צריכים סיוע בלימודים? סטודנטים פיתחו אפליקציה שתעזור

13/7/2015 מאת: אנאבל אדמסקי (2,996 צפיות)

הייתם פעם צריכים להכין עבודה או ללמוד למבחן, אבל היה חסר לכם כישור אחד משמעותי? אפליקציה חדשה, שפותחה על ידי שבעה סטודנטים מהמרכז הבינתחומי, באה לפתור את הבעיה דרך יצירת קשר בין סטודנטים. minglein, שבינתיים מצליחה בין הסטודנטים בבינתחומי, מאפשרת להפוך כישורים לקישורים, וגם לעשות משהו טוב.

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


Minglein - סטודנטים פיתחו אפליקציה ליצירת קשרים אקדמיים


רק בשבוע שעבר חשפנו בפניכם כמה פרויקטים מוצלחים שפיתחו סטודנטים יזמים, שבאים לענות על בעיות של סטודנטים וצעירים בכלל. נראה שעולם היזמות הסטודנטיאלית לא עוצר לרגע, והסטודנטים ברחבי הארץ ממשיכים למצוא פתרונות יצירתיים לבעיות מתוך העולם שלהם דרך אפליקציות, רשתות חברתיות חדשות ומתקנים טכנולוגים משוכללים.


כמה פעמים הייתם צריכים להגיש עבודה או ללמוד למבחן שכלל חומר שהוא לא בדיוק תחום ההתמחות שלכם? מתי בפעם האחרונה חלמתם להבין בתחום חדש ושונה? קבוצה של שבעה סטודנטים מהמרכז הבינתחומי הרצליה שיתפה פעולה ופיתחו את האפליקציה minglein - שיוצרת קישורים בין סטודנטים במגוון נושאים. שוחחנו עם אחת מהם, סלי רחמים, סטודנטית ללימודי תקשורת ופסיכולוגיה, שסיפרה לנו איך דרך הטכנולוגיה, סטודנטים יכולים לעזור לאחרים בזמן הלימודים וגם לקבל משהו בחזרה.


כל אחד טוב במשהו - מוצאים אנשים שיכולים לעזור


שבעת הסטודנטים - סלי רחמים, אריאל ליכטר, יעל ויויורקה, וואסילי אנושין, ליאור לוי, גילי רוזנהויז, ואיתמר בילו, נפגשו במסגרת קורס שנלמד בהתמחות בתקשורת אינטראקטיבית והחלו לעבוד על האפליקציה בתמיכת "המעבדה לחדשנות במדיה" שפועלת בבינתחומי. רוב הסטודנטים בקבוצה נמצאים כעת בשנה האחרונה לתואר ראשון בתקשורת בהתמחויות השונות, כמו למשל מנהל עסקים, בעוד אחרים מסיימים את התואר בלימודי מדעי המחשב, והם גם אלה שהיו אחראיים על הפיתוח במובן הטכני.


רחמים מספרת כי בתחילת הדרך, עבדו על אפליקציה שונה לחלוטין, והגיעו אפילו לפיתוח של דֶמו, אך ברגע האחרון החליטו לעבור לעבוד על פרויקט אחר. "ברגע האחרון החלטנו לשנות כיוון ולעשות משהו שבאמת קשור לסטודנטים," היא משתפת. "גם אנחנו סטודנטים ומכירים את הבעיות ואיך הן מתבטאות."


אחת הבעיות שהמערכת באה לפתור היא עבודות שעמן לא תמיד יודעים הסטודנטים כיצד להתמודד. סלי עצמה נתקלה בקושי דומה, כשבסמסטר א' נדרשה להכין עבודה בתכנות באחד הקורסים, ולא כל כך ידעה מה לעשות. "אם הייתה לי האפליקציה הזאת, הייתי יכולה למצוא אנשים שהיו יכולים לעזור לי והייתי יכולה לסיים את העבודה הרבה יותר מהר. הבנו את הצורך של הסטודנטים לקבל עזרה וגם לתת, כי זה משהו שחשוב שיקרה בשני הצדדים."


כך פיתחו שבעת הסטודנטים את minglein, שמאפשרת לכל סטודנט שצריך עזרה בתחום כלשהו להתחבר, לחפש אנשים שמתמחים בנושא ולמצוא אותם. הם שמו לב כי אנשים רבים מחפשים עזרה בנושאים שונים, למטרות לימודים, מימוש עצמי או אפילו להגשמת חלומות. "הבנו שכל אחד טוב במשהו אבל לא כולם טובים בהכל," מתארת רחמים. "כל הרעיון הוא לתת וגם לקבל משהו. למשל, אם אני טובה בתכנות, אני יכולה לעזור בזה. מישהו אחר, שטוב בנושא שבו אני דווקא צריכה עזרה, יוכל לעזור לי. ככה אפשר להחליף כישורים בין הסטודנטים."


באתי לעזרת חבר - איך עובדת האפליקציה?


לדבריה, האפליקציה היא מעיין 'זירת מסחר אקדמית' שמאפשרת את הקישור בין הסטודנטים. כדי להשתמש בה, יש להתחבר דרך הפייסבוק ולהזין מספר פרטים אישיים ואת תמונת הפרופיל. לאחר מכן, הם צריכים לציין את התחומים שהם טובים בהם ואת הנושאים שהם מחפשים ללמוד עליהם, או במילים אחרות, להשיב על השאלות 'במה אתה טוב?' ו - 'מה אתה מחפש?'. באופן זה המערכת יוצרת התאמות בין הרשומים וכך הסטודנטים יכולים להתכתב, להיפגש ולהחליף ידע וכישורים.


תהליך העבודה, במיוחד בקבוצה כה גדולה של מפתחים, היה מורכב וכל אחד מהחברים תרם משהו אחר לעבודה. חלק מהסטודנטים שהגיעו מרקע במחשבים עבדו על הצד הטכני של פיתוח האפליקציה בזמן שאחרים התמקדו בהיבטים כמו שיווק או תוכן. "ככה בדיוק הגענו לרעיון." אומרת סלי, שעסקה בשיווק האפליקציה. "התחלנו לחשוב בינינו וראינו את הבעיה אצלנו, שאנחנו בעצמנו לא יודעים לעשות הכל. כמו שאני לא טובה בתכנות, מישהו אחר לא טוב בשיווק. כל אחד בצוות עשה את התפקיד שלו ובצורה הזו הגענו לאפליקציה."

 

גולשים שקראו את זה אהבו גם:

 


יוצאים לשוק - והסטודנטים מתלהבים


סלי מספרת כי האפליקציה כבר יצאה לשוק וכבר הורידו אותה למעלה מ - 400 סטודנטים. כרגע המערכת תומכת מכשירי אנדרואיד ובהמשך צפויה להיות זמינה גם ל - iOS. היא מדווחת כי זכתה לתגובות חיוביות מצד סטודנטים רבים ששמחים על היוזמה. "הם ממש התלהבו שסוף סוף אפשר למצוא עזרה בצורה כל כך פשוטה. האפליקציה מבוססת על רדיוס אקדמי, כי חשבנו על דרך שבה, בין כל כך הרבה סטודנטים, אפשר למצוא את האדם הספציפי שאנחנו כל כך זקוקים לו. דרך האפליקציה אפשר לעשות את זה ממש בקלות."


כרגע, ניתן לשלוח באמצעות האפליקציה הודעה לסטודנט המבוקש וגם למספר אנשים. בהמשך מתכננים המפתחים להוסיף גם אפשרות לדירוג המשתמשים, כשכל משתמש יוכלו לדרג סטודנטים שיצא לו להכיר ולהשתמש בכישורים שלהם. הדירוג ישפיע גם על סדר ההופעה בחיפוש, וכך משתמשים מבוקשים או מומלצים יופיעו קודם.


רחמים מספרת כי הקבוצה פיתחה את האפליקציה לשימוש במרכז הבינתחומי, משום ששם הם לומדים, ובינתיים השימוש בה הוא בעיקר במוסד זה, אך כמובן שהשאיפה היא להמשיך לפתח את המערכת ולהתקדם הלאה למכללות ולאוניברסיטאות נוספות. "אנחנו רוצים להמשיך את זה הלאה כי אנחנו חושבים שזה משהו שיכול לתרום לכל סטודנט," היא אומרת לסיכום. "אני מאמינה שאם יש לאפליקציה ביקוש בבינתחומי, גם סטודנטים במוסדות אחרים יוכלו ליהנות ממנה."