משחקים אותה: סטודנטים משנקר מפתחים משחקי מחשב ב - MIT

23/7/2015 מאת: אנאבל אדמסקי (3,114 צפיות)

כחלק משיתוף פעולה בין מכללת שנקר ל - MIT, יצאה קבוצה של סטודנטים ישראלים לארצות הברית. שם, הם משתתפים בתכנית מיוחדת ליצירת משחקי מחשב לילדים, שבאים להעביר מסרים חשובים לחיים. תפסנו לשיחה שניים מהם, כל הדרך מבוסטון.

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


החיים כמשחק מחשב: סטודנטים משנקר מפתחים משחקים חברתיים ב - MIT


קבוצה של סטודנטים במכללת שנקר נמצאת בפרויקט מיוחד בארצות הברית, בשיתוף פעולה עם המכון הטכנולוגי של מסצ'וסטס - MIT. הסטודנטים הישראלים שוהים כ - 6 שבועות בארה"ב ומפתחים משחקי מחשב ביחד עם הסטודנטים האמריקנים. לא מדובר במשחקים "רגילים", אלא במשחקים חינוכיים עם אוריינטציה חברתית, שעוסקים בנושאים מתוך עולמם של ילדים בכל העולם. שוחחנו עם בנג'י קוק, בוגר טרי של קורס פיתוח משחקי מחשב בשנקר, ועם שירי בלומנטל, סטודנטית בקורס, שנמצאים כעת ב - MIT. הכרנו את העולם המרתק של משחקי המחשב וגילינו כמה הם באמת יכולים לעשות שינוי.


הבית הווירטואלי - איך משחקים יכולים להעביר מסר לחיים?


במסלול לפיתוח ולעיצוב משחקי מחשב ביחידת לימודי החוץ של שנקר לומדים לייצר משחקים לפלטפורמות דיגיטליות שונות. במהלך הקורס עוסקים בתוכנה, באנימציה וגם בשיווק, פיתוח עסקי ותרבות משחקית. מזה כשנתיים, מתמקדים במסלול גם בפיתוח של משחקים עם מטרה חברתית, ומכאן נולד גם שיתוף הפעולה עם האוניברסיטה האמריקנית.


בנג'י, שירי ועוד 10 סטודנטים ממכללת שנקר מתארחים כבר מעל שבועיים במעבדת פיתוח המשחקים של MIT בבוסטון, מסצ'וסטס. השנה, נושא הסדנא שנבחר הוא "בית" והמשחקים עליהם עובדים בפרויקט שאובים מסוגיות שמעסיקות ילדים בהקשר הזה. המשחקים מאפשרים לילדים להתמודד עם בעיות חברתיות או נושאים מאיימים, ללמוד דברים חדשים וגם לגלות בעצמם כוחות. כך, למשל, חלק מהמשחקים עוסקים בנושאים כמו טראומה ואובדן בית וניסיונות להתגבר על המשבר.


מתבגרים - ומתגברים על הפחד


בנג'י מספר כי הסטודנטים מתחלקים לקבוצות, כאשר בכל אחת עובדים יחד כ - 3 סטודנטים ישראלים ועוד שניים אמריקנים. לדבריו, מרבית הסטודנטים מהארץ באים מרקע של עיצוב גרפי ועיצוב משחקים, בעוד אלה מ - MIT מתמחים בעיקר בלימודי מדעי המחשב ופיתוח קוד. נושאי המשחקים נעשים אחרי דיונים משותפים בקבוצות המעורבבות.


בקבוצה של בנג'י, בחרו להתמקד בנושא ההתבגרות ופיתחו משחק שמתאים לקהל יעד של גילאי 10 - 14. בקבוצה חברים מעצבת גרפית, מאייר, מעצבת משחקים וקוק עצמו, שמשמש כמעצב משחק וגם כמתכנת הראשי. בנוסף יש בצוות גם סטודנט אמריקני למדעי המחשב.


"כוכב המשחק הוא אפרוח קטן שצריך לעזוב את הבית ולהתעמת מול הפחדים של מקומות חדשים ולא נודעים," הוא מתאר. "במהלך המשחק, הדמות גדלה מאפרוח עד לתרנגול, ורואה כיצד סביבת הבית שלה משתנה ככל שהיא גדלה. מטרת המשחק, בנוסף להנאה כמובן, הוא להעביר מסר שלא צריך לפחד מלגדול או לעזוב את הבית, מסר שאנחנו מרגישים שחשוב להעביר לקהל הגילאים הזה."


בנג'י מספר כיצד הגיע לקורס פיתוח המשחקים: "אני משחק ומעצב משחקים מאז גיל צעיר, תמיד עניין לא רק לשחק משחקים אלא גם ליצור מסרים, עולמות וחוויות משלי במדיום הזה." הוא מספר. בתור נער למד באופן עצמאי אודות הנושא דרך האינטרנט, ולאחר הצבא למד תואר דו חוגי במדעי המחשב ובלימודי קולנוע וטלוויזיה באוניברסיטת תל-אביב. לאחר שסיים את התואר, חיפש מסגרת בה ניתן ללמוד פיתוח של משחקי מחשב והגיע למסלול בשנקר. במהלך לימודיו יצר משחק דמוי טטריס לסמארטפון, ומשחק אקשן ממוחשב שנקרא "Master of Awesome". במקביל, עבד בכמה סטארט אפים ישראליים ואפילו היה מתמחה בגוגל.


הופכים את הבית - לקהילה


שירי בלומנטל היא סטודנטית נוספת משנקר שנמצאת בסדנא. בשונה מבנג'י, היא דווקא הגיעה לתחום פיתוח המשחקים דרך העיסוק שלה בתחומי פוסט פרודקשן ותלת ממד. היא בעלת רקע באמנות פלסטית, בציור קלאסי וגם באמנות דיגיטלית, ותמיד התעניינה בטכנולוגיה ובמחשבים.


המשחק עליו עובדת שירי יחד עם הקבוצה שלה נקרא "Shaky Shak" והוא מציג את הבית לא רק כמרחב שנותן מחסה והגנה, אלא כמקום שיש לו ערך מוסף. המשחק מתרחש במזבלה, כאשר השחקן מגן על יצור חסר ישע ובונה לו בית מגרוטאות שנמצאות בסביבה.


בלומנטל מתארת כי בשלבים הראשונים של המשחק, המחסה נבנה כדי להגן על היצור מאסונות טבע שמתרחשים. בהמשך, היצור גדל, הצרכים שלו הופכים למורכבים יותר, וכך גם הבית הופך גדול ומקבל משמעויות נוספות. כעת, הדמות כבר בעלת משפחה או "קהילה" קטנה משל עצמה והיא צריכה להגן עליה ולדאוג לה. עכשיו, המחסה הוא כבר לא מבנה ארעי אלא בית של ממש שצריך לתחזק ולשמר.

 

גולשים שקראו את זה אהבו גם:

 


צוברים חוויות וגם יוצאים לשוק


במסגרת הקבוצה, שירי מתפקדת כאמנית הקונספט, בעוד שאר הסטודנטים מתמקדים בתכנות ובעיצוב המשחק. "אני חושבת שאולי הערך החשוב של הסדנה עבורי הוא הלימוד של ניהול פרויקט, יצירת תהליך עבודה נכון להפקה, שמפיק את המיטב מכל חברי הצוות." היא משתפת. "זאת עבודה שהיא דינאמית ומאפשרת פיתוח ושינוי יעדים תוך כדי עבודה ובהתאם לצרכים של הפיתוח. מלבד זאת בוסטון היא נהדרת והסדנה היא חוויה מיוחדת ובלתי נשכחת."


בינתיים, הסטודנטים הישראלים צוברים חוויות וקשרים בסדנא בארה"ב, שצפויה להימשך עוד סוף החודש. לדברי קוק, אחד או יותר מהפרויקטים ייבחרו על ידי חברת BrainPop, שגם מממנת את הסדנא, וימשיכו להתפתח עד שיהיו מוכנים ויוכלו לצאת לשוק. מדובר בחברה בין לאומית לתוכן חינוכי, שמעבירה באנימציה ובמשחק תכנים לימודיים כמו מדעים, מתמטיקה ואמנות. המשחקים גם יוצגו בתערוכת הגמר של שנקר ושל MIT, שצפויות להיערך בעוד מספר חודשים.