רוצה פרטים על עיצוב אופנה?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

תוכנית לימודים - לימודי עיצוב אופנה

רוצה לדעת על עיצוב אופנה? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


עיצוב אופנה, חלמת על זה? אז איך מתחילים?

 

תחום העיצוב על ענפיו השונים הוא תחום יצירתי ומאתגר. ישנם סוגים רבים של מעצבים - מעצבי דירות, מעצבי פנים, מעצבי נוף, מעצבי גנים וכמובן גם מעצבי אופנה. כל מעצב ותחום התמחותו, אך המשותף לכולם הוא התשוקה והאהבה לתחום העיצוב.

 

לימודי עיצוב אופנה הפכו לפופולאריים מאוד בשנים האחרונות. עולם האופנה התפתח בעשור האחרון ומעצבי אופנה, בארץ ובעולם, הפכו למפורסמים מאוד. כולנו אוהבים להתלבש ורוצים להראות טוב, בין אם המדובר באירועים חגיגיים כמו חתונות, ימי הולדת ובריתות, אירועים של העבודה או אפילו ביום יום. אנשי המקצוע העוסקים בתחום זה, הם האחראיים הישירים לכך.

 

עולם האופנה מגלגל מיליארדי דולרים מדי שנה ועוסקים בו מעצבים, דוגמניות, חייטים, אנשי עסקים ועוד.

 

עוד בתחום העיצוב:

 

מה לומדים ולמה כדאי לי ללמוד עיצוב אופנה?

 

לימודי עיצוב אופנה קיימים בארץ במספר מסלולים: לימודי תואר ראשון בעיצוב אופנה , בעיצוב טקסטיל ובאומנויות, ולימודי עיצוב אופנה במסגרת לימודי תעודה, במגוון התמחויות ,מעיצוב אופנה ואדריכלות, ציור ועיצוב אופנה, עיצוב תיקים ואביזרי אופנה, הכשרת סטייליסטים ועד לגזרה ותדמיתנות.

 

עיצוב אופנה הוא תחום אומנותי ויצירתי שמושפע מאירועים היסטוריים, תרבותיים וחברתיים. מעצבי האופנה מעורבים בכל תהליך ההפקה והשיווק של האביזר האופנתי, החל מהגיית המודל, הרישום, התפירה והגזירה ועד השיווק שלו בתעשייה המקומית או הבינלאומית. לימודי עיצוב אופנה מכשירים את המשתתפים בהם לרכוש יכולות טכנולוגיות ועיצוביות שיסייעו להם לתת דרור להשראות שלהם וליישם את הרעיונות המפושטים לידי תוצרת ממשית.

 

 

תוכניות הלימודים משלבות בדרך כלל את החלק המעשי והפרקטי עם החלק התיאורטי. הלימודים כוללים מקצועות רבים מעולם האופנה כמו כיצד לפתח רעיון, עיצוב קולקציות פשוטות ומורכבות, מושגים באופנה, תדמיתנות, תפירה, איורי אופנה, רישומי מודל, ציור טכני, טקסטיל והכרת בדים, פיתוחי בדים, סטיילינג, עבודה בסטודיו ועוד.

 

כמו כן, ענף האופנה כולל בתוכו תת- תחומים רבים כמו: סטיילינג, קניינות, יבוא ושיווק אופנה, אביזרי אופנה, הנדסת טקסטיל, ניהול מותגי אופנה, ועוד. בהתאם לכך,תוכניות הלימוד בעיצוב אופנה שואפות להקנות ידע בתחומים נוספים מלבד הנושאים הקשורים ללימודי עיצוב גרידא. בין הנושאים הנוספים ניתן למצוא את תחום התקשורת, השיווק והמסחר. כל אלה מכשירים את הסטודנטים לעסוק בעיצוב אופנה על כל גווניה.

 

לבסוף, לימודי עיצוב אופנה מעשירים את השכלתם של הסטודנטים בידע רב הקשור לתולדות האומנות - אמנות יוונית ורומית, אמנות הרנסנס, אמנות ימי הביניים ואמנות מודרנית. זאת מתוך אמונה שהאופנה תמיד תהיה ההשתקפות של תהליכים תרבותיים, היסטוריים וחברתיים שמתרחשים בעולם.

 

 

תנאי קבלה

 

למוסדות הלימוד להכשרה אקדמאית בעיצוב אופנה יתקבלו:

 

  • מועמדים בעלי תעודת בגרות מלאה.
  • מועמדים שעמדו בהצלחה במבחן הפסיכוטכני.
  • מועמדים שעברו את המבחן הפנימי ברישום וצבע והציגו תיק עבודות אישי.
  • מועמדים שעברו ראיון קבלה אישי ותרגיל בית בעיצוב.

 

 

היכן לומדים?

 

המוסדות המציעים לימודי עיצוב אופנה לתואר ראשון הם:

 

  • בצלאל האקדמיה לאמנות ועיצוב (ירושלים): בבצלאל פועלת המגמה ללימודי צורפות ואופנה. הלימודים נמשכים כארבע שנים ומעניקים לבוגרים תואר ראשון BFA.

 

  • מכללת שנקר (רמת גן): המכללה מפעילה תכנית לימודי עיצוב אופנה שאורכה ארבע שנים. הלימודים מפתחים הבנה יצירתית, אמנותית, טכנולוגית ותרבותית בקרב הסטודנטים.

 

  • המרכז האקדמי ויצו חיפה: במרכז האקדמי ויצו חיפה אפשר ללמוד בתכנית לימודי עיצוב אופנה לתואר וכן לשלב לימודים לתעודת הוראה. מתאים למעוניינים בלימודי עיצוב אופנה בצפון.


מוסדות שבהם ניתן ללמוד בתכניות לימודי תעודה בעיצוב אופנה:

 

  • סטודיו 6B (תל אביב וחיפה): בסטודיו 6B מתקיימת תכנית בתחום עיצוב האופנה. לצידה אפשר ללמוד בעוד שלל תכניות בתחום העיצוב, כגון קורס עיצוב פנים, קורס סטיילינג, קורס הום סטיילינג ועוד.

 

  • מכללת קונספט (תל אביב): לימודי עיצוב אופנה בקונספט נמשכים כשמונה חודשים. ניתן ללמוד במסלול ערב או בתכנית בוקר.

 

  • מכללת ביטוי (רמת גן): אורכו של המסלול לתעודה בעיצוב אופנה במכללה זו הוא כשנה וחודשיים, הוא מכיל שלל תרגילים להתנסות בפיתוח פרטי הלבוש ובתכנונם.

 

כמה זמן לומדים?

 

משך הלימודים הוא משתנה בין מוסד למוסד ותלוי בסוג המסלול שנבחר. בדרך כלל מסלול לימודי תעודה בעיצוב נמשך כשנה וחצי עד שנתיים ולימודי עיצוב אופנה לתואר ראשון מתפרסים על ארבע שנים.

 

הסמכה

 

  • מי מאלו שסיימו מסלול עיצוב אופנה במוסדות אקדמיים יהיה זכאי לתואר בעיצוב אופנה מסוג B.des
  • בוגרי לימודי עיצוב אופנה במסגרת קורסים או לימודי תעודה יהיו זכאים לדיפלומה- Bachelor of Design מהמוסד בו למדו.

 

מהן אפשרויות התעסוקה?

 

ענף האופנה הוא דינאמי ומשתנה, לכן לימודי עיצוב אופנה מקפידים להתעדכן בהתרחשויות ובטרנדים של עולם האופנה ומתאימים את תוכניות הלימוד למתרחש בתעשייה ובשוק העבודה.

 

לימודים של עיצוב אופנה מכילים תכנים מגוונים גם טכניים וגם עיצוביים כמו תפירה, תדמנות, דיגום חופשי, עיצוב אופנה, איורי אופנה וכו'. בתום הלימודים של עיצוב אופנה יוכלו הבוגרים לעסוק בכל אחד מהתחומים הנ"ל. עיצוב נעליים, עיצוב שמלות כלה, עיצוב הלבשה תחתונה הם רק חלק מהעיסוקים של מעצבי אופנה.

 

מי שיסיים בהצלחה את לימודיו יוכל לנסות ולהתקבל לחברות העוסקות בעיצוב אופנה. בדרך כלל, בשלב הראשון נהוג להתלוות למעצבי אופנה מובילים וללמוד מהם, אולם יש גם כאלה המנסים לפתח לעצמם קריירה עצמאית מיד עם סיום הלימודים.

 

שירות אישי חינם

צריך פרטים על עיצוב אופנה?

רוצה לדעת יותר על עיצוב אופנה?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
שאלות הגולשים בנושא
לימודי עיצוב אופנה - קונספט או מכון אבני?
לגבי עיצוב אופנה
עיצוב אופנה-מכללת ביטוי רמת גן.
לימודי עיצוב אופנה לדתיות
צריך בגרויות בשביל עיצוב אופנה
לימודי עיצוב אופנה ללא תיק עבודות ומכינה
עיצוב תעשייתי או עיצוב אופנה?