קורס הוראה מתקנת בכתיבה ובקריאה במכללת לוינסקי לחינוך - לימודי המשך

רוצה לדעת על לימודים בנושאי לימודי חינוך לתעודה?

 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

 

הגעת לדף עם מידע על לוינסקי - הוראה מתקנת בכתיבה ובקריאה.

המידע באתר הועיל ל94% מהגולשים.

 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


קורס הוראה מתקנת בכתיבה וקריאה בבית הספר ללימודי המשך במכללת לוינסקי לחינוך


בשנים האחרונות עולה המודעות לחשיבות של התאמת השיטות החינוכיות לצרכי כל תלמיד, ובפרט לצרכים המיוחדים של אוכלוסיות בעלות לקויות למידה ובעיות קשב וריכוז. ניתן להשתתף בהכשרות מקצועיות על מנת לרכוש את המיומנויות הדרושות לשיפור וחיזוק יכולות האוריינות של תלמידים בקריאה ובכתיבה, לצד חיזוק יכולות אנשי החינוך לחזק ולהעצים את הביטחון העצמי שלהם.


בקורס הוראה מתקנת בכתיבה ובקריאה, המתקיים במכללת לוינסקי לחינוך בבית הספר ללימודי המשך, עובדי הוראה ואנשי מקצוע מענפי החינוך השונים יכולים להתמקצע ולקדם קריירה בתחום ההוראה המתקנת, ללמוד כיצד להנחיל לתלמידים אסטרטגיות למידה ולשפר את הישגיהם הלימודיים לצד חיזוק תחושת הערך העצמי שלהם.


תכנית הלימודים


מטרת תכנית הלימודים, להעניק לסטודנטים את תשתית הידע התיאורטית ואת השיטות והגישות השונות להוראה מתקנת, תוך התמקדות בקריאה ובכתיבה, כדי שיוכלו ליישם אותן בעת הלימוד בכיתות.


הלימודים בקורס מכינים את הסטודנטים לקראת עבודה עם תלמידים בעלי לקויות למידה שונות, ונותנים להם כלים ליישם את ההמלצות אשר ניתנות לכל תלמיד בעת אבחון לקויות הלמידה והצרכים המיוחדים שלו. במסגרת הקורס, שמים דגש על הקניית אסטרטגיות למידה, וכן כלים פרקטיים להוראת השפה לתלמידים עם לקויות למידה שונות, לחיזוק כישורי הזיכרון שלהם וכן כישורי הקריאה, כמו גם לסיוע בהתמודדות עם קשיי שליפה ושיום.

 


מתכונת הלימודים


הקורס נפרש על פני 60 שעות אקדמיות, שמחולקות למפגשים פעם בשבוע. המפגשים נערכים בשעות אחר הצהריים.


נושאי הלימוד

 

 

  • חיזוק אוריינות
  • פיתוח שטף קריאה
  • חיזוק מודעות פונולוגית
  • מטאקוגניציה ודיבור פנימי
  • בניית פרופיל לומד לתלמידים
  • קשיי תלמידים בשליפה ושיום
  • דרכים לשיפור יכולות זיכרון אצל התלמידים
  • טיפוח ידע לשוני, מורפולוגי, אורתוגרפי וסמנטי
  • ועוד


על סגל ההוראה


צוות המרצים מורכב מאנשי מקצוע בתחומי ההוראה והחינוך, בעלי ניסיון בהדרכת מורים. מרכזת הקורס היא מטפלת שעוסקת גם באבחון לקויות למידה וכן בעיות קשב וריכוז, בעלת תואר שני בתחום, וכן מוסמכת מטעם אגודת ניצן לטיפול בלקויות למידה ובוגרת קורס מטעם איגוד המאמנים הישראלי ICA לאימון אנשים בעלי הפרעות קשב וריכוז.


על מוסד הלימודים


המכללה קיימת מאז שנת 1912, ומהווה מעל למאה שנה מוסד לימודים להכשרת מורים ואנשי חינוך. במסגרת המכללה פועל בית ספר ללימודי המשך, ובו מורים, סייעות, יועצים חינוכיים ועובדי הוראה מתחומים נוספים יכולים להתמקצע עוד בתחומם, לרכוש השכלה נוספת בענפים חדשים, וכן לקדם את הקריירה שלהם.


לימודי התעודה שמוצעים בבית הספר כוללים הכשרות מקצועיות למורות ולגננות, השתלמויות, קורסים בעולמות ידע מגוונים כמו הגיל הרך, התמחות בתחום האוטיזם, מיינדפולנס, האבחון הדידקטי וכן קורסים בהוראה מתקנת מותאמת במקצועות שונים: קריאה וכתיבה, חשבון ואנגלית.


תנאי הקבלה


הקורס מיועד לעובדי הוראה ואנשי חינוך מהענפים השונים, מורים, יועצים חינוכיים, מטפלים ופסיכולוגים וכן הורים שרוצים לרכוש כלים להוראה מתקנת וחיזוק יכולות הכתיבה והקריאה של ילדיהם.


על מנת להשתתף בקורס, יש להשתתף קודם לכן בקורס מבוא להוראת לקויי למידה. משך קורס זה 30 שעות אקדמיות.


תעודה


המסיימים את הקורס ועונים על דרישותיו בהצלחה זכאים לאישור סיום הלימודים בקורס הוראה מתקנת בכתיבה וקריאה, המוענק על ידי מכללת לוינסקי לחינוך.


נוסף על כך, בוגרי הקורס שסיימו בהצלחה גם את הקורסים בהוראה ללקויי למידה ובהוראה מתקנת (מותאמת) בחשבון, מקבלים תעודת בוגרי התכנית להתמחות בלקויות למידה, הניתנת מטעם מכללת לוינסקי לחינוך.

 


אפשרויות תעסוקה


בשנים האחרונות, תחום ההוראה המתקנת ואסטרטגיות הלמידה מקבל יותר הכרה, ככל שעולה המודעות לצורך בהתאמת תכני הלימוד לאוכלוסיות בעלות צרכים מיוחדים, כולל צרכיהם של תלמידים לקויי למידה. מורים ועובדי הוראה בעלי הכשרה מקצועית בתחום זה יכולים לפתוח הזדמנויות נוספות בתחום, ולעסוק בהוראה מתקנת במסגרות חינוך פורמליות ובלתי פורמליות. כמו כן, אנשי מקצוע המומחים בהוראה מתקנת יכולים לפתוח מרכזים להוראה מתקנת ולהוביל יוזמות עסקיות בענף זה.

 



** לתשומת לבך נכונות המידע עלולה להשתנות מעת לעת. המידע המוצג כאן נכתב ונערך על ידי צוות האתר. למען הסר ספק בין האתר למוסד הלימודים לא מתקיים קשר מכל סוג שהוא.


למידע נוסף לחצו: לימודי המשך - מכללת לוינסקי לחינוך

פורום לימודי חינוך

מעבר ממחנכת למורת שילוב
הדס
ללא תגובה
איזה תואר אני צריכה ללמוד?
אגם ויינטראוב
ללא תגובה
התלבטות בין כמה מוסדות לימוד להוראה מתקנת
אפרת
ללא תגובה
האם חובה לעשות סטאז' כדי לקבל את התואר?
בר
1 תגובות
יועצת אקדמית במכללה או אוניברסיטה
eynav
1 תגובות
הסבה לאקדמאים עם MA
אבישג
1 תגובות
התלבטויות ושאלות לגבי תואר בחינוך מיוחד
שלי
1 תגובות
לכניסה לפורום

מעל 28,759 סטודנטים
המליצו והצביעו על מוסדות לימוד

חפשו חוות דעת על המסלול
ומוסד הלימודים שמעניין אתכם
למשל: אוניברסיטת חיפה, הבינתחומי ...
למשל: מנהל עסקים, משפטים...

חוות דעת של סטודנטים על מוסדות לימוד

  • 4.1

    המכללה האקדמית ספיר685 חוות דעת

  • 4.0

    אוניברסיטת בן-גוריון1,088 חוות דעת

  • 3.9

    המכללה האקדמית אחוה454 חוות דעת

עדכונים אחרונים באתר

חדשות ועדכונים

עכשיו בפורום

לכל הפורומים

מלגות חדשות

ימים פתוחים

סקר גולשים

פעילות גופנית בזמן הלימודים:

ענה על השאלה

פעילות גופנית בזמן הלימודים:

  • 0 %

    לא מוותר על זה, עוזר לי להתפקס

  • 0 %

    מדי פעם, כשיש לי שעה פנויה

  • 0 %

    הלוואי אבל ממש אין לי זמן

טיפים ממומחים בנושא לימודי חינוך לתעודה

מיכל דליות, שאותה אתם כנראה מכירים כ"סופר נני", הגיעה לקריירה בהנחיית הורים אחרי עשייה ענפה בהוראה וגם היום רואה את עצמה כאשת חינוך. לדעתה, התשוקה למקצוע היא אחד הדברים שבונים "מורים לחיים":
"למורה יש השפעה אדירה. אני חושבת שמה שהופך מורה למורה בלתי נשכח, הוא העובדה שהוא מעביר את החומר בהתלהבות גם אחרי שנים במקצוע."
ומה התכונות שחשובות לדעתה לכל מורה?
"מורה צריך להיות בעל כריזמה וגם בעל תשוקה גדולה לעשות טוב. הוא גם צריך את הכלים המתאימים כדי לא להתייאש לאורך הדרך. לכן בעיני הצלחה בתחום החינוך מורכבת מרצון להמשיך לעמוד במשימה למרות כל המכשולים בדרך, וגם מהמשך הלימודים והעשרה."
מיכל דליות
אשת חינוך והוראה
Whatsapp Whatsapp