רוצה פרטים על תואר שני בחינוך מיוחד ואוטיזם?

שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

תואר שני בחינוך מיוחד אוטיזם

מחפש/ת מידע על לימודים? תואר שני בחינוך מיוחד ואוטיזם? אנחנו רוצים לעזור לך!
 

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות. השוואת מחירים, מלגות, תנאי קבלה, מסלולים וכו'. רוצה לדעת מה טוב בשבילך? רוצה לקבל החלטה? אנחנו בקשר עם מאות מוסדות לימוד המציגים אלפי מסלולי לימוד שונים.

 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל94% מהגולשים.

 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:

אהבת? שתף ב:


תואר שני בחינוך מיוחד עם התמחות באוטיזם ולקויות התפתחותיות


ספקטרום של גישות הוראה


חקר האוטיזם רק הולך ומתפתח מדי שנה ומנסה למצוא את הגורמים לתופעה מחד ולפתח גישות לקידום הצעירים המתמודדים אתה מאידך. במערכת החינוך שואפים להבין לעומק את המאפיינים של הלקויות על הספקטרום האוטיסטי, כדי להעניק לתלמידים טיפול שמתאים לצורכיהם הייחודיים. בין הסוגיות שעומדות בפני הצוות החינוכי וההורים נמצאת, למשל, בחירה בין לימוד בחינוך המיוחד או שילוב בחינוך הרגיל.


מי שמעוניינים לחקור ולהעמיק במאפייני הספקטרום האוטיסטי ובדרכים להוראת תלמידים עם לקויות התפתחות יכולים ללמוד בתואר השני בחינוך מיוחד בהתמחות באוטיזם. זהו מסלול התמחות שמציעים חלק ממוסדות הלימוד במסגרת תואר שני בחינוך מיוחד. התכנית מאפשרת לסטודנטים לרכוש כלים חינוכיים וטיפוליים לעבודה עם פעוטות, ילדים ובני נוער על הספקטרום, כדי לקדם את שילובם במערכת החינוך ובחברה.


למי מיועדים הלימודים


מסלול התמחות זה בתואר השני בחינוך מיועד למורים, למטפלים ולמחנכים שמתמחים בעבודה עם ילדים בספקטרום האוטיסטי ובלקויות קרובות. הוא יכול להתאים לאנשי הוראה בחינוך המיוחד והרגיל, לפסיכולוגים, ליועצים חינוכיים, לקלינאי תקשורת ולמדריכים לילדים ונוער עם אוטיזם שברצונם לרכוש כלים חינוכיים נוספים לפיתוח הקריירה.


תכנית הלימודים


במהלך התמחות זו, הסטודנטים מתוודים לתיאוריות פסיכולוגיות וחינוכיות שמתמקדות באוטיזם ובלקויות התפתחותיות נוספות כגון בעיות התנהגות או מוגבלות שכלית. כך הם דנים בהיבטים רגשיים, חברתיים, קוגניטיביים והתפתחותיים של תלמידים שמתמודדים עם אוטיזם ועל ההשלכות של מאפיינים אלה על תפקודם בבתי הספר.


כמו כן, הם מכירים שיטות התערבות מגוונות שניתן ליישם בעבודה עם ילדים ובני נוער על הספקטרום, בהתאם לרמת התפקוד שלהם. הם לומדים גם לפתח גישות פדגוגיות ותכניות לימוד שמותאמות לצורכי ילדים אלה ובמקביל מעמיקים את מיומנויות המחקר שלהם בתחום לקויות ההתפתחות.


מתכונת הלימוד


משך התכניות לתואר השני משתנה בין המוסדות, בדרך כלל היא כוללת בין ארבעה לחמישה סמסטרים ונמשכת בין שנתיים לשנתיים וחצי. במרבית המוסדות לסטודנטים יש אפשרות בחירה בין מסלול עם תזה (מחקרי) ומסלול ללא תזה, בתכנית המחקרית משך התואר הוא כשלוש שנים. המפגשים מרוכזים לרוב ביומיים או בשלושה ימים בשבוע.


הסטודנטים לוקחים חלק בשיעורים עיוניים ובסדנאות מעשיות שונות. כמו כן, הם מבצעים פרקטיקום שבו הם מתנסים בעבודה חינוכית וטיפולית עם ילדים עם הרצף האוטיסטי, שלרוב מתקיימת בבתי ספר של החינוך המיוחד או בכיתות משלבות.


נושאי הלימוד

 

  • שפה ומיומנויות תקשורת
  • בני נוער עם צרכים מיוחדים
  • התפתחות אוריינות
  • התערבויות לילדים עם PDD
  • עיבוד שמיעתי ושפתי
  • שיטות אבחון דינמי בגיל הרך
  • טיפול בבעיות התנהגות
  • היבטים קוגניטיביים של ADHD
  • גנטיקה ולקויות מורכבות
  • גורמים המשפיעים על יעילות למידה
  • גישות לעבודה מול הורים    
  • משפחת הילד עם הצרכים המיוחדים    
  • ועוד


תנאי קבלה


במסגרת תנאי הקבלה לתואר השני בחינוך מיוחד במסלול זה, יש צורך בתואר ראשון בחינוך מיוחד או בתחום משיק בממוצע שנע בין 80 - 87, בהתאם למוסד הלימוד. גם בוגרי מקצועות טיפוליים נוספים כגון לימודי פסיכולוגיה, לימודי ריפוי בעיסוק, לימודי מדעי ההתנהגות, לימודי עבודה סוציאלית ולימודי קלינאות תקשורת יכולים להתקבל בכפוף למעבר של קורסי השלמה בתחום החינוך.


ברוב המוסדות יש צורך בניסיון קודם בעבודה טיפולית או חינוכית עם ילדים או בני נוער אוטיסטים. לעיתים יש צורך להציג כמה המלצות מצד גורמים אקדמיים ומקצועיים שמעידים על הניסיון בענף. בחלק מהמקרים, מתאימים מוזמנים לבחינות מיון פנימיות ולראיונות אישיים.


תעודה


לסטודנטים שמסיימים את המסלול בהצלחה ניתן תואר שני בחינוך, לרוב תואר MA. ישנם מוסדות שמעניקים גם נספח שנוסף לתואר ובו מצוינת ההתמחות באוטיזם.


מוסדות

 

 

 

 

  • המרכז ללימודים אקדמיים (אור יהודה): במסגרת התואר השני בחינוך בהתמחות חינוך מיוחד במל"א, אפשר לבחור בין כמה מיקודי למידה, אלה כוללים אוטיזם ולקויות מורכבות, הגישה המערכתית בחינוך המיוחד, לקויות למידה או בעיות התנהגות. כמו כן מוצעות במוסד הלימוד תכניות כגון תואר שני בחינוך בהתמחות חינוך סביבתי, תואר שני בחינוך בהתמחות ניהול מערכות חינוך ותואר שני בייעוץ חינוכי.

 

 

  • אוניברסיטת בר אילן (רמת גן): באוניברסיטה מאפשרים לסטודנטים לתואר השני בחינוך מיוחד לבחור בין התמחות באוטיזם להתמחות במוגבלות שכלית. בבית הספר לחינות מתקיימות עוד שלל תכניות, בהן תואר שני בהוראת מדעים, תואר שני בהתפתחות הילד, תואר שני בייעוץ חינוכי ותואר שני בתכניות לימוד והוראה.

שירות אישי חינם

צריך פרטים על תואר שני בחינוך מיוחד ואוטיזם?

רוצה לדעת יותר על תואר שני בחינוך מיוחד ואוטיזם?

רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור

מוסדות לימוד תואר שני בחינוך מיוחד ואוטיזם

מעל 1 סטודנטים
המליצו והצביעו על תואר שני בחינוך מיוחד ואוטיזם

חפשו חוות דעת על המסלול
ומוסד הלימודים שמעניין אתכם
למשל: אוניברסיטת חיפה, הבינתחומי ...
למשל: מנהל עסקים, משפטים...

חוות דעת של סטודנטים על מוסדות לימוד

  • 4.0

    אוניברסיטת תל אביב 961 חוות דעת

  • 3.8

    המכללה האקדמית הערבית לחינוך 160 חוות דעת

  • 4.0

    המכללה לחינוך ע"ש דוד ילין 657 חוות דעת

עדכונים אחרונים באתר

חדשות ועדכונים

עכשיו בפורום

לכל הפורומים

מלגות חדשות

ימים פתוחים

חוות דעת של סטודנטים: תואר שני בחינוך מיוחד ואוטיזם

התקבלו 1 דירוגים בציון ממוצע 5.0 מתוך 5


סטודנט? רוצה להצביע ולקבל מילגה? לחץ כאן

סקר גולשים

פעילות גופנית בזמן הלימודים -

ענה על השאלה

פעילות גופנית בזמן הלימודים -

  • 0 %

    לא מוותר על זה, עוזר לי להתפקס

  • 0 %

    מדי פעם, כשיש לי שעה פנויה

  • 0 %

    הלוואי אבל ממש אין לי זמן

טיפים ממומחים בנושא תואר שני בחינוך

מיכל דליות, שאותה אתם כנראה מכירים כ"סופר נני", הגיעה לקריירה בהנחיית הורים אחרי עשייה ענפה בהוראה וגם היום רואה את עצמה כאשת חינוך. לדעתה, התשוקה למקצוע היא אחד הדברים שבונים "מורים לחיים":
"למורה יש השפעה אדירה. אני חושבת שמה שהופך מורה למורה בלתי נשכח, הוא העובדה שהוא מעביר את החומר בהתלהבות גם אחרי שנים במקצוע."
ומה התכונות שחשובות לדעתה לכל מורה?
"מורה צריך להיות בעל כריזמה וגם בעל תשוקה גדולה לעשות טוב. הוא גם צריך את הכלים המתאימים כדי לא להתייאש לאורך הדרך. לכן בעיני הצלחה בתחום החינוך מורכבת מרצון להמשיך לעמוד במשימה למרות כל המכשולים בדרך, וגם מהמשך הלימודים והעשרה."
מיכל דליות
אשת חינוך והוראה

שירות אישי חינם!

נציגנו עומדים לשירותכם