אפיק מעבר לחינוך מהאוניברסיטה הפתוחה לאוניברסיטת בר אילן

רוצה לדעת על ההטבות שניתן לקבל בעקבות הקורונה? רוצה לדעת על אפיק מעבר לחינוך מהפתוחה לבר אילן? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות. השוואת מחירים, מלגות, תנאי קבלה, מסלולים וכו'. רוצה לדעת מה טוב בשבילך? רוצה לקבל החלטה? אנחנו בקשר עם מאות מוסדות לימוד המציגים אלפי מסלולי לימוד שונים.

 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל93% מהגולשים.

 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


אפיק מעבר ללימודי חינוך מהאוניברסיטה הפתוחה לאוניברסיטת בר אילן


אוניברסיטת בר אילן והאוניברסיטה הפתוחה מפעילות שיתוף פעולה במסגרת אפיקי מעבר שונים, שמאפשרים לסטודנטים לשפר את סיכויי הקבלה ללימודים באוניברסיטת בר אילן דרך השלמת לימודים בסיסיים באוניברסיטה הפתוחה. בין התכניות הללו נמצא גם אפיק המעבר לחינוך.


במסגרת אפיק המעבר לחינוך, הסטודנטים לומדים קורסי מבוא ועל סמך ההישגים בהם יכולים להמשיך את התואר בבית הספר לחינוך של אוניברסיטת בר אילן. המעבר הוא לשנה א' בבית הספר. יש לציין כי באוניברסיטת בר אילן מתקיימים לימודי חינוך בכמה מגמות, בהם חינוך מיוחד, ייעוץ חינוכי או ניהול מערכות חינוך. מי שלומדים חינוך כמקצוע ראשי יכולים גם לשלב תחום משני, כגון מדיניות בחינוך או חינוך בלתי פורמלי. נוסף על כך, אוניברסיטת בר אילן מציעה ללמוד חינוך במסלול דו ראשי מובנה עם לימודי תלמוד, לימודי אמנות יהודית, לימודי תולדות ישראל או לימודים קלאסיים, או לחלופין ללמוד במסלול דו ראשי שאינו מובנה בו משלבים את הלימודים עם מחלקות אחרות.


תכנית הלימודים


אפיק המעבר לחינוך כולל מקבצי קורסי יסוד, שמותאמים למגמה אליה הסטודנטים מתכננים להמשיך במסגרת לימודי החינוך באוניברסיטת בר אילן. הקורסים עוסקים באבני היסוד של החינוך ונוגעים גם בענפים שונים במדעי החברה כגון פסיכולוגיה וסוציולוגיה.


טבלת ההקבלות למגמות חינוך מיוחד וייעוץ חינוכי כוללת את הקורסים הבאים:

 

קורס באוניברסיטה הפתוחה קורס מקביל באוניברסיטת בר אילן
מבוא לסוציולוגיה או - 
פרקים בסוציולוגיה של חינוך
יסודות בסוציולוגיה חינוכית
תיאוריה ומחקר אישיות או - 
פסיכולוגיה התפתחותית מינקות לבגרות
פסיכולוגיה של התפתחות, למידה ואישיות
מבוא לסטטיסטיקה למדעי החברה א'  מחקר כמותי א'
מבוא לסטטיסטיקה למדעי החברה ב'  מחקר כמותי ב'
שיטות מחקר למדעי החברה - עקרונות מחקר וסגנונות שיטות מחקר
פילוסופיה של החינוך נושאים נבחרים בפילוסופיית החינוך
פסיכולוגיה בחינוך יסודות בפסיכולוגיה חינוכית
פסיכולוגיה חברתית פסיכולוגיה חברתית
מבנים פסיכולוגיים תורת השאלון והמבחנים
סוגיות בחינוך מיוחד מבוא לילד המיוחד
אתגרים בניהול בתי ספר תפקידי מנהלים בעיצוב מדיניות בבית הספר


טבלת הקבלות למגמה לניהול מערכות חינוך כוללת את הקורסים הבאים:

 

קורס באוניברסיטה הפתוחה קורס מקביל באוניברסיטת בר אילן
פרקים בסוציולוגיית החינוך או - 
מבוא לסוציולוגיה
יסודות בסוציולוגיה חינוכית
מבוא לסטטיסטיקה למדעי החברה א' מחקר כמותי א'
מבוא לסטטיסטיקה למדעי החברה ב'  מחקר כמותי ב'

 

מתכונת הלימוד


אפיק המעבר מתקיים במסלול גמיש שאותו הסטודנטים יכולים להתאים לשגרת חייהם ולשילוב עם העבודה. הם יכולים לתכנן את ימי הלימוד, את קצב הלמידה ואת מקום הלימודים דרך בחירה מתוך מרכזי לימוד בפרישה ארצית. במהלך הלימודים הם משלבים למידה מקוונת יחד עם מפגשים פרונטליים באותם מרכזי לימוד.


תנאי קבלה


באוניברסיטה הפתוחה מקבלים מועמדים גם ללא תלות בלימודיהם הקודמים, כך ניתן להתקבל לאפיק המעבר גם ללא ציון בפסיכומטרי וללא תעודת בגרות מלאה. תנאי הקבלה הגמישים הללו הם חלק משאיפתה של האוניברסיטה הפתוחה להנגשת הלימודים האקדמיים למגוון רחב של אוכלוסיות.


המשך הלימודים


בוגרי אפיק המעבר יכולים להתקבל כסטודנטים בשנה א' לבית הספר לחינוך של אוניברסיטת בר אילן בהתאם להישגים שלהם בקורסי המקבץ. עליהם לסיים בציון של 70 ומעלה את הקורסים ולהשיג ממוצע 90 לפחות בעולם.


סטודנטים שמעוניינים להתקבל למגמה לחינוך מיוחד או למגמה לייעוץ חינוכי צריכים לצבור 13 נקודות זכות דרך קורסים שונים במקבץ, בהם נדרשים להיות הקורסים - פסיכולוגיה של ההתפתחות, יסודות סוציולוגיה חינוכית, מחקר כמותי א'.


המעוניינים להמשיך למגמת ניהול מערכות חינוך צריכים להשלים 12 נקודות זכות מתוך הטבלה בהם צריכים להיות הקורסים המקבילים ל - מחקר כמותי א', מחקר כמותי ב' ויסודות לסוציולוגיה חינוכית.


נוסף על כך, יש צורך להשלים את דרישות השפה האנגלית שמציבה אוניברסיטת בר אילן לפני המעבר. מי שמשלימים את הקורס אנגלית מתקדמים ב' מקבלים פטור מחובות האנגלית האקדמית לתואר הראשון.

מוסדות לימוד אפיק מעבר לחינוך מהפתוחה לבר אילן

התאמה לתפקיד בחינוך והוראה

מאת: ד"ר ענת רפופורט

לפנייך מספר אמירות, עלייך לדרג אותן בסולם של אחד עד שלוש. כאשר 1 מדורג כנמוך ביותר (האמירה לא מאפיינת אותך) ו - 3 כגבוה ביותר (מאוד מאפיינת אותך).
נותרו לך עוד 20 שאלות
  • (מ: 1 - במידה מועטה, עד 3 - במידה רבה)
  • (מ: 1 - במידה מועטה, עד 3 - במידה רבה)
  • (מ: 1 - במידה מועטה, עד 3 - במידה רבה)
  • (מ: 1 - במידה מועטה, עד 3 - במידה רבה)

חוות דעת של סטודנטים: חינוך והוראה

התקבלו 2,792 דירוגים בציון ממוצע 4.0 מתוך 5

טיפים ממומחים בנושא חינוך והוראה

מיכל דליות
מיכל דליות, שאותה אתם כנראה מכירים כ"סופר נני", הגיעה לקריירה בהנחיית הורים אחרי עשייה ענפה בהוראה וגם היום רואה את עצמה כאשת חינוך. לדעתה, התשוקה למקצוע היא אחד הדברים שבונים "מורים לחיים":
"למורה יש השפעה אדירה. אני חושבת שמה שהופך מורה למורה בלתי נשכח, הוא העובדה שהוא מעביר את החומר בהתלהבות גם אחרי שנים במקצוע."
ומה התכונות שחשובות לדעתה לכל מורה?
"מורה צריך להיות בעל כריזמה וגם בעל תשוקה גדולה לעשות טוב. הוא גם צריך את הכלים המתאימים כדי לא להתייאש לאורך הדרך. לכן בעיני הצלחה בתחום החינוך מורכבת מרצון להמשיך לעמוד במשימה למרות כל המכשולים בדרך, וגם מהמשך הלימודים והעשרה."
מיכל דליות
אשת חינוך והוראה
Whatsapp Whatsapp