תואר ראשון בתקשורת בהתמחות חברה ודיגיטל באוניברסיטת תל אביב

רוצה לדעת על ההקלות בעקבות משבר הקורונה? רוצה לדעת על לימודים בנושאי תואר בתקשורת?

 

 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

 

 

הגעת לדף עם מידע על תל אביב - תואר בתקשורת ודיגיטל.

המידע באתר הועיל ל92% מהגולשים.

 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


תואר ראשון בתקשורת במסלול חברה ודיגיטל - אוניברסיטת תל-אביב

 

עידן דיגיטלי חדש


מהם המרכיבים שהופכים סרטון לוויראלי? כיצד כתבה מסוימת מסבירה את הנטייה הפוליטית של מוסד חדשותי כזה או אחר? איך בונים קהל עוקבים ברשתות החברתיות? אלו השאלות בהן מתמקד תחום לימודי התקשורת. אחרי הכול, תחום זה הוא רחב מאוד מיסודו וככזה הוא גם מתפרש על פני ענפים רבים.


עולם התקשורת עבר מתיחת פנים בשנים האחרונות. לצד ההתקדמות הטכנולוגית, גם תחום התקשורת פרץ מחסומים רבים והשתלט על חיינו בצורה אבסולוטית. הטכנולוגיה נהייתה לחלק משמעותי מחיי היומיום שלנו ואנחנו מוצאים את עצמנו משוטטים ברחבי הרשת על בסיס קבוע. בין אם אנחנו מבלים בפלטפורמות חברתיות שונות, סופגים אינפורמציה חדשותית או משתפים ומסמנים בלייק, אנו נמצאים בתוך עולם מרתק אשר משרת אותנו ועונה על צרכים רבים שמתעוררים אצלנו. ככל שהעולם הזה של התקשורת רק גדל ומתפתח עם הזמן שחולף, כך גם הדרישה ללימודים לתואר ראשון בתקשורת, צוברת פופולאריות רבה גם היא.


תואר ראשון בתקשורת נערך במסלול לימודים רב תחומיים, המשלב מגוון רב של תחומים הקשורים ונושקים לתחום התקשורת (עיתונאות כתובה, טלוויזיה, רדיו, פרסום ושיווק, דוברות, יחסי ציבור ועוד). אז אם אתם מחפשים מסלול לימודים מקורי החוקר את החיים החברתיים בעולם התקשורת, ואתם שואפים לככב בחוד החנית של עיצוב העתיד בסביבה הדיגיטלית - המסלול החדש ללימודי חברה ודיגיטל בחוג לתקשורת של אוניברסיטת תל אביב, מספק את כל הכלים לכך.

 

תוכנית הלימודים


מיקוד הלימודים מתבסס על קורסי חובה וליבה של התואר הראשון בתקשורת והחוג לסוציולוגיה ואנתרופולוגיה. בנוסף לקורסים הללו נלמדים גם קורסים ייעודיים למסלול המתמקדים בהקניית כלים יישומיים מעולם הדיגיטל. תואר ראשון בחוג לתקשורת של אוניברסיטת תל-אביב מכשיר את הסטודנטים להבין ולנתח מכלול תופעות של תקשורת אנושית בהקשרים חברתיים, פסיכולוגיים וטכנולוגיים. הן לאורך ההיסטוריה והן לקראת העתיד. הסטודנטים דנים בתהליכי השינוי של אמצעי התקשורת בעידן הדיגיטלי וכיצד מהפכה זו משפיעה על עיתונות, חדשות ומידע.


מסלול הלימודים מספק יכולות אנליטיות הנדרשות לחוקרי החברה, המדיה והתרבות בעידן הדיגיטלי. זאת לצד התנסות פרקטית בטכנולוגיה המודרנית. המסלול מכשיר את התלמידים לתפקידי מפתח בעולם המתפתח של תקשורת דיגיטלית, תוך פיתוח כושר אנליטי, יכולת חקירה ביקורתית ויכולת שינוע של טכנולוגיות ודרכי תקשורת דיגיטליות לעיצוב פני החברה מחד ולהבנת עומק של החיים החברתיים של עולם הדיגיטל מאידך.

 


מתכונת לימוד

 

תכנית הלימודים כוללת 124 ש"ס, במסלול דו - חוגי: החוג לתקשורת והחוג לסוציולוגיה ואנתרופולוגיה. במסגרת הלימודים הסטודנטים משתתפים בנוסף בסדנאות מעשיות בנושאים המבוקשים ביותר בשוק ההיי - טק העכשווי: אפיון סביבת משתמש, פיתוח יישומים, עיצוב חוויית משתמש, ענף הביג - דאטה אנתרופולוגית רשת ועוד נושאים מעניינים שעוזרים לבוגרי המסלול להשתלב בתעשייה עם תום הלימודים.


נושאי לימוד

 

  • מפת התקשורת
  • ביג דאטה
  • פיתוח אפליקציות
  • כלכלת רשת
  • תקשורת חזותית
  • שיטות מחקר
  • משילות אינטרנט
  • תכנות יישומים
  • אנתרופולוגית רשת
  • חברה בישראל
  • יסודות בחברת הרשת
  • מיומנויות כתיבה   
  • תיאוריות סוציולוגיות עכשוויות 
  • ועוד
  • שפה ותקשורת - שכנוע, פעולה ומסר    
 

 

על מוסד הלימוד


בתור אוניברסיטת המחקר הגדולה ביותר בישראל, אוניברסיטת תל-אביב היא גם בעלת מגוון רחב ביותר של תחומי מחקר ולימוד. למעלה משלושים אלף סטודנטים לומדים בשלל מסגרות הלימוד והתארים שהאוניברסיטה מציעה, כשהסגל האקדמי מורכב ממרצים וחוקרים מן הצמרת הפדגוגית, אשר משפיעים במחקריהם על כלל תחומי התרבות והחיים.

 

תנאי קבלה


הקבלה ללימודי המסלול הדו - חוגי של תקשורת באוניברסיטת תל-אביב מותנית בציון של 535 ומעלה בפסיכומטרי.

 

תעודה


אם סיום הלימודים, מוענק לבוגרי הקורס אשר עמדו בדרישות ועברו את הבחינות בהצלחה תואר ראשון (B.A) בתקשורת.


אפשרויות תעסוקה

 

בסיום הלימודים ניתן להשתלב בתעשיית התקשורת שכאמור, כוללת בתוכה מגוון רחב של משרות ותפקידים. חלק מהסטודנטים אף משתלבים בתעשייה עוד בעיצומם של הלימודים, דבר המקל על היציאה לעולם הגדול מהחממה האוניברסיטאית. הסטודנטים שבידם תואר ראשון בחוג לתקשורת מוצאים עצמם בתפקידי יחסי ציבור או במשרדי פרסום, הפקות טלוויזיה, הפקות תוכן באינטרנט, תחקירן, עורך, משרדי דוברות, חברות כנסים, ועוד ועוד תפקידים אשר מבקשים לעצמם תואר ראשון בתקשורת. בנוסף, ניתן בסיום הלימודים גם להמשיך למסלול תואר שני באוניברסיטת תל-אביב. התואר השני בלימודי תקשורת מתאים בעיקר למי ששואף להשתלב בתחום האקדמי או להרחיב את אופקיו. רוב המשרות בתחום התקשורת אינן בהכרח דורשות תואר שני.



** לתשומת לבך נכונות המידע עלולה להשתנות מעת לעת. המידע המוצג כאן נכתב ונערך על ידי צוות האתר. למען הסר ספק בין האתר למוסד הלימודים לא מתקיים קשר מכל סוג שהוא.


למידע נוסף לחצו: אוניברסיטת תל אביב

עוד מסלולי לימוד - אוניברסיטת תל אביב

ssssssssss

פורום לימודי תקשורת

לימודי ערב לתואר בתקשורת
שחר תבור
1 תגובות
קורס עריכת וידיאו ועיצוב מוזיקה
שיראל
1 תגובות
לימודי צילום ועריכת וידאו
שרון
1 תגובות
דו חוגי בתקשורת ומנהל עסקים
רות
1 תגובות
תנאי קבלה והתמחויות בתחום התקשורת
רפאל וידל
2 תגובות
לימודי תקשורת לבנות בלבד
שילת אורם
1 תגובות
האם לימודי עיתונאות הם פרקטיים?
רותם
1 תגובות
לכניסה לפורום

מעל 28,927 סטודנטים
המליצו והצביעו על מוסדות לימוד

חפשו חוות דעת על המסלול
ומוסד הלימודים שמעניין אתכם
למשל: אוניברסיטת חיפה, הבינתחומי ...
למשל: מנהל עסקים, משפטים...

חוות דעת של סטודנטים על מוסדות לימוד

  • 4.0

    האוניברסיטה העברית בירושלים944 חוות דעת

  • 4.2

    מכללת תל חי555 חוות דעת

  • 4.0

    המכללה לחינוך ע"ש דוד ילין658 חוות דעת

טיפים ממומחים בנושא תואר בתקשורת

רענן שקד
המפתח להשתלבות בגופי תקשורת לחסרי ניסיון הוא יצירת קשר עם עורכים רלבנטיים, לבוא עם הצעות לכתבות או פרויקטים ובעיקר ליזום – פגישות, רעיונות, קונספטים. צריך לא לחשוש ולהציע את עצמך.
כדי להתבלט בתעשיית התקשורת צריך לזהות את הקול הייחודי שלך ואז לפתח אותו. חשוב לזהות מה הפרסונה היוצרת שלך, מה מייחד אותה ופשוט לדבוק בה, לשכלל אותה ולעשות איתה כמה שיותר. עם הזמן הקול שלך הופך להיות מזוהה ואנשים מתחילים לעקוב אחרייך. במונחים שיווקיים, מדובר על בנייה של מותג אישי, אבל המותג הזה חייב להתבסס על הקול הייחודי שאנחנו מביאים.
רענן שקד
עיתונאי
ד"ר תמי אמיר
תחום הנלמד לעיתים באופן תאורטי ולעיתים באופן מעשי, תחום המשיק לערוצי התקשורת הדיגיטלית והפרסום לצד עיתונאות, רדיו, טלוויזיה ועד שיווק.
מהעוסקים בתחום התקשורת נדרשת יכולת אנליטית לוגית, יכולת מילולית (בכתב ובע"פ) ברמה גבוהה. ידיעת שפה זרה אחת או יותר ברמה טובה מהווה יתרון.
תחומי העניין של העוסקים בתקשורת הינם רבים ומגוונים אך כוללים בעיקר עניין בתחומי חברה, תרבות ואומנות, לעיתים מופיע גם התחום העסקי בפרופיל המתעניינים בתקשורת.
תכונות האישיות – פתיחות בין אישית ויכולת יצירת קשר בקלות, רגישות, יצירתיות, עצמאות. תכונות כמו בטחון עצמי, יכולת עמידה מול קהל, כריזמה, אחריות וגמישות מחשבתית מהווה יתרון.
ד"ר תמי אמיר
מנהלת המדור לייעוץ לימודי באוניברסיטת ת"א
Whatsapp Whatsapp