רוצה פרטים על לימודי תואר שני בתיירות?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

לימודי תיירות לתואר שני

רוצה לדעת על לימודי תואר שני בתיירות? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


 

תואר שני בתיירות
 
ענף התיירות מתאפיין בתחרותיות רבה, מה שמצריך מן המנהלים לנקוט באסטרטגיות חכמות וגישות כלכליות יעילות. בו בזמן עליהם להבטיח עמידה בסטנדרטים מקובלים של איכות באירוח, במזון, בטיפול בלקוחות ובתנאי העסקה. בנוסף, אותם מנהלים מוכרחים לדעת להתייחס לאיכויות תרבותיות הנטועות באטרקציות למטיילים ולנופשים, וכן אל להם להתעלם מאילוצים הנובעים מאתגרים אקולוגיים. מסלולי המוסמך בתחום נוגעים בכלל ההיבטים הדרושים לעיסוק מתקדם בענף התיירות.
 
תכנית לימודים
 
ניהול שירות, יזמות ותכנון אטרקציות ואתרים – אלה הם מוקדי התכניות לתואר שני בתיירות ומלונאות, כאשר בהם נכללים היבטים כלכליים, חברתיים, תרבותיים ואתיים. המסלולים מאפשרים בחינה של כלים פרקטיים לפתרון משברים ובעיות בחברות מלונאות על רקע שינויים בארגון או בסביבה העסקית.
 
בנוסף, בתכניות אלו לומדים לראות בתיירות סוכן חברתי של שינוי ולכידות, ועוקבים אחר תופעות מסחור של חפצים ומאכלים הנתפשים כמשתייכים לתרבות מסוימת. חלק מן הקורסים עוסקים בתחומי פנאי ספציפיים כגון מוזיאונים ואתרי מרפא. לימודי החובה בחלק מתכניות התואר השני כוללים פרקים רבים בכלכלה ובשיווק.
 
המורשת ההיסטורית של נופים ואתרים היא אספקט משמעותי נוסף בתואר המוסמך, ולכך מתלווה גם הפן הגיאוגרפי והטבעי. התכניות מקנות ידע על משמעויות דתיות ותרבותיות רלוונטיות לאזורים גיאוגרפיים ומבנים ארכיטקטוניים, ועל מקורותיהן בתקופות עבר שונות. בנוסף, בתכניות מסוימות הסטודנטים רוכשים ידע על אוכלוסיית בעלי החיים והצמחייה הקיימות באתרים מיוחדים בארץ ישראל.
 
מתכונת לימוד
 
ניתן ללמוד במסלול מחקרי עם תזה או במסלול עיוני. לעיתים התכניות כוללות לימודי השלמה, אותם יש לעבור בטרם ניתן להשתתף בקורסי החובה של התואר השני. לימודי ההשלמה כוללים נושאים כגון: סטטיסטיקה, כלכלה ניהולית לענף התיירות, מבואות רלוונטיים ויישומי מחשב בניהול. בנוסף, הסטודנטים עוברים בחינות, ותקופת פרקטיקום הכוללת 500 שעות עבודה מעשית בענף. במהלך הסמסטרים עליהם לערוך ניתוח ביקורתי של אירועי מבחן ומאמרים אקדמיים. במקרים מסוימים נדרשים הסטודנטים לבצע פרויקט קבוצתי, שבו יציעו תכנית פיתוח של אתר תיירותי בהתאם לקהלי יעד מוגדרים.
 
קהל יעד ותנאי קבלה
 
קהל היעד הטיפוסי אליו פונות תכניות הלימודים לתואר שני בתחום זה כולל מנהלי שירות, מנהלים בענף התיירות והפנאי ובעלי תפקידי ניהול במלונות. תנאי הקבלה לתואר השני הם תואר ראשון כלשהו בממוצע שבין 76 ל - 80 לפחות. לעיתים קיימת דרישה לניסיון תעסוקתי כמורי דרך.
 
נושאי לימוד
  • ניהול ידע
  • ניהול שיווקי
  • תרבות פנאי
  • שיטות מחקר
  • ניהול תעופתי
  • פרסום ומיתוג
  • ניהול מוזיאונים
  • ניהול אסטרטגי
  • ניהול משאבי אנוש
  • גלובליזציה בענף המלונאות
  • התנהגות צרכנים בענפי השירות
  • ועוד
 
מוסדות לימוד
  • אוניברסיטת בן-גוריון בנגב (באר שבע) – שם פועל מסלול בניהול תיירות ומלונאות במסגרת תואר שני בפקולטה לניהול, כאשר ההכשרה היא בכיוון עסקי וכלכלי. 
 
  • המכללה האקדמית כנרת (עמק הירדן - צפון) - במכללה האקדמית כנרת ניתן ללמוד בתכנית לתואר שני בניהול תיירות ומלונאות, אשר מתקיימת בשפה האנגלית. מסלול זה שם דגש על הקניית כלים לניהול חברות גלובליות.
  
  • אוניברסיטת חיפה – מציעה מסלול לתואר שני בחוג ללימודי ארץ ישראל עם התמחות בתיירות ישראלית. המסלול מיועד למורי דרך מוסמכים, והוא מתמקד באספקטים תרבותיים וגיאוגרפיים של אתרים בישראל.
 

מהן אפשרויות התעסוקה?


הכלים הנרכשים במסלולים אלה יכולים לסייע לעוסקים בענפי המלונאות והפנאי לקדם את הקריירה. בין היתר, מנהלים בדרגי ביניים יכולים להיעזר בידע זה כדי להתקדם בארגונים שלהם ובמסגרות כגון רשתות מלונות, חברות תעופה ועוד. ניתן להשתמש בכלים הנלמדים גם לצורכי פיתוח של מיזמים ופרויקטים חדשים, וכן לייעול של תהליכי שירות וקבלת החלטות במוסדות וארגונים קיימים.
מי שמשלימים בהצלחה מסלול מחקרי עם תזה יכולים להמשיך לתואר שלישי. מסלול זה מתאים למעוניינים להשתלב במחקר בתחום ולהשתלב בתפקידי מרצים וחוקרים.

 

שכר - כמה מרוויחים?


רמות השכר בתחום משתנות בהתאם לתפקיד, הארגון המעסיק, מסגרת העבודה (המגזר הציבורי או הפרטי), מיקום בארץ ופרמטרים נוספים.


מדריכי טיולים משתכרים בין 7,000 - 10,000 שקלים לחודש בממוצע, מנהלי משק מגיעים לשכר שבין 8,000 - 9,000 שקלים בממוצע. מנהלי קבלה בבתי מלון יכולים להגיע לשכר שבין 7,000 - 8,000 שקלים, לאחר מספר שנים ניתן להעלות את השכר. מנהלי מלונות ותיקים ומנוסים יכולים להשתכר בין 20,000 - 30,000 שקלים לחודש ואף למעלה מכך.

 

שירות אישי חינם

צריך פרטים על לימודי תואר שני בתיירות?

רוצה לדעת יותר על לימודי תואר שני בתיירות?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
מוסדות לימוד לימודי תואר שני בתיירות
שאלות הגולשים בנושא
תואר שני בתיירות באוניברסיטת בן גוריון