קורס טיפול באוטיסטים באוניברסיטת בר אילן - לימודי המשך

רוצה לדעת על לימודים בנושאי לימודי חינוך לתעודה?

 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

 

הגעת לדף עם מידע על בר אילן - קורס טיפול באוטיזם.

המידע באתר הועיל ל94% מהגולשים.

 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:

אהבת? שתף ב:


קורס טיפול באוטיסטים בגישת מפנה לפעוטות ביחידת לימודי ההמשך באוניברסיטת בר אילן


לטפל בגישה שונה


הלקויות שמצויות בקשת האוטיסטית מאופיינות כלקויות מחשבתיות ותפישתיות שמשלבות בעיות התפתחותיות ותפקודיות. לאחרונה הוכנסו שינויים באבחון ובהגדרת ההפרעות שבספקטרום האוטיסטי, כאשר לקויות כמו אספרגר הוגדרו כאוטיזם ותסמונות אחרות שנחשבו לחלק מהרצף האוטיסטי כבר לא נכללות בו. שינויים אלה גרמו בעיקר להרחבת הקשת האוטיסטית ובכך לעלייה בתדירות התופעה. בעקבות זאת, עלה הצורך בפיתוח שיטות חדשות ומעודכנות לטיפול במגוון הלקויות הקיימות ברצף האוטיסטי.


מטפלים המתמחים באוטיזם צריכים לא רק להפגין ידע מעמיק בלקויות ובתופעות המשתייכות לאוטיזם, אלא גם לשלוט בגישות שונות לטיפול בילדים ובמבוגרים המשתייכים לספקטרום. אחת הגישות הקיימות היא גישת מפנה, המתמקדת בטיפול מוקדם בפעוטות שאובחנו ברצף האוטיסטי תוך שיתוף מלא של משפחתם הגרעינית. הנחת הבסיס של השיטה נשענת על התפיסה כי ההורים הם משאב מהותי לילדיהם ולהם השפעה ניכרת בקידום התפתחותם. יחידת לימודי ההמשך באוניברסיטת בר אילן מציעה קורס להכשרת מטפלים באוטיזם, למי שמעוניינים להרחיב את תחומי ידיעותיהם וללמוד גישה טיפולית נוספת באוטיזם.

 


תכנית הלימודים


מטרת הקורס היא להכשיר מטפלים לטיפול בתינוקות שמאובחנים בספקטרום האוטיזם וכן במשפחותיהם בגישת מפנה. התלמידים רוכשים ידע בסיסי נרחב ביסודות הפסיכולוגיים, הפיזיולוגיים והנוירולוגיים של התפתחות הפעוט בגיל הרך. בהמשך, הם מתעמקים בהפרעות בהתפתחות הילד, כולל ליקויים נוירו התפתחותיים, פסיכופתולוגיות שונות ומאפייני ספקטרום האוטיזם. כמו כן, הם לומדים שיטות שונות ובפרט גישת "מפנה", תוך מתן דגש על שיפור היכולות האישיות שלהם בתור מטפלים.


מתכונת הלימוד


המסלול נמשך שנתיים והמפגשים בו מתקיימים אחת לשבוע, בשעות הערב. השיעורים משלבים למידה של בסיס תאורטי לצד התנסות מעשית נרחבת. העבודה המעשית מתקיימת במרכז מפנה שבראש פינה וכן בבתי משפחות במקומות שונים בארץ.


נושאי הלימוד

 

  • הפרעות התפתחותיות
  • תקשורת בלתי מילולית
  • תורת הדיאלוג
  • מבוא להתפתחות הילד
  • מערכת יחסים בינאישית
  • ספקטרום האוטיזם
  • מבוא לפסיכותרפיה
  • ליקויים נוירו – התנהגותיים
  • זיהוי מוקדם בינקות
  • תאוריות בהתפתחות משפחה
  • יחסי גומלין במשפחה    
  • פסיכופתולוגיה של ילדים ומבוגרים    
  • ועוד


סגל הוראה


המרכזת האקדמית של הקורס היא בעלת תואר דוקטורט בחינוך ומתמחה באוטיזם ובקידום בריאות. היא מנוסה רבות בהוראה ומשמשת כרכזת חוקרים במחלקה לחינוך מיוחד שבמכללת סמינר הקיבוצים.


על מוסד הלימוד


יחידת לימודי ההמשך של אוניברסיטת בר אילן מציעה מגוון רחב של הכשרות מקצועיות בתחום הטיפול. ביניהן קורס טיפול במשחק, קורס להכשרת מטפלים בביבליותרפיה, קורס טיפול בילד ובנוער בגישה פסיכודינמית וקורס להכשרת מטפלים לטיפול מיני באנשים עם צרכים מיוחדים ומוגבלויות.


תנאי קבלה


לתכנית זו מתקבלים מועמדים בעלי לפחות תואר ראשון במדעי הרוח, החברה והבריאות. קיימת עדיפות למועמדים עם ניסיון בטיפול, בהדרכה ובייעוץ למערכות משפחתיות.


תעודה


תלמידים שנוכחים בכל השיעורים ומגישים את עבודת הגמר זכאים לתעודה מהטעם היחידה ללימודי המשך של אוניברסיטת בר אילן.


אפשרויות עבודה


בוגרי הקורס יכולים להשתלב בתחום החינוך המיוחד בתור מטפלים בגישת מפנה, הן במוסדות ציבוריים והן באופן פרטי.

 



** לתשומת לבך נכונות המידע עלולה להשתנות מעת לעת. המידע המוצג כאן נכתב ונערך על ידי צוות האתר. למען הסר ספק בין האתר למוסד הלימודים לא מתקיים קשר מכל סוג שהוא.


למידע נוסף לחצו: אוניברסיטת בר אילן

עוד מסלולי לימוד - אוניברסיטת בר אילן

פורום לימודי חינוך

מורה או גננת בחינוך המיוחד
נעמי
ללא תגובה
לימודי המשך - ייעוץ חינוכי
בר
ללא תגובה
קבלה לתואר שני בהבעה ויצירה
יפית בנק
ללא תגובה
סיכוי קבלה לתואר שני בחינוך עם ממוצע 78 בתואר ראשון
נאדרה
ללא תגובה
הסבה להוראת לביולוגיה מסיעוד
יעקוב זמירה
ללא תגובה
גננת יכולה לעשות תואר שני בחינוך מיוחד?
נועה
1 תגובות
הרחבת הסמכה לתעודת הוראה בפיזיקה
דינה
1 תגובות
סטאז' בהוראה לאחר חמש שנים מסיום התואר
צפורה
2 תגובות
כמה מרוויחה גננת עם תואר ראשון?
חנה
1 תגובות
ביקוש לגננת בגן עירייה
אושרית
1 תגובות
בירור לגבי תנאי העסקה
שרה
1 תגובות
המשך לימודים אחרי תואר ראשון
אמירה
1 תגובות
מסלול הכשרה למורה שלח
איתן
1 תגובות
הסבה להוראת מוסיקה מחינוך מיוחד
רים חנא
1 תגובות
לימודי הסמכה בסמסטר חורף - ניתוח התנהגות
עדוי ויג'דאן
1 תגובות
לכניסה לפורום

מעל 28,701 סטודנטים
המליצו והצביעו על מוסדות לימוד

חפשו חוות דעת על המסלול
ומוסד הלימודים שמעניין אתכם
למשל: אוניברסיטת חיפה, הבינתחומי ...
למשל: מנהל עסקים, משפטים...

חוות דעת של סטודנטים על מוסדות לימוד

  • 4.1

    המכללה האקדמית ספיר 682 חוות דעת

  • 4.0

    אוניברסיטת תל אביב 961 חוות דעת

  • 4.0

    אוניברסיטת אריאל 1,218 חוות דעת

עדכונים אחרונים באתר

חדשות ועדכונים

עכשיו בפורום

לכל הפורומים

מלגות חדשות

ימים פתוחים

סקר גולשים

פעילות גופנית בזמן הלימודים -

ענה על השאלה

פעילות גופנית בזמן הלימודים -

  • 0 %

    לא מוותר על זה, עוזר לי להתפקס

  • 0 %

    מדי פעם, כשיש לי שעה פנויה

  • 0 %

    הלוואי אבל ממש אין לי זמן

טיפים ממומחים בנושא לימודי חינוך לתעודה

מיכל דליות, שאותה אתם כנראה מכירים כ"סופר נני", הגיעה לקריירה בהנחיית הורים אחרי עשייה ענפה בהוראה וגם היום רואה את עצמה כאשת חינוך. לדעתה, התשוקה למקצוע היא אחד הדברים שבונים "מורים לחיים":
"למורה יש השפעה אדירה. אני חושבת שמה שהופך מורה למורה בלתי נשכח, הוא העובדה שהוא מעביר את החומר בהתלהבות גם אחרי שנים במקצוע."
ומה התכונות שחשובות לדעתה לכל מורה?
"מורה צריך להיות בעל כריזמה וגם בעל תשוקה גדולה לעשות טוב. הוא גם צריך את הכלים המתאימים כדי לא להתייאש לאורך הדרך. לכן בעיני הצלחה בתחום החינוך מורכבת מרצון להמשיך לעמוד במשימה למרות כל המכשולים בדרך, וגם מהמשך הלימודים והעשרה."
מיכל דליות
אשת חינוך והוראה