לימודי עיתונאות בבית הספר כותרת של אוניברסיטת תל אביב

רוצה לדעת על ההקלות בעקבות משבר הקורונה? רוצה לדעת על לימודים בנושאי לימודי תקשורת?

 

 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

 

 

הגעת לדף עם מידע על לימודי עיתונאות - כותרת.

המידע באתר הועיל ל92% מהגולשים.

 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


לימודי עיתונאות בבית הספר כותרת, אוניברסיטת תל אביב

 

קשרים בתקשורת

 

מטרת בית הספר כותרת היא להכשיר סטודנטים כעיתונאים מקצועיים בגופי התקשורת השונים, המקפידים על כללי האתיקה והמוסר. אלה הם לימודי תעודה בתחום התקשורת, ואינם מקנים לבוגריהם תארים אקדמיים. חלק מן המסלולים המתקיימים בכותרת מאפשרים לבעלי תואר להמשיך להתפתח, להתעדכן ולהתמחות בתחום העיסוק.

 

ענפי התעשייה בהם מתנסים הסטודנטים בבית הספר כוללים את הרדיו, הטלוויזיה, העיתונות הכתובה והאינטרנט. המרצים המלמדים במסלולים השונים הם אנשי מקצוע מוערכים וידועים, שלהם ניסיון בעבודה בגופי עיתונות גדולים כקול ישראל, ערוץ 10, ידיעות אחרונות, גלי צה"ל, דה מרקר ועוד. תהליך המיון והקבלה הקבוע לכל תכניות ההכשרה בכותרת כולל ביצוע של מבחן כתיבה ומעבר ריאיון אישי.

 

מסלולי הלימוד בבית הספר

 

מסלול לימודים דו שנתי לסטודנטים לתואר ראשון

 

הלימודים במסלול זה נערכים במקביל ללימודי התואר הראשון בכל מקצוע שהוא, כאשר סטודנטים הלומדים תקשורת, יכולים לזכות בפטור מהשתתפות בקורסים מקבילים על סמך הלימודים בכותרת. קבלת התעודה מטעם בית הספר בסיום המסלול מותנית בהשלמת החובות לתואר ראשון. במהלך תכנית ההכשרה בעיתונאות משתתפים התלמידים בסדנאות מקצועיות, מתרגלים כלים נלמדים ומקשיבים להרצאות בחוג לתקשורת של אוניברסיטת תל אביב. תלמידי תואר שני יכולים גם הם להירשם לתכנית.

 

מסלול לימודים חד שנתי לבעלי תואר אקדמי

 

הלימודים מיועדים לבוגרי תואר ראשון לפחות, ומתקיימים במהלך יומיים בשבוע, ובמשך ארבעה סמסטרים רצופים, הכוללים סמסטר ביניים וסמסטר קיץ. התכנית מורכבת מפרקי לימוד מעשיים (סדנאות) בהיקף של 40 שעות אקדמיות, ומפרקי לימוד עיוניים במסגרת החוג לתקשורת של אוניברסיטת תל אביב. סטודנטים בעלי תואר ראשון בתקשורת פטורים מן הפרקים העיוניים. הסדנאות המעשיות נערכות באולפני רדיו, טלוויזיה ועריכה מאובזרים, ובחדר הדמיה של מערכת חדשות.

 

תכנית להכשרת אנשי תקשורת ויחסי ציבור

 

המסלול נמשך שנה ברציפות, ומתקיים במהלך יומיים בשבוע. משולבות בו 350 שעות סדנה מעשית ו - 100 שעות התמחות. התכנית כוללת תכנים מיוחדים השייכים לעולם הדוברות ויחסי הציבור, ותכנים המיועדים להכשרה עיתונאית. למסלול זה יכולים לנסות להתקבל מועמדים שסיימו תואר ראשון או שנמצאים בשלבי סיום של התואר. סגל התכנית כולל מנהלי משרדי יחסי ציבור גדולים בארץ ובעלי ניסיון בניהול משברים תדמיתיים ובייצוג אישים בכירים בחברה הישראלית.

 

נושאי לימוד אופייניים

 

  • עיתונאות חוקרת
  • דוברות
  • רכישת תוכן שיווקי
  • עיתונאות כלכלית
  • סדנת רדיו
  • הלשון ככלי לתקשורת
  • בניית קמפיין
  • סיקור פרשיות ציבוריות
  • דסק החדשות
  • עיתונאות בעידן הדיגיטלי
  • עריכת ראיונות
  • ניהול משברים ואסטרטגיה
  • כתיבה מגזינית
  • יסודות העבודה העיתונאית
  • יסודות התחקיר
  • מבוא למנהל עסקים וניהול שיווק
  • שיטות באיסוף מידע וכתיבת חדשות     
  • ועוד

 



** לתשומת לבך נכונות המידע עלולה להשתנות מעת לעת. המידע המוצג כאן נכתב ונערך על ידי צוות האתר. למען הסר ספק בין האתר למוסד הלימודים לא מתקיים קשר מכל סוג שהוא.


למידע נוסף לחצו: כותרת - בית הספר לעיתונאות של אוניברסיטת תל אביב

ssssssssss

פורום לימודי תקשורת

תנאי קבלה והתמחויות בתחום התקשורת
רפאל וידל
2 תגובות
לימודי תקשורת לבנות בלבד
שילת אורם
1 תגובות
האם לימודי עיתונאות הם פרקטיים?
רותם
1 תגובות
מה שואלים בראיון אישי במכללת ספיר?
מיטל
1 תגובות
לימודי פסיכולגיה ואח״כ תואר שני בתקשורת
נועה
4 תגובות
דו חוגי במשפטים ותקשורת
שי
1 תגובות
מה כדאי לשלב עם תואר בתקשורת
אור
2 תגובות
לכניסה לפורום

מעל 28,866 סטודנטים
המליצו והצביעו על מוסדות לימוד

חפשו חוות דעת על המסלול
ומוסד הלימודים שמעניין אתכם
למשל: אוניברסיטת חיפה, הבינתחומי ...
למשל: מנהל עסקים, משפטים...

חוות דעת של סטודנטים על מוסדות לימוד

  • 4.0

    אוניברסיטת תל אביב966 חוות דעת

  • 4.0

    אוניברסיטת אריאל1,221 חוות דעת

  • 3.9

    המכללה האקדמית אחוה454 חוות דעת

טיפים ממומחים בנושא לימודי תקשורת

רענן שקד
המפתח להשתלבות בגופי תקשורת לחסרי ניסיון הוא יצירת קשר עם עורכים רלבנטיים, לבוא עם הצעות לכתבות או פרויקטים ובעיקר ליזום – פגישות, רעיונות, קונספטים. צריך לא לחשוש ולהציע את עצמך.
כדי להתבלט בתעשיית התקשורת צריך לזהות את הקול הייחודי שלך ואז לפתח אותו. חשוב לזהות מה הפרסונה היוצרת שלך, מה מייחד אותה ופשוט לדבוק בה, לשכלל אותה ולעשות איתה כמה שיותר. עם הזמן הקול שלך הופך להיות מזוהה ואנשים מתחילים לעקוב אחרייך. במונחים שיווקיים, מדובר על בנייה של מותג אישי, אבל המותג הזה חייב להתבסס על הקול הייחודי שאנחנו מביאים.
רענן שקד
עיתונאי
Whatsapp Whatsapp