רוצה פרטים על לימודים בתחום?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

שכר מדיה בייר - טבלאות שכר קניין מדיה

רוצה לדעת על שכר קניינות מדיה? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


שכר media buyer - כמה אפשר להרוויח בקניינות מדיה?


חברת אופנה גדולה מעוניינת לפתוח בקמפיין דיגיטלי חדש ולפנות לקהל יעד של נערות צעירות. בבניית הקמפיין השיווקי, עומדות בפני המפרסמים לא מעט שאלות כדי ליצור אסטרטגיה שמתאימה באופן האופטימלי לקהל היעד. האם כדאי לבחור לפרסם באינסטגרם, או אולי בפייסבוק? האם להעדיף קמפיין וידאו שיווקי ביוטיוב? אילו אתרים וקבוצות במדיה החברתית יכולות להיות יעילות במיוחד למטרות הקמפיין? שאלות אלה ורבות אחרות הן מוקד העניין של קנייני המדיה, שידועים גם בשם מדיה באייר (media buyer).


לקניין המדיה יש תפקיד חוב בכל חברת פרסום. הם יוצרים אסטרטגיה פרסומית בהתאם למטרות ולקהלי היעד של המפרסמים, במטרה להגדיל את הטראפיק, או תנועת הגולשים, אל המותג. הם נדרשים להבין את הגולשים ואת פלחי השוק המתאימים לקמפיין וכך לייעל את פעילותו. הם מתנהלים מול מגוון של פלטפורמות פרסומיות. הם אחראיים על הפרסום הממומן PPC, על פרסום דרך באנרים, על פרסום דרך רשימות תפוצה במייל ועל ערוצים נוספים באינטרנט שדרכם המפרסמים יכולים להגדיל את כמויות הטראפיק.


תחום קניינות המדיה החל את דרכו בענף הפרסום ועם מהפכת הדיגיטל נעשה היום דומיננטי במיוחד בזירת האינטרנט. בעוד מפרסמים רבים יותר ויותר בוחרים להתמקד בפרסום דיגיטלי, עולה גם הדרישה לקנייני מדיה בתחום הדיגיטל. הביקוש לתפקידי מדיה באייר עלה לאחרונה ביותר מעשרה אחוזים והדרישה ממשיכה לעלות בהתמדה.


בדרך כלל מגיעים לתפקידי קניינות מדיה לאחר מספר שנים של ניסיון בתפקידי פלנר מדיה, תפקידים שמתמקדים באיתור ותכנון של רכש המדיה לפי פילוחי השוק ודפוסי ההתנהגות של הגולשים. ישנם גם מי שמשתלבים בתפקידי קניינות אחרי ניסיון קודם בשיווק דיגיטלי, קידום ממומן וענפים שיווקיים נוספים.


רמות השכר של קנייני מדיה מתחילים דומות לאלה הנהוגות בתפקידים ראשונים דומים אחרים בעולם השיווק הדיגיטלי, עם זאת עובדים מצטיינים ויצירתיים יכולים להעלות את רמות השכר לאחר מספר לא רב של שנים וגם להתקדם לתפקידים בכירים בעולם הפרסום באינטרנט. זהו תפקיד מאתגר ודינמי שדורש יצירתיות, נחישות והבנה מעמיקה של המגמות והטרנדים האחרונים בעולם האינטרנט. קנייני המדיה פועלים לרוב במשרדי פרסום, בחברות אונליין ודיגיטל ובמסגרות נוספות בתחום השיווק ברשת.


שכר קניין מדיה

 

בהתאם לשכר בפרסום, הסכומים החודשיים אותם מרוויחים קנייני מדיה לרוב גבוהים יחסית לממוצע במשק. בטבלה הבאה פירוט של משכורות עבור תפקידים שונים, והעליות הצפויות עם העלייה במספר שנות הניסיון:

 

תפקיד שכר חודשי נטו 0 - 3 שנות ניסיון שכר חודשי נטו 3 - 5 שנות ניסיון שכר חודשי נטו 5 שנות ניסיון ומעלה
מדיה באייר 8,000 - 11,000 שקלים לחודש 12,000 - 18,000 שקלים לחודש 15,000 - 20,000 שקלים לחודש
מדיה באייר בכיר לא רלבנטי לא רלבנטי 17,000 - 22,000 שקלים לחודש
מדיה פלנר 8,000 - 10,000 שקלים לחודש 10,000 - 12,000 שקלים לחודש 12,000 - 14,000 שקלים לחודש
מנהל קמפיינים 9,000 - 13,000 שקלים לחודש 14,000 - 16,000 שקלים לחודש 15,000 - 20,000 שקלים לחודש
אנשי online marketing 8,000 - 11,000 שקלים לחודש 10,000 - 14,000 שקלים לחודש 15,000 - 18,000 שקלים לחודש
אנשי שיווק אימייל 9,000 - 10,000 שקלים לחודש 10,000 - 12,000 שקלים לחודש 13,000 - 15,000 שקלים לחודש

 

שימו לב! רמות השכר עשויות להשתנות מעת לעת.

 

מה זה קניין מדיה?


קנייני מדיה אחראיים על רכישה של זמני חשטחי הפרסום באינטרנט ובפלטפורמות שיווקיות נוספות. הם פועלים לפי מסקנות של פלנרים ובהתאם לדרישות התקציב ומתנהלים מול פאבלישרים - בעלי אתרים שעמם הם מנהלי משא ומתן לגבי מיקומים באתר והמחירים שמתלווים אליהם. שאיפתם של המפרסמים היא להגיע למיקומים הגבוהים ביותר במחירים הנוחים והנמוכים ביותר האפשריים. בין התהליכים שאליהם נדרש המדיה באייר בעבודתו היא ייעול של זמן הפרסום, איתור סוג האתרים והרשתות החברתיות שבהן מתמקד הקמפיין והתאמתו ככל שניתן לצורכים ולמאפיינים של קהל היעד שמגדיר המפרסם.


אפשרויות תעסוקה בתחום


הדרישה בשוק של היום לקנייני מדיה היא גבוהה במיוחד וצפויה רק להמשיך ולעלות. בעוד בעבר רוב המשרות לקנייני מדיה נכללו בתחום הפרסום הכללי, היום מרביתן של המשרות החדשות הן בענף הדיגיטל. בחברות אונליין ישנו צורך בקנייני מדיה יצירתיים ומקצועיים שיכולים לסייע לבנות אסטרטגיה יעילה ורווחית. הדרישה היא בדרך כלל לעובדים עם ניסיון בתחום קניינות המדיה, או ענפים משיקים כגון ניהול קמפיינים שיווקיים ושיווק דיגיטלי. בשל אופיו הגלובלי של תחום הדיגיטל, בחלק מן המשרות ישנה דרישה לשליטה גבוהה במיוחד בשפה האנגלית ולעיתים גם בשפות זרות נוספות.


ישנן חברות שבהן נפתחות משרות ג'וניור למדיה באיירים, כלומר משרות שמתאימות גם לחסרי ניסיון קודם. במשרות אלה בדרך כלל ניתנת ההכשרה וההדרכה על חשבון החברה ובחודשים הראשונים העובדים החדשים לומדים במהלך העבודה את הכלים המקצועיים שנדרשים. אחרי מספר חודשים ראשוניים אלה בדרך כלל גם רמות השכר עולות משמעותית עבור עובדים שמוכיחים את עצמם ומגלים הצטיינות בתפקיד.

 

מדיה באייר מתחיל שמגיע ללא ניסיון קודם מתחיל לרוב ברמות שכר שבין 8,000 - 10,000 שקלים לחודש בממוצע. אחרי כשלוש שנים של ניסיון השכר עולה לטווח שבין 12,000 - 15,000 שקלים בממוצע.


שכר מדיה פלנר


תפקיד נוסף שפועל בצמוד לקנייני המדיה בתהליך בניית הקמפיין הפרסומי הוא המדיה פלנר. מדיה פלנרים מתמקדים בתפקידם בניתוח של דפוסים ומגמות בשוק, כדי לבנות מתוכם אסטרטגיה שיווקית ופרסומית מתאימה. הם חוקרים מאפיינים שונים של קהלי היעד ומגדירים את דפוסי ההתנהגות שלהם, את הצורכים שלהם, את היכולות הכלכליות שלהם ואת הבחירות והשאיפות שלהם ומתוך שלל ההיבטים הללו מחליטים אילו ערוצי פרסום מתאימים ביותר לקמפיין - כגון העדפת פרסום באינסטגרם על פני פייסבוק, שיווק PPC על פני שיווק בבאנרים ובחירות אחרות. את המסקנות שלהם הם מעבירים הלאה אל התקציבאים שבונים את תקציבי הפרויקט בהתאם.


תפקידי מדיה פלנר לא תמיד מחייבים ניסיון קודם בפרסום. שכרם ההתחלתי של מדיה פלנרים ללא ניסיון מתחיל בטווח 6,000 - 8,000 שקלים לחודש בממוצע. אחרי מספר שנים פלנרים יכולים להעלות את רמות השכר, כאשר פלנרים בכירים יכולים להגיע גם לשכר שבין 14,000 - 15,000 שקלים לחודש. פלנרים מנוסים יכולים להתקדם לתפקידי מנהלי פלנינג, מנהלי שיווק ותפקידים בכירים נוספים, שמאפשרים גם להעלות את השכר.


מה ללמוד כדי לעסוק בתחום?


ישנן מספר דרכים להגיע לתפקידי מדיה באייר. אחד מהם הוא דרך צבירת ניסיון בתפקידים שונים בענף הפרסום הדיגיטלי והתקדמות עם הזמן לתפקיד קניין מדיה. עם זאת, ישנם גם מסלולי לימוד מגוונים שיכולים לפתוח דלת עבור המעוניינים להשתלב בענף.


ישנם מי שמשתלבים בתעשייה כקנייני מדיה אחרי השלמת תואר ראשון בתקשורת, בדרך כלל בהתמחות פרסום או תואר ראשון בתקשורת בהתמחות דיגיטל. כמו כן, גם לימודי מנהל עסקים בהתמחות שיווק יכולים להעניק כלים חשובים למקצוע המדיה באייר. מסלולים אלה נפרשים לרוב על פני כשלוש שנים והם משלבים למידה של תיאוריות ומושגים תיאורטיים בתחום המדיה והשיווק לצד תרגולים מעשיים של תכנון קמפיינים שיווקיים, בחלק מן התכניות הסטודנטים גם לוקחים חלק בהתנסויות מעשיות בתעשייה.


קיימים גם קורסים שונים ותכניות לימודי תעודה בתחום קניינות המדיה. חלק ממוסדות הלימוד מציעים קורסים בקניינות מדיה בלבד, בעוד במוסדות אחרים התחום נלמד במסגרת קורסים נרחבים יותר בהיקפם, כגון קורס ניהול מדיה דיגיטלית, קורס ניהול רשתות חברתיות וקורס ניהול שיווק דיגיטלי. קורסים אלה מעניקים סל נרחב של כלים דיגיטליים מתקדמים שמאפשרים גם להשתלב בתחומים משיקים נוספים בתחום השיווק באינטרנט.


חשוב לציין כי בשל אופיו הדינמי המיוחד של תחום הדיגיטל, גם מי שמסיימים קורסים והכשרות נדרשים להתאים עצמם באופן תדיר לשינויים הרבים שמתחוללים בשוק. קורסים ותכניות הכשרה יכולים אמנם לפתוח את הדלת להשתלבות במקצוע אך התקדמות בענף קניינות המדיה מחייבת נחישות ולמידה עצמית מרובה תוך כדי עבודה.

 

שירות אישי חינם

צריך פרטים על לימודים בתחום?

רוצה פרטים על לימודים בתחום?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
מוסדות לימוד בתחום
שאלות הגולשים בנושא
מנהל עסקים ופרסום - תואר ראשון ועבודה
פרסום מועדי בגרויות 2016
פרסום ציוני הבגרויות שנערכו בחורף
פרסום ציוני בגרות 2013
ההבדל בין פלנר בחברת פרסום לבין פלנר בחברות טכנולוגיה
איזה תואר הכי טוב בשביל תחום השיווק פרסום?
פרסום ציוני בגרות קיץ