קורס מנהלי מרפאה במכללה המשותפת

רוצה לדעת על לימודים בנושאי מזכירות? רוצה שנחזור אליך עם תשובות?

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...
 

הגעת לדף עם מידע על המשותפת - קורס ניהול מרפאה.

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


מסלול הלימודים אינו פעיל

 

קורס ניהול מרפאה במכללה המשותפת


להוביל להצלחה


מרפאות ומרכזים רפואיים הם מקומות שתמיד יהיו נחוצים ולפיכך הם תמיד עמוסים. הפציינטים שמגיעים נזקקים לטיפול רפואי דחוף, מה שגורם להתרחשות רבה שעלולה להביא לתוהו ובוהו בארגון. תחושות של לחץ ועומס המובילות לאי סדר יכולות להשפיע רבות על רמת היעילות של העובדים ולהוביל לתפקוד לקוי. בארגון רפואי שהצלחתו תלויה בטיפול ראוי בלקוחות, התנהלות בלתי יעילה יכולה לגרום להשלכות חמורות שיעלו בבריאות המטופלים.


לפיכך, קיים צורך באיש מקצוע מתחום הבריאות שיהיה בעל מגוון מיומנויות מקצועיות ואנושיות לתפקיד ניהול המרכז הרפואי. המנהלים צריכים להיות בקיאים הן בענף הבריאות והן בהובלת צוות עובדים, כמו גם בניהול תקציבים ובארגון פיננסי. בנוסף, עליהם להיות בעלי יכולת עבודה תחת עומס ועמידה ביעדים בתנאים של לחץ. כל זאת כדי לאפשר התנהלות תקינה של המוסד הרפואי והובלה להצלחתו מה שיאפשר לספק את השירות הטוב ביותר למטופלים.


המכללה המשותפת מציעה קורס ניהול מרפאות שמקנה את המיומנויות הנדרשות להובלת מרכז רפואי והשתלבות במערכת הבריאות בתפקידים ניהוליים. מסלול זה מיועד לאנשי מקצוע אקדמאים מענף הרפואה שמעוניינים להתפתח למחוזות חדשים ולפתח קריירה ניהולית.

 


תכנית הלימודים


הכשרה זו מעניקה את הכלים הדרושים כדי להשתלב בתחום הניהול במרפאות ובמרכזים רפואיים. התלמידים דנים בכל האספקטים של ניהול מרפאה החל מניהול עובדים והובלת משאבי אנוש, היבטים משפטיים ועד בניית תקציבים. כמו כן, הם רוכשים ידע מעמיק במערכת הבריאות בישראל כולל נושאים אקטואליים והתמודדות עם טכנולוגיות חדשות.


מתכונת הלימוד


היקף המסלול כולו כ – 240 שעות אקדמיות. הוא אורך 8 חודשים ומתקיים בין פעם לפעמיים בשבוע. הקורס משלב תוכן עיוני בתרגול מעשי.


נושאי הלימוד

 

  • ניהול חוזים והתקשרויות
  • ניהול סיכונים
  • ניהול והנעת צוות עובדים
  • ניהול לוגיסטי
  • גישות בהתנהגות ארגונית
  • רווחה וכלכלה
  • מערכות מידע ממוחשבות
  • אתיקה מקצועית
  • ביצוע וניתוח דוחות כספיים
  • חוק זכויות החולה
  • אוכלוסיית הקשישים בישראל
  • ניהול ובניית תקציב
  • יחסי ציבור במערכת הרפואה
  • תכנון כוח אדם רפואי
  • פיתוח שירותים רפואיים חדשים
  • יסודות בכלכלת בריאות    
  • מבנה מערכות בריאות בארץ ובעולם    
  • ועוד


על מוסד הלימוד


למכללה המשותפת סניפים בערים שונות ברחבי הארץ כמו חדרה, נתניה, חיפה, נצרת וסכנין. היא מציעה שלל התמחויות בניהול לשכה ובמזכירות בכירה בתחומי המשפט, רפואה, שיווק ומכירות. בנוסף, ישנו קורס ניהול משרד ממוחשב אשר מקנה ידע בתפעול תוכנות לניהול משרד ושליטה ביישומי מחשב שונים כמו וורד, אקסל, פאוור פוינט והכרת האינטרנט.


תנאי קבלה


לקורס זה מתקבלים מועמדים בעלי תואר ראשון עם ותק של שנתיים בתחום הרפואה.


תעודה


בתום המסלול, משתתפים שנוכחים בלפחות 85% מהשיעורים, משלימים מטלות בית ועוברים את המבחנים זכאים לקבל תעודת גמר מטעם המכללה המשותפת.

 


אפשרויות עבודה


בוגרי הקורס יכולים להשתלב בתפקידי ניהול שונים במרפאות ומרכזים רפואיים, כולל מחלקות בבתי חולים.



** לתשומת לבך נכונות המידע עלולה להשתנות מעת לעת. המידע המוצג כאן נכתב ונערך על ידי צוות האתר. למען הסר ספק בין האתר למוסד הלימודים לא מתקיים קשר מכל סוג שהוא.


למידע נוסף לחצו: המכללה המשותפת - קורסים מקצועיים, בואו לבחור קריירה

כלים שיעזרו לך לבחור