תלמיד תיכון הכין סרטון ביוטיוב וזכה ב - 250,000 דולר

12/11/2015 מאת: אנאבל אדמסקי (1,893 צפיות)

איך זכה תלמיד בן 18 ב - 250,000 דולרים? התלמיד בר המזל מימן את המשך לימודי דרך הפרס המדהים שקיבל מידיו של מארק צוקרברג, אחרי שיצר סרטון יוטיוב שמסביר את תורת היחסות. מה עוד הוא מתכנן לעשות עם הכסף? מה הסוד שלו לסרטון ויראלי? ולמה בחר לתת 50,000 דולר דווקא מורה שלו לפיזיקה?

המידע באתר הועיל ל91% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


תלמיד זכה ב - 250,000 דולרים על סרטון יוטיוב שהכין - איך הוא עשה זאת?


ראיין צ'סטר, תלמיד תיכון בן 18 מאוהיו, ארה"ב, זכה השבוע בסכום המדהים של 250,000 דולרים בתחרות בין לאומית, שמאחוריה עומדים יזמים מוכרים כמו מייסד פייסבוק, מארק צוקרברג ומייסד גוגל סרגיי ברין. צ'סטר, שקיבל את הפרס כמלגת לימודים, זכה בתחרות על סמך סרטון יוטיוב בן שבע דקות שיצר בעצמו, בו הוא מסביר דרך אנימציה את תורת היחסות של איינשטיין. מלבד הכסף עבורו, צ'סטר זכה בנוסף ב - 100,000 דולרים שישמשו לבניית מעבדה חדשה בבית הספר התיכון בו הוא לומד, וגם 50,000 דולרים שהוענקו למורה שלו לפיזיקה.


בזכות המלגה שקיבל, ראיין יכול עכשיו להגיש מועמדות לכמה מכללות שקודם לכן בכלל לא חשב להתקבל אליהן, בגלל שכר הלימוד הגבוה. "זה אדיר," אמר יום אחרי הזכייה. "עכשיו יש המון אפשרויות שפתוחות בפניי. קודם, הייתי מודאג שאסיים את הלימודים עם חובות, ועכשיו אני לא צריך לדאוג לגבי זה יותר, אני יכול ללכת לאיזו מכללה שארצה! הרבה מכללות טובות היו מחוץ לתקציב שלי. אני רק מתחיל את תהליך הקבלה ועכשיו אני יכול להגיש מועמדות להרבה מוסדות שיש בהם תכניות טובות ללימודי קולנוע ולמדעים."


המלגה שקיבל צ'סטר היא חלק מהפרסים בתחרות "Breakthrough", שפועלת לקידום של ענפי ידע במדעים המדויקים כמו מתמטיקה, ביולוגיה ופיזיקה. כאמור, הפרויקט נוסד על ידי קבוצת יזמים מעמק הסיליקון, ביניהם נמצא גם מארק צוקרברג, מייסד פייסבוק. הפרסים שמחלקת הקרן נעים מ - 100,000 דולרים לצעירים מבטיחים בתחום המדע ועד 3 מיליון דולרים שניתנים למדענים שעומדים מאחורי פריצות דרך משמעותיות במחקר.


במסגרת אתגר הצעירים של הפרויקט, שנקרא "Breakthrough Junior Challenge" התבקשו בני נוער בגילאי 13 - 18 ליצור סרטונים קצרים, שממחישים בצורה פשוטה רעיונות גדולים בתולדות המדע. יותר מ - 2,000 צעירים מרחבי העולם הגישו סרטוני וידאו לתחרות. הפרס הוענק בטקס חגיגי, והוגש לצ'סטר על ידי אשתו של מארק צוקרברג, פריסילה צ'אן, שהיא גם שותפה לפעילות הפילנתרופית שלו. "באמצעות הפרס, רצינו לעורר השראה באנשים צעירים ללמוד מדעים ומתמטיקה, ולבחור בנתיבי קריירה שיכולים לשנות את החיים של כולנו," אמרה צ'אן בנאום שנשאה.


להפוך את המדע לכיף: מה הופך סרטון למנצח?


הסרטון שיצר צ'סטר עוסק באחד העקרונות המוכרים במדע, תורת היחסות של איינשטיין. דרך אנימציה שצייר בעצמו ואביזרים מחיי היום יום, כמו קערת פופקורן או משאית נוסעת, מסביר צ'סטר על מה באמת מדובר בתיאוריה המפורסמת, ומתאר למה אנשים שנוסעים קרוב למהירות האור במסעות בחלל מזדקנים בקצב איטי יותר ביחס לאנשים על כדור הארץ. "זה מסוג הדברים שאנחנו חשופים אליהם כל הזמן בסרטים ובסדרות בטלוויזיה, אבל בסרטון אני משתמש בדוגמאות מוחשיות שכל אחד יכול להבין," אמר צ'סטר בראיון שנערך עמו.


ראיין חושב שהסרטון שלו זכה לא רק בגלל שהוא מראה בצורה פשוטה את העקרונות המדעיים על יחסי החלל והזמן, אלא גם כי הוא עושה את זה בקלילות ובהומור. מה העצה שלו להכנה של סרטון יוטיוב מנצח? ראיין ממליץ למתחרים של שנה הבאה להכין סרטונים שיש בהם נגיעה אישית וסגנון ייחודי.


בראיון אחר, סיפר שהתחרות הייתה הזדמנות עבורו לשלב בין שתי האהבות הגדולות בחייו: מדעים וקולנוע. הוא מתכנן להמשיך ללימודי קולנוע, אותם הוא רוצה לשלב גם עם לימודי הנדסה כמקצוע משני. "אני יוצר סרטים כבר יותר מ - 10 שנים. אתם לא תאמינו כמה ציוד צילום וקולנוע יש לי במרתף בבית," הוא אמר. "אפשר להכין סרטים על כל דבר. תמיד אפשר ללמוד דרכם דברים חדשים, וגם ליצור דברים ייחודיים."

 

גולשים שקראו את זה אהבו גם:

 


מורה טוב הוא מורה לחיים


צ'סטר יכול היה לבחור להעניק את הפרס לכל אחד מהמורים שלו, והוא בחר במורה שלו לבגרות בפיזיקה, משום שבעיניו הוא מעורר השראה. "הוא מורה נהדר. הוא שונה מכל המורים האחרים שהיו לי, הוא עושה כל מה שעוזר לו ללמד, העיקר שהשיעור יהיה מעניין ומהנה," סיפר ראיין. "בכל יום בשיעור פיזיקה, אתה לא יודע למה לצפות, וזאת באמת דרך מרגשת ללמוד מדעים."


המורה עצמו, ריצ'רד נסטוף, ציין שראיין הוא תלמיד יוצא דופן, לא רק בגלל היכולת שלו להבין נושאים מורכבים בפיזיקה, או הציונים הגבוהים שלו בבגרויות, אלא בגלל הדרך בה הוא תמיד מסתדר בקלות עם שאר התלמידים בכיתה וגם עוזר להם כשצריך.


נסטוף סיפר בראיון השבוע שהוא עדיין בעננים אחרי שקיבל את הפרס בטקס. הוא אמר שהוא עדיין לא בטוח מה יעשה בכספי הזכייה, אבל ציין שהוא לא רוצה סתם לבזבז אותם על קנייה של מכונית או פשוט להכניס אותם לקרן החיסכון שלו. לדבריו, הוא רוצה לעשות בכסף משהו מיוחד, אולי אפילו לקחת כמה חופשות, אחרי שבילה את כל זמנו בשנים האחרונות בהוראה.


אבל יותר מהעובדה שזכה בפרס, מה שהכי נגע ללבו היא העובדה שהתלמיד שלו מעריך אותו. "העובדה שהוא חשב עליי הוא החלק שהכי ממלא אותי בגאווה ובסיפוק." אמר. ומה חושב ראיין על דברי המורה שלו? נראה שהוא עדיין מעכל את הזכייה. "האם זה מגיע לי? אני לא בטוח, אבל אני מאוד שמח שהוא חושב ככה." הוא גם מספר שהחלק הכי קשה בתחרות היה העובדה שלא יכל לספר על הזכייה למשפחתו עד ליום הטקס עצמו, למרות שידע עליה כבר לפני שבועיים. "הייתי צריך להתכונן בסוד לנאום שלי לטקס ולא לספר על זה להורים. זה היה קשה, אבל כל החוויה היא חלום שהתגשם."

 

אולי יעניין אותך גם
מאת: אנאבל אדמסקי, 18/8/2021
במל"ג הכירו השבוע במרכז הבינתחומי הרצליה כאוניברסיטה. מוסד הלימוד יהפוך לאוניברסיטה הפרטית הראשונה בישראל. ומה חושבים הסטודנטים? לכתבה המלאה >>
מאת: אנאבל אדמסקי, 27/7/2021
בעידן שבו מעסיקים בהייטק מחפשים ניסיון קודם, איך בוגרים טריים יכולים לשדרג את הסיכויים להתקבל למשרת החלומות? הכל על מסלול לימודים חדש שבו הדגש הוא על רכישת ידע מעשי כבר בזמן התואר. לכתבה המלאה >>
מאת: אנאבל אדמסקי, 1/6/2021
גורו הכושר והבריאות ענת הראל משתפת בכלים להצלחה בתחום האימון והספורט ומשתפת במה שחשוב לדעת בתחילת הדרך בקריירה. לכתבה המלאה >>
מאת: אנאבל אדמסקי, 31/5/2021
מי שרוצים לקדם את הקריירה וגם לקחת חלק בשינוי חברתי משמעותי יכולים ללמוד בתכנית בטכניון שבה מקבלים כלים להשתמש בתכנון עירוני כדי לצמצם פערים ולשפר שירותים בפריפריה. לכתבה המלאה >>
מאת: אנאבל אדמסקי, 31/5/2021
מי שמעוניינים להשפיע על החינוך ולקדם צמצום פערים יכולים ללמוד בתכנית בשם "צוערים לחינוך הבלתי פורמלי" ולקבל כלים להוביל שינוי. לכתבה המלאה >>
מאת: אנאבל אדמסקי, 27/5/2021
מה הקשר בין NLP לחינוך? ואיך הגישה יכולה לעזור לגננות להתמודד עם מצבים מורכבים? במסלול לימודים חדש הסטודנטים יכולים להכיר את הגישה וגם לקבל כלים לחיים. לכתבה המלאה >>


לכל כתבות המגזין
Whatsapp Whatsapp