תואר בתקשורת באוניברסיטת תל-אביב

רוצה לדעת על ההקלות בעקבות משבר הקורונה? רוצה לדעת על לימודים בנושאי תואר בתקשורת?

 

 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

 

 

הגעת לדף עם מידע על לימודי תקשורת - אוניברסיטת תל-אביב .

המידע באתר הועיל ל93% מהגולשים.

 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


תואר בתקשורת באוניברסיטת תל-אביב

 

כלב השמירה (הדיגיטלי) של הדמוקרטיה

 

החוג לתקשורת של אוניברסיטת תל-אביב הוקם בעקבות ועל רקע השינויים הגדולים שפקדו את התקשורת הישראלית והעולמית. שינויים דרמטיים אלו הגבירו באופן משמעותי את הצורך במסגרת אקדמית שתיתן מענה מתאים מבחינה מעשית, תעסוק במחקר ובהוראת התקשורת המודרנית.

 

לאחרונה, ערכו באוניברסיטה שינויים בתכנית הלימודים בתקשורת, ועדכנו אותה על מנת לעמוד במצב המשתנה של שוק התקשורת העולמי. התכנית החדשה שמה דגש רב על לימודי ניו מדיה, ונוגעת בסוגיות עדכניות בתקשורת בעידן האינטרנט והרשתות החברתיות. העיסוק בתרבות דיגיטלית נועד לסייע לבוגרי התכנית להשתלב במערך המשתנה תמידית של גופי שידור ועיתוני רשת מובילים.

 

תכנית הלימודים

 

לימודי התקשורת באוניברסיטת תל-אביב נוגעים הן לממד המחקרי והן לביטוי המעשי והפרקטי של המדיה הישראלית והעולמית. הסטודנטים מתחילים בהיכרות עם ענף התקשורת, הם בוחנים את התפתחותה לאורך השנים, החל מהעיתונות המודפסת ועד לניו מדיה ולתקשורת המקוונת ברשתות החברתיות ובסמרטפונים. בהמשך, הם דנים לעומק ביחסי המדיה והחברה, בתיאוריות הנוגעות לאידאולוגיה ולחוויית צריכת תכנים חזותיים משודרים, ובסוגיות הנוגעות בתעמולה ובצנזורה. במקביל, הם מתוודעים לבעלי תפקידים בגופי תקשורת ומתנסים בעצמם בכתיבה עיתונאית ופרסומית, בשדרנות ובהופעה מול מצלמה.

 

מתכונת הלימוד

 

לימודי התקשורת מתפרשים על פני שלוש שנים, ומתקיימים במתכונת דו חוגית בלבד. הסטודנטים יכולים לבחור מתוך מגוון חוגים מן הפקולטה למדעי החברה ופקולטות נוספות באוניברסיטה. הלימודים משלבים ידע עיוני תיאורטי עם שיעורים מעשיים. התלמידים לוקחים חלק בשיעורי חובה ובהרצאות תיאורטיות, בסמינריונים, בקורסי העשרה ובחירה, ובמגוון סדנאות מעשיות.

 

כחלק מתכנית הלימודים החדשה, משתתפים התלמידים בסדנת התנסות פרקטית בגופי תקשורת, במסגרתה מתרגלים מיומנויות דוברות, הפקה, יחסי ציבור ודוברות. כמו כן, הם נדרשים להשתתף במעבדה מעשית לשידורי רדיו אינטרנטי ולניהול חדר חדשות מקוון. בשנת הלימודים השנייה, עליהם לבחור בין שני הקבצים, האחד מחקרי, ובו בוחנים תופעות של תקשורת ברשת, והאחר יישומי, ונערך בשיתוף עם מרצי בית הספר "כותרת" לעיתונות.

 

 

נושאי הלימוד

 

  • תחקירים עיתונאיים
  • ניהול מידע
  • הופעה בפני מצלמה
  • תרבות רשת
  • תקשורת בין אישית
  • ניהול משברים
  • השפעה תקשורתית
  • מיתוג סביבתי
  • כלכלה בעידן הדיגיטלי
  • עיתונות דיגיטלית    
  • אסטרטגיה תקשורתית
  • ועוד
  • היסטוריה של אמצעי התקשורת    
 

 

סגל הוראה

 

המרצים בחוג לתקשורת הם חוקרים ואנשי מדיה מובילים בישראל, שמנוסים בפעילות גופי תקשורת שונים, כאשר חלקם מתמחים בתקשורת דיגיטלית ברשת האינטרנט. חלק מהמרצים בתכנית נמנים עם סגל "כותרת", בית הספר לעיתונאות של אוניברסיטת תל- אביב.

 

 

תנאי קבלה

 

ציון ההתאמה הדרוש לקבלה ללימודי התקשורת באוניברסיטת תל-אביב הוא 560. ישנה גם אפשרות קבלה ללא פסיכומטרי, למועמדים שממוצע ציוני הבגרות שלהם הוא 108 ומעלה, או שהנם בעלי תואר ראשון קודם בממוצע ציונים של 80 לפחות. כדי לקבל את תנאי הקבלה המדויקים, מומלץ לפנות למוסד הלימוד. יש לציין כי תנאי הקבלה עשויים להשתנות מעת לעת.

 

תעודה

 

סטודנטים המסיימים בהצלחה את לימודיהם ועומדים בכל חובות הנוכחות וההגשה, זכאים לקבל תואר ראשון בתקשורת, המוענק מטעם אוניברסיטת תל-אביב.



** לתשומת לבך נכונות המידע עלולה להשתנות מעת לעת. המידע המוצג כאן נכתב ונערך על ידי צוות האתר. למען הסר ספק בין האתר למוסד הלימודים לא מתקיים קשר מכל סוג שהוא.


למידע נוסף לחצו: אוניברסיטת תל אביב

עוד מסלולי לימוד - אוניברסיטת תל אביב

חוות דעת של סטודנטים על לימודי תקשורת - אוניברסיטת תל-אביב

התקבלו 13 דירוגיםבציון ממוצע: 3.5 מתוך 5

אוניברסיטת תל אביב
30/10/2017

מה אתה אוהב/לא אוהב במוסד הלימודים?

אוניברסיטת תל אביב נחשבת אוניברסיטה מעולה, רמת הלימוד גבוהה וכך גם הסטנדרטים שהיא מציבה לסטודנטים.  קרא עוד...

על הקמפוס

הקמפוס מצוין, יש הרבה מקומות ישיבה לבלות עם החברים. מדשאות מטופחות, הספריה מזמינה. מבחר גדול של מק קרא עוד...

טיפים

ממליצה ללמוד באוניברסיטה, מעבר לרכישת מקצוע, זאת הזדמנות להכיר חברים חדשים ולגלות אפיקים שעשויים לענ קרא עוד...

אוניברסיטת תל אביב
15/10/2014

מה אתה אוהב/לא אוהב במוסד הלימודים?

בין המרצים לסטודנטים אין שום קשר אישי, אך בנוגע למתרגלים, לפחות לחלקם, ישנו יחס מצויין ולטעמי רמתם ג קרא עוד...

על הקמפוס

הקמפוס של אוניברסיטת תל אביב בהחלט מרשים בגודלו. מקצה לקצה ישנה לפחות רבע שעת הליכה בקצב סביר. המדשא קרא עוד...

טיפים

אם ניתן לחסוך כמה שקלים לפני התואר, זה מומלץ מאוד, במיוחד בתארים מסוימים שקשה לשלב לימודים ועבודה בג קרא עוד...


לכל חוות הדעת
ssssssssss

פורום לימודי תקשורת

לימודי תקשורת לבנות בלבד
שילת אורם
1 תגובות
האם לימודי עיתונאות הם פרקטיים?
רותם
1 תגובות
מה שואלים בראיון אישי במכללת ספיר?
מיטל
1 תגובות
לימודי פסיכולגיה ואח״כ תואר שני בתקשורת
נועה
4 תגובות
דו חוגי במשפטים ותקשורת
שי
1 תגובות
מה כדאי לשלב עם תואר בתקשורת
אור
2 תגובות
איפה בצפון מומלץ ללמוד תקשורת?
אוריאן
2 תגובות
לכניסה לפורום

מעל 28,834 סטודנטים
המליצו והצביעו על מוסדות לימוד

חפשו חוות דעת על המסלול
ומוסד הלימודים שמעניין אתכם
למשל: אוניברסיטת חיפה, הבינתחומי ...
למשל: מנהל עסקים, משפטים...

חוות דעת של סטודנטים על מוסדות לימוד

  • 4.1

    המכללה האקדמית ספיר685 חוות דעת

  • 4.1

    הקריה האקדמית אונו1,047 חוות דעת

  • 4.0

    האוניברסיטה העברית בירושלים932 חוות דעת

טיפים ממומחים בנושא תואר בתקשורת

רענן שקד
המפתח להשתלבות בגופי תקשורת לחסרי ניסיון הוא יצירת קשר עם עורכים רלבנטיים, לבוא עם הצעות לכתבות או פרויקטים ובעיקר ליזום – פגישות, רעיונות, קונספטים. צריך לא לחשוש ולהציע את עצמך.
כדי להתבלט בתעשיית התקשורת צריך לזהות את הקול הייחודי שלך ואז לפתח אותו. חשוב לזהות מה הפרסונה היוצרת שלך, מה מייחד אותה ופשוט לדבוק בה, לשכלל אותה ולעשות איתה כמה שיותר. עם הזמן הקול שלך הופך להיות מזוהה ואנשים מתחילים לעקוב אחרייך. במונחים שיווקיים, מדובר על בנייה של מותג אישי, אבל המותג הזה חייב להתבסס על הקול הייחודי שאנחנו מביאים.
רענן שקד
עיתונאי
ד"ר תמי אמיר
תחום הנלמד לעיתים באופן תאורטי ולעיתים באופן מעשי, תחום המשיק לערוצי התקשורת הדיגיטלית והפרסום לצד עיתונאות, רדיו, טלוויזיה ועד שיווק.
מהעוסקים בתחום התקשורת נדרשת יכולת אנליטית לוגית, יכולת מילולית (בכתב ובע"פ) ברמה גבוהה. ידיעת שפה זרה אחת או יותר ברמה טובה מהווה יתרון.
תחומי העניין של העוסקים בתקשורת הינם רבים ומגוונים אך כוללים בעיקר עניין בתחומי חברה, תרבות ואומנות, לעיתים מופיע גם התחום העסקי בפרופיל המתעניינים בתקשורת.
תכונות האישיות – פתיחות בין אישית ויכולת יצירת קשר בקלות, רגישות, יצירתיות, עצמאות. תכונות כמו בטחון עצמי, יכולת עמידה מול קהל, כריזמה, אחריות וגמישות מחשבתית מהווה יתרון.
ד"ר תמי אמיר
מנהלת המדור לייעוץ לימודי באוניברסיטת ת"א
Whatsapp Whatsapp