נמאס לכם לחכות בתור? האפליקציה שבאה לעזור וזכתה בתחרות בגוגל

23/6/2016 מאת: אנאבל אדמסקי (2,222 צפיות)

מתי לאחרונה מצאתם את עצמכם מחכים זמן רב בתור בדואר או בביטוח לאומי וחשבתם לעצמכם שחייבת להיות דרך אחרת? אפליקציה שפיתחו סטודנטים מאוניברסיטת בן גוריון באה להתמודד עם המצב ומציעה דרך חדשה להמתין בתורים. החודש הם זכו במקום הראשון בתחרות משותפת של האוניברסיטה עם חברת גוגל ומשרד ראש הממשלה.

המידע באתר הועיל ל91% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


סטודנטים משפרים את השירות הציבורי: הפיתוח שיקצר לכולנו את התור


פרויקט "סטודנטים חושבים חדשנות" נולד מתוך שיתוף פעולה שערכה אוניברסיטת בן גוריון עם חברת Google ומשרד ראש הממשלה. במסגרתו התבקשו הסטודנטים לחשוב על בעיות שקיימות היום בשירות הציבורי ולפתח אפליקציות ויישומים טכנולוגיים שיעזרו לשפר את המצב וכך להציע שירות טוב יותר לאזרחים.


בראש הפרויקט עמדו מנהל השיווק של האוניברסיטה שגיא לנגר ומנהל המדיניות הציבורית של גוגל אבי בר. לאורך התהליך, הסטודנטים קיבלו ליווי מצד פרופסור ארנון שטורם, שהדריך אותם בשלבי עבודתם השונים.


התחרות החלה את דרכה בחודש אוקטובר עם כשלושים קבוצות, מתוכן עלו חמישה מיזמים בלבד לשלב הגמר, שנחתם באירוע חגיגי שהתקיים במשרדי גוגל ביום חמישי ה - 16 ליוני. לאחר הצגת הרעיונות בפני ועדת השופטים, שכלל שמות גדולים בתעשייה, הוכרזה אפליקציית Q - GO (קיו גו) כזוכה במקום הראשון. זוהי מערכת שנועדה לחסוך בזמן ההמתנה בתור בסניפים של שירותים ציבוריים כמו הדואר, מס הכנסה והביטוח הלאומי.


במקום השני בתחרות זכתה אפליקציית Med - Man, שממפה מכשירי החייאה (דפיברילטורים) במקומות ציבוריים שיכולים להציל חיים במקרה של דום לב. אל המקום השלישי הגיעה האפליקציה 100&me, שבאה לייעל את עבודת המשטרה דרך שיתוף פעולה בינה לבין האזרחים.


בעיה בוערת בשירות הציבורי של היום


את האפליקציה Q - GO פיתחו ארבעה סטודנטים מבן גוריון, שלומדים בחוגים שונים: יוסי צ'רניאק, סטודנט ללימודי מדעי המחשב, מתן אסיף, סטודנט ללימודי מדעי המוח ומדעי המחשב, איילת לוי, סטודנטית ללימודי מדעי המוח ופסיכולוגיה ואמיר כהן, שלומד הנדסת תוכנה. הם מתארים שהכירו כבר לפני התחרות דרך לימודים משותפים, חלקם גם מתנדבים יחד בתכנית מצטייני המחשבים של האוניברסיטה, בה הם מדריכים בני נוער מהפריפריה ומלמדים אותם תכנות לקראת ההכשרה ליחידות הטכנולוגיות בצבא.


לדברי הסטודנטים, האפליקציה דוגמת ומתעדת את התקדמות התור בסניף דרך מחשב שמותקן בו. המערכת מעבדת את הנתונים ושולחת את המידע למשתמש דרך הסמארטפון. "כך למשל, אם אנחנו מגיעים לסניף ורואים שאנחנו מספר שישים בתור וכרגע מטפלים רק במספר 20, במקום שנצטרך לחכות בסניף עצמו, אנחנו יכולים לצאת, ללכת לאכול או להיפגש עם אנשים. האפליקציה תגיד לנו מה המספר שמטופל כרגע, ונוכל לדעת מתי נצטרך לחזור." הם מתארים.


הם מספרים שבתחילת הדרך, חשבו יחד על נקודות בעייתיות בשירות הציבורי וכך הגיעו לזמן ההמתנה הארוך בתור. "אנחנו יודעים שתורים הם אחת הבעיות הגדולות היום במקומות רבים בשירות הציבורי. זה נושא מאוד בוער, גם מניסיון אישי שלנו וגם מאנשים רבים שאיתם שוחחנו," אומר מתן.


יוסי מסכים ומוסיף: "זו לא בעיה שקיימת רק בישראל, יש המון מקומות בעולם בהם לא אוהבים לחכות בתור. ההתנהלות היא בעייתית ויש הרבה בירוקרטיה, מציאות התורים בארץ נבנתה כך שהיא לא נעימה. דרך האפליקציה ניסינו לפתור את הבעיה."

 

גולשים שקראו את זה אהבו גם:

 


פרגון מגוגל - וגם פרס כספי


כאמור, ארבעת הסטודנטים עובדים כבר מתחילת שנת הלימודים על הפרויקט. כך הם בנו אב טיפוס, פיתחו את האפליקציה וביצעו מחקרים שונים שנועדו לבדוק את הצורך במוצר. הם מעידים שלכולם יש רקע טכנולוגי במסגרת הלימודים, מה שהקל על העבודה המשותפת בפיתוח. "לאיילת אמנם אין רקע בתכנות, אבל היא מבינה בכל הפן של מחקר, של ניתוח הבעיות שקיימות היום במשק והבנה של עד כמה הבעיה הזו עמוקה ואיך אנחנו יכולים לפתור אותה. היא הייתה מאוד דומיננטית בתחום הזה." אומר יוסי.


הסטודנטים התבשרו שעלו לגמר התחרות, לאחר שנבחרו על ידי ועדת הפרויקט שכללה נציגים מהאוניברסיטה, מרשות התקשוב הממשלתית 'ממשל זמין' ומבכירים בגוגל. הם אומרים שעבור ארבעתם, זו פעם ראשונה שהם משתתפים באירוע בסדר גודל שכזה.


"בגמר, כל קבוצה קיבלה תשע דקות, בהן הייתה צריכה לעמוד על הבמה עם מצגת ונתונים, ולשכנע את השופטים למה הבעיה הזו קיימת וכיצד האפליקציה פותרת את הבעיה." אומר יוסי. מתן מתאר שהשופטים התרשמו במיוחד מהפיתוח, "הם נתנו לנו פידבקים מאוד יפים. הם גם ציינו עוד כמה קווי מחשבה ונקודות שאנחנו צריכים לחשוב עליהן בעתיד. הם מאוד החמיאו לנו ובסוף גם בחרו בנו כאפליקציה במקום הראשון."


כל אחד מחברי הצוות זכה בפרס כספי של כ - 6,000 שקלים, שנועדו לסייע להם לפתח את הסטארט אפ שלהם הלאה. "כמובן שקיבלנו גם המון חשיפה. נכון לעכשיו, אנחנו ממשיכים עם הרעיון," הם אומרים.


לדבריהם, הגורמים שליווי אותם במהלך הפרויקט ממשיכים לתמוך בהם גם עכשיו, כך שזה רק עניין של זמן עד שנוכל כולנו להשתמש באפליקציה וליהנות ממנה. "האוניברסיטה, גוגל ומשרד ראש הממשלה, בתור ה'אמא והאבא' של הפרויקט, תמכו בנו כל השנה והם לצדנו גם עכשיו לכל מה שנצטרך. כרגע אנחנו נמצאים בשלבים האחרונים לפני שאנחנו באמת פורצים לשוק. אנחנו מנסים לקיים כל מיני מגעים עם גורמים בתעשייה. המוצר עובד, אבל צריך לבצע התאמות למקומות השונים בהם הוא אמור לפעול." אומר מתן.


"אחרי הזכייה קיבלנו הרבה טלפונים מאנשים שמתעניינים במוצר. אנחנו צריכים עדיין להמשיך ולפתח, אבל אנחנו מאמינים בעצמנו ויודעים שאנחנו נגיע ליעד." מסכם יוסי.

 

אולי יעניין אותך גם
מאת: אנאבל אדמסקי, 18/8/2021
במל"ג הכירו השבוע במרכז הבינתחומי הרצליה כאוניברסיטה. מוסד הלימוד יהפוך לאוניברסיטה הפרטית הראשונה בישראל. ומה חושבים הסטודנטים? לכתבה המלאה >>
מאת: אנאבל אדמסקי, 27/7/2021
בעידן שבו מעסיקים בהייטק מחפשים ניסיון קודם, איך בוגרים טריים יכולים לשדרג את הסיכויים להתקבל למשרת החלומות? הכל על מסלול לימודים חדש שבו הדגש הוא על רכישת ידע מעשי כבר בזמן התואר. לכתבה המלאה >>
מאת: אנאבל אדמסקי, 1/6/2021
גורו הכושר והבריאות ענת הראל משתפת בכלים להצלחה בתחום האימון והספורט ומשתפת במה שחשוב לדעת בתחילת הדרך בקריירה. לכתבה המלאה >>
מאת: אנאבל אדמסקי, 31/5/2021
מי שרוצים לקדם את הקריירה וגם לקחת חלק בשינוי חברתי משמעותי יכולים ללמוד בתכנית בטכניון שבה מקבלים כלים להשתמש בתכנון עירוני כדי לצמצם פערים ולשפר שירותים בפריפריה. לכתבה המלאה >>
מאת: אנאבל אדמסקי, 31/5/2021
מי שמעוניינים להשפיע על החינוך ולקדם צמצום פערים יכולים ללמוד בתכנית בשם "צוערים לחינוך הבלתי פורמלי" ולקבל כלים להוביל שינוי. לכתבה המלאה >>
מאת: אנאבל אדמסקי, 27/5/2021
מה הקשר בין NLP לחינוך? ואיך הגישה יכולה לעזור לגננות להתמודד עם מצבים מורכבים? במסלול לימודים חדש הסטודנטים יכולים להכיר את הגישה וגם לקבל כלים לחיים. לכתבה המלאה >>


לכל כתבות המגזין
Whatsapp Whatsapp