קורס ניהול משרד משולב ומזכירות רפואית במכללה לעסקים - היחידה ללימודי חוץ

היחידה ללימודי חוץ - התאגדות העסקים הקטנים

אהבת? שתף ב:

קורס ניהול משרד משולב במכללה לעסקים היחידה ללימודי חוץ


הכל למען הארגון


תחום האדמיניסטרציה עבר שינויים לא מעטים לאורך השנים, אופיו של התפקיד הפך מורכב יותר והדרישות מן המזכירים והמזכירות הן לאחריות רבה יותר בסביבת המשרד. מי שמעוניינים להשתלב היום בתחום המנהלתי צריכים להבין בכלים ניהוליים, במערכות מחשוב ובתהליכים ספציפיים לארגון ולחברה, בין אם מדובר בארגונים ציבוריים, במוסדות ממשלתיים או בחברות בשוק הפרטי. מזכירים ומזכירות איכותיים יכולים לסייע לקדם את הארגון, לייעל את הפעילות השוטפת שלו ולמצוא פתרונות לבעיות שעולות בשגרת העבודה.


הקורס לניהול משרד משולב בנערך ביחידה ללימודי חוץ של המכללה העסקית מציע למשתתפים בו לרכוש כלים פרקטיים מגוונים בתחום המזכירות. המסלול משלב בתוכו הכשרות במספר ענפי מזכירות מבוקשים ומספק להם ידע שיכול לסייע להם להשתלב באופן איכותי בענפי האדמיניסטרציה והמנהל. התכנית מתקיימת בפיקוח של משרד הכלכלה והיא נלמדת בשלוחת מוסד הלימוד ברחובות.


תכנית הלימודים


הקורס משלב ארבע הכשרות שנות בתחום המזכירות: מזכירות משפטית, מזכירות ביטוח, מזכירות רפואית ומזכירות בכירה.


במהלך הקורס המשתתפים לומדים בהרחבה על ההיבט המנהלתי של ענפים שונים כגון התחום הרפואי, המשפטי וענף הביטוח. הם רוכשים כישורים אדמיניסטרטיביים וארגוניים שחשובים לפעילות השוטפת של המשרד ודנים גם במערכות מידע וטכנולוגיות חדשניות בסביבת העבודה.


מתכונת הלימוד


זהו מסלול לימודי ערב לתעודה שבו מתקיימים מפגשים פעמיים במהלך השבוע. התכנית משלבת תרגול מעשי דרך סימולציות של אירועים בסביבת העבדה של המזכירים. כמו כן, כחלק מהקורס על המשתתפים לבצע כ - 60 שעות של התמחות מעשית אותה עורכים במרכזים רפואיים.


נושאי הלימוד

 

  • גורמי מחלות וסוגיהן
  • יומן משרדי ממוחשב
  • תהליכי עבודה בצוות
  • מיומנויות ארגון ומנהל
  • ביטוח אלמנטרי וביטוח חיים
  • מושגים בסטטיסטיקה רפואית    
  • יישומי מחשב
  • סודיות רפואית
  • תכתובת מנהלית
  • תוכנות משפטיות
  • ניהול זמן ומשימות    
  • ועוד


על מוסד הלימוד


היחידה ללימודי חוץ של המכללה לעסקים היא מוסד המציע תכניות לימודי תעודה בשלל ענפים מבוקשים במשק. דרך הקורסים שמתקיימים ביחידה יכולים עובדים במשק לעבור הסבה מקצועית או לרכוש כלים מקצועיים לקידום במקום העבודה הנוכחי. אפשר לבחור מבין מגוון של קורסים שכוללים קורס יזמות עסקית, קורס שמאות מקרקעין, קורס הנהלת חשבונות סוג 1 + 2, קורס ייעוץ עסקי וקורס יועצי משכנתאות.


תנאי קבלה


מועמדים שמעוניינים להתקבל לקורס נדרשים להיות בוגרי 12 שנות לימוד. כמו כן הם צריכים לעבור ראיון אישי ומבחני קבלה באנגלית, בעברית ובמחשבים.


תעודה


משתתפים שעומדים בכל הדרישות בקורס מקבלים כמה דיפלומות מקצועיות. הם זכאים לתעודה ממשלתית "מזכירה רפואית" מטעם משרד הכלכלה; לכמה תעודות מטעם מוסד הלימוד: תעודת "מזכירה משפטית"; "מזכירה בכירה" ותעודת "מזכירת ביטוח".


כדי לקבל את הדיפלומות הם נדרשים להיות נוכחים ב - 85 אחוזים מהשיעורים. כמו כן, עליהם להשלים הכשרה מעשית בבית חולים במסגרת הקורס למזכירות רפואית וכן לעבור מבחנים פנימיים וחיצוניים.