תואר ראשון בתקשורת ועיתונאות באוניברסיטה העברית

רוצה לדעת על ההקלות בעקבות משבר הקורונה? רוצה לדעת על לימודים בנושאי תואר בתקשורת?

 

 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

 

 

הגעת לדף עם מידע על לימודי תקשורת - האוניברסיטה העברית.

המידע באתר הועיל ל92% מהגולשים.

 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


תואר ראשון בתקשורת ועיתונאות של האוניברסיטה העברית

 

המחלקה לתקשורת ועיתונות באוניברסיטה העברית שבירושלים, קרויה על שם נח מוסז ומהווה אחת מהמחלקות הוותיקות ביותר ללמודי תקשורת בישראל. סגל המחלקה והמרצים הינם חוקרים בעלי ידע עשיר ותחומי מחקר מגוונים, בעלי שם בינלאומי בחקר התקשורת בעולם ובישראל.

 

קיראו על: תואר בתקשורת

 

פעילותה של המחלקה החלה בשנות השישים כשבראשה עמד חתן פרס ישראל ואחד מחוקרי התקשורת המובילים בעולם פרופ' אליהו כ"ץ, אשר החל לבחון את השפעת התקשורת על החברה בישראל. בשנת 1993, לימודי תקשורת מעניקים ידע נרחב בתיאוריות תקשורתיות מגוונות.

 

בעשור האחרון המחלקה התפתחה וסטודנטים רבים ממשיכים להירשם לתוכנית הלימודים לקראת תואר ראשון בתקשורת. מטרת הלימודים היא להקנות לסטודנטים ידע נרחב והבנה בתהליכי תקשורת, תוך התבוננות ביקורתית באמצעי התקשורת השונים ופעילותם, החל מהעיתונות הכתובה והמשודרת ועד לעיתונות מקוונת. הקורסים השונים עוסקים בהיבטים החברתיים, היסטוריים, לשוניים, טכנולוגיים, תרבותיים ומשפטיים של אמצעי התקשורת, לצד סדנאות המעניקות כלים לכתיבה ועריכה עיתונאית.

 

מסלולי לימוד

 

תואר ראשון בתקשורת ועיתונאות ניתן ללמוד במסגרת של שני מסלולי לימוד:

 

  • תואר ראשון דו חוגי - תוכנית הלימודים הינה בהיקף של 60 הכוללות: 36 נ"ז בלימודי קורסי חובה, 12 נ"ז בלימודי קורסי בחירה, 4 נ"ז בכתיבת עבודה סמינריונית, 4 נ"ז בלימודי שתי סדנאות ו – 4 נ"ז בשני קורסים מתכנית אבני פינה.

 

  • תואר ראשון חד חוגי - תוכנית הלימודים הינה בהיקף של 74 הכוללות: 36 נ"ז בלימודי קורסי חובה, 16 נ"ז בלימודי קורסי בחירה, 8 נ"ז בכתיבת שתי עבודות סמינריוניות, 4 נ"ז בלימודי קורס ייעודי אינטגרטיבי, 6 נ"ז בלימודי שלוש סדנאות ו – 4 נ"ז בשני קורסים מתכנית אבני פינה.

 

נושאי הלימוד

 

תוכנית הלימודים לתואר ראשון בתקשורת ועיתונאות כוללת מגוון רחב של קורסי חובה ובחירה, להלן רשימה של קורסים לדוגמא:

 

  • יסודות הקריאה והכתיבה המדעית
  • חופש העיתונאות וחופש העיתונאי
  • פסיכולוגיה חברתית בתקשורת
  • תקשורת חזותית: צילום,קולנוע,טלוויזיה
  • לדבר ישראלית : אתנוגרפיה של דיבור בישראל
  • תקשורת מילולית ולא מילולית במדיה ובתקשורת הבין – אישית
  • ספין רייטינג ודד-ליין : לחצים ודילמות בעבודת העיתונאות
  • האם תרבות מגויסת? מבט על התקשורת הערבית והפלסטינית
  • אירועים מכוננים בראי התקשורת והיצירה
  • לחצים ושיקולים לא פורמאליים בעבודת העיתונאי

 

תנאי קבלה

 

ניתן להתקבל למסלול לתואר ראשון בתקשורת ועיתונאות על סמך אחד מן הנתונים הבאים: ציון פסיכומטרי בלבד - 725 ומעלה; ממוצע בגרות ללא פסיכומטרי של 107.5 לפחות; ציון התאמה בין בגרות ופסיכומטרי (למשל, ניתן להתקבל עם ציון בגרות שמעל 100, ו - 600 נקודות בפסיכומטרי לפחות.) מועמדים מעל גיל 30 נדרשים לציון פסיכומטרי של 650 ומעלה.

 

משך הלימודים ותעודות

 

תוכנית הלימודים לתואר אורכת שלוש שנים אקדמיות המתפרסות על גבי שישה סמסטרים. בסופם מוענקת לסטודנט תעודת תואר ראשון B.A בתקשורת ועיתונאות.

 

 

אפשרויות תעסוקה

 

עבור בוגרי התואר יפתחו דלתות תעסוקה מרובות בתחום העיתונות הכתובה, כעורכים, כתבים, תחקירנים, בתחום העיתונות המשודרת, כמפיקים, מראיינים, כתבי אולפן או כתבי שטח, מגישים ועוד. בנוסף, ניתן להשתלב בעולם יחסי הציבור והדוברות או בעולם הפרסום כתקציבאים ועוד משרות מגוונות. הבוגרים יכולים להשתלב בהוראת התקשורת בבתי הספר העל יסודיים או להמשיך ללימודים מתקדמים ולהשתלב במחקר והוראה באקדמיה.
 



** לתשומת לבך נכונות המידע עלולה להשתנות מעת לעת. המידע המוצג כאן נכתב ונערך על ידי צוות האתר. למען הסר ספק בין האתר למוסד הלימודים לא מתקיים קשר מכל סוג שהוא.


למידע נוסף לחצו: האוניברסיטה העברית בירושלים

עוד מסלולי לימוד - האוניברסיטה העברית בירושלים

חוות דעת של סטודנטים על לימודי תקשורת - האוניברסיטה העברית

התקבלו 10 דירוגיםבציון ממוצע: 3.6 מתוך 5

האוניברסיטה העברית בירושלים
22/11/2018

מה אתה אוהב/לא אוהב במוסד הלימודים?

רוב הגדול של המרצים לא יודעים להרצות, קורסים משעממים ולא רלוונטים.

על הקמפוס

הקמפוס של מדעי החברה עוד סביר, חלק מהכיתות לא נוחות. הקמפוס של מדעי הרוח נראה ממש רע

טיפים

לבדוק היטב את הסילבוסים של הקורסים כדי לוודא שזה מה שמעניין אותכם

האוניברסיטה העברית בירושלים
14/08/2017

מה אתה אוהב/לא אוהב במוסד הלימודים?

אני מאד אוהבת ומרוצה ממוסד הלימודים. האוניברסיטה העברית היא מקום טוב ללמוד ולהתפתח בו. הבעיה היחידה  קרא עוד...

על הקמפוס

הקמפוס מטופח ויפה, מאד נעים להיות בו, גם בחורף וגם בקיץ והאנשים פה טובים ונחמדים. גם דרכי ההגעה נוח קרא עוד...

טיפים

לקחת הכל באיזי, לא להיכנס ללחץ מוגזם, אבל עדיין להשקיע בלימודים ובציונים


לכל חוות הדעת
ssssssssss

פורום לימודי תקשורת

תנאי קבלה והתמחויות בתחום התקשורת
רפאל וידל
2 תגובות
לימודי תקשורת לבנות בלבד
שילת אורם
1 תגובות
האם לימודי עיתונאות הם פרקטיים?
רותם
1 תגובות
מה שואלים בראיון אישי במכללת ספיר?
מיטל
1 תגובות
לימודי פסיכולגיה ואח״כ תואר שני בתקשורת
נועה
4 תגובות
דו חוגי במשפטים ותקשורת
שי
1 תגובות
מה כדאי לשלב עם תואר בתקשורת
אור
2 תגובות
לכניסה לפורום

מעל 28,866 סטודנטים
המליצו והצביעו על מוסדות לימוד

חפשו חוות דעת על המסלול
ומוסד הלימודים שמעניין אתכם
למשל: אוניברסיטת חיפה, הבינתחומי ...
למשל: מנהל עסקים, משפטים...

חוות דעת של סטודנטים על מוסדות לימוד

  • 3.9

    המכללה האקדמית אחוה454 חוות דעת

  • 4.0

    אוניברסיטת בן-גוריון1,090 חוות דעת

  • 4.0

    המרכז האקדמי לב1,451 חוות דעת

טיפים ממומחים בנושא תואר בתקשורת

רענן שקד
המפתח להשתלבות בגופי תקשורת לחסרי ניסיון הוא יצירת קשר עם עורכים רלבנטיים, לבוא עם הצעות לכתבות או פרויקטים ובעיקר ליזום – פגישות, רעיונות, קונספטים. צריך לא לחשוש ולהציע את עצמך.
כדי להתבלט בתעשיית התקשורת צריך לזהות את הקול הייחודי שלך ואז לפתח אותו. חשוב לזהות מה הפרסונה היוצרת שלך, מה מייחד אותה ופשוט לדבוק בה, לשכלל אותה ולעשות איתה כמה שיותר. עם הזמן הקול שלך הופך להיות מזוהה ואנשים מתחילים לעקוב אחרייך. במונחים שיווקיים, מדובר על בנייה של מותג אישי, אבל המותג הזה חייב להתבסס על הקול הייחודי שאנחנו מביאים.
רענן שקד
עיתונאי
ד"ר תמי אמיר
תחום הנלמד לעיתים באופן תאורטי ולעיתים באופן מעשי, תחום המשיק לערוצי התקשורת הדיגיטלית והפרסום לצד עיתונאות, רדיו, טלוויזיה ועד שיווק.
מהעוסקים בתחום התקשורת נדרשת יכולת אנליטית לוגית, יכולת מילולית (בכתב ובע"פ) ברמה גבוהה. ידיעת שפה זרה אחת או יותר ברמה טובה מהווה יתרון.
תחומי העניין של העוסקים בתקשורת הינם רבים ומגוונים אך כוללים בעיקר עניין בתחומי חברה, תרבות ואומנות, לעיתים מופיע גם התחום העסקי בפרופיל המתעניינים בתקשורת.
תכונות האישיות – פתיחות בין אישית ויכולת יצירת קשר בקלות, רגישות, יצירתיות, עצמאות. תכונות כמו בטחון עצמי, יכולת עמידה מול קהל, כריזמה, אחריות וגמישות מחשבתית מהווה יתרון.
ד"ר תמי אמיר
מנהלת המדור לייעוץ לימודי באוניברסיטת ת"א
Whatsapp Whatsapp