רוצה פרטים על לימודים בתחום?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

טבלאות שכר יחסי ציבור

רוצה לדעת על שכר יחסי ציבור? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


משכורות יחסי ציבור


למול ענפים אחרים בתעשיית התקשורת שמאבדים מעט מכוחם בשנים האחרונות, כגון עיתונות ורדיו, תחום יחסי הציבור נותר גורם רב עוצמה בשוק והציפייה היא כי הוא רק ילך ויתחזק. לא מעט מבעלי הזיקה לעולם המדיה והפרסום נמשכים לתחום יחסי הציבור והענף הולך וצובר תאוצה. גם היצע המשרות בשוק גבוה במיוחד לעובדי יח"צ, בהשוואה למקצועות אחרים בעולם התקשורת והעיתונות.


משרדי יחסי הציבור הגדולים בישראל זוכים לרווחים של מאות אלפי שקלים מדי שנה, מה שבא לידי ביטוי גם ברמות השכר של העובדים באותם משרדים. זהו ענף דינמי במיוחד, משרות יחסי ציבור הן לא אחת תובעניות מאוד אך גם מציעות מקום ליצירתיות ואתגרים וכן לרמות שכר גבוהות למדיי לעובדים שצוברים וותק והצלחה בתחום.


טבלאות שכר

 

בטבלה הבאה ניתן לראות פירוט של רמות השכר בתחום, המשתנות בהתאם לתפקיד ולשנות הוותק:

 

תפקיד שכר חודשי נטו 0 - 3 שנות ניסיון שכר חודשי נטו 3 - 5 שנות ניסיון שכר חודשי נטו 5 שנות ניסיון ומעלה
יחצ"ן 6,000 - 11,000 שקלים לחודש 11,000 - 13,000 שקלים לחודש 14,000 - 15,000 שקלים לחודש
מנהל יחסי ציבור 7,000 - 12,000 שקלים לחודש 12,000 - 15,000 שקלים לחודש 15,000 - 20,000 שקלים לחודש
שכר תקציבאי 6,000 - 8,000 שקלים לחודש 9,000 - 12,000 שקלים לחודש 10,000 - 12,000 שקלים לחודש
דובר 6,000 - 7,000 שקלים לחודש 7,000 - 9,000 שקלים לחודש 9,000 - 11,000 שקלים לחודש
מנכ"ל משרד יחסי ציבור לא רלבנטי לא רלבנטי 30,000 - 35,000 שקלים לחודש

 

שימו לב, רמות השכר משתנות מעת לעת.

 

שכר ממוצע בתחום


שכרם של עובדי יחסי ציבור משתנה בהתאם לוותק המקצועי ולגודל הפרויקטים שעליהם הם אמונים. יחצ"נים מתחילים לרוב משכר שנע בין 6,000 - 7,000 שקלים בחודש לעובדים ללא ניסיון. אחרי שנתיים עד שלוש שנות ניסיון בתפקידי יחצ"נות השכר עולה לרוב ל - 8,500 - 9,000 שקלים לחודש. בפרק זמן זה היחצ"נים צוברים קשרים בתעשייה וגם בקיאים יותר בזרי התחום וכך יכולים להביא לרווחים גדולים יותר עבור החברה. עובדי יח"צ מצטיינים במיוחד זכאים גם לבונוסים ולהטבות שונות, כדי לעודד אותם להמשיך להצטיין בתפקיד ולהביא לקוחות חדשים ורווחיים. יחצ"נים מנוסים וותיקים יכולים גם לפתוח משרד יח"צ משלהם ולפתוח בקריירה עצמאית. היחצ"נים הגדולים והמוכרים בתחום מגיעים לרמות שכר של עשרות אלפי שקלים ועובדים מול לקוחות מוכרים ורווחיים במיוחד.


שכר במשרד יחסי ציבור


בארץ פועלים לא מעט משרדי יח"צ, במשרדים הגדולים במיוחד בדרך כלל יהיו רמות השכר גבוהות יותר. משרות אלה מיועדות בדרך כלל לבעלי ניסיון קודם ולא לעובדי יח"צ מתחילים.


למשרדי יחסי ציבור יש שיקולים שונים בקביעת עלויות של קמפיינים, מהן נגזר גם שכרם של עובדי היח"צ. בדרך כלל השכר הוא קבוע לפי סוגי והיקפי הפרויקטים ולעיתים הוא תלוי גם במידת ההצלחה של הפרויקט. כמו כן, גורמים שעלולים להשפיע על השכר כוללים קיום של אירועים נלווים כמו השקות וצילומים מעבר לתכנון הראשוני בפרויקט.


עובדי יח"צ שצברו ניסיון וותק בתפקידם יכולים לרוב להתקדם לתפקידי מנהלי יחסי ציבור. תפקידים אלה אחראיים על קביעת האסטרטגיה לפרסום ועל קביעת המטרות והמסר השיווקי שנמצא במרכז הקמפיין. מנהלי יח"צ אחראיים על צוותי יחצ"נים ודואגים לפקח על הפעילות השוטפת ועל הצלחתם של הקמפיינים בחברה. השכר ההתחלתי לתפקידים אלה הוא לרוב בין 7,000 - 12,000 שקלים לחודש. מנהלי יחסי ציבור מנוסים ובכירים ישתכרו לרוב טווח שבין 15,000 - 20,000 שקלים לחודש. מנהלי יחסי ציבור שמעוניינים להמשיך לקדם את הקריירה לרוב מתקדמים לתפקידי ניהול מותג בחברות יח"צ ותקשורת.


שכר תקציבאי יחסי ציבור


תקציבאים בתחום יחסי הציבור אחראיים על ייצוג לקוחותיהם מול חברות. הם צריכים להביא בחשבון את שיקולי התקציב של החברה ובהתאם לכך לבנות קמפיינים ולתכנן אותם באופן רווחי. בין היתר, הם אחראיים על תכנון לוחות הזמנים של הקמפיינים, על ניהול קשרים עם גורמים בתעשיית התקשורת וכן הם ממונים על יצירת הודעות לעיתונות וקיום אירועים למיתוג תדמית הארגון.


זהו תפקיד דינמי במיוחד, שמצריך יכולת התמודדות עם משברים, יצירתיות רבה וקבלת החלטות תחת לחץ זמן. רמות השכר בתפקיד זה נקבעות בדרך כלל בהתאם לדרג שממלא התקציבאי בשורות החברה, תקציבאים מתחילים לרוב אחראיים על תיקים ספורים בלבד של לקוחות קטנים יחסית ושכרם מתחיל לרוב בטווח של 5,500 - 6,000 בתחילת הדרך ולאחר וותק של כמה שנים עולה השכר לסביבות 8,000 שקלים לחודש. אחרי צבירת וותק והצגת תוצאות עבור החברה, הם מתקדמים לתפקידי תקציבאים בכירים, שגם מטפלים במספר רב יותר של תיקים של לקוחות גדולים. תקציבאים בכירים מקבלים על פי רוב שכר שבין 10,000 - 12,000 שקלים לחודש.


שכר דובר


שכר דוברים בתחום יחסי הציבור משתנה בהתאם לגורמים שונים כגון היקף התפקיד, גודלם של החברה או המשרד והוותק המקצועי שהו מחזיקים העובדים. דוברים מתחילים, שמגיעים לתחום ללא ניסיון מקצועי קודם, מקבלים לרוב שכר שנע בין 6,000 - 7,000 שקלים לחודש. לאחר פרק זמן שבין שלוש לחמש שנות ניסיון ניתן להעלות את השכר, לעובדים מנוסים במיוחד ניתן להגיע לשכר של 11,000 שקלים או מעבר לכך. דוברים שעובדים מול חברות במגזר הציבורי או גופים ממשלתיים זכאים בדרך כלל למשכורות גבוהות מאלה של דוברים בשוק הפרטי.


שכר יועץ תקשורת


תפקידם של יועצי התקשורת הוא לייעץ לארגונים כיצד להתנהל באופן נכון ויעיל מול אמצעי התקשורת כדי לבנות תדמית חיובית ורווחית עבור החברה. הם מתכננים את תהליכי המיתוג והשיווק של החברות וגם מתמודדים עם משברים תקשורתיים שעלולים לעלות.


רמות השכר משתנות בהתאם לסוג הארגון. יועצי תקשורת פועלים בתחום הפוליטי, בתחום המדיה ובארגוני מסחר. שכרם של יועצי תקשורת מתחילים נע סביב 9,000 שקלים לחודש, לאחר כמה שנות ניסיון השכר עולה ל - 12,000 שקלים לחודש בממוצע ומעבר לכך.


כמה מרוויח יחצ"ן מסיבות?


יח"צני מסיבות אחראיים על קידום אירועים ומסיבות ונדרשים להביא קהל גדול ככל שניתן לאירוע. בניגוד לעבר, היום רוב התחום מתמקד ביחצ"נות במדיה הדיגיטלית וברשתות החברתיות. כד להצליח בתפקידם הם צריכים להכיר את הטרנדים האחרונים בתחום החיי הלילה, לדעת מהם מקומות הבילוי הפופולריים ביותר ולשלוט בפלטפורמות שיווקיות כדי למשוך לקוחות אליהם בהצלחה. שכרם של היחצ"נים מתבסס על כמות הכרטיסים אותם הם מצליחים למכור לאותו האירוע, השכר מתחיל מכמה עשרות שקלים לכרטיס לאירועים קטנים ועד שכר גבוה יותר לאירועים של ליינים מבוקשים במיוחד.


מה ללמוד כדי לעבוד בתחום?


עובדים רבים בתחום יחסי הציבור מגיעים אל הענף לאחר השלמת תואר ראשון בתקשורת. תואר בתקשורת נפרש לרוב על פני כשלוש שנים והוא כולל התמחויות שונות כגון תואר בתקשורת בהתמחות דיגיטל ותואר בתקשורת בהתמחות שיווק, שבהן אפשר להתמחות בענף יחסי הציבור. מי שמעוניינים ביח"צ בתחום הפוליטי יכולים גם לבחור בהתמחויות בתקשורת פוליטית.


התואר בתקשורת כולל הזדמנויות שונות לצבור ניסיון מעשי בתחום היח"צ, במסגרת התמחויות ותרגולים מעשיים שמציעים רוב המוסדות. בחלקם הסטודנטים אף משתלבים במסגרת חברות בתחום המדיה, שמאפשרות לסטודנטים להתמחות במסגרת הארגון.


עם זאת, לא כל העובדים ביחסי ציבור הם בוגרי תואר בתקשורת וישנם גם מי שמגיעים לענף אחרי קורס יחסי ציבור או קורס דוברות, או קורס יחסי ציבור דיגיטליים. אלה הם מסלולים ללימודי תעודה שנפרשים על פני פרק זמן קצר יותר, לרוב בין חצי שנה לשנה וחצי. הקורסים ממוקדים בכלים פרקטיים שנדרשים לעובדים ביחסי ציבור ובדומה לתואר, הם כוללים תרגולים פרקטיים כדי להכין את המשתתפים לאתגרי המקצוע.

 

שירות אישי חינם

צריך פרטים על לימודים בתחום?

רוצה פרטים על לימודים בתחום?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
שאלות הגולשים בנושא
לימודי פרסום, יחסי ציבור, דוברות ושיווק
קורס העשרה בתקשורת ויחסי ציבור
לימודי שיווק ויחסי ציבור שכר ועבודה בשוק
לימודי פרסום שיווק ויחסי ציבור
לימודי יחסי ציבור ודוברות בירושלים
מתי נפתח קורס דוברות ויחסי ציבור?
לימודי תעודה בדוברות ויחסי ציבור