רוצה פרטים על לימודי פיזיותרפיה?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

לימודי פיזיותרפיה - איך מתקבלים, מה לומדים? ומה אח"כ?

רוצה לדעת על לימודי פיזיותרפיה? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


לימודי פיזיותרפיה - למי זה מתאים? כמה זה עולה? איך מתחילים?

 

הפיזיותרפיה היא למעשה שיטת טיפול המושתתת על תרגילים ומניפולציות גופניות המותאמים אישית למטופל כדי לשקם ולמנוע בעיות במערכת התנועה. אך לפני הכל, באמצעות הפיזיותרפיה, מאבחנים בעיות תנועה ויכולות תפקודיות שונות, כשבהמשך מתאימים את טיפול.

 

טיפול פיזיותרפי יכול לסייע רבות בבעיות עצב, שריר ושלד במגוון רחב של תחומים. תחומים אלה כוללים שיקום אורטופדי ונוירולוגי בבוגרים, טיפול נשימתי בפגים, פגיעות ספורט ,ילדים ומבוגרים, שיקום קטועים, טיפולים התפתחותיים, כאבי שרירים, טיפול יציבתי, דליפות שתן בנשים ובגברים, שיקום לאחר אירוע מוחי ועוד.

 

 

מהי פיזיותרפיה?

 

הפיזיותרפיה אינה משתמשת בפעולות חודרניות ומשתמשת בטכניקות ועזרים שאינם מזיקים לאדם ולסביבה אלא יעילים לטובתו. בבסיס השיטה המקצועית עומד הרעיון והידיעה, כי תהליכי הריפוי בגוף האדם נועדו לתקן ליקויים או באים על מנת לתת מענה לנזקים אשר נוצרו עקב מחלות או תהליכים פתולוגיים אחרים. הפיזיותרפיסט בסך הכלל עוזר לגוף לרפא את עצמו ומעודד את תהליך הריפוי הטבעי .

אם ניקח כדוגמא שבר. התרגילים הרפואיים המבוצעים לאחר שבר נועדו לעודד ריפוי של השבר, וכן החזרת היכולת של השרירים ותנועת המפרקים המעורבים. הגוף יודע לאחות את השבר לבד, אך הפיזיותרפיסט מעודד את התהליך ומזרז את השיקום באמצעות הטכניקות שלמד.

 

תפקיד הפיזיותרפיה, אם כן, הוא להביא את המטופל לתפקוד אידיאלי והפיזיותרפיסטים עושים זאת על ידי שימוש בידיים לביצוע מניפולציות ידניות, עיסוי לשרירים ולצלקות ניתוחיות. בין היתר הם משתמשים בטכניקות של חימום וקירור, כמו כריות חימום, ופאראפין, מכשירי אולטרסאונד, גלים קצרים ועוד.

 

 

מטרת הלימודים

 

פיזיותרפיה שייכת לתחום הפרא רפואה, ומטרתה לסייע למטופלים להגיע לתפקוד גופני אופטימאלי. המטפל בפיזיותרפיה מאבחן את מצב המטופלים, מעריך את יכולות תפקודם ומאתר מוגבלויות או בעיות גופניות שונות. בתום השלב האבחוני הוא קובע את את תוכנית הטיפולים המתאימה ומיישם תוכנית זו תוך בקרה מתמדת של כל שלבי הטיפול.

 

לימודי פיזיותרפיה שואפים להקנות ידע עיוני עדכני, לצד פיתוח מיומנויות מקצועיות ומעשיות. הם מתמקדים בהקניית הידע הדרוש להדרכת המטופלים להתנהגות נכונה, המעודדת החלמה מהירה ומונעת היווצרות של בעיות פיזיות נוספות.

 

תכנית לימודים

 

תכניות הלימוד בתחום הפיזיותרפיה מפגישות את הסטודנטים עם מגוון נושאים הקשורים לתפקוד האדם מבחינה גופנית ונפשית, כמו גם עם תחומי הטבע והבריאות ,מדעי ההתנהגות ומדעי החברה. הסטודנטים במסלול מפתחים יכולות אבחון, המאפשרות להם להתאים את הטיפול למצבים ולצרכים משתנים, ונחשפים לשיטות טיפול ושיקום פיזיותרפיות שונות. הסטודנטים אף רוכשים בקיאות בכלי מחקר וסטיסטיקה על מנת שיוכלו לבחור להמשיך באקדמיה בכיוון מחקרי.

 

התמחויות

 

תחום השיקום הפיזיותרפי כולל מספר התמחויות וביניהן:

 

  • אורתופדיה - אורתופדיה עוסקת באבחון וטיפול של פגיעות שלד ושריר, במצבי ניוון ובמקרים של בעיות יציבה והליכה.
  • אונקולוגיה - עוסקת בשיקום יכולות שנפגעו עקב מחלת הסרטן, במטרה להביא את המטופל לתפקוד מיטבי בהתאם למצבו.
  • רפואת ספורט - הפיזיותרפיסטים העוסקים ברפואת ספורט מתמחים באבחון ושיקום לאחר פציעה של ספורטאים. במהלך הטיפול הוא מפקחים על תוכניות האימון כדי למנוע תנועות לא רצויות ופגיעות מיותרות.
  • נוירולוגיה - עוסקת בפגיעות במערכת העצבים, ועושה שימוש בכלים שנועדו לעורר ולגרות את אותן מערכות שנפגעו.
  • רפואת ילדים וטיפול התפתחותי - עניינם אבחון בעיות בהתפתחות הפיזית של הילד ובשיטות המעודדות התפתחות אידיאלית.

 

נושאי לימוד

 

תחומי הלימוד במסלול שעובר הפיזיותרפיסט, מעניינים ומגוונים. ביניהם: אנטומיה ופיזיולוגיה, היסטולוגיה, ביוכימיה, אנטומיה טופוגרפית ,גנטיקה, מבוא לפסיכולוגיה, תורת העיסוי , פיזיולוגיה כללית, סטטיסטיקה, מבוא לשיטות מחקר, פתולוגיה, ביומכניקה, עזרה ראשונה, מבחנים ומדידות גופניות, אורתופדיה כללית, בריאות האישה, טכניקות שיקומיות, בדיקה ושיקום המטופל המאושפז במחלקה האורתופדית, פיזיותרפיה במערכת התנועה, התפתחות תקינה של הילד, הדרכת מטופלים, מניעה ושיקום מחלות לב, ניתוח הליכה ועוד תחומים מרתקים.

 

כמו כן, לימודי פיזיותרפיה מתמקדים בהעשרת הסטודנטים בהתנסות מעשית ולשם כך הם משתלבים במהלך הלימודים בעבודה מעשית קלינית בבתי חולים, במכונים ובמרכזי שיקום שונים.

 

מהו משך זמן הלימודים?

 

בכדי לעסוק בפיזיותרפיה ולטפל באנשים, יש לסיים ארבע שנות לימוד לתואר ראשון באוניברסיטה או במכללה.

 

 

כמה זה עולה?

 

באוניברסיטאות שכר הלימוד עומד על כ - 10,500 ש"ח בשנה.

 

תנאי קבלה

 

הקבלה ללימודים מתבססת על שקלול של ציוני הבגרו והפסיכומטרי של המועמדים, תוך דגש על הציונים הכמותיים. תנאי הקבלה לפיזיותרפיה משתנים ממוסד למוסד.

 

כמו כן, ישנה אפשרות ללימודי פיזיותרפיה ללא פסיכומטרי. במסלולי קבלה אלה, המועמדים מתקבלים בדרך כלל על סמך תואר ראשון קודם בתחום רלבנטי, כגון מדעי החיים השונים. במוסדות לימוד מסוימים, מציעים תכניות הכנה המחליפות את הפסיכומטרי.

 

היכן לומדים?

 

כיום, ישנן מספר אוניברסיטאות שניתן ללמוד בהן פיזיותרפיה (בן-גוריון, תל-אביב, חיפה ואריאל). לימודים בפיזיותרפיה מתקיימים גם במכללה האקדמית צפת. בסיום הלימודים, התואר הוא תואר ראשון בפיזיותרפיה (B.P.T). ניתן למצוא לימודים בתחום זה באזורים שונים, לרבות לימודי פיזיותרפיה בצפון, לימודים בדרום, לימודים במרכז או באזור ירושלים.

 

בחלק ממוסדות הלימוד, מוצעת מכינה ללימודי פיזיותרפיה המיועדת למועמדים שציוני הבגרות שלהם אינם גבוהים מספיק על מנת להתקבל.

 

מהן אפשרויות התעסוקה?

 

בתום לימודי פיזיותרפיה לתואר ראשון יהיו זכאים הבוגרים לתעודת בוגר בפיזיותרפיה T.P.B., שתאפשר להם להשתלב במגוון רחב של מקומות תעסוקה.אנשי המקצוע בתחום הפיזיותרפיה מועסקים במסגרות ציבוריות ובמסגרות פרטיות וביניהן: בתי חולים, בתי אב, מרכזי שיקום, ספורט, מכונים אמבולטוריים ,מכונים, מוסדות סיעוד, מוסדות חינוך, ומסגרות קהילתיות שונות.

שירות אישי חינם

צריך פרטים על לימודי פיזיותרפיה?

רוצה לדעת יותר על לימודי פיזיותרפיה?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
מוסדות לימוד לימודי פיזיותרפיה
שאלות הגולשים בנושא
לימודי פיזיותרפיה בוינגייט
לימודי פיזיותרפיה ללא פסיכומטרי
קבלה מעל גיל 30 ללימודי פיזיותרפיה
להתקבל לימודי פיזיותרפיה ללא בחינה פסיכומטרית
ההבדל בין לימודי פיזיותרפיה לריפוי בעיסוק
הכנה ללימודי פיזיותרפיה
קבלה מעל גיל 40 ללימודי פיזיותרפיה בצפת