רוצה פרטים על מנהל ומדיניות ציבורית?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

לימודי מנהל ומדיניות ציבורית

רוצה לדעת על מנהל ומדיניות ציבורית? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


לימודי מנהל ציבורי  - למי זה מתאים? כמה זה עולה? איך מתחילים?

 

במנהל ציבורי הכוונה לכלל השירותים הניתנים לאזרח מטעם המדינה, וכפופים לערכי הממשלה ומדיניותה. מנהלי גופים ציבוריים נדרשים להיות קשובים לצרכי העם מחד, וליישם החלטות ממשלתיות מאידך. הם אמורים לפעול מתוך שקיפות מלאה, לעמוד במסגרת תקציבית מוגבלת ולפקח על הוצאה לפועל של תכניות לטובת הציבור. בשנים האחרונות ישנה מגמה של הפרטת שירותים ציבוריים בישראל, כלומר - העברת חלק מן התפקידים המסורתיים של הגופים הממשלתיים לידי ספקים פרטיים.
 
התפתחות נוספת ומקבילה היא המגמה של דיגיטציית הידע. משרדים שונים יכולים לגשת באמצעות מערכות מידע משוכללות לתיקייה ממוחשבת שבה נמצאים נתונים רפואיים, השכלתיים, תעסוקתיים, משפטיים - על בן אדם פרטי. יוזמת המאגר הביומטרי מציעה לאפשר לגורמים ממשלתיים שונים לדעת הכל על כל בן אדם בחברה, באמצעות טביעת האצבע שלו. כמובן שיש בכך סכנה לזכות הפרטיות של היחיד ולחירותו האישית. 
 
מי שמעוניינים להכיר מקרוב את התחום ולרכוש ידע להשתלבות בסקטור הממשלתי ובשלטון המקומי יכולים ללמוד בתואר ראשון במינהל ומדיניות ציבורית. לימודים אלה מתקיימים במסלול חג חוגי או בשילוב חוג נוסף בתואר דו חוגי, והם מוצעים כיום במספר מוסדות בפריסה ארצית.
 
 
מה לומדים?
 
בתכניות ללימודי מנהל ציבורי שואפים להקנות לסטודנטים כלים לעשייה בשדה הפוליטי, ברמה המקומית וברמה הארצית והלאומית. ידוע, כי ממשלות וביורוקרטיות בכל הרמות ובעולם כולו ניצבות בפני אתגרים גדולים. הכלים האקדמיים שנרכשים במסלול לימודים זה מסייעים לבוגרים להשתלב בתור עובדי ציבור מיומנים ומקצועיים שמקדמים את התחום לאופקים חדשים ומספקים מענה לתהליכים בירוקרטיים מורכבים, אך גם ערים לדילמות המוסריות הכרוכות בו.
 
התכניות ללימודי תואר ראשון מעניקות לסטודנטים כלים יישומיים ומיומנויות בתחומי הניהול, ההתנהגות הארגונית והמשפט וידע במערכות המנהל הציבורי, דרכי פעולתן והאילוצים החברתיים והכלכליים שבמסגרתם הן פועלות. לימודים אלה מכשירים את הסטודנטים להשתלב בעתודה ניהולית במגזר הציבורי הכולל עיריות, משרדי ממשלה, מלכ"רים, עמותות ועוד.
 

נושאי לימוד

 

  • משאבי אנוש
  • הגות מדינית
  • עיבוד נתונים
  • ביטחון לאומי
  • כלכלה פוליטית
  • מוסדות המדינה
  • התהליך הפוליטי
  • יחסים בינלאומיים
  • לימודי ארץ ישראל
  • דרכי ישוב סכסוכים
  • אסטרטגיה ומדיניות חוץ
  • ועוד
     

מסלולי לימוד

 
במוסדות השונים מציעים לימודים במינהל ומדיניות ציבורית במספר מסלולים אפשריים: מדעי המדינה ויחסים בינלאומיים עם התמחות בתחום זה, מסלול התמחות במסגרת לימודי מדעי החברה, תואר בחברה וממשל עם חטיבה לבחירה בתחום זה ועוד.
 
מהו משך זמן הלימודים?
 
אורך הלימודים הוא שלוש שנים אקדמיות. 
 
אנשים עובדים המעוניינים ללמוד בתכנית המתאימה לצורכיהם יכולים לבחור בתכנית לימודי ערב במנהל ומדיניות ציבורית. מסלולים אלה כוללים שיעורים בכמה ערבים בשבוע ובימי שישי.
  
כמה זה עולה?
 
במוסדות הציבוריים, הכוללים אוניברסיטאות ומכללות, שכר הלימוד הוא אוניברסיטאי וגובהו נקבע מדי שנה על ידי המל"ג (המועצה להשכלה גבוהה). נכון לשנת תשפ"ב, גובה שכר הלימוד האוניברסיטאי הוא 10,391 שקלים לשנה. 
 
כיצד מתקבלים?
 
תנאי קבלה למדיניות ציבורית מתבססים לרוב על ציון התאמה - כלומר על שקלול הציון בפסיכומטרי עם ממוצע הבגרות. כמו כן, המועמדים יכולים למצוא מסלולים ללימודי מינהל ומדיניות ציבורית ללא פסיכומטרי שבהם מסתמכים על ממוצע בגרות בלבד ומקבלים פטור מן הפסיכומטרי.
 
במסגרת הדרישות, יש צורך בבגרות מלאה בממוצע 80 ומעלה. כמו כן, יש צורך בציון גבוה בבגרות במתמטיקה ובאנגלית ברמת 4 או 5 יחידות לימוד. מי שמתקבלים ללא פסיכומטרי נדרשים להיבחן במבחן אמי"ר לסיווג רמת האנגלית. מי שאינם עומדים ברף הנדרש יכולים ללמוד במכינה ולשפר את סיכויי קבלתם, מועמדים מעל גיל 30 יכולים ללמוד במכינות ייעודיות (30 פלוס).
 
היכן לומדים?
 
הלימודים מתקיימים במספר מוסדות, לעיתים במסגרת תואר בתחום מדעי המדינה. הם מתקיימים הן באוניברסיטאות והן במספר מכללות. בין המוסדות המלמדים את התחום:
  • המכללה האקדמית ספיר (שדרות) - במכללה לימודים לתואר ראשון במנהל ומדיניות ציבורית. בתואר הראשון משלבים ידע בתחומים כגון כלכלה, ממשל ופוליטיקה, הכשרת מנהלים במגזר הציבורי , עיריות, משרדי ממשלה, ארגונים חינוכיים ועוד. תנאי הקבלה ללימודי מנהל ומדיניות ציבורית במכללה זו, כוללים זכאות לתעודת בגרות מלאה בממוצע 80 ומעלה, כולל ציונים עוברים במקצועות האנגלית והמתמטיקה ברמת 4 יחידות לפחות. במכללה האקדמית ספיר מתקיימת גם תכנית לתואר ראשון ושני במינהל ומדיניות ציבורית בארבע שנים. מסלול זה מיועד לסטודנטים מצטיינים שברשותם ממוצע 88 ומעלה בתום שנה ב' ללימודים, ועוברים ראיון קבלה.
 
  • האוניברסיטה הפתוחה (פריסה ארצית) - באוניברסיטה הפתוחה פועל בית הספר למדיניות ציבורית לעובדי המדינה שבו יכולים עובדי מדינה ועובדים במגזר הציבורי ללמוד בתכנית מובנית שנוגעת לסוגיות מהותיות בתחומם. כמו כן, מתקיים מסלול תלת שנתי מובנה ללימודי מדע המדינה ומדיניות ציבורית.
 
  • אוניברסיטת חיפה - באוניברסיטת חיפה מציעים מסלול ישיר לתואר שני במשפטים ותואר מוסמך במינהל ציבורי. ניתן להשלים את שני התארים תוך 4 שנים.

 

  • אוניברסיטת בר אילן (רמת גן) - בבר אילן ניתן ללמוד תואר ראשון במדעי המדינה עם התמחות מינהל ומדיניות ציבורית, במסלול חד חוגי. משך הלימודים שנתיים (6 סמסטרים רצופים).

 

  • המרכז האקדמי שערי מדע ומשפט (הוד השרון) - היקפו של התואר הראשון במדיניות ציבורית הינו שנתיים וסמסטר. הלימודים מתקיימים במתכונת המותאמת לאנשים עובדים. התכנית מבוססת על ארבעה תחומים מרכזיים: ממשל, ניהול וכלכלה, משפטים, ותקשורת.

 

  • המכללה האקדמית הדסה (ירושלים) - מתקיימים לימודים לתואר ראשון בניהול עם התמחות מינהל ציבורי, משך הלימודים 3 שנים, והם מותאמים במתכונתם גם לאנשים עובדים.

 

לימודים לתואר שני

 

כמו כן, לימודי מנהל ציבורי אפשריים גם במסגרת תואר שני במגוון תחומים, כגון: מדעי המדינה - מנהל השלטון המקומי, מוסמך במדיניות ציבורית - יישוב סכסוכים וגישור, תואר שני במדעי המדינהעם התמחות בתחום זה ועוד.
 

 

שירות אישי חינם

צריך פרטים על מנהל ומדיניות ציבורית?

רוצה לדעת יותר על מנהל ומדיניות ציבורית?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
שאלות הגולשים בנושא
לימודי עבודה או מנהל ומדיניות ציבורית
לימודי מדיניות ציבורית לתואר שני באוניברסיטת תל אביב
לימודי תואר ראשון במנהל ומדיניות ציבורית
לימודי המשך במנהל עסקים - תואר שני במדיניות ציבורית
תואר שני בלימודי דמוקרטיה בין תחומיים במגמת ממשל ומדיניות ציבורית
הכנות לקראת לימודי מינהל ומדיניות ציבורית