רוצה פרטים על יוגה?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

לימודי יוגה,

רוצה לדעת על יוגה? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


לימודי יוגה

 

אחדות עם העולם

 

המילה יוגה נגזרת מן השורש "יוג’" בשפת הסנקסריט, ופירושו – "להצמיד", או "לקשור", וכן – לצרף להצמיד ולרתום, לכוון ולמקד את תשומת הלב, להשתמש וליישם. כל אלה במהותו של השורש. פירוש המילה "יוגה" הוא "איחוד ושיתוף". יוגה משמע להתחבר עם העליון. באמצעות חיבור – במובן הרחב של המילה – כל תהליך שמקדם אותנו לעבר האמת המוחלטת, ניתן לכנותו יוגה.

 

רבים מאיתנו מביטים ביוגה וחושבים כי מדובר ב"עוד סוג של התעמלות"; למרות שכיום ניתן לבצע אותה במכון כושר, מדובר בעצם בתורה שהתפתחה לפני קרוב ל-2,000 שנה בהודו ויש בה הרבה הרבה יותר מספורט; תרגול יוגה שמתבצע בצורה נכונה ומתוך הכוונה הנכונה, יביא אתכם לשינוי ולהתפתחות עצמית. זו היא דרך לשחרור האולטימטיבי של הגוף, של הנפש ושל הרוח – וחשוב לא פחות – ליצירת חיבור בין השלושה.

 

על הלימודים

 

קורס יוגה מומלץ מאוד כדי לסגל אורח חיים בריא הרבה יותר, פיזית ומנטלית, ובהמשך – כדי להעביר את התורה העתיקה הזו לתלמידים נוספים. לימודים אלה יתרמו לחייכם האישיים בכל התחומים: בשיפור מחזור הדם, בהסדרת חילוף החומרים, בשיפור תהליכי עיכול, בשמירה על עמוד השדרה ועל גב בריא, בעיסוי האיברים הפנימיים והבלוטות השונות, בחיזוק מערכת העצבים, בשיפור הקואורדינציה והאיזון, בהעמקת הנשימה והגדלת קיבולת החמצן, בהרפיה ובהסרת מתח ועוד. בתום קורס להכשרת מורי יוגה תוכלו להעביר את התורה לאחרים במסגרת פרטית או במסגרות אחרות כמרכזי יוגה ברחבי הארץ וכמובן, גם במכוני כושר במסגרת חוגים.

 

 

התרגול

 

המרכיב המרכזי ביוגה הוא תרגול האסאנות – התנוחות; מכאן מגיע הזיהוי המוטעה של יוגה עם סוגי התעמלות שונים. למעשה, בניגוד להתעמלות רגילה, שבה מצב התודעה אינו כה משמעותי, האסאנות ביוגה בהחלט מתייחסות גם למצב ההכרה, כלומר – לפיזי, לנפשי ולרוחני – בו זמנית. האסאנות מבוצעות תוך התבוננות באזורים שונים בגוף, תוך כדי ריכוז בנשימה ובאיברים הרלוונטיים.

 

כאמור, תרגול יוגה משפיע על המערכות הפיזיות הפנימיות, ועל התהליכים הנפשיים והמחשבתיים המתקיימים בנו. מטרת תרגול האסאנות היא לשמור על בריאות הגוף והנפש כדי לאפשר לתודעה העצמית שלנו לראות באופן ברור ונהיר את המציאות – כפי שהיא. התנוחות מחקות את החי ואת הצומח, צורות גיאומטריות בטבע, והן אף נקראות בשמות מתאימים כ"תנוחת הכלב" למשל, או תנוחת העץ או החתול.

 

אסכולות שונות ביוגה

 

ישנן כמה אסכולות ביוגה, חלקן רכות יותר בגישתן וחלקן פחות. ביניהן:

 

  • האטה יוגה – מתבססת על אסאנות ומטרתה לאזן בין הפיזי למנטלי.

 

  • ראג’ה יוגה – פירושה "יוגה מלכותית" והיא מתרגלת שליטה בהכרה באמצעות טכניקות של מדיטציה ותרגילי ריכוז.

 

  • ג’נאנה יוגה – שיטת יוגה המתמקדת בתודעה ובמודעות העצמית ובחקירת הטבע האמיתי של האדם.

 

  • אשטנגה וויניאסה יוגה – שיטות התרגול הפופולריות ביותר בקרב מתרגלי היוגה בעולם המערבי. אשטנגה וויניאסה יוגה נחשבות כשיטות דינמיות ופיזיות יותר לעומת שיטות יוגה אחרות ולכן גם נגישות יותר מהן.

 

  • איינגר יוגה – איינגר יוגה היא תרגול יסודי ובסיסי המתבסס על דיוק בביצוע התנוחות ועל עבודה סטטית. השהייה בתנוחות איינגר יוגה היא ממושכת והיא נועדה כדי להבין את מנחי הגוף ולהגביר את המודעות אליו. בשיטה מרבים להשתמש בעזרים, כגון קיר, בלוקים, חגורות ורצועות.

 

על הלימודים

 

הלימודים להכשרת מדריכים ליוגה מעניקים למשתתפים כלים להוראת יוגה, פיתוח מיומנויות תרגול, ויכולת אימון אישי. במהלך הלימודים ייפגשו המשתתפים בקורס עם מושגי היסוד של הפילוסופיה העומדת מאחורי היוגה, בכדי ליצור חיבור בינה לבין האימון וההוראה.

 

תכניות הלימוד בקורס הכשרת מדריכי יוגה מלמדות את המדריכים לעתיד לתכנן אימון אפקטיבי, מאתגר ומהנה, המשלב בצורה נכונה את כל מרכיבי תורת היוגה. לשם כך הן מתמקדות בהקניית ידע וכלים לבניית אימון ולהתאמתו לצרכי המתרגלים, תוך שימוש בנשימה מותאמת לתנועה, במדיטציה, באיורוודה ועוד. הקורסים להכשרת מדריכי יוגה שמים דגש רב על לימוד חוויתי שיאפשר צמיחה אישית והתפתחות רוחנית.

 

 

נושאי הלימוד

 

במסגרת לימודי יוגה נחשפים המשתתפים לידע רב בשיטה הכולל:

 

  • עקרונות היוגה – שימוש בתנועה ותנוחות המחזקות מניעות ומייצבות את הגוף

 

  • נשימה נכונה – תרגול נשימה נכונה להשגת חיות לגוף ולנפש באמצעות תרגול של נשימה בטנית, נשימה מלאה ונשימה עמוקה

 

  • תרגול מעשי – שימוש בתנוחות הבסיס של היוגה ובחינת השפעתן על הגוף

 

  • תזונה – שיטת אכילה המאפשרת מיצוי כוחו של המזון בצורה הטובה ביותר

 

  • הרפיה – השקטת קצב המחשבה תוך ההכנעה המוחלטת של הגוף

 

מסלולי הלימוד השונים

 

מסלולי הלימוד להכשרת מדריכי יוגה הם רבים ומגוונים וכוללים קורס מדריכי יוגה חד-שנתי בשיטות היוגה השונות, קורס מדריכי יוגה בכירים, קורס מדריכי יוגה לילדים, קורס מדריכי יוגה לנשים בהריון ולאחר לידה וכן השתלמויות שנתיות בנושא יוגה.

 

  • הוראת יוגה לילדים – קורסים אלו מעניקים ידע תיאורטי ומעשי להוראת יוגה לילדים. ההכשרה מתאימה לעבודה עם ילדים מגילאי 15-3 כאשר ניתנת התייחסות ממוקדת לעבודה לפי גילאים ולעבודה עם נוער בחינוך המיוחד. תכניות אלה מתאימות את היוגה לעולמם של הילדים ומלמדות את המשתתפים להתייחס להיבטים הפסיכולוגיים-פיסיולוגיים של הילד בדרך חווייתית. מדריכי היוגה מוכשרים לשלב באימון יצירה, סיפור ותנועה, המאפשרים לילדים ליהנות מאימון יעיל ומהנה כאחד.

    נושאי הלימוד בקורסים להכשרת מורים להוראת היוגה לילדים כוללים:

    • הקניית ידע תיאורטי וכלים פרקטיים לעבודה ביוגה עם ילדים
    • התאמת התכנים באימון היוגה לגילם ההתפתחותי של הילדים
    • התמודדות עם תהליכים בקבוצה
    • לימוד מערך פעילויות במטרה ליצור מאגר רעיונות לתנוחות השונות
    • פיתוח וביסוס האימון האישי
    • יישום מעשי תוך בניית אימון אישי ולאחריו קבלת משוב אישי
    • הקניית ידע עיוני בנושאים קרובים כגון: אנטומיה, התפתחות ולמידה מוטורית, פסיכולוגיה התפתחותית, וקורס עזרה ראשונה.

 

  • יוגה לנשים בהיריון ולאחר לידה – יוגה היא דרך יעילה לחיבור האישה לתהליכים ולשינויים המתרחשים בגופה במהלך ההיריון ולאחריו. הקורס מעניק למשתתפים כלים לעבודה עם נשים בתקופת ההיריון הכוללים גם הכנה לקראת לידה. תכניות הלימוד מתרכזות בהיבטים הפיזיולוגיים, הרגשיים והמנטליים של הנשים בקבוצה זו. כמו כן, נפגשים המשתתפים עם נושאים רלוונטיים כמו למשל השינויים ההורמונליים של נשים – תקופת הביוץ, מחזור וגיל המעבר ולומדים להתייחס אליהם באמצעות תרגול היוגה. הלימודים בקורס משלבים בצורה הרמונית בין תיאוריה למעשה.

 

מוסדות לימוד אפשריים

 

כדי להיות מורה ליוגה הזמן הממוצע הנדרש הוא קורס של 100 שעות, במהלכו תלמדו גם פיזיולוגיה. מחירו הממוצע של קורס להוראת יוגה הוא כ-6000 ₪. בין בתי הספר שבהם ניתן ללמוד הוראת יוגה:

 

  • המכללה האאקדמית בוינגייט – בית הספר להשתלמויות הוא מרכז ללימודי תעודה והעשרה במגוון רחב מאד של תחומים ונושאים במסגרת קורסים והשתלמויות. במכללה תמצאו קורסי יוגה שונים ובהם: 
    קורס מדריכי יוגה בשיטת הוויניאסה, הנמשך שנת לימודים אחת ודורש ידע מעשי ביוגה. קורס זה הוא הבסיס לקבלת תעודה בקורסים האחרים.
    קורס מדריכי יוגה לנשים בהיריון בהיקף של 90 שעות לימוד. ניתן ללמוד את הקורס בנפרד אך ללא תעודת מדריכי יוגה, ואז לא ניתן להדריך בפועל נשים בהיריון.
    קורס מדריכי יוגה לילדים בהיקף של 180 שעות לימוד ו-28 שעות עזרה ראשונה. בסיום הקורס מקבלים הבוגרים תעודת "מדריך יוגה לילדים" מטעם המוסד.
    קורס מדריכי יוגה בכירים מיועד לבוגרי קורס מדריכי יוגה להכשרה כ"מדריך יוגה בכיר".
    קורס השלמה למורה ליוגה, המיועד לבוגרי קורס מדריכי יוגה בכירים המעוניינים לצבור 400 שעות לימוד על מנת לקבל הכרה כמורה ליוגה על ידי ארגון מורי היוגה בישראל.

 

  • המכללה האקדמית גליל מערבי – ביחידה ללימודי חוץ ולימודי המשך מתקיים קורס שהיקפו 260 שעות אקדמיות וכולל תרגול מעשי. במרכז למקצועות הרפואה המשלימה ניתן ללמוד גם גישות נוספות כגון רפלקסולוגיה, NLP ועוד.

 

  • מכללת רידמן – המכללה לרפואה משלימה – מציעה מגוון קורסים ומסלולי לימודים וכן הכשרת מטפלים בתחומים שונים ברפואה משלימה. למכללה סניפים בתל אביב, בקיבוץ כנרת, בתל חי, בחיפה, בירושלים, בבאר שבע ובאילת. ברידמן תמצאו קורס למדריכי יוגה הנמשך שנה ובסיומו ניתן להמשיך ללמוד שנה נוספת ולקבל תעודת מורה ליוגה.

 

רוב בתי הספר ליוגה מבקשים אסמכתה המאשרת כי הנכם מתרגלים יוגה במשך תקופה של שנתיים לפחות, במסגרות רשמיות ומוכרות בארץ או בחו"ל. כמו כן, תידרשו להשתתף בשיעור ניסיון כדי לבדוק את רמתכם ולהחליט בנוגע לקבלה לקורס, מפני שלא תוכלו להעביר שיעורי יוגה אם לא תרגלתם אותה תרגול רב ומעמיק, ואם רמת הגמישות הפיזית והמנטלית שלכם אינה גבוהה דיה.

 

לסיכום

 

לימודי יוגה מיועדים לאלה שכבר מתרגלים יוגה מעל שנתיים, שהתאהבו בדרך החיים ובשיטה עצמה ושרוצים ללמד ולהפיץ אותה. הלימודים כוללים ידע רוחני, תיאורטי ומעשי רב ובסיומם תוכלו להתחיל ללמד את השיטה ולהדריך אחרים הלאה – אולי בדרך אל ההארה, וגם אם לא – לבטח לשיפור ניכר ולהשפעות מיטיבות בכל תחומי החיים.

שירות אישי חינם

צריך פרטים על יוגה?

רוצה לדעת יותר על יוגה?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
שאלות הגולשים בנושא
קורס הכשרת מורים ליוגה
קורס מדריכי יוגה - איפה אפשר ללמוד?
מה העלות של לימודי הדרכת יוגה?
קורס מדריכי יוגה בירושלים
יוגה טיפולית הפחתת חרדה ומתח
קורס לימודי יוגה במכללת רידמן
קורס יוגה טיפולית בדרום והשפלה