תואר שני בחינוך מיוחד בהתמחות הוראת לקויי שמיעה באוניברסיטת תל-אביב

רוצה לדעת על לימודים בנושאי תואר שני בחינוך?

 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

 

הגעת לדף עם מידע על תל אביב - תואר שני בחינוך לקויי שמיעה.

המידע באתר הועיל ל94% מהגולשים.

 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


תואר שני בחינוך מיוחד עם התמחות בליקויי שמיעה באוניברסיטת תל-אביב

 

שמיעה אחרת

 

ילדים רבים סובלים מקשיים ומלקויי שמיעה, דבר אשר מפריע להם לרכוש מיומנויות לימודיות ויכולות לפתח שפה. ליקויי השמיעה משפיעים באופן מהותי על ההתפתחות הרגשית, החברתית, הקוגניטיבית והלימודית שלהם. מחקרים מצאו כי תלמידים עם לקויות שמיעה אינם מממשים את הפוטנציאל הלימודי שלהם, הם סובלים מביטחון עצמי נמוך וסקר משנת 2012 חשף כי 43% מאנשים עם ליקויי שמיעה בין הגילים 20 – 44 הם חסרי תעודת בגרות.

 

ילדים עם לקויות שמיעה צריכים מורים ומחנכים אשר מוכשרים לעבודה עם תלמידים עם צרכים אלה כדי שיוכלו לחשוף את הפוטנציאל הלימודי, לפתח את האינטליגנציה ולעזור להם לרכוש מיומנויות למידה וכישורים חברתיים. הבוחרים ללמוד תואר שני בחינוך מיוחד עם התמחות בליקויי שמיעה עוזרים לצמצם את הפער בין אותם ילדים לבין ילדים אחרים בני גילם ובין התלמידים למשפחות שלהם.

 

 

תכנית הלימודים

 

תואר שני בחינוך מיוחד עם התמחות בליקויי שמיעה באוניברסיטת תל-אביב מעמיק את הידע של הסטודנטים על המאפיינים הרגשיים, החברתיים והקוגניטיביים של תלמידים עם צרכים מיוחדים. תכנית זו לתואר שני בחינוך מיוחד מכשירה את הסטודנטים לחנך את אותם הילדים ולסייע לשיקום שלהם, כל זאת בדגש על יחסי הגומלין בין הידע התיאורטי והמחקרי לבין הצרכים בשדה החינוך.

 

הסטודנטים לומדים על הצרכים השונים של אוכלוסיית לקויי השמיעה בתשומת לב הן על הפרט והן על המשפחה והקהילה שלו והם לומדים דרכים להערכה ולהתערבות מערכתית. במהלך המסלול תלמידי התואר השני יכולים ללמוד בתכניות התמחות: תעודת הוראה בחינוך תלמידים עם ליקויי שמיעה ותעודת אבחון לקויות למידה בקרב אוכלוסיות עם לקויות שמיעה.

 

מתכונת הלימוד

 

התואר השני נמשך כשנתיים. השיעורים מתקיימים שלוש פעמים בשבוע. הסטודנטים בוחרים באחד ממסלולי הלימוד – עם עבודת גמר או ללא עבודת גמר. מתכונת הלימוד כוללת קורסי חובה מתודולוגיים, קורסי תיאוריה ויישום, קורסי בחירה, קורסי סמינר ומעבדות.

 

 

נושאי לימוד

 

  • נוירופסיכולוגיה של קריאה ושפה
  • מודלים בלשניים
  • תיאוריה ומעשה בהערכה בחינוך
  • לקויות כתיבה וזיכרון
  • הורות לילדים עם צרכים מיוחדים
  • שפות, זהויות ואמנויות
  • התפתחות שפה כמערכת דינאמית
  • שיקום תקשורתי במערכות חינוכיות
  • נוירופסיכולוגיה של ליקויי קשב    
  • הפקה ותפיסה של דיבור בקרב תלמידים לקויי שמיעה    
  • ועוד

 

תנאי קבלה

 

לתואר שני בחינוך מיוחד עם התמחות ליקויי שמיעה מתקבלים מועמדים בעלי ממוצע ציונים 85 בתואר בוגר שהתקבל מטעם מוסד אקדמי מוכר. הקבלה ללימודית מותנית ברקע הלימודי, בריאיון אישי ובשיחה על מאמר נבחר.

 

 

תעודה

 

הסטודנטים אשר עומדים בכל המטלות הנדרשות מקבלים תואר מוסמך בחינוך מיוחד עם התמחות בליקויי שמיעה מטעם אוניברסיטת תל-אביב.

 

אפשרויות תעסוקה

 

בוגרי התואר ממלאים תפקידים בכירים בתחום המחקר, ההדרכה וחינוך ושיקום של אוכלוסיות עם ליקויי שמיעה. כמו כן, הם משתלבים ויוזמים תכניות של מנהיגות חינוכית ושל קביעת מדיניות במערכת החינוך ובמוסדות הציבור.



** לתשומת לבך נכונות המידע עלולה להשתנות מעת לעת. המידע המוצג כאן נכתב ונערך על ידי צוות האתר. למען הסר ספק בין האתר למוסד הלימודים לא מתקיים קשר מכל סוג שהוא.


למידע נוסף לחצו: אוניברסיטת תל אביב

עוד מסלולי לימוד - אוניברסיטת תל אביב

פורום לימודי חינוך

איזה תואר שני ללמוד כדי לעבוד בתפקיד פיקוח במשרד החינוך?
מייאדה
ללא תגובה
מעבר ממחנכת למורת שילוב
הדס
ללא תגובה
איזה תואר אני צריכה ללמוד?
אגם ויינטראוב
ללא תגובה
התלבטות בין כמה מוסדות לימוד להוראה מתקנת
אפרת
1 תגובות
האם חובה לעשות סטאז' כדי לקבל את התואר?
בר
1 תגובות
יועצת אקדמית במכללה או אוניברסיטה
eynav
1 תגובות
הסבה לאקדמאים עם MA
אבישג
1 תגובות
לכניסה לפורום

מעל 28,759 סטודנטים
המליצו והצביעו על מוסדות לימוד

חפשו חוות דעת על המסלול
ומוסד הלימודים שמעניין אתכם
למשל: אוניברסיטת חיפה, הבינתחומי ...
למשל: מנהל עסקים, משפטים...

חוות דעת של סטודנטים על מוסדות לימוד

  • 4.0

    אוניברסיטת בן-גוריון1,088 חוות דעת

  • 3.9

    המכללה האקדמית אחוה454 חוות דעת

  • 4.2

    מכללת תל חי555 חוות דעת

עדכונים אחרונים באתר

חדשות ועדכונים

עכשיו בפורום

לכל הפורומים

מלגות חדשות

ימים פתוחים

סקר גולשים

פעילות גופנית בזמן הלימודים:

ענה על השאלה

פעילות גופנית בזמן הלימודים:

  • 0 %

    לא מוותר על זה, עוזר לי להתפקס

  • 0 %

    מדי פעם, כשיש לי שעה פנויה

  • 0 %

    הלוואי אבל ממש אין לי זמן

טיפים ממומחים בנושא תואר שני בחינוך

מיכל דליות, שאותה אתם כנראה מכירים כ"סופר נני", הגיעה לקריירה בהנחיית הורים אחרי עשייה ענפה בהוראה וגם היום רואה את עצמה כאשת חינוך. לדעתה, התשוקה למקצוע היא אחד הדברים שבונים "מורים לחיים":
"למורה יש השפעה אדירה. אני חושבת שמה שהופך מורה למורה בלתי נשכח, הוא העובדה שהוא מעביר את החומר בהתלהבות גם אחרי שנים במקצוע."
ומה התכונות שחשובות לדעתה לכל מורה?
"מורה צריך להיות בעל כריזמה וגם בעל תשוקה גדולה לעשות טוב. הוא גם צריך את הכלים המתאימים כדי לא להתייאש לאורך הדרך. לכן בעיני הצלחה בתחום החינוך מורכבת מרצון להמשיך לעמוד במשימה למרות כל המכשולים בדרך, וגם מהמשך הלימודים והעשרה."
מיכל דליות
אשת חינוך והוראה
Whatsapp Whatsapp