תואר שני M.Teach לעל יסודי במכללת לוינסקי

שירות אישי - צור קשר
תואר שני M.Teach לעל יסודי במכללת לוינסקי

תואר שני בחינוך M.Teach לחינוך העל יסודי במכללת לוינסקי לחינוך


החינוך של היום – העתיד של מחר


אנשי החינוך כיום עוסקים לא רק בהוראה, אלא גם מהווים דלת כניסה דרכה עובר כל מתבגר מבית הספר לעולם שבחוץ. מעבר לחינוך פדגוגי, ולא פחות חשוב ממנו, קיים גם החינוך הערכי והחברתי שתפקידו הענקת כלים להתמודדות והתנהלות כאדם וכאזרח במדינת ישראל. לפיכך, מתבצעים שינויים מהותיים בפרקטיקות ההוראה והכשרת העוסקים בחינוך על מנת שהמחנכים של העתיד יהיו איכותיים ברמת ההוראה וברמתם המקצועית בנושאי הליבה.


מכללת לוינסקי מציעה תואר שני בחינוך במסגרת תכנית M.Teach לבתי הספר העל יסודיים המיועדת לאקדמאים בעלי שאיפות להתקדם ולקדם את תחום החינוך בבתי הספר העל יסודיים. מסלול זה מיישם את אותה ההשקפה כי יש להכשיר מחנכים בעלי השכלה אקדמית נרחבת במקצוע בו בחרו להתמחות ובסופו מקנה תעודת הוראה ותואר שני בחינוך.


תכנית הלימודים


הסטודנטים בתכנית לתואר שני M.Teach רשאים לבחור את תחום התמחותם בהתאם לרקע הקודם שלהם: לשון, מתמטיקה, מקרא, ספרות, ביולוגיה, אנגלית או מוזיקה.


במהלך הלימודים, הסטודנטים לומדים לפתח ידע מעמיק, מעשי ותיאורטי בהוראת המקצוע בו הם מתמחים, על מנת לבנות מערכי שיעור שמתאימים להוראה בבתי ספר על יסודיים. בנוסף, הם רוכשים מיומנויות שונות בחינוך של תלמידים מתבגרים, הן מבחינה פדגוגית והן מבחינה חברתית, תוך העמקת הידע בחינוך ערכי.


מתכונת הלימוד


תכנית הלימודים לתואר שני בחינוך על יסודי לאקדמאים במכללת לוינסקי משלבת בין לימודים תיאורטיים ולימודים מעשיים שאורכים שנתיים. בשנה הראשונה מתקיימים שיעורים ביום מלא ובחצי יום נוסף ובשנה השנייה ביום אחד בשבוע בשנה השנייה הסטודנטים יכולים לשלב את הסטאז' בהוראה.


נושאי הלימוד


הנה כמה נושאים שנלמדים בתכנית זו במכללת לוינסקי:

 

  • הקשרים תרבותיים בלמידה
  • מניעת אלימות
  • גישות שונות בהערכה חינוכית
  • בניית תוכנית לימודים
  • פסיכולוגיה של גיל ההתבגרות
  • יישום תיאוריות הוראה
  • אקטיביזם ואידיאולוגיות בהוראה
  • מאפייני מערכת החינוך
  • מחקר אנתרופולוגי, איכותני וכמותי
  • הכרת הצרכים של הלומד    
  • הוראה המובילה ללמידה משמעותית    
  • ועוד

 

סגל הוראה


בין המרצים במסלול זה ניתן למצוא: חוקרת בעלת תואר דוקטור שמחקריה מתמקדים בקשר שבין חברה לשפת גוף; דוקטור שחוקרת היבטים של זהות לאומית יהודית; אשת חינוך בעלת תואר דוקטור שמתמחה בהוראת אנגלית בבתי ספר; ועוד.


תנאי קבלה

 

לתואר שני בחינוך על יסודי במסלול זה במכללת לוינסקי מתקבלים מועמדים בעלי תואר אקדמי ראשון בתחום ההתמחות הנבחר (מקצועות הנלמדים בבתי ספר העל יסודיים כמו מתמטיקה, לשון, אנגלית ועוד) וממוצע ציוניהם הוא לפחות 80. יש צורך בשליטה בשפה האנגלית ברמת קריאת מאמרים מקצועיים.

 

על המועמדים להגיע עם ידע קודם בתחום אותו הם מעוניינים ללמד. מי שהתואר שברשותם רחוק מתחום ההתמחות הנלמד צריכים לבצע השלמות בהיקף של עד 26 ש"ש, שמתקיימות בשנת השלמה ייעודית. מועמדים שברשותם תואר ראשון בתחום קרוב להתמחות הנלמדת וצריכים להשלים פחות מ - 8 ש"ש בקורסי השלמה יכולים להתחיל את התכנית ללא שנת השלמה.
 


תעודה


בתום הלימודים, סטודנטים שמשלימים את כל חובותיהם מקבלים תעודת הוראה באחד מהתחומים הנדרשים לבתי ספר על יסודיים ותואר שני בהוראה M.Teach מטעם מכללת לוינסקי לחינוך. על הסטודנטים להשלים את כל הבחינות והעבודות בתואר, כולל הגשת סמינריון אחד. כמו כן, עליהם להשלים פרויקט גמר ולהשתתף בסדנת פרויקט ובסטאז' (התמחות מעשית) בבית ספר על יסודי.

למידע נוסף לחצו: מכללת לוינסקי לחינוך
עוד מסלולי לימוד - מכללת לוינסקי לחינוך