קורס נאמני שימור אתרי מורשת במכללה האקדמית גליל מערבי חוץ

רוצה לדעת על לימודים בנושאי תעודה, מקצוע? רוצה שנחזור אליך עם תשובות?

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...
 

הגעת לדף עם מידע על גליל מערבי חוץ - נאמני שימור.

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


קורס נאמני שימור אתרי מורשת במכללה האקדמית גליל מערבי - היחידה ללימודי חוץ ולימודי המשך

 

ביחידה ללימודי חוץ ולימודי המשך של המכללה האקדמית גליל מערבי מתקיים קורס להכשרת נאמני שימור אתרי מורשת. בקורס זה יכולים המשתתפים להכיר מקרוב את תחום השימור ולרכוש ידע וכלים לטיפול במבנים היסטוריים במגוון זירות כגון במרחב העירוני והכפרי.


מדובר על לימודי תעודה שבהם ניתן להכיר מקרוב את עבודתם של העוסקים בשימור ולבחון מקרוב תהליכים המתחוללים במיקומים שונים בישראל. הסטודנטים יכולים לדון הסוגיות הנדסיות, אדריכליות, חברתיות, כלכליות ותיירותיות של שימור וגם להיחשף לתהליכים המתחוללים בשטח. לאחרונה עולה המודעות לצורך בשימור ומקבלי ההחלטות מקצים משאבים ותקציבים ומטרות שיקום של אתרים ומבנים היסטוריים בפרישה ארצית. ידע והסמכה בתחום זה יכולים לסייע לקידום הענף ולהשתלבות בענף מרתק ובעל קשר הדוק הן לעבר והן לעתיד.

 

מה לומדים?


משתתפי הקורס לומדים בהחרבה על תהליכים ויעדים בתחום השימור. הם נחשפים לסוגיות בתכנון ובעיות הנדסיות רלוונטיות לרבות שיטות לטיפול במבנים, טכנולוגיות וחומרים המשמשים לשיקום וכן סיבות שעשויות לגרום להרס ופגיעות במבנים. נלמדים גם כלים כלכליים ותיירותיים רלוונטיים לעוסקים בתחום, כגון תכנון וחקר שוק ושיווק של מיזמי השיקום.


בהמשך מתמקדים בסוגיות שימור ייחודיות לישראל, תוך חשיפה לאתרי מורשת שונים בארץ. הם דנים בהיבטים רלוונטיים לתהליכים במרחב הכפרי כגון במושבים ובקיבוצים, תהליכים המאפיינים את המרחב האורבני כגון שיקום של מרכזים היסטוריים במרכזי הערים הגדולות, וכן שימור של יישובים היסטוריים ומבנים ייחודיים בחברה הערבית.

 

כמה זמן לומדים?


זהו קורס בוקר, שבו נכללים שיעורים עיוניים מעשיים. המשתתפים לומדים חלק בסיורים מקצועיים לאתרי מורשת באזור הצפון והמרכז. כמו כן, הם לוקחים חלק בתרגילים שונים שבהם דנים בסוגיות מתחום השימור ומתרגלים את החומר הנלמד.

 

נושאי לימוד


הנה כמה מן הנושאים הנלמדים במסגרת הקורס:

  • תכנון שימור
  • יעדי השימור
  • תכנון וחקר שוק
  • אדריכלות בישראל
  • שימור במרחב הכפרי
  • טכנולוגיות שיקום מבנה
  • שימור מבנים היסטוריים
  • תכנון ושיקום במרחב הערוני
  • ועוד


על מוסד הלימוד


במכללה האקדמית גליל מערבי, הממוקמת בעיר עכו, מפעילים את היחידה ללימודי חוץ ולימודי המשך. זהו מוסד לימודי תעודה שבו ניתן לקחת חלק בקורסים במגוון ענפים. מטרת קורסים אלה לסייע למשתתפים בהם לפתח ידע ומיומנויות לקידום ופיתוח קריירה. הם יכולים להתאים למי שברצונם לשדרג את הקריירה הקיימת וכן לעובדים המעוניינים לעבור הסבה מקצועית לענפים חדשים ובעלי ביקוש. בין הענפים שניתן ללמוד נכללים מינהל וניהול, שפות, חשבונאות ופיננסים, דיגיטל וסייבר, טיפול רגשי, רפואה אלטרנטיבית ועוד.


בתחום העיצוב והאמנות נערכות הכשרות נוספות בענפים כגון עיצוב פנים, הום סטיילינג, צילום, גרפיקה ממוחשבת ויסודות בעיצוב גרפי, הדרכת אמנות בקהילה ועוד. במסלולים אלה משלבים בין לימוד עיוני של העקרונות היצירתיים לבין תרגולים פרקטיים.


מהם תנאי הקבלה?


התכנית מיועדת למתעניינים בתחום השימור המעוניינים להשתלב מבחינה מקצועית בענף. כמו כן יכולים ללמוד בקורס מי שעוסקים בפועל בענף זה ומעוניינים להרחיב את הידע המקצועי שברשותם.

 

איזו תעודה מקבלים?


עם תום ההכשרה זכאים הבוגרים לקבל תעודת "נאמני שימור לאתרי מורשת". כמו כן, הם מקבלים סיכת נאמני שימור מטעם המועצה לשימור אתרים.

 

מהן אפשרויות התעסוקה?


בישראל כיום ישנם מגוון מבנים ואתרים שבהם נדרש שימור וכך הצורך באנשי מקצוע המחזיקים בידע בתחום נמצא בעלייה.
כיום ניתן להשתלב במגוון אפיקי תעסוקה ובהם חברות נדל"ן ותשתיות, ארגונים בתחום תכנון ופיתוח הנוף, מוזיאונים, רשות העתיקות, גופים וארגונים ירוקים וכן במגזר הציבורי ברשויות מקומיות. ניתן להמשיך לפתח את הידע המקצועי דרך לימודי תעודה בענפים רלוונטיים נוספים.

 



** לתשומת לבך נכונות המידע עלולה להשתנות מעת לעת. המידע המוצג כאן נכתב ונערך על ידי צוות האתר. למען הסר ספק בין האתר למוסד הלימודים לא מתקיים קשר מכל סוג שהוא.


למידע נוסף לחצו: האקדמית גליל מערבי - לימודי חוץ, המשך ותעודה | קורסים והשתלמויות

עוד מסלולי לימוד - לימודי חוץ והמשך - האקדמית גליל מערבי

כלים שיעזרו לך לבחור