סטודנטים להנדסה פיתחו אפליקציה שתעזור לנו להפסיק להתלבט בחנות הבגדים

30/11/2016 מאת: אנאבל אדמסקי (2,249 צפיות)

שופינג יכול להיות כיפי אבל גם פתח לכאב ראש לא קטן ולבזבוז כסף. אפליקציה חדשה שפיתחו שלושה סטודנטים להנדסה מאוניברסיטת בן גוריון באה לעזור לכולנו להחליט האם השמלה או החולצה בחלון הראווה מתאימים לנו או לא.

המידע באתר הועיל ל91% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


לקנות או לא לקנות, זאת השאלה: אפליקציית הסטודנטים ChicItApp תסייע לקבל החלטה


אתם נמצאים בחנות בגדים בקניון ורואים בגד שמוצא חן בעיניכם, אבל לא בטוחים אם לקנות אותו או לא. אתם מתחילים להתלבט, להסתכל במראה שוב ושוב ולהסתובב בחנות. אתם מצלמים את עצמכם מהמוני זוויות ושולחים בוואטסאפ לחברים, לאחים ולכל מי שרק אפשר כדי לקבל עוד חוות דעת. בין כל התגובות האלה, אתם מבולבלים ובסוף יוצאים מהקניון עם פריט שלא בהכרח מתאים לכם. נשמע מוכר? אפשר לומר שזאת בעיה שכמעט כולם מתמודדים איתה מדי פעם.


אפליקציה שפיתחה קבוצת סטודנטים באה לשים סוף למצב המתסכל ולאפשר לכולנו להחליט בקלות ובמהירות האם הבגד בחנות מתאים לנו או לא. שלושת היזמים, ניר בנג'נו, גל יחזקאל וליאור מרזוק הם סטודנטים בשנה ד' ללימודי הנדסת תוכנה באוניברסיטת בן גוריון, ואת האפליקציה הם מפתחים כחלק מפרויקט הגמר שלהם.


האפליקציה, ששמה ChicItApp, באה לעזור למשתמשים לקבל החלטות האם פריטי לבוש מתאימים להם או לא. היא מאפשרת להעלות תמונות ולקבל חוות דעת מידית ממשתמשים אחרים דרך הרשת החברתית.


"הרעיון עלה לי כשביקרתי בחנות, כדי לקנות בגדים עבור חתונה של חבר. כשאני נכנס לחנויות בגדים, אני אבוד. אין לי מושג אם הבגדים מתאימים לי או לא, אני אף פעם לא יודע איפה להתחיל. כשאני נעזר בחברים, אני מתאים את הפריטים לטעם שלהם, לא בהכרח למה שמתאים לי באמת. כשאני נעזר במוכרים, אני יוצא עם חשבון גבוה מאוד." משתף ניר בחוויות שהביאו אותו להגות את הרעיון לאפליקציה.


מכאן החלו ניר וחבריו לכיתה לפתח מערכת שתוכל לתת חוות דעת כנה, בזמן אמת. תוך זמן קצר הם החליטו לקחת את הרעיון לפרויקט הגמר ולהפוך אותו לסטארט אפ. הם מספרים שכעת הם נעזרים במתחם החדשנות והיזמות של האוניברסיטה, BGUInnovationLabs, שמעניק תמיכה לסטודנטים ולבוגרים בבן גוריון בקידום של מיזמים ופרויקטים עסקיים. במתחם פועלים למעלה מעשרים צוותים של סטודנטים ושם הם יכולים לקבל הדרכה וייעוץ ממנטורים וגם לשמוע הרצאות שיכולות לעזור להם לאורך התהליך. כסטודנטים להנדסה, הם מספרים שהעבודה במתחם היזמות עזרה להם להיחשף לעולם השיווק, המיתוג והפיתוח העסקי שחשוב מאוד לסטארטאפים בתחילת הדרך.

 

גולשים שאהבו את זה קראו גם:

 


לקבל החלטה ולחסוך כסף, בלחיצת כפתור


שלושת היזמים מתארים שכדי להשתמש באפליקציה, המשתמשים צריכים לצלם את עצמם ולהעלות את התמונה למערכת. לאחר כמה דקות, הם יוכלו לקבל תשובה האם הפריט החדש מתאים להם או שעדיף להם למצוא בגד אחר שמתאים יותר. המערכת גם מאפשרת לדרג תמונות של אחרים וכך לעזור לחברים שמתלבטים בזמן אמת. לאפליקציה אפשר להתחבר דרך הפייסבוק וכך בכל פעם שאחד החברים של המשתמש מעלה תמונה הוא מקבל הודעת התרעה. לאחר מכן הוא נדרש להחליט האם לדעתו הבגד מתאים ויכול להשיב 'כן' או 'לא' בלבד.


"אנחנו עושים את ההגבלה הזו כי אנחנו לא רוצים לאפשר שימוש בשפה לא ראויה או אלימה. התשובה היא נטו האם לקנות או לא לקנות. המשתמש מקבל תוך כמה דקות או שניות את התוצאות." מסבירה גל.


"דרך האפליקציה אפשר לשתף את התמונות במעגלים שאנחנו מעוניינים בהם, למשל חברים שלנו. אפשר להפיץ תמונות גם באופן אנונימי ולהסתיר את הפנים של המשתמש." היא ממשיכה. "כך אני יכולה לקבוע למי התמונה תופץ, למשל לכל משתמשי האפליקציה, לכל המשתמשים בישראל, אולי רק לבנות בארץ, או לטווח גילאים מסוים. כל האופציות האלה זמינות, גם כדי לשמור על הפרטיות של המשתמשים, וגם כדי לקבל חוות דעת שיותר מתאימה להם ולסגנון שלהם."


חוץ מהאפשרות למצוא את הפריטים שהכי מתאימים לנו, לאפליקציה יש יתרון נוסף והוא האפשרות לחסוך כסף ולמנוע מאיתנו לקנות פריטים שלא נשתמש בהם. "במקרים רבים אנחנו רואים פריט שלדעתנו יפה עכשיו, אבל מחר כבר לא ימצא חן בעינינו. לפעמים אנחנו קונים בגד חדש שנראה טוב על המדף אבל בפועל לא יושב עלינו טוב. הרבה דברים כאלה יכולים לבוא לידי ביטוי, אבל אנחנו לא רואים אותם כי אנחנו מאוד רוצים לקנות." מסבירים הסטודנטים. "אנחנו גם מאוד רוצים שישכנעו אותנו, ולרוב מי שעומד בחנות כדי לשכנע אותנו לקנות הם המוכרים. לא שאנחנו מזלזלים במוכרים, אנחנו פשוט רוצים לקבל דעה יותר אובייקטיבית אם המוצר הזה אופנתי ומתאים לנו."


השלושה מדווחים שכרגע הם עדיין עובדים על הפיתוח, וצופים שעד חודש מרץ יציגו גרסת בטא של האפליקציה הבסיסית. לדבריהם, עד חודש אוגוסט הם צפויים לסיים את הפרויקט וגם להציג אותו באוניברסיטה כדי לקבל ציון, ובמקביל להתחיל לשווק אותו. כיום הם מפתחים אפליקציית אנדרואיד, ובהמשך רוצים לפתח את היישום גם לעוד פלטפורמות.


הם גם אומרים שהם זוכים ללא מעט פרגון על הרעיון. "בשלב הזה אנחנו משתפים משפחה וחברים ללימודים. עוד לא נתנו לאחרים להשתמש באפליקציה אבל יש תגובות חיוביות מאוד על הרעיון." אומרת גל. "אומרים לנו שזה גאוני, שואלים איך לא חשבו על דבר כזה קודם. כל אחד מצא את הסיבה שלו להתלהב מהאפליקציה, אם זה החיסכון בנפח האחסון שהיא מציעה, במקום לשמור המוני תמונות על המכשיר, או אם זו הזמינות הגדולה לאנשים רבים יותר. הרעיון פותר כל מיני בעיות קטנות לכל מיני אנשים, וזה היופי שבו."

 

אולי יעניין אותך גם
מאת: אנאבל אדמסקי, 18/8/2021
במל"ג הכירו השבוע במרכז הבינתחומי הרצליה כאוניברסיטה. מוסד הלימוד יהפוך לאוניברסיטה הפרטית הראשונה בישראל. ומה חושבים הסטודנטים? לכתבה המלאה >>
מאת: אנאבל אדמסקי, 27/7/2021
בעידן שבו מעסיקים בהייטק מחפשים ניסיון קודם, איך בוגרים טריים יכולים לשדרג את הסיכויים להתקבל למשרת החלומות? הכל על מסלול לימודים חדש שבו הדגש הוא על רכישת ידע מעשי כבר בזמן התואר. לכתבה המלאה >>
מאת: אנאבל אדמסקי, 1/6/2021
גורו הכושר והבריאות ענת הראל משתפת בכלים להצלחה בתחום האימון והספורט ומשתפת במה שחשוב לדעת בתחילת הדרך בקריירה. לכתבה המלאה >>
מאת: אנאבל אדמסקי, 31/5/2021
מי שרוצים לקדם את הקריירה וגם לקחת חלק בשינוי חברתי משמעותי יכולים ללמוד בתכנית בטכניון שבה מקבלים כלים להשתמש בתכנון עירוני כדי לצמצם פערים ולשפר שירותים בפריפריה. לכתבה המלאה >>
מאת: אנאבל אדמסקי, 31/5/2021
מי שמעוניינים להשפיע על החינוך ולקדם צמצום פערים יכולים ללמוד בתכנית בשם "צוערים לחינוך הבלתי פורמלי" ולקבל כלים להוביל שינוי. לכתבה המלאה >>
מאת: אנאבל אדמסקי, 27/5/2021
מה הקשר בין NLP לחינוך? ואיך הגישה יכולה לעזור לגננות להתמודד עם מצבים מורכבים? במסלול לימודים חדש הסטודנטים יכולים להכיר את הגישה וגם לקבל כלים לחיים. לכתבה המלאה >>


לכל כתבות המגזין
Whatsapp Whatsapp