אפיק מעבר בלימודי חינוך מהאוניברסיטה הפתוחה לאוניברסיטה העברית

רוצה לדעת על ההטבות שניתן לקבל בעקבות הקורונה? רוצה לדעת על אפיק מעבר בחינוך מהפתוחה לאוניברסיטה העברית? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות. השוואת מחירים, מלגות, תנאי קבלה, מסלולים וכו'. רוצה לדעת מה טוב בשבילך? רוצה לקבל החלטה? אנחנו בקשר עם מאות מוסדות לימוד המציגים אלפי מסלולי לימוד שונים.

 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל92% מהגולשים.

 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


אפיק מעבר ללימודי חינוך מהאוניברסיטה הפתוחה לאוניברסיטה העברית בירושלים


לימודי חינוך מהווים את הצעד הראשון בדרכם של סטודנטים להשתלבות במערכת החינוך כמורים וכמחנכים. הקבלה ללימודים הללו מותנית בדרך כלל בהצגה של ציון בפסיכומטרי ובבגרויות ומתבססת ברוב המקרים על שקלול של השניים, או על ציון במכינה. עם זאת, קיימת אפשרות נוספת לקבלה ללימודים והיא על ידי השלמת אפיק מעבר, תכנית ייחודית שהיא פרי שיתוף פעולה של האוניברסיטה הפתוחה, המל"ג ומוסדות אקדמיים נוספים בארץ.


אפיק מעבר ללימודי חינוך מן האוניברסיטה הפתוחה לאוניברסיטה העברית מתאים למי שמעוניינים ללמוד במסלול גמיש שבו תנאי הקבלה נוחים, כדי לשפר את סיכויי קבלתם ללימודי החינוך. הסטודנטים מתחילים ללמוד מקבץ קורסים באוניברסיטה הפתוחה ולאחר השלמתם יכולים להשלים את התואר בבית הספר לחינוך של האוניברסיטה העברית בירושלים, אליו מתקבלים לשנה ב'. אפיק המעבר מתאים לסטודנטים מכל רחבי הארץ שכן הוא אינו דורש בהכרח מעבר לירושלים במהלך לימוד הקורסים במקבץ. האפיק מעניק פטורים לסטודנטים על סמך הקורסים הנלמדים בו.


תכנית הלימודים


באפיק המעבר נלמד מקבץ קורסים מן המחלקה לחינוך ולפסיכולוגיה של האוניברסיטה הפתוחה. קורסים אלה מקבילים לקורסי בסיס הנלמדים במהלך השנה הראשונה ללימודי הפסיכולוגיה באוניברסיטה העברית. הקורסים עוסקים בתחומי יסוד בעולם החינוך ובענפים משיקים ממדעי החברה, כגון סוציולוגיה ופסיכולוגיה, וכן מענפים מדעיים כגון סטטיסטיקה, שחשובים לסטודנטים לחינוך. מקבץ הקורסים כולל:

 

קורסים באוניברסיטה הפתוחה קורסים מקבילים באוניברסיטה העברית
פרקים בסוציולוגיה של חינוך
או - מבוא לסוציולוגיה
מבוא לסוציולוגיה של חינוך
פסיכולוגיה בחינוך
או - מבוא לפסיכולוגיה
מבוא לפסיכולוגיה של חינוך
מבוא לסטטיסטיקה למדעי החברה א' סטטיסטיקה לחינוך א'
מבוא לסטטיסטיקה למדעי החברה ב'  סטטיסטיקה לחינוך ב'
פילוסופיה של החינוך מבוא לפילוסופיה בחינוך
עקרונות מחקר וסגנונות - שיטות מחקר במדעי החברה סוגיות במחקר בחינוך

 

מתכונת הלימוד


אפיק המעבר נערך במתכונת גמישה, שאותה הסטודנטים יכולים להתאים לשגרת חייהם, כגון לשילוב עם עבודה. הקורסים משלבים בין למידה מקוונת בעזרת טכנולוגיות למידה, לבין מפגשים פרונטליים להדרכה שמתקיימים במרכזי הלימוד של האוניברסיטה הפתוחה בפרישה ארצית. כמו כן, הסטודנטים יכולים לקבוע את קצב הלימוד וזמני הלמידה ולפרוש את הקורסים על פני מספר שנים, או לרכזם בשנה בודדת.

 

תנאי קבלה


כדי להתקבל לאפיק המעבר לחינוך, אין צורך בהצגת ציון בתעודת הבגרות או בפסיכומטרי. האוניברסיטה הפתוחה מתמקדת בהישגים של הסטודנטים במהלך הלימודים באפיק המעבר עצמו ולא ברקע הלימוד הקודם שהם מחזיקים בו.


המשך לימודים


המעוניינים להתקבל לשנה ב' בבית הספר לחינוך של האוניברסיטה העברית נדרשים לסיים את מקבץ הקורסים בממוצע של לפחות 90. יש צורך להשלים את הקורסים "מבוא לפסיכולוגיה של חינוך", מבוא לפילוסופיה של החינוך", "מבוא לסוציולוגיה של החינוך" ו - "סטטיסטיקה בחינוך א'" שנלמדים במהלך שנה א' ללימודי החינוך באוניברסיטה העברית. הציון הנדרש בכל אחד מן הקורסים הוא 70 ומעלה. באפשרות סטודנטים שממוצע הציונים שלהם מעל 80 אך מתחת ל - 90 להגיש בקשה מיוחדת לוועדת הקבלה בחוג, אשר דנה בבקשות ומתחשבת ברקע של הסטודנטים ובאפשרויות הקליטה בבית הספר לחינוך, מבין השיקולים לקבלתם המיוחדת ללימודים.


לאחר קבלתם לשנה השנייה ללימודים, הסטודנטים נדרשים להשלים את הקורסים שנלמדים באוניברסיטה העברית במהלך השנה הראשונה לתואר שאין להם מקבילה באוניברסיטה הפתוחה. נוסף על כך, עליהם לעמוד בחובות הלימודים בשפה האנגלית לקבלת פטור אקדמי באנגלית. יש להשלים את הקורסים אנגלית מתקדמים ב' כדי להגיע לרמת הפטור, את הקורס ניתן ללמוד באוניברסיטה הפתוחה, במקביל ללימודים באפיק המעבר.

 

 

מוסדות לימוד אפיק מעבר בחינוך מהפתוחה לאוניברסיטה העברית

התאמה לתפקיד בחינוך והוראה

מאת: ד"ר ענת רפופורט

לפנייך מספר אמירות, עלייך לדרג אותן בסולם של אחד עד שלוש. כאשר 1 מדורג כנמוך ביותר (האמירה לא מאפיינת אותך) ו - 3 כגבוה ביותר (מאוד מאפיינת אותך).
נותרו לך עוד 20 שאלות
  • (מ: 1 - במידה מועטה, עד 3 - במידה רבה)
  • (מ: 1 - במידה מועטה, עד 3 - במידה רבה)
  • (מ: 1 - במידה מועטה, עד 3 - במידה רבה)
  • (מ: 1 - במידה מועטה, עד 3 - במידה רבה)

חוות דעת של סטודנטים: חינוך והוראה

התקבלו 2,802 דירוגים בציון ממוצע 4.0 מתוך 5

טיפים ממומחים בנושא חינוך והוראה

מיכל דליות
מיכל דליות, שאותה אתם כנראה מכירים כ"סופר נני", הגיעה לקריירה בהנחיית הורים אחרי עשייה ענפה בהוראה וגם היום רואה את עצמה כאשת חינוך. לדעתה, התשוקה למקצוע היא אחד הדברים שבונים "מורים לחיים":
"למורה יש השפעה אדירה. אני חושבת שמה שהופך מורה למורה בלתי נשכח, הוא העובדה שהוא מעביר את החומר בהתלהבות גם אחרי שנים במקצוע."
ומה התכונות שחשובות לדעתה לכל מורה?
"מורה צריך להיות בעל כריזמה וגם בעל תשוקה גדולה לעשות טוב. הוא גם צריך את הכלים המתאימים כדי לא להתייאש לאורך הדרך. לכן בעיני הצלחה בתחום החינוך מורכבת מרצון להמשיך לעמוד במשימה למרות כל המכשולים בדרך, וגם מהמשך הלימודים והעשרה."
מיכל דליות
אשת חינוך והוראה
Whatsapp Whatsapp