איך תדעו שמערכת השעות שלכם עמוסה מדיי?

8/11/2017 מאת: אנאבל אדמסקי (1,906 צפיות)

זה נכון, תקופת הלימודים היא לא קלה בכלל ובדרך כלל כרוכה בלו"ז צפוף במיוחד. עם זאת, זה לא אומר שהקורסים, הסמינרים, ההגשות והמבחנים צריכים לבוא על חשבון כל הזמן והבריאות שלכם. אז איך תוכלו לדעת אם מערכת השעות שבניתם לעצמכם עמוסה יתר על המידה? ומה אפשר לעשות כדי להתמודד עם המצב?

המידע באתר הועיל ל94% מהגולשים.

 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


שבעה סימנים שמערכת השעות שלכם עמוסה מדיי - ודרכים לשפר את המצב


כשנרשמתם לכמה שיותר קורסים, לקחתם על עצמכם כמה מלגות במקביל והעמסתם גם עוד משמרות בשבוע, כנראה שחשבתם שתצליחו להסתדר. ידעתם שתצטרכו כנראה לצמצם בשעת השינה, או לקצץ קצת בתחביבים שלכם, אבל האמנתם בעצמכם שתוכלו לעמוד במשימה. עכשיו, כשהתחיל הסמסטר, פתאום המציאות מכה לכם בפנים ואתם רואים שאתם קצת בבעיה. מה שנראה כמו רעיון טוב עד לא מזמן פתאום ממלא אתכם בלחץ, וההבנה נוחתת עליכם: המערכת שבניתם לעצמכם בסמסטר עמוסה מדיי.


הנה כמה סימנים שיש לכם יותר מדיי עומס במערכת השעות, ושאולי כדאי שתחשבו מחדש על לוח הזמנים שלכם הסמסטר:


אתם יוצאים מהבית מוקדם וחוזרים מאוחר בלילה


היום שלכם מתחיל הרבה לפני שזורחת השמש ומסתיים בשעות הקטנות של הלילה. בין יום לימודים, עוד משמרת וסידורים אתם רואים את הדירה הרבה פחות ממה שהייתם רוצים ובעיקר מגיעים הביתה כדי לקרוס במיטה ולישון. אפילו השותף שלכם לא תמיד זוכר איך אתם נראים, שלא לדבר על מה אתם לומדים.


אין לכם זמן לחיי חברה


עם כל העומס שסובב אתכם, לא נשאר לכם זמן פנוי בכלל לפגוש חברים מהלימודים מחוץ לכיתה, שלא לדבר על החברים מהצבא או מהתיכון. המצב גרוע במיוחד אם אתם מוצאים את עצמכם מקריבים את שעות השינה המעטות שלכם כדי לבלות.


לא פעם אתם צריכים גם לסרב לדברים שאתם באמת אוהבים פשוט כי אין לכם זמן. אתם רואים איך התחביבים שלכם, שפעם עזרו לכם להשתחרר ולהירגע, פשוט מתפוגגים. יכול גם להיות שיש לכם בעיה לסרב לאנשים וכך אתם מוצאים את עצמכם לוקחים על עצמכם יותר מדיי אחריות, בין אם זה לעזור לכל החברים במטלות או להשתתף בעוד פרויקט התנדבות בקמפוס.


היום שלכם מתוכנן לחלוטין מראש


אתם מתנהלים לפי לו"ז צפוף שבו כל שעה של היום מלאה במטלות שעליכם להספיק, רצים מקורס לסמינריון, משם למשמרת ואז טסים לשעות ההתנדבות עבור מלגה. אפשר לומר שכל היום שלכם הפך לרשימת מכולת אחת גדולה של מטלות שאתם רק מחכים לסמן עליהן "וי" ולסיים. אם היומן שלכם היה הולך לאיבוד, כנראה שלא הייתם יכולים להסתדר בכלל.


אתם שוכחים לאכול


קחו שניה ותחשבו על מה שאכלתם היום בלימודים - אם התזונה שלכם הסתכמה פחות או יותר בחטיף גרנולה, שקית ביסלי מהמכונה והמון קפה, אתם ככל הנראה בבעיה. במצב שבו קפה הוא בערך הדבר היחיד שמחזיק אתכם בחיים, כבר שכחתם מזמן מה זאת ארוחה טובה. אם אתם כבר יושבים לאכול, כנראה מדובר בשאריות מחוממות מהקופסאות מהבית של אימא, או בעוד טייק אווי שעוד יביא אתכם לחרוג מהתקציב.

 

גולשים שאהבו את זה קראו גם:

 


אתם מתמודדים עם תחושות חרדה ומתח


כל העומס במהלך השבוע יכול לגרום לכם להרגיש לא מעט חשש, מתח וחרדה. אם לדוגמא אתם מוצאים את עצמכם מתעוררים בבהלה באמצע הלילה כי היה נדמה לכם ששכחתם למלא מטלה חשובה במיוחד, כנראה שהלו"ז הצפוף שלכם מעמיס עליכם יותר מדיי מבחינה רגשית.


אתם מבלים את סוף השבוע רק בהשלמות לימודים


במקום להקדיש את סוף השבוע כדי לעבוד קצת, או אפילו כדי להירגע ולמלא את המצברים לשבוע הבא, אתם מוצאים את עצמכם בטירוף של השלמות של כל הדברים שלא הספקתם במהלך השבוע. שבת הוא ממש לא יום מנוחה בשבילכם, וסביר להניח שאפשר למצוא אתכם מבלים את כל היום בפתירה קדחתנית של שיעורי בית ושלל הגשות. התוצאה היא שאתם מגיעים לשבוע החדש נטולי אנרגיות לחלוטין.


שכחתם מזמן איך נראה זמן פנוי


כשכבר קורה נס ואתם מוצאים לעצמכם שעה של זמן פנוי, אתם פשוט לא יודעים מה לעשות עם כל הטוב הזה, בעיקר כי המושג "שעות פנאי" לא מתיישב עם הצורך לדאוג כל הזמן לגבי המחויבויות שלכם. זה בדרך כלל מוביל לצפייה חסרת תוחלת בסרטונים ביוטיוב כדי לשרוף את הזמן, או פשוט ברביצה על הספה. אם איך שהוא הצלחתם להיפגש עם חברים ולצאת, כנראה תמצאו את עצמכם חוגגים קצת יותר מדיי, כדי לפצות על כל הזמן שבו לא ביליתם ולשחרר בערב אחד כמות לחץ של חודש שלם.


אז מה אפשר לעשות?


קודם כל, העובדה שהבנתם שאתם בבעיה היא כבר צעד חשוב. עכשיו כשראיתם שהמערכת שלכם מקשה עליכם, תוכלו ללמוד מהטעויות ולתכנן טוב יותר את הסמסטר הבא.


אתם יכולים להיעזר בשירותים שמוסד הלימוד שלכם מספק לכם, כמו הדיקאנט ואגודת הסטודנטים, שיכולים להציע לכם עזרה בלימודים או לסייע לכם למצוא פתרונות לבעיה. עוד גורם שיכול לעזור לכם הוא החברים שלכם לספסל הלימודים. בזמן התואר כולכם באותה סירה וסביר להניח שתוכלו לקבל מהם עצות איך להקל על העומס.

 

אולי יעניין אותך גם

גם אתם יכולים להיות ידענים כמו הצ`ייסר: איתי הרמן מסביר איך לזכור באמצעות הקשר

מאת: תובל קליין, 29/1/2020
הצ'ייסר, איתי הרמן, מגלה את השיטה באמצעותה גם אתם תוכלו לפתח את הזיכרון וסוף סוף לדעת את כל החומר למבחן, ומסביר למה ידע כללי הוא עבורו שליחות. לכתבה המלאה >>

איך נראה יום של טראומטולוג? ד"ר דרור סופר חושף את מאחורי הקלעים של חדר הניתוח

מאת: אנאבל אדמסקי, 22/1/2020
ד"ר דרור סופר, כירורג ומנהל מערך הטראומה בבית החולים איכילוב, מספר על עבודתו המיוחדת שמפגישה אותו עם הגבול הדק שבין חיים למוות, ומשתף בדברים חשובים למי שחולמים ללמוד רפואה. לכתבה המלאה >>

רענן שקד על כלים לתחילת הדרך בתעשיית התקשורת והחשיבות של אמירה אישית

מאת: אנאבל אדמסקי, 21/1/2020
העיתונאי רענן שקד מספר על כלים חשובים לתחילת הקריירה בעולם התקשורת, על התרומה של האקדמיה לעיתונאים מתחילים ועל הכוח של סיפור טוב בעידן הצפת המידע והרשתות החברתיות. לכתבה המלאה >>

הפתרון העיצובי שלכם יכול להיות הסטארט אפ הבא: מה הקשר בין עיצוב תעשייתי לבין עולם ההייטק?

מאת: תובל קליין, 15/1/2020
רוצים קריירה שמשלבת בין יצירתיות ובין צרכים פרקטיים בתעשייה? כיום קיימת עלייה בביקוש למעצבים תעשייתיים: ראש התכנית לעיצוב תעשייתי באחד מהמוסדות המובילים בארץ מספר למה לכתבה המלאה >>

צילום העתיד הוא ממש לא הצילום של פעם, איך מתכוננים לקריירות של מחר?

מאת: אנאבל אדמסקי, 15/1/2020
עולם המדיה של היום עובר מהפכה, אז מה הכלים שחייבים כדי להשתלב בענף הצילום של מחר ואיך אפשר להגיע לתפקידים שמגדירים מחדש את הדרך שבה אנחנו צורכים תקשורת? לכתבה המלאה >>

למה אלוף אירופה בקפיצה במוט מגיע לנינג`ה ישראל? אלכס אברבוך רוצה להכניס את המדינה לכושר

מאת: תובל קליין, 8/1/2020
האתלט הישראלי המצליח וזוכה נינגה ישראל VIP, אלכס אברבוך, מסביר למה חשוב לו לדחוף את דור העתיד לספורט ואיך הוא הולך לקדם את התחום בארץ. לכתבה המלאה >>


לכל כתבות המגזין
Whatsapp Whatsapp