רוצה פרטים על תנאי קבלה לאוניברסיטה?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

תנאי קבלה לאוניברסיטה

לרוב מוסדות הלימוד יש חתך קבלה מסוים הנקבע מדי שנה על פי ההיצע והביקוש של כל חוג. חתך הקבלה המינימאלי הוא למעשה ציון ההתאמה המינימאלי אליו תזדקקו על מנת להתקבל לחוג מסוים.

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


תנאי קבלה לאוניברסיטה

כל מי שרוצה ללמוד באוניברסיטה בישראל, צריך לעמוד בתנאי הקבלה של החוג אליו הוא נרשם. לכל חוג יש דרישות סף שונות, המשתנות גם בין המוסדות. יש כיום כמה אוניברסיטאות רשמיות בישראל – תל-אביב, בר אילן, חיפה, בן גוריון, העברית, הטכניון, אוניברסיטת אריאל, מכון ויצמן ברחובות והאוניברסיטה הפתוחה.
 


ניתן לומר כי תנאי הקבלה לאוניברסיטה הפתוחה הם הקלים ביותר מכיוון שהמוסד דוגל בפתיחת שערי האקדמיה לציבור רחב של סטודנטים, גם ללא תנאים מקדימים. הלימודים בה מתאימים למי שאינם עומדים בדרישות הסף במוסדות אחרים משלל סיבות כגון גיל, צורך בהשלמת בגרויות, חוסר זמן ועוד). יש לציין כי במוסדות אקדמיים אחרים המצב שונה מבחינת תנאי קבלה.


מהם הקריטריונים במוסדות בישראל?

הקריטריון הראשון הוא תעודת בגרות מלאה. במרבית המקרים לא ניתן להתקבל כיום ללימודים (למעט מקרים חריגים) ללא תעודת בגרות מלאה הכוללת את כל מקצועות החובה (בין היתר מתמטיקה, אנגלית, אזרחות, ספרות, תנ"ך, מקצוע מוגבר ועוד).

 

 

ישנם תחומים בהם יש צורך בציונים גבוהים במקצועות ספציפיים (למשל מתמטיקה בתחום המחשבים, פיזיקה בתחומי מדעים מסוימים ועוד). רצוי מאוד שממוצע הבגרות המשוקלל (כולל הבונוסים) יהיה כמה שיותר גבוה. קריטריון חשוב נוסף הוא הציון של הבחינה הפסיכומטרית שלכם. ציון זה, הנע בין 200-800 הוא קריטי ומהווה ברוב המוסדות כחמישים אחוז מהשקלול.

 

ברוב מוסדות הלימוד עורכים ממוצע בין הציון הפסיכומטרי לממוצע הבגרות שלכם, ועל סמך ממוצע זה (הנקרא בחלק ממוסדות הלימוד "ציון התאמה"), מתקבלת ההחלטה אם לקבל אתכם. למועמד עם ציון פסיכומטרי של 700 וממוצע בגרות משקולל של 95 יש כמובן סיכויים גבוהים יותר להתקבל לחוגים המבוקשים מאשר למועמד עם נתונים נמוכים יותר.

 

הקבלה שלכם תלויה כמובן גם בחוג אליו נרשמתם. ככל שהחוג מבוקש יותר תזדקקו לנתונים טובים יותר. ישנם חוגים מבוקשים במיוחד כמו רפואה, חשבונאות, מחשבים ועוד, אשר תנאי הקבלה אליהם הם גבוהים למדי.

 

למעוניינים במסלולי קבלה חלופיים ללימודים קיימת אפשרות לשקול מסלולי אפיק מעבר לאוניברסיטה. אלה תכניות שבהן מתחילים לימודים באוניברסיטה הפתוחה שבה דרישות הסף מחמירות פחות ולאחר עמידה בדרישות לימודיות ניתן להמשיך למוסדות אחרים. קיים גם  מסלול קבלה לראויים לקידום למגיעים מרקע סוציו אקונומי מורכב.


מהו חתך קבלה?


לרוב מוסדות הלימוד יש חתך קבלה מסוים הנקבע מדי שנה על פי ההיצע והביקוש של כל חוג. החתך המינימאלי הוא למעשה ציון ההתאמה המינימאלי אליו תזדקקו על מנת להתקבל לחוג מסוים.

כאשר מדובר בחוגים מבוקשים, החתך הוא גבוה מאוד וכאשר מדובר בחוגים פחות מבוקשים (בתחום מדעי הרוח למשל) הוא נמוך יותר. לעיתים ניתן לברר עם מוסד הלימוד מהו חתך הקבלה לחוג אליו אתם רוצים להירשם וכך למנוע הרשמה מיותרת שכרוכה גם בעלויות כספיות.

זכרו תמיד כי לכל חוג אליו אתם נרשמים באוניברסיטה, בין אם המדובר ברפואה, תקשורת, קולנוע, משפטים, מנהל עסקים, פסיכולוגיה, מחשבים או כל תחום אחר, אתם בראש ובראשונה צריכים לברר אם אתם עומדים בתנאי הקבלה של אותו החוג. למעט מקרים מיוחדים, רק מועמדים שיענו על תנאי הקבלה יתקבלו לחוגים אליהם הם נרשמו.

 

  • האם בית משפט יכול להתערב לטובת מועמדים לקבלה באוניברסיטה? - קראו כאן
     

 

שירות אישי חינם

צריך פרטים על תנאי קבלה לאוניברסיטה?

רוצה לדעת יותר על תנאי קבלה לאוניברסיטה?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
שאלות הגולשים בנושא
תנאי קבלה באוניברסיטת תל אביב
לימודי מדעי הפוליטיקה - תנאי קבלה באוניברסיטת בן גוריון
הנדסת מחשבים - תנאי קבלה באוניברסיטה
מדעי המדינה - תנאי קבלה באוניברסיטאות
תנאי קבלה באוניברסיטת בן גוריון בניהול מערכת בריאות
תנאי קבלה באוניברסיטה בחיפה