תואר ראשון בתקשורת ובלשנות באוניברסיטת תל אביב

רוצה לדעת על ההקלות בעקבות משבר הקורונה? רוצה לדעת על לימודים בנושאי תואר בתקשורת?

 

 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

 

 

הגעת לדף עם מידע על תל אביב - תואר בתקשורת ובלשנות.

המידע באתר הועיל ל92% מהגולשים.

 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


תואר ראשון בתקשורת ובלשנות באוניברסיטת תל-אביב - דו חוגי


ממילה למסר


השפה היא חלק בלתי נפרד מחיינו כבר מגיל לידה. המילים והמשפטים הם הדרך בה אנו מתקשרים עם העולם שסביבנו, מביעים את עצמנו ומשיגים מטרות. השפה משמשת גם אבן יסוד של תעשיית המדיה, הן הכתובה והן הדיגיטלית. חוקרים שבוחנים את נקודות ההשקה שבין המדיה לשפה בוחנים את האופן בו השפה באה לידי ביטוי במדיה וכן את הדרכים שכלי התקשורת מעצבים את השפה, תורמים להתפתחותה ומביאים לשינויים חברתיים באמצעותה.


מי שחיים את תחומי השפה והמילים ומתעניינים גם באופן שבו מסרים עוברים במדיה, יכולים להכיר את שני העולמות במסגרת תכנית התואר הראשון בתקשורת ובבלשנות של אוניברסיטת תל-אביב. זוהי תכנית לימודים דו חוגית שבה משלבים בין תואר ראשון בתקשורת לבין לימודי בלשנות. הלימודים מקנים לבוגרים ידע וכלים שאותם הם יכולים ליישם הן בפלטפורמות מדיה דיגיטליות וכתובות והן בתחומים כגון שיווק, פרסום ועריכה לשונית. תחום הבלשנות מהווה היום מוקד עניין גם בתעשיות המחשוב וההייטק, בתחומי מנועי החיפוש ועיבוד השפה הטבעית, וכך הבוגרים יכולים גם להשתלב בזירת האינטרנט הדינמית בתפקידים שונים.


תכנית הלימודים


הלימודים בתכנית זו מאפשרים לסטודנטים להעמיק הן בתהליכים ותיאוריות בזירת המדיה והן בתהליכים לשוניים ובשימוש בשפה. דרך השילוב בין שני הענפים הם יכולים לדון בהקשרים בין שפה למדיה ולבחון את ההשפעות שיש למדיה על השימוש בשפה ובתחביר.


תואר ראשון בתקשורת מעניק לסטודנטים כלים להשתלבות בזירת המדיה החדשה, הם לומדים לנתח תופעות מדיה מגוונות בהקשרים פסיכולוגיים, חברתיים, פוליטיים, טכנולוגיים וכלכליים וכן הם בוחנים מגמות עתידיות בזירת התקשורת. כמו כן, הם מפתחים מיומנויות תקשורתיות כגון כישורי שכנוע, כלים להפקת חדשות בזירה הדיגיטלית וכישורים לניהול מידע בסביבה משתנה. במהלך הלימודים דנים בתהליכים ותמורות בתרבות הרשת ושמים דגש על כוחה של התקשורת בעידן הדיגיטלי. הם לומדים לנהל מידע ומנתחים תכנים בעיתונות, בתחום הפרסום ובעולם השיווק ואת ההשלכות החברתיות והתרבותיות שלהם.


לימודי בלשנות חושפים את הסטודנטים לתיאוריות שבאות להסביר ולנתח תופעות לשונות. הסטודנטים מתייחסים לעקרונות הרכישה והשימוש בשפות טבעיות ובוחנים את ההבדלים בין השימוש בשפה אצל ילדים ואצל מבוגרים וכך נחשפים למכלול הצדדים של השפה האנושית. תחילה הם סוקרים את יסודות השפה, את הפקת הצלילים, את תחום הפונולוגיה, את מבנה המילים ואת מבנה המשפטים. לאחר מכן הם מתמקדים בהשפעות של גורמים חוץ לשוניים על תקשורת לשונית. הם לומדים כיצד ילדים רוכשים שפות ומתוודעים לשיטות למחקר אמפירי בתחום הבלשנות הניסויית. כמו כן, הם לומדים על מודלים חישוביים לבנה של שפות טבעיות וכן בוחנים את הבסיס המוחי של יכולות בלשניות.

 


מתכונת הלימוד


היקפם של הלימודים הדו חוגיים הוא כשלוש שנים. הסטודנטים משתתפים בקורסים של שני חוגי הלימוד, בסמינרים ובשיעורי בחירה מגוונים. במסגרת התואר בתקשורת, הם גם לוקחים חלק בסדנאות יישומיות שבהן הם מתנסים בפלטפורמות מדיה שונות, כגון פרסום, שיווק דיגיטלי, עיתונות דיגיטלית, אסטרטגיה תקשורתית, מיתוג באינטרנט ויחסי ציבור.


נושאי הלימוד


בין הנושאים אשר נלמדים במסגרת התכנית אפשר למנות את התחומים הבאים:

 

  • התפתחות דו לשוניות
  • תחביר בן זמננו
  • יסודות בחברת הרשת
  • תקשורת חזותית
  • סטטיסטיקה וניתוח נתונים
  • ניתוח שיח בזירה הציבורית
  • סמנטיקה פורמלית
  • הצלחה תקשורתית בעידן הדיגיטלי
  • דמיון מבני ותפיסתי    
  • גישות פסיכו בלשניות לרכישת שפה    
  • ועוד

 

על מוסד הלימוד


באוניברסיטת תל-אביב ניתן ללמוד בתכניות אקדמיות בשלל תחומים, במסגרת התפישה הרב תחומית שלה, מציעה האוניברסיטה תכניות לימודים דו חוגיות. חלקן משלבות בין תחומים שנחשבים קרובים זה לזה ואחרות מאפשרות ללמוד שני תחומים שנחשבים "מרוחקים", משדות ידע שונים.


בין התכניות הדו חוגיות שמתקיימות באוניברסיטה אפשר למנות לימודי פסיכולוגיה וסוציולוגיה, לימודי תקשורת וסוציולוגיה לתואר ראשון, לימודי קולנוע וספרות, לימודים קלאסיים ואמנות, לימודי חשבונאות ומשפטים, לימודי ביולוגיה ובלשנות בדגש מדעי המוח, לימודי פילוסופיה ומדעי המחשב ועוד מגוון של שילובים דו חוגיים. בחוגים רבים פועלות תכניות לתואר שני ולתואר שלישי שבהם אפשר לפתח את המיומנויות המחקריות.


תנאי קבלה


מאחר ומדובר בתכנית לימודים דו חוגית, המועמדים נדרשים לעמוד בתנאי הקבלה של שני החוגים, הן של החוג לבלשנות והן של החוג לתקשורת. הקבלה מתבססת על שקלול בין הציון הממוצע בתעודת הבגרות לבין הציון בפסיכומטרי, כאשר במקרים מסוימים המועמדים יכולים להתקבל על סמך ציוני הבגרות בלבד, ללא פסיכומטרי. כדי לקבל את המידע המדויק לגבי תנאי הקבלה ללימודים מומלץ לפנות הישר למוסד הלימוד.


תעודה


תואר ראשון BA בתקשורת ובבלשנות ניתן לבוגרים שעומדים בכל התנאים בתכנית בהצלחה, מטעם אוניברסיטת תל-אביב.



** לתשומת לבך נכונות המידע עלולה להשתנות מעת לעת. המידע המוצג כאן נכתב ונערך על ידי צוות האתר. למען הסר ספק בין האתר למוסד הלימודים לא מתקיים קשר מכל סוג שהוא.


למידע נוסף לחצו: אוניברסיטת תל אביב

עוד מסלולי לימוד - אוניברסיטת תל אביב

ssssssssss

פורום לימודי תקשורת

תקשורת או הפקת אירועים?
אלינור זפריאן
ללא תגובה
תכנית לימודי תואר ראשון בתקשורת
קרן נועם
1 תגובות
לימודי ערב לתואר בתקשורת
שחר תבור
1 תגובות
קורס עריכת וידיאו ועיצוב מוזיקה
שיראל
1 תגובות
לימודי צילום ועריכת וידאו
שרון
1 תגובות
דו חוגי בתקשורת ומנהל עסקים
רות
1 תגובות
תנאי קבלה והתמחויות בתחום התקשורת
רפאל וידל
2 תגובות
לכניסה לפורום

מעל 29,038 סטודנטים
המליצו והצביעו על מוסדות לימוד

חפשו חוות דעת על המסלול
ומוסד הלימודים שמעניין אתכם
למשל: אוניברסיטת חיפה, הבינתחומי ...
למשל: מנהל עסקים, משפטים...

חוות דעת של סטודנטים על מוסדות לימוד

  • 4.0

    המכללה לחינוך ע"ש דוד ילין660 חוות דעת

  • 4.1

    מכון טכנולוגי חולון589 חוות דעת

  • 4.1

    הטכניון - מכון טכנולוגי לישראל547 חוות דעת

טיפים ממומחים בנושא תואר בתקשורת

רענן שקד
המפתח להשתלבות בגופי תקשורת לחסרי ניסיון הוא יצירת קשר עם עורכים רלבנטיים, לבוא עם הצעות לכתבות או פרויקטים ובעיקר ליזום – פגישות, רעיונות, קונספטים. צריך לא לחשוש ולהציע את עצמך.
כדי להתבלט בתעשיית התקשורת צריך לזהות את הקול הייחודי שלך ואז לפתח אותו. חשוב לזהות מה הפרסונה היוצרת שלך, מה מייחד אותה ופשוט לדבוק בה, לשכלל אותה ולעשות איתה כמה שיותר. עם הזמן הקול שלך הופך להיות מזוהה ואנשים מתחילים לעקוב אחרייך. במונחים שיווקיים, מדובר על בנייה של מותג אישי, אבל המותג הזה חייב להתבסס על הקול הייחודי שאנחנו מביאים.
רענן שקד
עיתונאי
ד"ר תמי אמיר
תחום הנלמד לעיתים באופן תאורטי ולעיתים באופן מעשי, תחום המשיק לערוצי התקשורת הדיגיטלית והפרסום לצד עיתונאות, רדיו, טלוויזיה ועד שיווק.
מהעוסקים בתחום התקשורת נדרשת יכולת אנליטית לוגית, יכולת מילולית (בכתב ובע"פ) ברמה גבוהה. ידיעת שפה זרה אחת או יותר ברמה טובה מהווה יתרון.
תחומי העניין של העוסקים בתקשורת הינם רבים ומגוונים אך כוללים בעיקר עניין בתחומי חברה, תרבות ואומנות, לעיתים מופיע גם התחום העסקי בפרופיל המתעניינים בתקשורת.
תכונות האישיות – פתיחות בין אישית ויכולת יצירת קשר בקלות, רגישות, יצירתיות, עצמאות. תכונות כמו בטחון עצמי, יכולת עמידה מול קהל, כריזמה, אחריות וגמישות מחשבתית מהווה יתרון.
ד"ר תמי אמיר
מנהלת המדור לייעוץ לימודי באוניברסיטת ת"א
Whatsapp Whatsapp