תעודת התאמה להוראה לפרא רפואי במכללת לוינסקי - לימודי תעודה

רוצה לדעת על לימודים בנושאי לימודי חינוך לתעודה?

 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

 

הגעת לדף עם מידע על לוינסקי תעודה - התאמה להוראה לפרא רפואי.

המידע באתר הועיל ל94% מהגולשים.

 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


תעודת התאמה להוראה במכללת לוינסקי - לימודי תעודה


כדי לסייע לילדים עם צרכים מיוחדים לממש את הפוטנציאל האישי והלימודי, מספקים להם מעטפת רחבה של התאמות וטיפולים בבית הספר. במערכת זו לוקח חלק צוות רב תחומי של אנשים מקצוע שכולל את המורים בכיתה וכן מטפלים ממקצועות פרא רפואיים. אלה עובדים בשיתוף פעולה כדי לבנות עבור כל ילד את התכנית המותאמת לו ולצורכים שלו.


עובדים ממקצועות הבריאות שמעוניינים להשתלב במערכת החינוך נדרשים לעבור הכשרה מתאימה ומוכרת על ידי משרד החינוך. אחרי שנתיים של עבודה במערכת הם יכולים לקבל רישיון אשר מאפשר להם להיות עובדים מן המניין במערכת ולקבל קביעות בכפוף לעמידה בכל התנאים.


במסגרת לימודי התעודה של מכללת לוינסקי מתקיימת תכנית התאמה למטפלים ועובדים פרא רפואיים במערכת החינוך. בתכנית זו יכולים עובדים ומטפלים שמשולבים בעבודה במוסדות החינוך המיוחד ובבתי ספר משלבים להכיר עקרונות חשובים בהוראה וללמוד לקראת קבלת רישיון וקביעות במערכת.


תכנית הלימודים


במהלך הקורס יכולים מטפלים ועובדים פרא רפואיים לרכוש ידע נרחב בתחום ההוראה במטרה ללמוד כיצד לשתף פעולה עם צוותי ההוראה במערכת, הן בחינוך המיוחד והן בחינוך הרגיל. התחומים הנידונים בקורס מותאמים לדרישות במתווה אופק חדש של האגף לחינוך מיוחד של משרד החינוך.


המשתתפים מכירים את חוק החינוך המיוחד ואת הפילוסופיה החברתית שנמצאת בבסיסו. לאחר מכן, הם מתוודעים לשלל שיטות הוראה ולדרכים בהן המורים והמטפלים יכולים לתכנן סביבה לימודית ולשמור על שיתוף פעולה במהלך יום הלימודים וגם מחוץ לכתלי בית הספר. בין הסוגיות הנידונות במהלך הקורס נכללת גם עבודה עם ילדים המתמודדים עם בעיות התנהגות.

 


מתכונת הלימוד


זוהי תכנית שנתית אשר נפרשת על פני כ - 150 שעות לימוד אקדמיות. המפגשים בה מתקיימים אחת לשבוע בשעות אחר הצהריים והערב.

 

נושאי הלימוד


בין הנושאים אשר נלמדים במהלך הקורס נכללים:

 

 

  • תכניות שפ"י
  • מחשבת החינוך
  • תכנון הסביבה הלימודית
  • הפרעות התנהגות בילדים
  • תקשורת מחוץ לבית הספר
  • שיטות הוראה ותכניות לימוד
  • אתיקה מקצועית לעובדי הוראה
  • תפישת העולם בחוק החינוך המיוחד
  • ועוד


סגל הוראה


ראש התכנית היא מאבחנת דידקטית בעל תואר דוקטור. היא עוסקת בטיפול בקשיי למידה, בתחומי ההוראה המתקנת ואסטרטגיות הלמידה. כמו כן, הקימה מרכז לשיפור תפקודי למידה לילדים עם לקויות למידה והפרעות קשב.


על מוסד הלימוד


במכללת לוינסקי מתקיימים עוד שלל מסלולים ללימודי תעודה, שבהם יכולים ללמוד מורים ועובדים במערכת החינוך שמעוניינים להעשיר את הידע המקצועי שברשותם. הקורסים מתאימים לעוסקים בענפים כגון חינוך מיוחד, חינוך לגיל הרך וטיפול במערכת החינוך. בין המסלולים הנלמדים נכללים קורס הוראה מתקנת, קורס אבחון דידקטי, קורס עבודה עם ילדים על הספקטרום האוטיסטי, קורס הכשרת גננות בגנים פרטיים ועוד. הכשרות אלה מותאמות לדרישות משרד החינוך ולתהליכים עדניים במערכת.


תנאי קבלה


לתכנית יכולים להתקבל עובדי הוראה המגיעים ממקצועות פרא רפואיים וכן מטפלים באמנויות אקדמאים שעוברים במערכת החינוך ומעוניינים בהרחבת הסמכתם. היא מתאימה למגיעים ממקצועות כגון ריפוי בעיסוק, פיזיותרפיה, טיפול בהבעה ויצירה ותרפיה בדיבור.


במסגרת תנאי הקבלה לתכנית, על המועמדים להיות בעלי תואר ראשון לפחות. כמו כן, עליהם להיות בעלי וותק של לפחות שנה במערכת החינוך ולהציג תעודת מקצוע מטעם משרד החינוך במקצועות הפרא רפואיים - פיזיותרפיה, הפרעות בתקשורת או ריפוי בעיסוק. במהלך הקורס המטפלים צריכים להיות מועסקים בפועל בשנה השנייה במערכת החינוך.

 

תעודה


בתום התכנית מקבלים עובדי ההוראה אישור מטעם מכללת לוינסקי על סיום חובותיהם בתכנית ההתאמה לעובדי ההוראה ממקצועות הבריאות, אישור זה מעיד גם ועל היקף ההכשרה. כמו כן, ניתן להם גיליון הציונים לתכנית. המסמך מועבר לאישור קליטתו באגף הבכיר לכוח אדם בהוראה של משרד החינוך.


את הזכאות לרישיון הקבוע לעבודה במערכת ההוראה מקבלים הבוגרים אחרי השלמת התכנית ובסיום השנה השנייה לעבודתם במערכת החינוך. רישיון זה מאפשר לעובדים הפרא רפואיים זכות לשמש עובדי הוראה מן המניין ומקנה להם אפשרות לקביעות, דרגות שכר ודרגות בתכנית אופק חדש. המשך העסקתם של הבוגרים במערכת החינוך כפוף למעבר תהליך הערכה מתאים.



** לתשומת לבך נכונות המידע עלולה להשתנות מעת לעת. המידע המוצג כאן נכתב ונערך על ידי צוות האתר. למען הסר ספק בין האתר למוסד הלימודים לא מתקיים קשר מכל סוג שהוא.


למידע נוסף לחצו: לימודי המשך - מכללת לוינסקי לחינוך

פורום לימודי חינוך

התלבטות בין כמה מוסדות לימוד להוראה מתקנת
אפרת
ללא תגובה
האם חובה לעשות סטאז' כדי לקבל את התואר?
בר
ללא תגובה
יועצת אקדמית במכללה או אוניברסיטה
eynav
ללא תגובה
הסבה לאקדמאים עם MA
אבישג
1 תגובות
התלבטויות ושאלות לגבי תואר בחינוך מיוחד
שלי
1 תגובות
חינוך מיוחד התמחות בלקות שמיעה
שיר
1 תגובות
פסיכולוגיה וחינוך או חינוך חד חוגי
דוד
1 תגובות
לכניסה לפורום

מעל 28,753 סטודנטים
המליצו והצביעו על מוסדות לימוד

חפשו חוות דעת על המסלול
ומוסד הלימודים שמעניין אתכם
למשל: אוניברסיטת חיפה, הבינתחומי ...
למשל: מנהל עסקים, משפטים...

חוות דעת של סטודנטים על מוסדות לימוד

  • 4.1

    המכללה האקדמית ספיר685 חוות דעת

  • 3.9

    המכללה האקדמית אחוה454 חוות דעת

  • 4.0

    האוניברסיטה העברית בירושלים929 חוות דעת

עדכונים אחרונים באתר

חדשות ועדכונים

עכשיו בפורום

לכל הפורומים

מלגות חדשות

ימים פתוחים

סקר גולשים

פעילות גופנית בזמן הלימודים:

ענה על השאלה

פעילות גופנית בזמן הלימודים:

  • 0 %

    לא מוותר על זה, עוזר לי להתפקס

  • 0 %

    מדי פעם, כשיש לי שעה פנויה

  • 0 %

    הלוואי אבל ממש אין לי זמן

טיפים ממומחים בנושא לימודי חינוך לתעודה

מיכל דליות, שאותה אתם כנראה מכירים כ"סופר נני", הגיעה לקריירה בהנחיית הורים אחרי עשייה ענפה בהוראה וגם היום רואה את עצמה כאשת חינוך. לדעתה, התשוקה למקצוע היא אחד הדברים שבונים "מורים לחיים":
"למורה יש השפעה אדירה. אני חושבת שמה שהופך מורה למורה בלתי נשכח, הוא העובדה שהוא מעביר את החומר בהתלהבות גם אחרי שנים במקצוע."
ומה התכונות שחשובות לדעתה לכל מורה?
"מורה צריך להיות בעל כריזמה וגם בעל תשוקה גדולה לעשות טוב. הוא גם צריך את הכלים המתאימים כדי לא להתייאש לאורך הדרך. לכן בעיני הצלחה בתחום החינוך מורכבת מרצון להמשיך לעמוד במשימה למרות כל המכשולים בדרך, וגם מהמשך הלימודים והעשרה."
מיכל דליות
אשת חינוך והוראה
Whatsapp Whatsapp