תואר ראשון בתקשורת במסלול חברה ודיגיטל - אוניברסיטת תל-אביב
עידן דיגיטלי חדש
מהם המרכיבים שהופכים סרטון לוויראלי? כיצד כתבה מסוימת מסבירה את הנטייה הפוליטית של מוסד חדשותי כזה או אחר? איך בונים קהל עוקבים ברשתות החברתיות? אלו השאלות בהן מתמקד תחום לימודי התקשורת. אחרי הכול, תחום זה הוא רחב מאוד מיסודו וככזה הוא גם מתפרש על פני ענפים רבים.
עולם התקשורת עבר מתיחת פנים בשנים האחרונות. לצד ההתקדמות הטכנולוגית, גם תחום התקשורת פרץ מחסומים רבים והשתלט על חיינו בצורה אבסולוטית. הטכנולוגיה נהייתה לחלק משמעותי מחיי היומיום שלנו ואנחנו מוצאים את עצמנו משוטטים ברחבי הרשת על בסיס קבוע. בין אם אנחנו מבלים בפלטפורמות חברתיות שונות, סופגים אינפורמציה חדשותית או משתפים ומסמנים בלייק, אנו נמצאים בתוך עולם מרתק אשר משרת אותנו ועונה על צרכים רבים שמתעוררים אצלנו. ככל שהעולם הזה של התקשורת רק גדל ומתפתח עם הזמן שחולף, כך גם הדרישה ללימודים לתואר ראשון בתקשורת, צוברת פופולאריות רבה גם היא.
תואר ראשון בתקשורת נערך במסלול לימודים רב תחומיים, המשלב מגוון רב של תחומים הקשורים ונושקים לתחום התקשורת (עיתונאות כתובה, טלוויזיה, רדיו, פרסום ושיווק, דוברות, יחסי ציבור ועוד). אז אם אתם מחפשים מסלול לימודים מקורי החוקר את החיים החברתיים בעולם התקשורת, ואתם שואפים לככב בחוד החנית של עיצוב העתיד בסביבה הדיגיטלית - המסלול החדש ללימודי חברה ודיגיטל בחוג לתקשורת של אוניברסיטת תל אביב, מספק את כל הכלים לכך.
תוכנית הלימודים
מיקוד הלימודים מתבסס על קורסי חובה וליבה של התואר הראשון בתקשורת והחוג לסוציולוגיה ואנתרופולוגיה. בנוסף לקורסים הללו נלמדים גם קורסים ייעודיים למסלול המתמקדים בהקניית כלים יישומיים מעולם הדיגיטל. תואר ראשון בחוג לתקשורת של אוניברסיטת תל-אביב מכשיר את הסטודנטים להבין ולנתח מכלול תופעות של תקשורת אנושית בהקשרים חברתיים, פסיכולוגיים וטכנולוגיים. הן לאורך ההיסטוריה והן לקראת העתיד. הסטודנטים דנים בתהליכי השינוי של אמצעי התקשורת בעידן הדיגיטלי וכיצד מהפכה זו משפיעה על עיתונות, חדשות ומידע.
מסלול הלימודים מספק יכולות אנליטיות הנדרשות לחוקרי החברה, המדיה והתרבות בעידן הדיגיטלי. זאת לצד התנסות פרקטית בטכנולוגיה המודרנית. המסלול מכשיר את התלמידים לתפקידי מפתח בעולם המתפתח של תקשורת דיגיטלית, תוך פיתוח כושר אנליטי, יכולת חקירה ביקורתית ויכולת שינוע של טכנולוגיות ודרכי תקשורת דיגיטליות לעיצוב פני החברה מחד ולהבנת עומק של החיים החברתיים של עולם הדיגיטל מאידך.
- מחפשים להעמיק בעולם הדיגיטלי? קראו עוד על תואר ראשון בתקשורת בהתמחות דיגיטל
מתכונת לימוד
תכנית הלימודים כוללת 124 ש"ס, במסלול דו - חוגי: החוג לתקשורת והחוג לסוציולוגיה ואנתרופולוגיה. במסגרת הלימודים הסטודנטים משתתפים בנוסף בסדנאות מעשיות בנושאים המבוקשים ביותר בשוק ההיי - טק העכשווי: אפיון סביבת משתמש, פיתוח יישומים, עיצוב חוויית משתמש, ענף הביג - דאטה אנתרופולוגית רשת ועוד נושאים מעניינים שעוזרים לבוגרי המסלול להשתלב בתעשייה עם תום הלימודים.
נושאי לימוד
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
על מוסד הלימוד
בתור אוניברסיטת המחקר הגדולה ביותר בישראל, אוניברסיטת תל-אביב היא גם בעלת מגוון רחב ביותר של תחומי מחקר ולימוד. למעלה משלושים אלף סטודנטים לומדים בשלל מסגרות הלימוד והתארים שהאוניברסיטה מציעה, כשהסגל האקדמי מורכב ממרצים וחוקרים מן הצמרת הפדגוגית, אשר משפיעים במחקריהם על כלל תחומי התרבות והחיים.
תנאי קבלה
הקבלה ללימודי המסלול הדו - חוגי של תקשורת באוניברסיטת תל-אביב מותנית בציון של 535 ומעלה בפסיכומטרי.
תעודה
אם סיום הלימודים, מוענק לבוגרי הקורס אשר עמדו בדרישות ועברו את הבחינות בהצלחה תואר ראשון (B.A) בתקשורת.
אפשרויות תעסוקה
בסיום הלימודים ניתן להשתלב בתעשיית התקשורת שכאמור, כוללת בתוכה מגוון רחב של משרות ותפקידים. חלק מהסטודנטים אף משתלבים בתעשייה עוד בעיצומם של הלימודים, דבר המקל על היציאה לעולם הגדול מהחממה האוניברסיטאית. הסטודנטים שבידם תואר ראשון בחוג לתקשורת מוצאים עצמם בתפקידי יחסי ציבור או במשרדי פרסום, הפקות טלוויזיה, הפקות תוכן באינטרנט, תחקירן, עורך, משרדי דוברות, חברות כנסים, ועוד ועוד תפקידים אשר מבקשים לעצמם תואר ראשון בתקשורת. בנוסף, ניתן בסיום הלימודים גם להמשיך למסלול תואר שני באוניברסיטת תל-אביב. התואר השני בלימודי תקשורת מתאים בעיקר למי ששואף להשתלב בתחום האקדמי או להרחיב את אופקיו. רוב המשרות בתחום התקשורת אינן בהכרח דורשות תואר שני.