידה ובשילוב אמצעים ממוחשבים וטכנולוגיים בלמידה בכיתה. נוסף על כך, הם משתתפים בסמינריונים ובסדנאות הנותנות להם כלים מחקריים נחוצים.


אפשרויות תעסוקה


סיום לימודי התואר השני מאפשר למורים ולאנשי חינוך לעלות בדרגה במשרד החינוך, וכך להעלות את רמות השכר שלהם.
כמו כן, מוסמכי תואר זה יכולים להתקדם במסגרות החינוכיות בהן הם פועלים, ולפנות לאפיקים ניהוליים ולמשרות בכירות הקשורות בריכוז מקצוע המתמטיקה, ואף לעשות זאת ברמת הרשויות המקומיות ובמשרד החינוך.


מעבר לכך, מי שמעוניינים יכולים להמשיך בלימודיהם האקדמיים ולהשתתף בתכניות לדוקטורט בחינוך במוסדות להשכלה גבוהה בארץ ובעולם. דוקטורט בחינוך מאפשר גם הוא עלייה במדרגות השכר, ופותח גם אפשרויות תעסוקה בתחומי הנחיית מורים, ייעוץ חינוכי, ומחקר נושאים וסוגיות הקשורים בהוראה, תהליכי חשיבה מתמטית אצל תלמידים, למידה טכנולוגית, ועוד.

 

שירות אישי חינם

צריך פרטים על תואר שני בחינוך מתמטי ליסודי?

רוצה לדעת יותר על תואר שני בחינוך מתמטי ליסודי?

רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור

מוסדות לימוד תואר שני בחינוך מתמטי ליסודי

חוות דעת של סטודנטים: תואר שני בחינוך

התקבלו 335 דירוגים בציון ממוצע 4.1 מתוך 5

טיפים ממומחים בנושא תואר שני בחינוך

מיכל דליות
מיכל דליות, שאותה אתם כנראה מכירים כ"סופר נני", הגיעה לקריירה בהנחיית הורים אחרי עשייה ענפה בהוראה וגם היום רואה את עצמה כאשת חינוך. לדעתה, התשוקה למקצוע היא אחד הדברים שבונים "מורים לחיים":
"למורה יש השפעה אדירה. אני חושבת שמה שהופך מורה למורה בלתי נשכח, הוא העובדה שהוא מעביר את החומר בהתלהבות גם אחרי שנים במקצוע."
ומה התכונות שחשובות לדעתה לכל מורה?
"מורה צריך להיות בעל כריזמה וגם בעל תשוקה גדולה לעשות טוב. הוא גם צריך את הכלים המתאימים כדי לא להתייאש לאורך הדרך. לכן בעיני הצלחה בתחום החינוך מורכבת מרצון להמשיך לעמוד במשימה למרות כל המכשולים בדרך, וגם מהמשך הלימודים והעשרה."
מיכל דליות
אשת חינוך והוראה
Whatsapp Whatsapp