רוצה פרטים על תכשיטנות צורפות?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

לימודי תכשיטנות

רוצה לדעת על תכשיטנות צורפות? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


תכשיטנות, צורפות ועיצוב תכשיטים

 

כמה זה עולה? איך מתחילים?

 

צורפות היא מלאכת מחשבת עתיקת יומין מעולם מקצועות העיצוב העוסקת בעיבוד מתכות אצילות כמו כסף, זהב, ופלטינה. הצורפות היא גורם מרכזי בכל הקשור ליצירת תכשיטים, המשלבים שיבוץ אבנים יקרות בתכשיט ומשתמשים במתכות כמו אלפקה ופליז.

 
פעמים רבות אנו נמצאים בחנות תכשיטים או סדנאות אומן ותרים אחרי תכשיט מסוים כמו טבעת, צמיד או שרשרת שיתאימו לנו או לאהובנו ככפפה ליד ולא תמיד אנו מוצאים את מבוקשנו. לעתים אנו מבינים כי הרעיון העיצובי  עליו אנו חושבים הוא המתאים ביותר לצרכינו. למקרים אלה בדיוק נועדו לימודי צורפות ותכשיטנות.
 

גולשים שביקרו בעמוד זה קראו גם על:

 
 

למי מיועדים הלימודים?

 

לימודי עיצוב תכשיטים מתאימים לאנשים יצירתיים ובעלי זיקה לעולם האופנה, שאוהבים לעבוד עם הידיים, ששמים לב לפרטים הקטנים. תוכניות הלימוד מעודדות את המשתתפים לפתח שפה אישית וליצור תכשיטים מקוריים וייחודיים.

 

תכנית הלימודים

 

הלימודים שואפים לצייד את המשתתפים בטכניקות השונות ליצירת תכשיטים עם דגש על עבודה עצמאית ועל יישום תהליכי העבודה המתבקשים. בשלבי הלימוד הראשונים, הם מכירים את הכלים והמכשירים שישמשו אותם, ונחשפים לרקע תיאורטי הקשור למקצוע. בהמשך, ניתנת לסטודנטים האפשרות להתמקצע בתחומים ספציפיים כמו: יציקות, פיליגרן, ריקועים וסגסוגות של מתכות. בהמשך, כל משתתף מתבקש לבצע פרויקט אישי במסגרתו הוא בוחר נושא, מפתח אותו עיצובית ורעיונית ומיישם אותו הלכה למעשה.

 

כמו כן, לימודי תכשיטנות וצורפות במתכונת המקיפה כוללים גם תקופת התמחות בה מתעמקים הסטודנטים בשתי טכניקות: אבקות אבנים וחומר אקרילי, זהב . פרק זה עוסק בעבודה עם זהב, שיבוץ בזהב, שילוב של זהב עם כסף והכנת זהב לפי צבע וקראט. בנוסף מתנסים הסטודנטים בעבודה על קולקציה מסחרית הכוללת פיתוח של מספר מודלים תוך יישום עקרונות העיצוב והטכניקות שנלמדו כמו: עיבוד יציקות, שיבוצים, הלחמות וכו'.

 

מתכונת הלימוד 
 
קורסים ביסודות הצורפות מתפרשים בדרך כלל על פני כ - 60 שעות ומתקיימים במתכונת חד שבועית. קורס צורפות בסיסית, שהוא מתקדם יותר, אורך כמאה שעות, וקורס בטכניקות מתקדמות נמשך כ-180 שעות.

 

נושאי הלימוד

 

במסגרת הלימוד מפנימים ומיישמים המשתתפים תהליכי עבודה מסחריים תוך שהם מתנסים בביצוע טכניקות מתקדמות לעיצוב תכשיטים הכוללות:

 

  • ניסור, פיצור והלחמה
  • חריטה ושיבוץ
  • עיבוד מודלים בשעווה
  • מחברים וחוליות
  • רישום תכשיטים 
  • תהליכי עבודה מול בית יציקה
  • עבודה באמייל חם   
  • הכרת המתכות השונות והכלים
  • בניית צירים וסוגרים
  • טכניקות שיבוץ מתקדמות בשילוב אבני חן    
  • ועוד

 

מסלולי הלימוד

 

לימודי צורפות ותכשיטנות מוצעים במסגרת קורסים, סדנאות או במסלול ללימודי תואר ראשון בעיצוב תכשיטים. מטרת הלימודים היא להעניק למשתתפים ידע תיאורטי וטכניקות מעשיות לעיצוב ויצירת תכשיטים. בנוסף, לימודים אלו שמים דגש על פיתוח החוש היצירתי והעיצובי שיתבטא בעבודות הצורפות של המעצבים.

 

הקורסים מוצעים בשלוש רמות:

 

  • יסודות הצורפות - המקנה ידע בסיסי בכלי העבודה הבסיסיים של תחום הצורפות.

 

  • צורפות בסיסית - המכשיר את המשתתפים ליישום טכניקות מגוונות וליצור עיצובים מורכבים.

 

  • קורס טכניקות מתקדמות - המיועד לשיפור ושכלול היכולות והמיומנויות שנרכשו בקורסים הקודמים.
  
שכר לימוד
 
המחירים משתנים מסדנא אחת לאחרת ותלויים באורך הקורס. המחירים הממוצעים לקורס צורפות בסיסיים שנמשכים בין 40-60 שעות (תלוי במוסד המלמד), ינועו בין 2200 ל-4000 ₪.
 
 
מוסדות לימוד
 
  • מכון טכנולוגי חולון HIT - בית הספר ללימודי תעודה: בבית הספר ללימודי תעודה נלמד קורס צורפות וטכנולוגיות עיצוב עכשווי. המסלול, שהיקפו כ - 144 שעות, חושף לטכניקות עכשוויות בעולם הצורפות ועיצוב התכשיטים.
  
  • המכללה האזורית צפת - בבית הספר לאמנויות של המכללה האזורית צפת, "בית היוצר", אפשר ללמוד בקורס צורפות שמתאים הן למתחילים והן למתקדמים. 
 
  • המכללה האקדמית ספיר - מרכז לימודי חוץ והמשך (שער הנגב) - ניתן ללמוד בקורס עיצוב תכשיטים וצורפות, שכולל כ - 182 שעות אקדמיות ומשלב עשייה מעשית בתחום הצורפות ועיצוב התכשיטים. מתקיים גם קורס למתקדמים, שבו נלמדים עקרונות הפיסול ומודלים בשעווה.
 
  •  המכללה האקדמית תל חי - המכון לאמנויות - במכון לאמנויות של המכללה ניתן ללמוד במסלול תלת שנתי לתעודה בצורפות וכן לשלב לימודים רב תחומיים עם הכשרה בצורפות במסגרת ארבע שנתית.
 
  • חרוז כזה (תל אביב) - בית הספר לתכשיטנות מציע קורסים שונים בתחום, בהם גם קורס עולם החרוזים טכנולוגיה יצור ובניה שמוכר למימוש פיקדון לחייל המשוחרר, וכן קורסים נוספים בצורפות ובתכשיטנות.
 
  • הסדנא לצורפות של יעל שקדי (כפר סבא) - הסדנא לצורפות נמצאת בכפר סבא וקיימת כבר 13 שנה. יעל שקדי היא אומנית בעלת שם בתחום הצורפות והתכשיטנות.
 
  • כהן יוני , מרכז אומנויות (כפר סבא) - במרכז לאומנויות ע"ש כהן יוני לומדים קורסי צורפות למתחילים. הקורסים הם בני 40 שעות לימוד אקדמיות. המרכז נמצא בכפר סבא. 

 

אפשרויות תעסוקה

 

בוגרי לימודי תכשיטנות וצורפות יוכלו להשתלב בשוק העבודה כשכירים בבתי מלאכה ומפעלים לייצור תכשיטים, או להתפתח לכיוון עצמאי ולהקים סטודיו לעיצוב וייצור תכשיטים.

 

 

שירות אישי חינם

צריך פרטים על תכשיטנות צורפות?

רוצה לדעת יותר על תכשיטנות צורפות?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
שאלות הגולשים בנושא
מהו ההבדל בין עיצוב תכשיטים לצורפות?
עיצוב תכשיטים וצורפות
לימודי צורפות - הכנסה
לימודי עיצוב תכשיטים וצורפות
צורפות/תכשיטנות - לימודי תעודה
קבלה ללימודי צורפות ואופנה ללא בגרות
תואר בצורפות ותכשיטנות - מוסדות לימוד