קורס הדרכת תהליכי יצירה בגישת ABR במכללה האקדמית אורנים - היחידה ללימודי חוץ

רוצה לדעת על ההקלות בעקבות משבר הקורונה? רוצה לדעת על לימודים בנושאי אמנות?

 

 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

 

 

הגעת לדף עם מידע על אורנים לימודי חוץ - הדרכת תהליכי יצירה ABR.

המידע באתר הועיל ל92% מהגולשים.

 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


קורס ליווי תהליכי יצירה בגישת ABR ביחידה ללימודי חוץ במכללה האקדמית אורנים


צומחים כיוצרים וכמורים


מורים לאמנות ויוצרים מתלבטים לא אחת לגבי הדרך היעילה ביותר להבעת הערכים האישיים שלהם בתהליך היצירה. כדי לסייע גם לתלמידים בכיתה להיחשף לתהליכים חברתיים ולדילמות שעולות מן היצירה, היוצרים יכולים ליישם טכניקות וכלים שמאפשרים לפתוח דיון, לבצע חקר ולבחון את היצירה ואת העומד מאחוריה מקרוב. תהליך הפרשנות של יצירת אמנות, בין אם מדובר בצילום, בפסל או ברישום, הוא מורכב ומעמיק וכדי לנהל אותו באופן יעיל חשוב להחזיק בידע ובכלים מעולם האמנות והביקורת האמנותית.


היחידה ללימודי חוץ של המכללה האקדמית אורנים מציעה תכנית ליווי תהליכי יצירה בגישת ABR. מסלול זה מתאים לאמנים, ליוצרים ולמורים לאמנות שברצונם לפתח את המיומנויות היצירתיות שברשותם דרך עבודה קבוצתית יישומית. המסלול פועל לפי ערכי גישת ABR ליצירה, ששמה דגש על מקומות של הסטודיו כחלל לחקר וללמידה עצמית של תהליך היצירה, ועל קידום זהות מקצועית של אמנים ומורים לאמנות דרך עבודת עמיתים. דרך הקורס יכולים המשתתפים לרכוש מיומנויות לניהול של תהליכי יצירה כאמנים וכמורים פעילים בתחום החינוך ובעולם האמנות.


תכנית הלימודים


לאורך התכנית המשתתפים מתמקדים בתהליכי היצירה ומפתחים מיומנויות התבוננות, ביקורת ורפלקציה עליהם. הם לומדים כיצד לנהל יומן אישי לניהול תהליך היצירה ולמעקב אחרי התקדמותו. בהמשך הם בוחנים תהליכי חקר של יצירה ותצוגה ודנים במקומו של הסטודיו כמרחב לחקירה וליצירה משמעותיים. התכנית שמה דגש על שיח מעגלי שבו יוצרים פועלים יחד לקידום ולפיתוח הזהות המקצועית שלהם, דרך דיון ועשייה משותפים ולמידת עמיתים. נוסף על כך, התכנית עוסקת במקומם של אמנים ומורים כפרשנים של יצירתם ושל הוראתם, במטרה לאפשר למשתתפים לפתח ולשכלל את תהליכי העבודה שלהם ולהפוך אותם למספקים ואיכותיים יותר.


מתכונת הלימוד


התכנית נפרשת על פני כ - 30 שעות אקדמיות. היא משלבת עשייה מעשית בסדנה אחת לשבוע לפי שעות הפעילות של המכון לאמנות, עם מפגש סדנאי שמתקיים אחת לחודש בשעות הערב. היצירה המעשית בסדנאות מאפשרת להתנסות בטכניקות יצירה שונות בפלטפורמות כגון צילום, פיסול, קרמיקה, תחריט וציור בליווי של אסיסטנטים מקצועיים. הקורס נערך בליווי של אמנית פעילה, שמעבירה מן הידע והניסיון שלה אל המשתתפים ומסייעת להם בתהליכי היצירה האישיים שלהם.


נושאי הלימוד


המשתתפים במסלול זה עוסקים בנושאים שונים ובהם גם:

 

  • סטודיו כמרחב חקירה
  • חקר תהליכי תצוגה ויצירה
  • תהליכים ספירליים של יצירה
  • מורים ואמנים כפרשני יצירתם
  • קידום זהות מקצועית של אמנים   
  • מתודת ABR
  • ניהול יומן אישי
  • עבודה במעגלי שיח
  • התבוננות ורפלקסיה   
  • ועוד

 

סגל הוראה


רכזת התכנית היא אמנית רב תחומית שעוסקת ביצירותיה בנושאים כגון מחוות אינטואיטיביות ותהליכים מחשבתיים, יצירותיה הוצגו בתערוכות ברחבי הארץ. היועצת האקדמית של התכנית היא דוקטור לאמנויות, תחומי המומחיות שלה כוללים אמנות בישראל, אמנות יהודית, בין תרבותיות באמנות ואוריינות חזותית.


על מוסד הלימוד


היחידה ללימודי חוץ שפועלת במכללה האקדמית אורנים שבקריית טבעון מציעה מגוון הכשרות למורים ולאנשי מקצוע בתחום הטיפול, שברצונם לקדם את הקריירה. הקורסים מתמקדים במיומנויות הנדרשות למורים בעולם ההוראה של היום והם עוסקים בתחומים כגון הוראת ילדים עם צרכים מיוחדים, שיטות תרפיה וכלים אמנותיים בהוראה.


בתחום האמנות, ניתן ללמוד תכניות כגון קורס הכשרת מדריכים ליצירה בחינוך הלא פורמלי, קורס הכשרת מנחי קבוצות בשילוב אמנויות ובגישות אינטגרטיביות ותכנית ללימודי חוץ באמנויות שבה נרכשים כלים פרקטיים במדיה כגון פיסול, ציור ורישום. כמו כן, קיימת תכנית להשלמה לתרפיה באמנות שמיועדת למעוניינים להמשיך לתואר שני בטיפול אמנות או לתכניות לימודי המשך בתרפיה באמנות שאין ברשותם שעות מעשיות ביצירה כפי שדורשים תנאי הקבלה.


תנאי קבלה


תכנית זו מיועדת לבוגרי תכניות לימודים אקדמיות בתחום האמנות, שברצונם לפתח את הכלים היצירתיים שברשותם למטרות מחקר, פרשנות ועיון. במסגרת תנאי הקבלה למסלול, על המועמדים להציג ניסיון קודם ביצירה או בהוראת אמנות.


תעודה


למשתתפים שעומדים בכל חובות התכנית מוענקת תעודת גמר על ידי היחידה ללימודי חוץ של המכללה האקדמית אורנים. כדי לקבלה הם צריכים להשתתף בכל מפגשי ההנחיה ולקחת חלק פעיל בשיח ובעשייה במפגשים ובקידום של תהליכי היצירה. כמו כן, עליהם להגיש יומן אישי שבו הם מתארים את תהליכי החקר לפי עקרונות גישת ABR.



** לתשומת לבך נכונות המידע עלולה להשתנות מעת לעת. המידע המוצג כאן נכתב ונערך על ידי צוות האתר. למען הסר ספק בין האתר למוסד הלימודים לא מתקיים קשר מכל סוג שהוא.


למידע נוסף לחצו: המכללה האקדמית אורנים - היחידה ללימודי חוץ

עוד מסלולי לימוד - לימודי תעודה - אורנים

ssssssssss

פורום ייעוץ לימודים

תואר שני ניהול מצבי חירום
יניב כהן
ללא תגובה
הסבה מחינוך והוראה לתחום אחר
נורית
ללא תגובה
לימודים במכון לנדר
מיכל
1 תגובות
למידת תחום שיש בו עזרה וסיוע לבני אדם
אלירן
1 תגובות
מתלבטת ומבולבלת מאוד בהקשר לתחום לימודים
נורית
1 תגובות
שכר וביקוש למקצועות פרא רפואיים
שיראל
1 תגובות
תואר שני ביום שלישי או חמישי
שירה
1 תגובות
לכניסה לפורום

התאמה לתפקיד אמנותי

מאת: ד"ר ענת רפופורט

לפנייך מספר אמירות, עלייך לדרג אותן בסולם של אחד עד שלוש. כאשר 1 מדורג כנמוך ביותר (האמירה לא מאפיינת אותך) ו - 3 כגבוה ביותר (מאוד מאפיינת אותך).
נותרו לך עוד 20 שאלות
  • (מ: 1 - במידה מועטה, עד 3 - במידה רבה)
  • (מ: 1 - במידה מועטה, עד 3 - במידה רבה)
  • (מ: 1 - במידה מועטה, עד 3 - במידה רבה)
  • (מ: 1 - במידה מועטה, עד 3 - במידה רבה)

מעל 28,899 סטודנטים
המליצו והצביעו על מוסדות לימוד

חפשו חוות דעת על המסלול
ומוסד הלימודים שמעניין אתכם
למשל: אוניברסיטת חיפה, הבינתחומי ...
למשל: מנהל עסקים, משפטים...

חוות דעת של סטודנטים על מוסדות לימוד

  • 4.0

    המכללה לחינוך ע"ש דוד ילין658 חוות דעת

  • 4.2

    מכללת תל חי555 חוות דעת

  • 4.0

    אוניברסיטת בן-גוריון1,090 חוות דעת

Whatsapp Whatsapp