קורס תקשורת דיגיטלית חשיפה האוניברסיטה הפתוחה

בית ספר חשיפה

אהבת? שתף ב:

קורס תקשורת דיגיטלית – ניהול תוכן, כתיבה ויחסי ציבור בבית הספר חשיפה

 

כל הלייק

 

חשבתם פעם כמה כסף הייתם מכניסים לכיס, אם על כל לייק שהייתם מקבלים הייתם מרוויחים שקל? אם אתם אוהבים לפרסם סטטוסים מקוריים ומשעשעים בפייסבוק ובטוויטר, אשר זוכים לחשיפה גבוהה ולתגובות רבות, אולי כדאי שתשקלו להפוך את התחביב למקצוע ולהשתלב בתעשיית התקשורת הדיגיטלית.

 

בית הספר חשיפה של האוניברסיטה הפתוחה מציע קורס עשיר ומגוון בתחום התקשורת הדיגיטלית. ההכשרה מקנה ידע תיאורטי ומעשי בתחומי הכתיבה, ההפקה וניהול התוכן הדיגיטלי, ומשלבת היבטים מתחום השיווק ומלימודי עיתונאות. בוגרי התכנית יוכלו לעסוק בקידום תכנים מסוגים שונים ברשתות חברתיות פופולריות, באתרי אינטרנט ובכל ערוצי הדיגיטל העכשוויים.

 

תכנית לימודים

 

במסגרת תכנית הלימודים הסטודנטים נחשפים לפלטפורמות התקשורת החדשה. הם רוכשים כלים יישומיים לכתיבה אינפורמטיבית ומסחרית ולעבודת יחסי ציבור ופרסום. בתוך כך, הם מבינים את התמורות והשינויים החלים בעולם היח"צ, בהתאם לאופנות המתחלפות ולטרנדים עדכניים. הם נחשפים לכל הערוצים שעומדים לרשות דוברים ויועצי תקשורת, ולומדים את קשת האפשרויות לקידום ושיווק רעיונות, עסקים וכל תחום אחר. במקביל, הם לומדים גם כיצד מתנהלים נכון מול לקוחות פוטנציאליים וקיימים בתור בעלי עסק עצמאי או כמנהלים.

 

במסגרת סדנאות חווייתיות הסטודנטים מפתחים את הקול הייחודי שלהם בתחום ניהול התוכן, ומתנסים בכתיבת טקסטים, בשילוב איורים, צילומים וקטעי מוסיקה ווידאו. בנוסף, הם לומדים להתאים לערוצי הדיגיטל את סגנונות הכתיבה היוצרת.

 

מתכונת הלימוד

 

הלימודים בקורס תקשורת דיגיטלית מתקיימים פעמיים בשבוע בשעות הערב, ומתפרשים על פני שנה אקדמית אחת. מעבר לשעות הלימוד, הסטודנטים נדרשים לבצע מטלות ולבצע פרויקט סיום, המיישם את החומר הנרכש. התכנית מורכבת משבעה נושאים עיקריים, כאשר לכל נושא מוקדשים 13 מפגשים. במהלכם הסטודנטים משתתפים בדיונים ובהרצאות פרונטאליות, מתנסים בסדנאות חווייתיות ונהנים מהרצאות אורח מגוונות.

 

נושאי לימוד

 

  • כללי הכתיבה הנכונה
  • כלי ניהול
  • איסוף מקורות מידע
  • קידום אתרים
  • אימות והצלבת מידע
  • שיווק והפקה
  • הקמת בלוגים וניהולם
  • חמשת הממים
  • עריכת תכנים דיגיטליים
  • יזמות בניו מדיה
  • טיפול במשברים ברשת
  • סגנון ואוצר מילים
  • תוכנות גרפיקה עכשוויות
  • חדשות ואקטואליה
  • מילות יחס קישוריות    
  • קידום תוכן ברשתות חברתיות     
  • ועוד

 

סגל הוראה

 

בין חברי סגל ההוראה בקורס תקשורת דיגיטלית בחשיפה תמצאו: בוגרת מסלול לתסריטאות בבית הספר "סם שפיגל", שכיום מפתחת תסריטים וסיטקומים; מבקרת טלוויזיה בעלת טור שבועי קבוע במוסף סוף השבוע; מומחה לתקשורת דיגיטלית, המתמחה בשיווק אונליין וטרנס מדיה, ששימש בעברו כעורך הראשי של פורטל "נענע" ואתר "רשת" של ערוץ 2; עיתונאי ומנהל תוכן שהפיק, בין היתר, את תכניות הטלוויזיה "משפחה חורגת", "קצרים" ו"אברי גלעד"; ועוד.

 

תנאי קבלה

 

המועמדים נדרשים למלא שאלון ולעבור ראיון אישי, לצורך בדיקת התאמה למסלול הלימודים.

 

תעודה

 

לבוגרי המסלול שעמדו בדרישות תוענק תעודת גמר בנושא: "תקשורת דיגיטלית - ניהול תוכן, כתיבה ויחסי ציבור" מטעם בית הספר חשיפה, לימודי החוץ של האוניברסיטה הפתוחה.