המרכז הישראלי להכשרה פוליטית - ICPT

רוצה לדעת על ההקלות בעקבות משבר הקורונה? רוצה לדעת על לימודים בנושאי לימודי תקשורת?

 

 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

 

 

הגעת לדף עם מידע על ICPT - המרכז הישראלי להכשרה פוליטית.

המידע באתר הועיל ל92% מהגולשים.

 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


 

המרכז הישראלי להכשרה פוליטית – ICPT 

 

מדוע הוקם המרכז?

 

מערכת הממשל – הכוללת את הכנסת, משרדי הממשלה, גופים העוסקים בקשרי ממשל, והשלטון המקומי – היא מסועפת וגדולה, ומורכבת מבעלי תפקידים מגוונים. לאור זאת, עלה בשנים האחרונות צורך בהקמת גוף מקצועי שמאגד בתוכו אנשים בעלי פוטנציאל ושאיפה להשתלב כאנשי ייעוץ ותקשורת במערכת הפוליטית.

 

על הלימודים

 

המרכז הישראלי להכשרה פוליטית – ICPT  - שם לו למטרה להכשיר מערך תומך פוליטיקה, זאת באמצעות סדנאות, קורסים והכשרות פרקטיות מטעם טובי המומחים בתחום. הרציונל העומד מאחורי מטרה זו טמון בקורות החיים הרבים הנשלחים בכל יום למשרדי הממשלה, הכנסת והמועצות המקומיות. עובדה זאת, בשילוב עם העובדה שמאוד קשה להיכנס למערכת הממשל ללא ניסיון והיכרות עם צורת עבודתה, העלו צורך מובהק בגוף שיעשה קצת סדר בבלגאן.

 

מסלולי הלימוד

 

המרכז הישראלי להכשרה פוליטית מציע מגוון מסלולי לימוד. ביניהם:

 

  • קורס הכשרת עוזרים פרלמנטריים: מספק הכשרה בתחום הפוליטי וכלים פרקטיים בעבודה פרלמנטרית. מתמקד בנושאי לימוד כדוגמת תהליכי חקיקה, ניסוח והגשה של הצעות  חוק, הצעות לשאילתות ולסדר היום, עבודת הוועדות, עבודת המליאה, תקשורת פרלמנטרית ועבודה עם חברי כנסת, עבודת הלוביסטים בכנסת ועוד. 60% מבוגרי הקורס הצליחו להשתלב במשרדי הממשלה.

 

  • קורס דוברות פוליטית: מקנה כלים בעבודת הדוברות, בזיקה לדוברות הפוליטית. הקורס חושף את התלמידים ליחסי הגומלין בין ערוצי התקשורת וגורמי יחסי הציבור לבין המערכת הפוליטית.  בין הנושאים הנלמדים: מושגי יסוד בתקשורת, תפקידו ומעמדו של הדובר, המרחב הציבורי בישראל - שחקנים, אינטרסים וטכניקות, יחסי הדובר והעיתונאי וכו'. משך הקורס – 16 מפגשים חד שבועיים.

 

  • קורס לובינג וקשרי ממשל: מטרתו היא קידום מטרות בגופי הממשל בעזרת גיוס תמיכה של מקבלי ההחלטות, ובאופן זה השגת יעדים מוגדרים מראש. כמו כן, יערכו הסטודנטים היכרות עם מבנה השלטון בישראל ועם האופנים בהם ניתן להשפיע עליו. על נושאי הלימוד נמנים: ניתוח אירוע, הלובינג ככלי ניהולי, ניתוח מהלכים פוליטיים, אסטרטגיה של מאבקים, מיפוי בעלי האינטרסים בממשל ועוד. משך הקורס הוא 13 מפגשים, אחת לשבוע.

 

  • קורס ניהול קמפיין וייעוץ פוליטי: מכשיר לניהול קמפיין בחירות, ומעניק כלים מעשיים לעבודה ולהתמודדות עם תרחישים אפשריים. על נושאי הלימוד נמנים: תכנון ויצירת קמפיין, הנעת בוחרים, כתיבת תוכנית יצירתית, קריאת סקרים, פילוח בוחרים, ניהול מטה יום בחירות ועוד. משך הקורס הוא 16 מפגשים, אחת לשבוע.

 

אפשרויות תעסוקה

 

המרכז הישראלי להכשרה פוליטית דואג מאוד לבוגריו בתחום ההשמה המקצועית, ועושה את מירב המאמצים כדי לקשר אותם לגורמים המתאימים במשרדי הממשלה, בכנסת או בחברות פרטיות.

 

לסיכום

 

המרכז הישראלי להכשרה פוליטית מספק כתובת מהימנה ובית חם לכל מי שרואה את עתידו בתחום הפוליטיקה. הכניסה לתחום רוויית קשיים, ועל כן עלה צורך מהותי במסגרת אחידה שתספק הכשרה הולמת וקרש קפיצה להשתלבות בתחום, שגם ישפרו את איכות הביצוע של התפקידים השונים.

 

 



** לתשומת לבך נכונות המידע עלולה להשתנות מעת לעת. המידע המוצג כאן נכתב ונערך על ידי צוות האתר. למען הסר ספק בין האתר למוסד הלימודים לא מתקיים קשר מכל סוג שהוא.

חוות דעת של סטודנטים על ICPT - המרכז הישראלי להכשרה פוליטית

התקבלו 1 דירוגיםבציון ממוצע: 3.0 מתוך 5

מרכז רפואי קפלן
26/11/2018

מה אתה אוהב/לא אוהב במוסד הלימודים?

יש חברה טובה, סטודנטים שעוזרים אחד לשני. רוב המרצים ממש נחמדים, ואפשר לפנות אליהם אפילו בהפסקות.

על הקמפוס

לימודים מאוד אינטנסיביים, ממחלת לא לעבוד במשרד לא מלאה. יש מרצים מעולים, ויש כאלה פחות.


לכל חוות הדעת
ssssssssss

מעל 28,899 סטודנטים
המליצו והצביעו על מוסדות לימוד

חפשו חוות דעת על המסלול
ומוסד הלימודים שמעניין אתכם
למשל: אוניברסיטת חיפה, הבינתחומי ...
למשל: מנהל עסקים, משפטים...

חוות דעת של סטודנטים על מוסדות לימוד

  • 4.0

    אוניברסיטת חיפה1,566 חוות דעת

  • 4.0

    אוניברסיטת תל אביב966 חוות דעת

  • 4.0

    האוניברסיטה העברית בירושלים941 חוות דעת

טיפים ממומחים בנושא לימודי תקשורת

רענן שקד
המפתח להשתלבות בגופי תקשורת לחסרי ניסיון הוא יצירת קשר עם עורכים רלבנטיים, לבוא עם הצעות לכתבות או פרויקטים ובעיקר ליזום – פגישות, רעיונות, קונספטים. צריך לא לחשוש ולהציע את עצמך.
כדי להתבלט בתעשיית התקשורת צריך לזהות את הקול הייחודי שלך ואז לפתח אותו. חשוב לזהות מה הפרסונה היוצרת שלך, מה מייחד אותה ופשוט לדבוק בה, לשכלל אותה ולעשות איתה כמה שיותר. עם הזמן הקול שלך הופך להיות מזוהה ואנשים מתחילים לעקוב אחרייך. במונחים שיווקיים, מדובר על בנייה של מותג אישי, אבל המותג הזה חייב להתבסס על הקול הייחודי שאנחנו מביאים.
רענן שקד
עיתונאי
Whatsapp Whatsapp