כמה קל להגיע באוטובוס וברכבת לאוניברסיטאות ומכללות בישראל?

16/6/2014 מאת: מערכת "לימודים בישראל" (5,862 צפיות)

בואו נגיד שאתם תל אביבים, והחלטתם להצטרף למסלול לימודים של פעם או פעמיים בשבוע במוסד לימודים הנמצא מחוץ לעיר, במרחק של כמה עשרות קילומטרים. אין לכם רכב, ולכן צפויה לכם נסיעה קבועה בתחבורה הציבורית מידי שבוע. מה תצטרכו לעבור בדרך, וכמה קל יהיה לכם להגיע? – בדקנו כמה יעדים נבחרים.

המידע באתר הועיל ל91% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


איך מגיעים לאוניברסיטה או למכללה בתחבורה הציבורית?

 

כל מי שלא מחזיק ברכב או ברישיון נהיגה יודע, שבארץ לא כזה קל להגיע ממקום למקום. המצב נהיה ממש בעייתי כשרוצים לבקר חוף ים יפה במיוחד או לבקר חברים שגרים במושב או בקיבוץ. גם חלק מן הקמפוסים האקדמיים בישראל ממוקמים באזורים שלא תמיד נוח להגיע אליהם בלי רכב. ואם אתם גרים באזור תל אביב, וצריכים להגיע לקמפוס רק פעם או פעמיים בשבוע, סביר להניח שתצטרכו לחוות את הנסיעה בתחבורה הציבורית על בסיס קבוע.

 

לקחנו דגימה של כמה קמפוסים, ובדקנו כמה קלה היא הדרך. את נקודת המוצא שלנו מיקמנו במרכז של המרכז: דיזנגוף סנטר בתל אביב.

 

דרך פתלתלה אל הקמפוס הראשי באוניברסיטת חיפה

 

אנחנו לא יודעים איך אף אחד לא דיבר על זה לפני כן. אז אתם בסך הכל רוצים להגיע ללימודים באוניברסיטה מכובדת? לאחת משש האוניברסיטאות הרשמיות במדינת ישראל? - אם אתם יוצאים מלב תל אביב, צפויות לכם טלטלות. יהיה עליכם לעלות על לפחות שלושה כלי רכב ציבוריים, וגם ללכת ברגל מתחנה לתחנה.

 

בדרך כלל, לוקחים אוטובוס לרכבת או לתחנה המרכזית בתל אביב, משם ממשיכים בנסיעה לתחנת חוף הכרמל בחיפה, ואז לוקחים עוד אוטובוס לאוניברסיטה. הנסיעה בתוך חיפה עד לאוניברסיטה לוקחת בין 20 דקות לחצי שעה. זמן נסיעה כללי משוער: כשעתיים. לקמפוס הנמל, לעומת זאת, יש רכבת היישר מתל אביב.

 

איך מגיעים לקמפוס גבעת רם באוניברסיטה העברית?

 

כאן המציאות בשטח הרבה יותר טובה ממה שמציגים לכם באינטרנט: חיפוש במודיעין המקוון של האוטובוסים מעלה תוצאה הכוללת ארבע החלפות (!). האמת היא שזה פשוט לא נכון. אפשר בקלות לוותר על שני אוטובוסים וללכת ממש טיפה ברגל. מהסנטר בתל אביב מגיעים לרכבת מרכז, תופסים קו לתחנה המרכזית בירושלים, וצועדים לשער האוניברסיטה.

 

ניסיתם פעם להגיע למכללת בית ברל בלי אוטו?

 

לא הכי קל, אבל יחסית בסדר. מרחוב קינג ג'ורג' בתל אביב, בקרבת הסנטר, תוכלו לעלות על קו ישיר לכפר סבא. עקב אכילס עיקרי הוא זמן ההמתנה לאוטובוס, שאמור להביא אתכם מוייצמן, הרחוב הראשי של כפר סבא, לבית ברל. בשעות הבוקר תחכו בין רבע שעה ל – 20 דקות, אבל אם אתם מגיעים לקורס ערב, לעיתים תיאלצו לחכות לקו הנכון בין חצי שעה ל – 40 דקות. אולי כבר שווה לכם לקבוע עם חבר המגיע לקורס עם רכב, שיאסוף אתכם בדרך.

 

איך מגיעים לקמפוסים של המרכז האקדמי רופין?

 

לרופין יש שני קמפוסים שנמצאים במרחק לא כל כך גדול מהמרכז. הם ממוקמים בשתי נקודות באזור השרון – עמק חפר ומכמורת. הבעיה היא שהאוטובוס הישיר מתל אביב לעמק חפר יוצא רק פעם בחצי שעה, ועל מנת להגיע למכמורת צריך לקחת שני אוטובוסים מחוץ לתל אביב. האופציה הנוספת היא לתפוס מונית שירות לנתניה (הן עוברות על דרך נמיר בתדירות די גבוהה), ומנתניה לקחת קו לאיזה משני הקמפוסים שתבחרו.

 

רוצים לבקר את בן גוריון בנגב? – לא כזה רחוק

 

לבאר שבע יש את תדמית המערב הפרוע. מי שלא יצא לו לבקר בה בשנים האחרונות, זוכר אותה כאזור צחיח, שומם ומרוחק מנפש חיה. למעשה, כביש 6 והרכבת הצליחו לקרב את באר שבע למדינת תל אביב, גם מבחינה פיזית וגם מבחינה תרבותית. ניתן לעלות על אוטובוסים ישירים לבאר שבע ברכבת ארלוזורוב ובתחנה המרכזית. אל תעשו טעות – קחו רק את הקווים הישירים, אחרת תיתקעו שעתיים וחצי בדרכים.

 

העלייה לאוטובוס היא החלק הפחות נעים. הרבה אנשים רוצים לתפוס מקום ישיבה. ההוא מאחורה דוחף אתכם כי דוחפים אותו, ויש את החבר'ה שמנסים לעקוף את התור מהצד. אתם בכלל חושבים אולי לתת לאישה עם התינוק או לקשיש לעלות לפניכם, אבל אין לכם הרבה ברירות. הסיבה ללחץ היא שהאוטובוס הישיר הבא שיוצא מהרכבת מגיע רק בעוד שעה! מהתחנה המרכזית הקו הישיר יוצא כל חצי שעה, אבל הלחצים של הנוסעים עדיין גדולים.

 

אחרי שעליתם לאוטובוס, גם אם אתם עומדים, דעו שעברתם את החלק הקשה. מכאן הדרך חלקה הרבה יותר. האוטובוסים נוסעים על כביש 6, כך שתוך שעה ורבע תראו משמאלכם את גדר האוניברסיטה, והנה הגעתם.

 

ביחס לאוטובוס, עלות הנסיעה ברכבת גבוהה הרבה יותר, במיוחד אם יש לכם הנחת סטודנט (זו לא תופסת ברכבת). הרכבת מגיעה עד לאזור השער המזרחי של הקמפוס. אתם צועדים על גשר נחמד, אומרים שלום לשומר בכניסה, עוד קצת ואתם כבר מול הבניין הראשי, ולפניכם כרי הדשא הירוקים. ממש לא מערב פרוע.

 

ומה אם אתם לא תל אביבים?

 

עכשיו דמיינו שאתם גרים באחד היישובים בארץ, רחוק מהעיר הגדולה, וברצונכם לבוא ללמוד פעם פעמיים בשבוע באופן קבוע באחד ממוסדות ההשכלה הגבוהה. המצב הרבה פחות קל. בכדי להתגבר על מצב העניינים העגום, ישנם יישובים המארגנים הסעות במיניבוסים לסטודנטים המתגוררים בהם, ואלה יוצאים לנסיעה על פי דרישה. מנהג מבורך של כמה מן המוסדות האקדמיים הוא לתחזק לוח טרמפים עבור באי המוסד. ובכל זאת, האחריות עדיין מוטלת על נבחרי הציבור לפעול למען הנגשת ההשכלה הגבוהה לכל העם, גם בהיבט התחבורה הציבורית.
 

יש לכם משהו מעניין לספר לנו? - אתם מוזמנים להשאיר לנו הודעה

 

אולי יעניין אותך גם
מאת: אנאבל אדמסקי, 18/8/2021
במל"ג הכירו השבוע במרכז הבינתחומי הרצליה כאוניברסיטה. מוסד הלימוד יהפוך לאוניברסיטה הפרטית הראשונה בישראל. ומה חושבים הסטודנטים? לכתבה המלאה >>
מאת: אנאבל אדמסקי, 27/7/2021
בעידן שבו מעסיקים בהייטק מחפשים ניסיון קודם, איך בוגרים טריים יכולים לשדרג את הסיכויים להתקבל למשרת החלומות? הכל על מסלול לימודים חדש שבו הדגש הוא על רכישת ידע מעשי כבר בזמן התואר. לכתבה המלאה >>
מאת: אנאבל אדמסקי, 1/6/2021
גורו הכושר והבריאות ענת הראל משתפת בכלים להצלחה בתחום האימון והספורט ומשתפת במה שחשוב לדעת בתחילת הדרך בקריירה. לכתבה המלאה >>
מאת: אנאבל אדמסקי, 31/5/2021
מי שרוצים לקדם את הקריירה וגם לקחת חלק בשינוי חברתי משמעותי יכולים ללמוד בתכנית בטכניון שבה מקבלים כלים להשתמש בתכנון עירוני כדי לצמצם פערים ולשפר שירותים בפריפריה. לכתבה המלאה >>
מאת: אנאבל אדמסקי, 31/5/2021
מי שמעוניינים להשפיע על החינוך ולקדם צמצום פערים יכולים ללמוד בתכנית בשם "צוערים לחינוך הבלתי פורמלי" ולקבל כלים להוביל שינוי. לכתבה המלאה >>
מאת: אנאבל אדמסקי, 27/5/2021
מה הקשר בין NLP לחינוך? ואיך הגישה יכולה לעזור לגננות להתמודד עם מצבים מורכבים? במסלול לימודים חדש הסטודנטים יכולים להכיר את הגישה וגם לקבל כלים לחיים. לכתבה המלאה >>


לכל כתבות המגזין
Whatsapp Whatsapp