רוצה פרטים על לוגיסטיקה ורכש?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

לימודי לוגיסטיקה ורכש

רוצה לדעת על לוגיסטיקה ורכש? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


לימודי לוגיסטיקה לתואר ראשון 

 

המונח "לוגיסטיקה" מתייחס לניהול של זרימת משאבים, כגון מידע או מוצרים, מנקודה אחת לאחרת. אנשי לוגיסטיקה אחראים על יצירת סנכרון בין מחלקות שונות, על תכנון יעיל ונכון של תהליכים ופרויקטים בארגון וגם על הפיקוח עליהם. בחברות רבות הם אחראים גם על מערך הרכבים ועל תחומים נוספים, כמו הפצה או ניהול משאבי אנוש.

 

כמעט בלתי אפשרי לנהל ולתפעל עסק גדול בהצלחה ללא מערך לוגיסטי משובח, וכיום ארגונים רבים בוחרים להעסיק אנשי מקצוע שיתמקדו בייעול המערכת ובשיפור ביצועים. בשנים האחרונות הניהול הלוגיסטי התפתח מאוד בארץ גם מהפן האקדמי, ומספר מוסדות מוכרים מציעים לימודים לתואר ראשון בתחום. אם אתם אוהבים לארגן, לתפעל ולדאוג שכל דבר יעבוד כמו שצריך, יכול להיות שלימודי לוגיסטיקה הם הלימודים עבורכם.

 

מה לומדים?

 

המטרה המרכזית של לימודי תואר ראשון בלוגיסטיקה היא להקנות לבוגרים הבנה, ידע, כלים, ומיומנויות שיאפשרו להם לעסוק בתחום בצורה מוצלחת ולנהל את הפן הלוגיסטי בחברה בה הם עובדים בצורה יעילה. בדומה ללימודי ניהול לתואר ראשון, מדובר בתכנית כללית המשלבת בין בין קורסי בסיס במקצועות כמו סטטיסטיקה, חשבונאות ומתמטיקה, לבין קורסי התמחות. בשנת הלימודים האחרונה נדרשים הסטונדטים לקחת חלק בפרויקט מעשי, במסגרתו הם מביאי לידי ביטוי את כלל הידע שצברו.

כמה זמן לומדים?


הלימודים לתואר ראשון בלוגיסטיקה מתפרסים בדרך כלל על פני שלוש שנים. קיימות גם תכניות מקוצרות, המאפשרות להשלים את התואר בשנתיים. רוב מוסדות הלימוד מציעים לסטודנטים מערכת שעות גמישה, המאפשרת לשלב בין לימודים לבין עבודה. הלימודים כוללים הרצאות פרונטליות ושיעורי תרגול, קורסים המועברים במעבדות מחשבים, הרצאות אורח ופרויקט גמר.

 

לימודי ערב


לימודי ערב בלוגיסטיקה מותאמים במיוחד לאנשים המעוניינים לשלב עבודה במשרה מלאה במהלך התואר. בדרך כלל מתקיימים הלימודים ביום או ביומיים במהלך השבוע, וכן בימי שישי. כדי לאפשר סיום הלימודים בפרק זמן דומה לזה הנהוה בלימודי היום, לימודי הערב כוללים גם סמסטרים בחודשי הקיץ. לימודים בשעות אחר הצהריים והערב מתקיימים במוסדות הבאים: המכללה האקדמית ספיר, האקדמית גליל מערבי.


לימודים דו חוגיים


הסטודנטים יכולים לבחור לשלב את לימודיהם עם תחום ידע משיק נוסף, אשר לרוב משתייך למדעי החברה או הניהול. שילוב זה מסייע בהרחבת האופקים האקדמיים, ובחשיפה לכלים נוספים החשובים לעובדים במשק של ימינו, שבו מושם דגש על רב תחומיות. בין המסלולים הדו חוגיים המבוקשים נכללים:

  • לוגיסטיקה וניהול: הלימודים משלבים רכישת ידע בתחום הלוגיסטי עם היכרות עם כלים ניהוליים רלוונטיים, כגון קבלת החלטות, בניית אסטרטגיה, מימון, יזמות, ועוד. שילוב זה מוצע באוניברסיטת בר-אילן וכן במכללה האקדמית גליל מערבי.
  • לוגיסטיקה וכלכלה: שילוב זה מקנה הן ידע לוגיסטי והן ידע אודות תהליכים כלכליים במשק. הסטודנטים ללימודי לוגיסטיקה וכלכלה נחשפים לתחומים כגון מימון, תורת המחירים, אקונומטריקה, ועוד, וכן דנים בתהליכים בכלכלה הישראלית. הלימודים מתקיימים באוניברסיטת בר-אילן.


נושאי הלימוד

  • חקר ביצועים.
  • תובלה ושינוע.
  • אנגלית עסקית.
  • ניהול פרויקטים.
  • ניהול רכש ומלאי.
  • התנהגות ארגונית.
  • ניהול משאבי אנוש.
  • מערכות מידע ניהוליות.
  • מודלים של קבלת החלטות.
  • תפ"י - תכנון ופיקוח על הייצור.
  • הובלת חומרי גלם, סחורות, ועובדים.
  • ועוד.

 

מהם תנאי הקבלה?

 

כדי להתקבל ללימודים יש להציג תעודת בגרות מלאה ובחלק מהמקומות דורשים גם ציון בפסיכומטרי. תנאי הקבלה לתואר בלוגיסטיקה כוללים:

  • ציון פסיכומטרי של 600 ומעלה.
  • בגרות במתמטיקה ברמת 4 או 5 יחידות.
  • בגרות באנגלית ברמת 4 או 5 יחידות.
  • מועמדים מעל גיל 30 יכולים להתקבל על סמך לימודים במכינת 30+, יש להשלים גם קורסי מתמטיקה.
  • שימו לב כי כאשר מתקיימים הלימודים במתכונת דו חוגית, יש לעמוד גם בדרישות הקבלה של החוג השני.

 

כמו כן, מוסדות הלימוד מציעים לימודי לוגיסטיקה ללא פסיכומטרי, על סמך ציוני הבגרות, לעומדים בתנאים הבאים:

  • בגרות בממוצע גבוה, אשר נע בין 82-80 (משתנה ממוסד למוסד).
  • בגרות במתמטיקה ברמת 4 או 5 יחידות לימוד.
  • ציון במבחן אמי"ר או אמיר"ם לסיווג האנגלית.
  • ראיון אישי.

 

היכן לומדים? 

  • המכללה האקדמית ספיר (שער הנגב - דרום) – במכללת ספיר ניתן לבחור מבין מספר תכניות לימוד: מערכת מלאה במסלול יום (3 שנים); מערכת שעות חלקית ובה לומדים יומיים מלאים בשבוע (3 שנים, כולל סמסטר קיץ); ותבנית לימודים בשעות אחר הצהריים (3 שנים וחצי, כולל סמסטר קיץ).

 

  • אוניברסיטת בר אילן (רמת גן) – האוניברסיטה מציעה מסלול לתואר ראשון בניהול לוגיסטיקה המשלב בין תחום זה לבין טכנולוגיה, כלכלה ומערכות מידע. הלימודים מתקיימים במתכונת חד חוגית. כמו כן, מתקיימות תכניות דו חוגיות עם לימודי מידע, מדעי המחשב, או כלכלה. משך הלימודים 3 שנים.

  

  • המכללה האקדמית גליל מערבי (עכו) – התואר מתקיים במתכונת דו חוגית עם לימודי ניהול. ישנה אפשרות לשלב לימודי תעודה בניהול פרויקטים, או בייעוץ משכנתאות. הלימודים נפרסים על פני 9 סמסטרים, כולל סמסטר קיץ, ומותאמים לאנשים עובדים. 

 

מהן אפשרויות התעסוקה?

 

כמעט בכל חברה או ארגון (ובוודאי בארגונים הגדולים) יש צורך באנשי לוגיסטיקה עם ידע בתחומים רבים ומגוונים. בוגרי המסלולים השונים יוכלו להשתלב בתחומים כמו סחר בינלאומי, ניהול מערכות לוגיסטיקה, ניהול מערכות הובלה והפצה, ניהול מחלקות תפעוליות בחברות, ניהול מערכות מידע לוגיסטיות, ועוד. במגזר הפרטי יש עבודות רבות בתחום ובחלקן ניתן להגיע למשכורות יפות. גם במגזר הציבורי יש צורך באנשי לוגיסטיקה ובמיוחד במשרד הביטחון או במערכות צבאיות.

 

מהן רמות השכר בתחום?


מכיוון שהתואר פותח צוהר למגוון אפשרויות תעסוקה, גם רמות השכר של הבוגרים נעות בקשת רחבה למדי. שכרם הבוגרים משתנה בהתאם לתפקיד שאותו מאיישים, וכן בהתאם לקריטריונים כגון גודל הארגון המעסיק, עבודה בסקטור הציבורי או הפרטי, השכלה נוספת שברשות העובדים (כגון קורסים לתעודה להרחבת הידע), ועוד.

 

להלן מספר דוגמאות לרמות שכר בתפקידים מבוקשים: מנהל לוגיסטיקה מרוויח בתחילת דרכו המקצועית בין 13,000 - 18,000 שקלים לחודש. מנהל רכש יכול להרוויח בין 16,000 - 19,000 שקלים לחודש, עובדים בעלי ותק רב בתפקיד זה יכולים להרוויח בין 25,000 - 30,000 שקלים. שכר מנהל תפעול מתחיל מטווח שבין 13,000 - 16,000 שקלים לחודש, ולאחר מספר שנים ניתן להרוויח בין 16,000 - 20,000 שקלים. שכר מנהל שרשרת אספקה מתחיל מטווח שבין 17,000 - 20,000 שקלים, ויכול להגיע לטווח של 27,000 - 30,000 שקלים לחודש לעובדים בעלי ניסיון של מעל 5 שנים.
 

 

שירות אישי חינם

צריך פרטים על לוגיסטיקה ורכש?

רוצה לדעת יותר על לוגיסטיקה ורכש?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
שאלות הגולשים בנושא
התלבטות - לימודי לוגיסטיקה בבר אילן או מנהל עסקים ברופין?
האם יש קורס SAP בלימודי לוגיסטיקה?
לימודי לוגיסטיקה עבור הנדסאי תעשייה וניהול
לימודי לוגיסטיקה