רוצה פרטים על רוקחות?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

לימודי רוקחות לתואר ראשון

רוצה לדעת על רוקחות? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


לימודי רוקחות לתואר ראשון  - למי זה מתאים? כמה זה עולה? איך מתחילים?


הרוקח למעשה הוא המוציא לפועל של החלטת הרופא. לימודי רוקחות מכשירים אותו להכנת תרופות שונות ולחלוקתן למטופלים. בנוסף, רבים מבין הרוקחים עוסקים בפיתוח ובמחקר של תרופות ובייעוץ תרופתי.
 
ההתפתחויות הטכנולוגיות של הרפואה, ובפרט של ענף הרוקחות, הביאו לשינויים משמעותיים בתפיסה הכללית של מקצוע הרוקחות. בעשרות השנים האחרונות, מהווים רוקחים חלק מהותי מן הצוות המטפל בבתי-החולים ובקהילה המונה בין השאר גם רופאים, צוותים סיעודיים, עובדים סוציאליים ועוד.
 
 
כל אחד מאנשי הצוות אחראי לתרום ממומחיותו כדי לספק לחולים את הטיפול הטוב ביותר. הרוקחים הם בעלי הידע בתחום הרוקחות והתרופות על כל גווניו, ולכן נוכחותם של הרוקחים והמלצותיהם בכל הקשור לתופעות לוואי, להתוויות, ליחסי גומלין בין תרופות ועם מזון, תורמת במידה רבה לשיפור הטיפול התרופתי, להורדת תופעות הלוואי ולחסכון משמעותי.
 
בנוסף לכך, לרוקחים מומחיות רבה וידע בתהליכי היצור, בפיקוח על בקרת איכות התרופות, בקביעת סטנדרטים עדכניים, בפיתוח תרופות חדשות ובפיתוח המערך הניסיוני שיביא לרישיון.
 
מסלולי לימוד
 
סוגי הרוקחות הקיימים כיום הם:
 
  • רוקח קהילתי - אלה הרוקחים שבדרך כלל אנו נתקלים בהם בבתי המרקחת השכונתיים. יש להם ידע במינונים, השפעות ואינטראקציות של תרופות. הם מספקים למטופל את התרופה ונותן הוראות שימוש. 

 

  • רוקח בתעשייה - עובדים בדרך כלל בחברות המייצרות תרופות ומשתתפים בכל הקשור לפיתוח, ייצור ואישור התרופה. התהליך כרוך בעבודה רבה של מחקר ופיתוח. קראו עוד: מה כדאי לך ללמוד - כימיה או רוקחות?

 

  • רוקח קליני (תואר שני) – עובדים בדרך כלל בבתי החולים ומייעצים אודות מתן טיפולים תרופתיים.

 

מה לומדים?

 

לימודי רוקחות מכשירים רוקחים שיוכלו לעבוד בבתי מרקחת קהילתיים ומוסדיים וכן חוקרים במכונים שונים ובתעשייה. תכניות הלימודים בענף זה מתעדכנות בקצב תדיר, ומותאמות להתפתחויות האחרונות ולחידושים החלים בענפי הבריאות והרפואה. הסטודנטים בתכנית לומדים על מנגנוני פעולתם של חומרי הרפואה ורוכשים את הידע הדרוש להשתלבות כיועצים לטיפול תרופתי.

 

הלימודים כוללים נושאים שונים ממגוון תחומי ידע: ממדעי הבריאות, ממדעי הטבע ומהרוקחות. בוגרי המסלול יכולים להמשיך את לימודיהם לתארים אקדמאים (תואר שני ושלישי) במגוון מוסדות מחקר בארץ ובעולם.

 

 

נושאי לימוד

 

לימודי הרוקחות משלבים בין לימודים עיוניים תיאורטיים לבין התנסות מעשית. לאורך תקופת ההכשרה נלמדים בין השאר נושאים כמו:

מכאניקה וחשמל לרוקחים, ביולוגיה, כימיה, אנליזה תרופתית, מדעי הרוקחות, יישומי מחשב, פיזיולוגיה של האדם, היסטולוגיה, אימונולוגיה קלינית, מיקרוביולוגיה, פיזיקה, אנטומיה, אימונולוגיה, ביולוגיה מולקולארית, חשבון דיפרנציאלי ואינטגראלי, מדעי הרפואה, פתולוגיה, תזונה ועוד.

 

איזו תעודה מקבלים בסיום לימודי רוקחות?

 

בוגרי לימודי רוקחות זכאים לתואר ראשון ,B.Pharm, ברוקחות כמו גם לרשיון עבודה ברוקחות מטעם משרד הבריאות . יש לציין כי רישיון עבודה ברוקחות מטעם משרד הבריאות יוענק עם השלמה של 8 חודשי התנסות (סטאז').

 

 

מהם תנאי הקבלה?

 

מועמדים ללימודי רוקחות נדרשים למלא אחר התנאים הבאים:

 

  • ציון פסיכומטרי
  • תעודת בגרות בממוצע ציונים של 90 לפחות
  • בגרות במתמטיקה ברמה של 4 יח"ל לפחות עם ציון 80
  • ראיון אישי

 

מהו משך זמן הלימודים?
 
הלימודים נמשכים 4 שנים  ועוד שמונה חודשי סטאז' בבית מרקחת.
 
היכן לומדים?
 
  • אוניברסיטת בן-גוריון בנגב (באר שבע) - למעלה מ-18,000 סטודנטים לומדים בקמפוסים של האוניברסיטה בבאר-שבע, שדה בוקר ואילת. הלימודים מתבצעים במסגרת הפקולטה למדעי הבריאות בבאר שבע.
 
  • האוניברסיטה העברית בירושלים - מסלול הרוקחות באוניברסיטה הוא מפותח ומתקדם ולרשות הסטודנטים עומדים כל הכלים והאמצעים לרכוש את המקצוע ברמה הגבוהה ביותר. באוניברסיטה מתקיימת גם תכנית למצטיינים בשם מדעי התרופה, שמציעה ללמוד במסלול ישיר לתואר שני. התכנית כוללת תואר ראשון ברוקחות ותואר שני במדעי התרופה.
שירות אישי חינם

צריך פרטים על רוקחות?

רוצה לדעת יותר על רוקחות?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
שאלות הגולשים בנושא
לימודי רוקחות ללא פסיכומטרי
מסלול הסבה לרפואה מרוקחות
לימודי רוקחות - סיכויי קבלה בארץ ובחו"ל
הסבה ממעבדה רפואית לרוקחות
רוקחות - איפה הכי כדאי ללמוד בארץ?
כמה יחידות לימוד במתמטיקה צריך כדי להתקבל לרוקחות
תואר שני ברוקחות לבוגרי מדעי התזונה